Gå til innhold

I dag skal OLs MODIGSTE kvinne konkurrere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Henkjønnet said:

Fordi det er sånn det alltid har vært :)

Fordi det er sånn det alltid har vært :)

Og spørsmålet var hvorfor det er slik, men du er ute av stand til å svare noe saklig.

Anonymkode: b9e37...5d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Henkjønnet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor det?

Anonymkode: 251f4...034

Nå er jo de som lagde den regelen døde så det blir vanskelig for meg å svare hva de tenkte.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og spørsmålet var hvorfor det er slik, men du er ute av stand til å svare noe saklig.

Anonymkode: b9e37...5d0

Nå er jo de som lagde den regelen døde så det blir vanskelig for meg å svare hva de tenkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Henkjønnet said:

Nå er jo de som lagde den regelen døde så det blir vanskelig for meg å svare hva de tenkte.

Du vet ikke hvorfor det er skille mellom kjønnene i idrett?

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er juks og vil være ødeleggende for idrett generelt og kvinneidrett spesielt dersom det får fortsette. Personer som har gjennomgått mannlig pubertet bør ikke kunne konkurrere i kvinneklassen. Transkvinner som ikke har gjennomgått mannlig pubertet er noe annet. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
Just now, AnonymBruker said:

Du vet ikke hvorfor det er skille mellom kjønnene i idrett?

Anonymkode: 251f4...034

Nei men jeg veit det er der fordi noen bestemte det for mange år siden lenge før jeg ble født hehe

Men det er jo bra dette skillet eksisterer sånn at transkvinner og kvinner kan konkurrere, og transmenn og menn kan konkurrere hver for seg

For det er to kjønn ❤️  Jeg er så glad for denne dagen at Laurel deltok og viste verden at vi går fremover. Heia transfolket og heia deres rettiigheter ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Henkjønnet said:

Nei men jeg veit det er der fordi noen bestemte det for mange år siden lenge før jeg ble født hehe

Det er forbløffende at noen ikke vet hvorfor det er skille mellom kjønnene i idrett! Fysikken er et lite hint, om du har lyst til å bli noe mer opplyst.

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Henkjønnet said:

Men det er jo bra dette skillet eksisterer sånn at transkvinner og kvinner kan konkurrere, og transmenn og menn kan konkurrere hver for seg

Hvorfor det?

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Henkjønnet said:

Nei men jeg veit det er der fordi noen bestemte det for mange år siden lenge før jeg ble født hehe

Men det er jo bra dette skillet eksisterer sånn at transkvinner og kvinner kan konkurrere, og transmenn og menn kan konkurrere hver for seg

For det er to kjønn ❤️  Jeg er så glad for denne dagen at Laurel deltok og viste verden at vi går fremover. Heia transfolket og heia deres rettiigheter ❤️ 

Du har altså gitt din tilslutning til en regel fra en tid før transpersoner i idrett var et tema, en regel som tar utgangspunkt i hvilket biologisk kjønn folk er født som og ikke hvilket kjønn de senere evt. skifter til.

Anonymkode: b9e37...5d0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså...Mulig jeg er på dyp vann her nå, men oppfatter ikke transer seg som et eget kjønn? Har ikke hele denne kampen om likeverd, likestilling og mangfold handlet nettopp om forståelsen rundt kjønnene? 

Så hvorfor er en transperson med i en kvinneklasse? Eller hvorfor er en transperson med i en manneklasse? 

Det virker som om at reglene er flytende for transpersoner når det passer dem selv. 

"Jeg er trans og bestemmer selv". 

Lite flatterende.

Anonymkode: 3f8bd...641

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Et spørsmål til dere Hubbardfans:

Hvorfor er det egentlig herreklasser og dameklasser i idrett?

Anonymkode: b9e37...5d0

https://www.google.com/search?q=hvor+mye+sterkere+er+menn+enn+kvinner&rlz=1C1GCEA_enNO849NO849&oq=hvor+mye+sterkere+er&aqs=chrome.0.0i19j69i57j0i19i22i30l2.8306j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Anonymkode: e707a...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det virker som om at reglene er flytende for transpersoner når det passer dem selv. 

Bingo.

Anonymkode: b9e37...5d0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mulig jeg er på dyp vann her nå, men oppfatter ikke transer seg som et eget kjønn?

Åpenbart ikke, siden hun har byttet fra å være mann til å bli kvinne.

Igjen, denne debatten hadde vært så mye mer interessant om vi kunne kuttet ut transfobien, men bare sett på det biologiske skillet.

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Henkjønnet said:

 

 

 

 


TIl alle dere som har svart så sysn jeg dere er fryktelig slemme og ubehagelige. Jeg har svart godt nok men dere aksepterer ikke sannheten om at transkvinner er kvinner, og transmenn er menn. Men dere er fanget i 1950 og dere burde skamme dere for å være så umoderne. Jobb med aksept og kjærlighet så blir livet mye bedre ❤️ 

Ingen vits å ty til personangrep.

Hvorfor er det skille mellom menn og kvinner i idrett, har du funnet det ut nå?

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åpenbart ikke, siden hun har byttet fra å være mann til å bli kvinne.

Igjen, denne debatten hadde vært så mye mer interessant om vi kunne kuttet ut transfobien, men bare sett på det biologiske skillet.

Anonymkode: 251f4...034

Åpenbart ikke? Jeg har ikke transfobi. Men jeg må få lov til å reagere på måten dem omtaler og tenker på seg selv. 

Det er opplagt at transpersoner velger hvilket kjønn som passer dem best utifra i ulike situasjoner. Og attpåtil forlanger dem at man skal omtale dem som "hen". Et hen har ingenting i en manne- eller kvinnesport å gjøre da... Det er jo logikk. 

Det er ikke godt nok for et hen å være mann når hennet er mann. Det er heller ikke godt nok for hen å betegnes som kvinne. Hen skal være hen. Bortsett fra når det passer seg bedre for hennet å omtale seg som enten mann eller kvinne. 

Hennene får mobilisere da og søke om å få delta på et kjønnsnøytralt grunnlag. Dét er rettferdig. Å delta i en kvinnesport som biologisk mann er ikke det. De biologiske forskjellene er faktisk altfor store til det. 

Anonymkode: 3f8bd...641

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Henkjønnet said:

De er faktisk hellige! 

Selv Jesus hadde ikke fått delta i fysiske kvinnekonkurranser. Stort mer hellig blir man vel ikke?

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Henkjønnet
23 minutter siden, Outlander said:

Det er ikke en rettighet å delta i kvinne kategori idrettskonkurranser bare fordi enn sier de er en kvinne.  Nå er vi tilbake til punkt 1. 

Jo en kvinne er en kvinne. En transkvinne er en kvinne. 

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen vits å gå på meg som person. 

Anonymkode: 251f4...034

Nei beklager men jeg bryr meg virkelig mye om transrettigheter og da syns jeg mye av det som har blitt presentert her i tråden som umoderne. Det er feil av meg jeg beklager. Skal ikke gjenta seg

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv Jesus hadde ikke fått delta i fysiske kvinnekonkurranser. Stort mer hellig blir man vel ikke?

Anonymkode: 251f4...034

Men vi må ikke se tilbake i tid, vi må se fremover. Fremtiden er LGBTQIAPK ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Henkjønnet said:

Nei beklager men jeg bryr meg virkelig mye om transrettigheter og da syns jeg mye av det som har blitt presentert her i tråden som umoderne. Det er feil av meg jeg beklager. Skal ikke gjenta seg

Godt du ser det er feil av deg. Har du nå undersøkt hvorfor kjønnene er skilt i fysisk idrett?

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Diskriminerende det vet du, folk blir krenket av alt mulig. En ting er i hvertfall sikkert og det er at denne diskusjonen vil ingen ende ta..🤷‍♀️

Anonymkode: 4eac9...543

Er det ikke mer INkluderende da? Det er jo så mange som sier at det fins flere kjønn enn mann og kvinne, så da er det vel greit å ha en klasse for dem?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjempemodig - en mann som konkurrerer i en kvinneklasse. 🙄 Jeg vet ikke jeg, men MODIG er det i hvert fall ikke. Snarere feigt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...