Gå til innhold

Fravær i nytt arbeidsforhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg hadde til og meg 0 prosentstilling. Anbefaler deg å ta titt i folketrygdloven kapittel 8 retten til sykepenger. 

Anonymkode: 65b03...d89

Takk for tips 

Anonymkode: dd721...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ringte til nav og forhørte meg. De opplyser at det ikke finnes noen ordning man faller under i min situasjon, men at mange arbeidsgivere velger å betale for dager med egenmelding selv om rettighetene ikke er opptjent. Dette altså på grunn av pandemien. Jeg skal forhøre meg, men skimter iallefall et håp.

Anonymkode: dd721...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Det er jo ikke så lett å være kravstor når man er ny, men ideelt sett burde du si at enten får du betalt fri, eller så kommer du på jobb, ettersom du er frisk nok til å jobbe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tester deg for korona og den er negativ så er vel problemet løst og du kan møtte opp på jobb?

Anonymkode: dd9ab...f9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er de som ber deg om å holde deg hjemme så skal vel de betale? 

Jeg hadde ringt å spurt om det er noe du kan gjøre hjemme da du ikke har opparbeidet deg sykepenger og ikke har råd til å miste såpass mange dager. 

Anonymkode: 6d8d3...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har vært i jobb siden 5. juli. Nå er hele familien her syke, selv er jeg ikke veldig preget men hoster og har rennende nese. I disse tider er ikke det ønsket på arbeidsplassen min. Jeg har ikke opptjent rettigheter til egenmelding (8 uker), og heller ikke rettigheter til sykemelding (4 uker).  Spørsmålet mitt er hvordan jeg da kan få dekket disse dagene hvor jeg må være hjemme? Det må da finnes en løsning på dette nå som terskelen for å være hjemme er spesielt lav?

Jeg har ikke en type jobb hvor jeg kan jobbe hjemmefra.

(dersom feil underforum må mod bare flytte)

Anonymkode: dd721...b1f

Hvis du har jobbet fra 5. juli har du vel 4 ukers opptjening? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har vært i jobb siden 5. juli. Nå er hele familien her syke, selv er jeg ikke veldig preget men hoster og har rennende nese. I disse tider er ikke det ønsket på arbeidsplassen min. Jeg har ikke opptjent rettigheter til egenmelding (8 uker), og heller ikke rettigheter til sykemelding (4 uker).  Spørsmålet mitt er hvordan jeg da kan få dekket disse dagene hvor jeg må være hjemme? Det må da finnes en løsning på dette nå som terskelen for å være hjemme er spesielt lav?

Jeg har ikke en type jobb hvor jeg kan jobbe hjemmefra.

(dersom feil underforum må mod bare flytte)

Anonymkode: dd721...b1f

Du må nok ta ulønnet fri.

Anonymkode: aa991...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det korona relatert? I såfall kan det hende at det er en egen særlov på dette. Sjekk det med NAV.

Anonymkode: 8d172...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...