Gå til innhold

I dag skal OLs MODIGSTE kvinne konkurrere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Menn er biologisk sett mye sterkere enn kvinner. Dette innebærer at hvis du er født man og har gått igjennom en mannlig pubertet så vil det være langt lettere for deg å trene til å kunne kjempe på nivå med kvinner i toppklassen. Kvinner som har trent daglig hele livet kan bli slått av en transkvinne som har trent langt mindre. Det er et hån mot biologiske kvinner å tillate transkvinner å delta i kvinneklassen. 
 

og nei. Jeg er ikke transfob. Jeg er realist og feminist. Jeg har en god venninne som er transkvinne og vet du hva? Hun deler mitt syn. Det har ingenting med transfobi å gjøre. Det handler om rettferdighet.

Anonymkode: 2629f...515

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk å være så feig at du med mannlig fysiologi konkurrer mot kvinner. Også TAPER du i tillegg. Huff, må jo være toppen av flauhet!

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn er biologisk sett mye sterkere enn kvinner. Dette innebærer at hvis du er født man og har gått igjennom en mannlig pubertet så vil det være langt lettere for deg å trene til å kunne kjempe på nivå med kvinner i toppklassen. Kvinner som har trent daglig hele livet kan bli slått av en transkvinne som har trent langt mindre. Det er et hån mot biologiske kvinner å tillate transkvinner å delta i kvinneklassen. 
 

og nei. Jeg er ikke transfob. Jeg er realist og feminist. Jeg har en god venninne som er transkvinne og vet du hva? Hun deler mitt syn. Det har ingenting med transfobi å gjøre. Det handler om rettferdighet.

Anonymkode: 2629f...515

Ja men da kan transmenn og menn konkurrere sammen, og så kan transkvinner og kvinner konkurrere sammen

Transkvinner er kvinner ❤️ Transmenn er menn ❤️ Alt er kjærlighet ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Henkjønnet said:

Ja men da kan transmenn og menn konkurrere sammen, og så kan transkvinner og kvinner konkurrere sammen

Forsto du ikke forklaringen helt? Les den en gang til.

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (1 minutt siden):

Ja men da kan transmenn og menn konkurrere sammen, og så kan transkvinner og kvinner konkurrere sammen

Transkvinner er kvinner ❤️ Transmenn er menn ❤️ Alt er kjærlighet ❤️ 

Hadde du fritak fra naturfag da du gikk på skolen?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Forsto du ikke forklaringen helt? Les den en gang til.

Anonymkode: 251f4...034

Nei men transkvinner er jo kvinner! 

hvis det du sier stemmer hvorfor vant ikke modige Laurel?

Endret av Henkjønnet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Henkjønnet said:
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Forsto du ikke forklaringen helt? Les den en gang til.

Anonymkode: 251f4...034

Nei

Ser det.

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
Just now, AnonymBruker said:

Ser det.

Anonymkode: 251f4...034

Forklar meg hvorfor modige og vakre Laurel ikke vant idag om det du sier stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Henkjønnet said:

hvis det du sier stemmer hvorfor vant ikke modige Laurel?

Fordi til tross for at hun er feig, og hennes opprinnelige kjønn har bedre forutsetninger/urettferdig fordel, så er hun dårlig nok til å tape mot andre kvinner.

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
Just now, AnonymBruker said:

Fordi til tross for at hun er feig, og hennes opprinnelige kjønn har bedre forutsetninger/urettferdig fordel, så er hun dårlig nok til å tape mot andre kvinner.

Anonymkode: 251f4...034

Mener du at transkvinner ikke kan være like bra som vanlige kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Henkjønnet said:

Forklar meg hvorfor modige og vakre Laurel ikke vant idag om det du sier stemmer?

Sett south park-episoden der Cartman prøver seg i paralympics, til tross for at han ikke har noen funksjonshemning? Det er på det nivået.

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
Just now, AnonymBruker said:

Sett south park-episoden der Cartman prøver seg i paralympics, til tross for at han ikke har noen funksjonshemning? Det er på det nivået.

Anonymkode: 251f4...034

Men det er jo bare tegneserier ikke virkeligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Henkjønnet said:

Men det er jo bare tegneserier ikke virkeligheten!

Jo, det er det.

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Henkjønnet
Just now, AnonymBruker said:

Jo, det er det.

Anonymkode: 251f4...034

Tegneserier er jo bare tegneserier da hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Henkjønnet said:

Tegneserier er jo bare tegneserier da hehe

Nei.

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glut skrev (7 timer siden):

 Hvordan i alle dager kan det være rettferdig at en mann konkurerer mot kvinnfolk i STYRKEØFT!! Dette gjør jeg skikkelig forbanna. 

Bortsett fra at de konkurrerer ikke i styrkeløft i OL.

 

Anonymkode: 64cb1...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns man skal skille på det å bytte kjønn (som ikke er det folk reagerer på her), kontra det å være tidligere mann og stille i dameklassen.

Det gir naturlig nok en rekke fordeler å være biologisk født mann og stille i dameklassen, selv om det ikke gikk hennes vei i OL. At vi tar opp denne debatten, har ikke noe å gjøre med det etiske spørsmålet rundt det å bytte kjønn.

Spørsmålet er om det er rettferdig i konkurransesammenheng, spesielt når man bytter fra mann til kvinne. Det skal mye mer til for at kvinner som bytter til menn kan hevde seg i idrett.

Vet om en eks-damespiller i fotball som spilte på høyeste nivå da hun var kvinne, og måtte ned på 5.-6. divisjonsnivå etter at hun ble mann. Hvis en mannlig 3.-4.-divisjonspiller hadde byttet til dame, hadde hen plutselig kunne hevdet seg på toppnivå.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Laurel er en vinner! Krever en knallsterk psyke for å holde ut alt hatet som spys ut. En sann heltinne som er forbilde for alle som sliter eller som trenger mot for å gå sine egne veier i livet. En moderne Jeanne d’Arc.

Anonymkode: b3a7b...a5a

Eventuelt  Jan d'Arc. Meningene er åpenbart delte😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappadrømmen skrev (7 minutter siden):

Jeg syns man skal skille på det å bytte kjønn (som ikke er det folk reagerer på her), kontra det å være tidligere mann og stille i dameklassen.

Det gir naturlig nok en rekke fordeler å være biologisk født mann og stille i dameklassen, selv om det ikke gikk hennes vei i OL. At vi tar opp denne debatten, har ikke noe å gjøre med det etiske spørsmålet rundt det å bytte kjønn.

Spørsmålet er om det er rettferdig i konkurransesammenheng, spesielt når man bytter fra mann til kvinne. Det skal mye mer til for at kvinner som bytter til menn kan hevde seg i idrett.

Vet om en eks-damespiller i fotball som spilte på høyeste nivå da hun var kvinne, og måtte ned på 5.-6. divisjonsnivå etter at hun ble mann. Hvis en mannlig 3.-4.-divisjonspiller hadde byttet til dame, hadde hen plutselig kunne hevdet seg på toppnivå.

Denne problemstillingen hadde vært helt annerledes om personen skiftet kjønn før/under puberteten. Hun var mann de første 37 år av livet sitt, og satte nasjonale rekorder i vektløfting som junior herre, og la opp i tidlig 20-årene. Da har man muskelhukommelse selv etter hormonbehandlinger og 20+ år utenfor idretten. 

Anonymkode: 64cb1...0a2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (3 timer siden):

Men hun er jo en kvinne!

Kvinner bør få lov til å konkurrere mot andre kvinner. Transkvinner er kvinner.

Joda. Se her f.eks. Som en ekte kvinne vant denne transkvinnen en skjønnhetskonkurranse. Se så feminin og vakker hun er!

https://www.cbsnews.com/news/miss-nevada-usa-kataluna-enriquez-first-transgender-woman-win-pageant/

Nei, han er en mann forkledd som kvinne.

Anonymkode: 6df7b...ae7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...