Gå til innhold

I dag skal OLs MODIGSTE kvinne konkurrere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Henkjønnet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Mener du at hvis jeg som mann deltar i kvinneidrett og blir slått, så beviser det at kvinner egentlig er sterkere enn menn?

Anonymkode: 251f4...034

Nei men dette er jo en konkurranse for kvinner. Transkvinner er kvinner og du er mann. Så da kan du ikke delta i kvinneidrett. Du må delta i manneidrett.

Just now, Outlander said:

Nå snakker du om subjektiv ting.  Tror du troller og bare prøve å lage oppgulp.  Så, fordi du mener transfolk er vakre så burde de få lov å konkurrere med den biologiske mottkjønn - dritt i om det er rettferdig, så lenge en kvinne med en penis kan få litt oppmerksomhet? 

En transkvinne vant en skjønnhetskonkurranse. Transkvinner er kvinner og noen til og med superkvinner!

Miss Nevada USA becomes first transgender woman to win the pageant - CBS News

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Gjenferdet said:

Trist å lese at så mange her ikke respekterer andre menneskers kjønnsidentitet. Personen ser på seg selv som kvinne, og i tråden er det et drøss med folk som insisterer på å skrive han, selv om personen vil omtales som hun. Hvor er respekten for andre mennesker, når dere nekter å bruke riktig pronomen? Hva angår idrett har jeg ingen formening om, men jeg omtaler personer med det pronomenet de foretrekker uansett. Det handler om respekt for andre menneskers liv.

Nå handler denne tråden om nettopp dét: idrett.

Og det er ikke til å komme i fra at i idrett spiller muskelstyrke en stor rolle, og det er heller ikke til å komme i fra at menn har medfødte egenskaper som gir dem større muskelstyrke.

Dette er et faktum, helt uavhengig av hvordan noen føler seg eller identifiserer seg selv.

Anonymkode: b9e37...5d0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (Akkurat nå):

Nei men dette er jo en konkurranse for kvinner. Transkvinner er kvinner og du er mann. Så da kan du ikke delta i kvinneidrett. Du må delta i manneidrett.

En transkvinne vant en skjønnhetskonkurranse. Transkvinner er kvinner og noen til og med superkvinner!

Miss Nevada USA becomes first transgender woman to win the pageant - CBS News

Har man pikk, er man ikke kvinne!

Anonymkode: f1baf...353

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Henkjønnet said:

Nei men dette er jo en konkurranse for kvinner. Transkvinner er kvinner og du er mann. Så da kan du ikke delta i kvinneidrett. Du må delta i manneidrett.

Du gikk glipp av poenget.

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Henkjønnet said:

Transkvinner er kvinner og du er mann. Så da kan du ikke delta i kvinneidrett. Du må delta i manneidrett.

Hvorfor det?

Anonymkode: 251f4...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Henkjønnet said:

Men hun er jo en kvinne!

Kvinner bør få lov til å konkurrere mot andre kvinner. Transkvinner er kvinner.

Joda. Se her f.eks. Som en ekte kvinne vant denne transkvinnen en skjønnhetskonkurranse. Se så feminin og vakker hun er!

https://www.cbsnews.com/news/miss-nevada-usa-kataluna-enriquez-first-transgender-woman-win-pageant/

hahaha.  Skjønnskonkurranse faktisk.  Nå er du veldig overfladisk.  Hva har det med idrett å gjøre?  Forskjell mellom å konkurrer i en skjønnhetskonkurranse utifra hvor flink kirurgen du har er, og å konkurrere i en idrett de fleste folk har trent for hele livet sitt.  Egentlig utifra det jeg sa tror jeg Laurel tapt med vilje. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Gjenferdet said:

Trist å lese at så mange her ikke respekterer andre menneskers kjønnsidentitet. Personen ser på seg selv som kvinne, og i tråden er det et drøss med folk som insisterer på å skrive han, selv om personen vil omtales som hun. Hvor er respekten for andre mennesker, når dere nekter å bruke riktig pronomen? Hva angår idrett har jeg ingen formening om, men jeg omtaler personer med det pronomenet de foretrekker uansett. Det handler om respekt for andre menneskers liv.

Jeg skal kalle henne for "hun" den dagen hun ikke lenger har en penis hengende mellom bena. Så lenge han har en kuk er hun en mann samme hva han mener vi skal kalle han. Menn har penis, Kvinnfolk har en vagina. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor det?

Anonymkode: 251f4...034

Fordi du er mann. Er du transkvinne går du gjennom en prosess som gjør deg til en vakker kvinne. Svette menn må konkurrere mot andre menn. Kvinneidrett er for kvinner og transkvinner ❤️ 

1 minutt siden, Outlander said:

hahaha.  Skjønnskonkurranse faktisk.  Nå er du veldig overfladisk.  Hva har det med idrett å gjøre?  Forskjell mellom å konkurrer i en skjønnhetskonkurranse utifra hvor flink kirurgen du har er, og å konkurrere i en idrett de fleste folk har trent for hele livet sitt.  Egentlig utifra det jeg sa tror jeg Laurel tapt med vilje. 

Nei var en som påstod at transkvinner ikke er feminine nok så jeg viste henne at de faktisk kan vinne skjønnhetskonkurranser. Om ikke det er feminint nok så veit ikke jeg. 

Jeg tror Laurel gjorde sitt beste men som kvinne nådde hun ikke opp. Hun er jo litt gammel og hadde vel en dårlig dag. Alt i alt en fantastisk dag for transkvinner og et steg i riktig retning for verden ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til dere Hubbardfans:

Hvorfor er det egentlig herreklasser og dameklasser i idrett?

Anonymkode: b9e37...5d0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Henkjønnet said:

Fordi du er mann.

Men hvorfor er det skilt mellom kjønnene? Har lite med svette å gjøre.

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
Just now, AnonymBruker said:

Men hvorfor er det skilt mellom kjønnene? Har lite med svette å gjøre.

Anonymkode: 251f4...034

Jo fordi det er to kjønn menn og kvinner :)

Menn må konkurrere mot menn, og kvinner mot kvinner. Transmenn mot menn og andre transmenn, transkvinner mot kvinner og andre transkvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Outlander said:

Når jeg var liten mistet nabofamilien moren sin fordi hun ofret seg for å redde sine barn i et husbrann.  Dette er en heltinne.  Å ta et plass fra en kvinne som har jobbet hele livet sitt for å komme til OL er ikke modig, det er feige...og er du en kvinne er det hårreisende at dere vil gi fra dere kvinne rettigheter som vi har kjempet for de siste 50 år. 

Men du ser ikke at de samme hatefulle holdningene som denne idrettsutøveren møter som kvinner rammer kvinner og andre grupper i samfunnet som har vært utsatt diskriminering, vold og rasisme?

Anonymkode: b3a7b...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Men du ser ikke at de samme hatefulle holdningene som denne idrettsutøveren møter som kvinner rammer kvinner og andre grupper i samfunnet som har vært utsatt diskriminering, vold og rasisme?

Anonymkode: b3a7b...a5a

* som rammer kvinner og andre grupper i samfunnet......

Anonymkode: b3a7b...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Henkjønnet said:

Menn må konkurrere mot menn, og kvinner mot kvinner.

Hvorfor det?

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, Henkjønnet said:

Jo fordi det er to kjønn menn og kvinner :)

Menn må konkurrere mot menn, og kvinner mot kvinner. Transmenn mot menn og andre transmenn, transkvinner mot kvinner og andre transkvinner.

Du svarer egentlig ikke på spørsmålet. Hvorfor må noen konkurrere mot andre av samme kjønn, og ikke et annet kjønn?

Anonymkode: b9e37...5d0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor det?

Anonymkode: 251f4...034

Fordi det er sånn det alltid har vært :)

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du svarer egentlig ikke på spørsmålet. Hvorfor må noen konkurrere mot andre av samme kjønn, og ikke et annet kjønn?

Anonymkode: b9e37...5d0

Fordi det er sånn det alltid har vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Henkjønnet said:

Fordi det er sånn det alltid har vært :)

Hvorfor det?

Anonymkode: 251f4...034

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...