Gå til innhold

Få høre at folk har unngått å bli kjent med meg fordi jeg ser så sur ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette fikk jeg høre av en nær relasjon nå i sommer. Hun sa det litt indirekte og "pakket inn", men ble litt trist og flau av å få høre det. Det var også sagt av noen jeg godt kunne tenke meg å bli kjent med, men har nå mistet all lyst. 

Mannen min har vel tullet litt om at jeg må klistre på meg et smil nå og da. Vet jeg ser litt alvorlig ut, men visste ikke at jeg ser sur og fiendtlig ut. Nå er jeg redd jeg kanskje er kjent for å være "hu sure".

Blir sliten av å smile, så gir fort opp. Men er jo ikke sur, bare nøytral. Nå vet jeg altså at folk ser på meg som sur, og føler jeg må gjøre noe. Har ikke så stor omgangskrets hvis du ser bort fra mann og barn. Lest at man ser eldre ut med et surt ansikt også. 

Smilekurs?

Hva skal jeg gjøre? Fake smile?

 

Anonymkode: 90c20...3ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen tips her

How can I make my face look friendlier?
Follow these steps to learn how to look more friendly and approachable:
Relax your face. ...
Practice a casual smile. ...
Smile with your eyes. ...
Relax your eyebrows. ...
Think of something that makes you happy. ...
Avoid intimidating clothes. ...
Be close to laughter. ...
Use a mirror to see how you look.

Anonymkode: 2a7cf...1e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to..... fikk høre at jeg ser så sur ut og burde smile mer, må innrømme at jeg ble skikkelig fornærmet - det er slik jeg ser ut!! Synest det er en uting å kommentere hvordan andre ser ut. Jeg sier alltid hei og smiler når jeg møter folk, så jeg er da vennlig innstilt......bobler liksom ikke over og er fullstendig klovn, men det skulle da ikke være nødvendig??

Anonymkode: cda3c...fd4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kjipern 😕 Greit å få en liten "nudge" så vet man om det. Jeg har en kollega som er i samme situasjonen. Hun er kjempegrei, men ser sint/sur ut - aka resting bitch face. Hun har faktisk gått til coach for dette, og gjort øvelser 😊

Anonymkode: 05e86...325

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke i hvilke sammenhenger dette skjer - men går an å prøve å dra litt på smilebåndet hvis du hilser på folk feks. 

Man kan jo gjøre en del med blikket også slik at man ikke ser altfor alvorlig ut.

Jeg får selv høre at jeg ser alvorlig ut og er ingen sprudlende person men aldeles ikke sur - men prøver da å tenke på det hele tiden at jeg ikke skal se altfor sur ut hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er en uting om nær venn gir beskjed. Hvis man selv ytterligere frempå at det er vanskelig å bli kjent med folk, så er det jo bedre noen gir beskjed om grunnen. Jeg bruker ikke tid på folk som ser sur ut. Er lov å smile litt, virke hyggelig og blid. Når en egen partner til og med gir beskjed, så tenker jeg heit ærlig at det er litt ille. 

Anonymkode: 08ab4...c10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ofte smiler du, da? Det høres ut som det kan være noe galt om du sjeldent føler på gladhet eller smiler. Kanskje du egentlig er deprimert. Ikke sånn gråter av seg sminka på film deppa, men at du ikke føler så mye som er normalt å føle. At du har en tendens til å være mer "likegyldig". Du blir ikke lett trist, og du blir ikke lett glad heller. Det er en form for depresjon. Da er det noe i hjernen som ikke fungerer, som hindrer at du føler normalt. Det kan være hormonelt, psykisk, nevrologisk eller lignende. 

Dersom også mannen din har merket det, så må du være ganske emosjonelt passiv hjemme også? Det får meg til å tenke at noe er galt. Du smiler ikke så mye, selv når du er hjemme og trygg, og på det stedet der man som regel føler mest glede. 

Anonymkode: b69d0...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så forbanna drittlei av at spesielt menn skal kommentere at vi kvinner må smile litt mer. Føkk the føkkings føkk off!

Anonymkode: ce9ad...836

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk har bare det berømte "resting bitch face", altså at når man er helt nøytral eller ikke tenker på noe spesielt, så ser man litt sur ut.

Det bør ikke hindre deg i å få venner da, om du er interessert i hva andre snakker om så får du fort et annet kroppspråk og ansiktsuttrykk enn år du går i egne tanker. Du bør iallfall det!

Man må nok gjøre en liten innsats. Jeg har ei venninne som ser kronisk sur ut, jeg har faktisk ikke fortalt det til henne da jeg er redd hun som deg vil bli trist... Men med henne er det ikke "bare" resting bitch face når hun går i egne tanker, det er at hun gjerne ikke gidder å si "hei" til kolleger som går forbi og sånt. Jeg sørger alltid for å se folk i øynene og smile uansett hvor dårlig dag jeg har. Det blir en vane til slutt tror jeg. Klistre på deg smilet. Man lurer seg selv til å føle seg gladere også da :) 

Anonymkode: 67c7a...563

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel ikke bare om å se sur ut, det kombineres vel også med en oppførsel som gjør at folk styrer unna. Når til og med mannen din ber deg klistre på et smil en gang i blandt så kan det jo være lurt å gjøre noe med den holdningen du viser rundt folk for å bedre inntrykket. 

Anonymkode: 5f4b8...9af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg ser også sur ut når hun er nøytral - skikkelig resting bitch face. Det er ingenting i hennes fremtoning som indikerer at hun er hyggelig og derfor er det mange som unngår henne eller er nøytrale mot henne. Ingen orker sånne rundt seg. Vet ikke om noen har sagt noe, - de burde det for hennes del. På samme måte som venninnen din gjorde med deg. Det vil jeg kalle en god venninne. Prøv å jobb litt med hele kroppsholdningen din. Mange med surt uttrykk har en dårlig kroppsholdning. Så, prøv å være bevisst på ansiktet ditt,- prøv å å et muntert uttrykk (altså ikke smile hele tiden)

Anonymkode: 8c2a8...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja: når til og med mannen din ber deg om å klistre på et smil, er det hele fremtoningen din som er sur. 

Anonymkode: 8c2a8...419

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor ofte smiler du, da? Det høres ut som det kan være noe galt om du sjeldent føler på gladhet eller smiler. Kanskje du egentlig er deprimert. Ikke sånn gråter av seg sminka på film deppa, men at du ikke føler så mye som er normalt å føle. At du har en tendens til å være mer "likegyldig". Du blir ikke lett trist, og du blir ikke lett glad heller. Det er en form for depresjon. Da er det noe i hjernen som ikke fungerer, som hindrer at du føler normalt. Det kan være hormonelt, psykisk, nevrologisk eller lignende. 

Dersom også mannen din har merket det, så må du være ganske emosjonelt passiv hjemme også? Det får meg til å tenke at noe er galt. Du smiler ikke så mye, selv når du er hjemme og trygg, og på det stedet der man som regel føler mest glede. 

Anonymkode: b69d0...a4f

Nei, jeg er ikke deprimert eller spesielt trist. Er bare sånn jeg ser ut. Og blir som sagt sliten av å smile. Selvfølgelig drar jeg på smilebåndet hvis jeg møter andre osv men å gå rundt å tvangssmile orker jeg ikke. Tenker jo også litt sånn at jeg har unger og kar og har dermed ikke noen jeg skal imponere eller vinne. Men tenker jo det er trist hvis jeg blir snakket om. 

Anonymkode: 90c20...3ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Og ja: når til og med mannen din ber deg om å klistre på et smil, er det hele fremtoningen din som er sur. 

Anonymkode: 8c2a8...419

Han sier det humoristisk da og er nok ikke ment alvorlig men son kjærlighet. 

Anonymkode: 90c20...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er så forbanna drittlei av at spesielt menn skal kommentere at vi kvinner må smile litt mer. Føkk the føkkings føkk off!

Anonymkode: ce9ad...836

Hør hør🥳

Hvor i all verden har de fått det for seg at vi skal bli på strålende humør når de kommer med de tåpelige kommentarene!! 
 

Sannsynligvis så var jeg slettes ikke på dårlig humør, men hvis du gir meg en sånn kommentar kan jeg garantere at jeg ikke gidder å bruke ett sekund mer av min tid på den personen🤣🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg er ikke deprimert eller spesielt trist. Er bare sånn jeg ser ut. Og blir som sagt sliten av å smile. Selvfølgelig drar jeg på smilebåndet hvis jeg møter andre osv men å gå rundt å tvangssmile orker jeg ikke. Tenker jo også litt sånn at jeg har unger og kar og har dermed ikke noen jeg skal imponere eller vinne. Men tenker jo det er trist hvis jeg blir snakket om. 

Anonymkode: 90c20...3ca

Det har ikke bare med å smile, men hele ansiktsuttrykket som beskrevet litt lengre opp, når du møter folk. Vil tro det er ubevisst og du kan jo velge hvordan du vil benytte den/ de tilbakemeldinger du har fått på det; du kan bli trassig og sur og krenket, eller du kan møte det med litt nysgjerrighet og åpen interesse. Kanskje er det ganske lite som skal til for å fremstå mer imøtekommende. 

Anonymkode: ea236...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Resting bitchface her og, og det er tungt! Ingen gode råd, bare mye medlidenhet. 

Anonymkode: 63c26...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke smile hele tiden, men smil når man hilser/ser noen er jo normalt og hyggelig.

Jeg har mange ganger fått kommentaren «du må smile mer» av menn, DEN gir jeg flatt faen i.

»Du ser sur ut» er jo ikke et hyggelig kompliment, er jo litt som å si «du ser sliten ut». 

Anonymkode: e9082...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Jeg har litt det samme problemet og spesielt når jeg er litt stressa eller nervøs eller bekymret så rynker/anstrenger jeg øyenbrynsområdet. Gjør det ubevisst og først senere merker jeg hvor anstrengt jeg er i det området. Kan også gjøre det når jeg konsentrerer meg. 

Jeg kan også føle meg utrygg og nervøs rundt andre mennesker så da påvirker nok det holdningen min og ansiktsuttrykket mitt. 

Merker noen ganger at når jeg møter noen så merker jeg en endring hos dem når jeg smiler til dem og begynner å snakke. 

Av og til kan jeg også høres mer streng ut når jeg snakker og enkelte misforstår det. 

Så jeg kan nok se litt streng eller sur ut og hvis jeg ikke har det bra så blir det nok enda mer fremtredende. Synes det er litt vanskelig å endre på alt, men prøver å være bevisst på det. 

Jeg har også fått den der "du må smile mer og ikke være så sur" av menn. Utrolig irriterende, men det er alltid fremmede som sier det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette fikk jeg høre av en nær relasjon nå i sommer. Hun sa det litt indirekte og "pakket inn", men ble litt trist og flau av å få høre det. Det var også sagt av noen jeg godt kunne tenke meg å bli kjent med, men har nå mistet all lyst. 

Mannen min har vel tullet litt om at jeg må klistre på meg et smil nå og da. Vet jeg ser litt alvorlig ut, men visste ikke at jeg ser sur og fiendtlig ut. Nå er jeg redd jeg kanskje er kjent for å være "hu sure".

Blir sliten av å smile, så gir fort opp. Men er jo ikke sur, bare nøytral. Nå vet jeg altså at folk ser på meg som sur, og føler jeg må gjøre noe. Har ikke så stor omgangskrets hvis du ser bort fra mann og barn. Lest at man ser eldre ut med et surt ansikt også. 

Smilekurs?

Hva skal jeg gjøre? Fake smile?

 

Anonymkode: 90c20...3ca

Jeg har det motsatte "problemet ", jeg blir stadig vekk snakket til av kontaktsøkende fremmede fordi de synes at jeg ser så imøtekommende ut, selv når jeg ikke smiler.

Så min teori er at det handler ikke om smilet, men som flere andre sier, om ansiktsuttrykket generelt. 

Anonymkode: dd935...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...