Gå til innhold

I dag skal OLs MODIGSTE kvinne konkurrere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns det er morsomt med dere som forsøker si Laurel har byttet kjønn og linker til saker.. Laurel kunne ikke være utøver i OL før reglene ble endret i 2016, til t man kun måtte ha gått på hormoner. Rart det. For før det krevde de to år etter operasjon. Og den ville ikke Laurel ta??

Anonymkode: cb842...756

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"hun" har gjennomgått en mannnnlig pubertet, noe som gir enorme fordeler.

Samtidig utvikles muskulaturen. Før puberteten er det ikke større forskjell på muskelkraften i for eksempel armene hos jenter og gutter i samme alders- og vektgruppe, men etter puberteten kan guttenes armmuskler gjennomsnittlig prestere nesten dobbelt så stor kraftytelse som jentenes. Det skyldes ikke bare guttenes større muskler, men også fysiologiske forandringer som øker muskelfibrenes kontraksjonsevne betinget av det mannlige kjønnshormon, testosteron. Hjerte og lunger blir forholdsvis større hos gutter enn hos jenter, og blodet får en høyere hemoglobinkonsentrasjon, slik at det kan transportere mer oksygen til vevene, og utholdenheten blir større.

I tillegg kan en transperson ha 5x så høyt testosteronnivå som en biologisk kvinne under OL. Se for deg alle kvinner proppe seg full av steroider for å nå samme nivå. 

Vi husker vel alle hva som skjedde i øst-Tyskland på 60-70-80 tallet. 

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/east-germanys-forgotten-olympic-doping-6949436

Endret av herremann
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha. Skøyer du.

Laurel er eldst, mann, og har kvalifisert seg. Hadde ikke Wenwen vært så god og Laurel s dårlig, for dårlig til å konkurrere med likeMENN så hadde det vært rått parti. Mista to og underkjent snatch på ene. Men man så på a2 at han har mer styrke enn de fleste der.

Anonymkode: cb842...756

Nei, motstandere av likestilling i idretten hevder at en hvilken som helst transkvinne automatisk vil dominere i en idrett. Noe som ikke er tilfelle, og som vi har sett eksempel på i dag. Transkvinner stiller på akkurat samme vilkår som cis-kvinner. Det er derfor ingen urettferdighet.

Anonymkode: 5ff62...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kan jo allerede overføre livmorer til kvinner uten som så begynner å menstruere. Skulle ikke forundre meg om de begynner å gi livmorer til transkvinner og gir dem sjansen til å føde og.
Hva vil da være vitsen med biologiske kvinner? Menn kommer jo inn overalt og skal ta over det som finnes. Kanskje greit at menneskeheten dør ut. 

Anonymkode: 08d04...764

Så mye rart det har vært de siste to årene, alt er blitt motsatt på alle området. Glad jeg ikke er ung i dag.

Anonymkode: 02fa0...f68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man er høyreekstrem om man mener dette er urettferdig og dårlig for kvinneidrett?

I tilfelle er vi mange som er høyreekstreme 😅

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Kl. 12:50 går kvinnenes konkurranse i vektløfting +87kg av stabelen. Der skal det som trolig er verdens MODIGSTE kvinne for øyeblikket, i hvert fall innenfor idrett, konkurrere.

Laurel Hubbard fra NZ er den første åpne transpersonen i OL, og dermed en pioner - på samme måte som Hélène de Pourtalès (første kvinnelige OL utøver) eller Constantin Henriquez de Zubiera (første svarte OL utøver).

Det som gjør henne EKSTRA MODIG er alt hatet hun har fått, både fra høyreekstreme incels, TERFs og andre, men som hun har stått i mot.

Uansett hvilken plassering hun får, er hun en VINNER 🙂 Og hun vil forhåpentligvis inspirere og åpne dører for at andre transpersoner tør ta steget inn i idretten.

Jeg skal i hvert fall få med meg dette historiske øyeblikket 🙂  Skal du?

Anonymkode: 5ff62...b90

Dette er så dumt at det er kvalmt. Hun er en MANN!. Hun har ingenting å gjøre i kvinneidretten. Hun ødelegger for alle andre kvinner! Hun er ingenting annet enn en stor egoist. Hvordan i alle dager kan det være rettferdig at en mann konkurerer mot kvinnfolk i STYRKEØFT!! Dette gjør jeg skikkelig forbanna. Forbanna "Woke" transer som har grinet seg til at dem skal konkurere i idretter hvor dem ikke hører hjemme. Jeg er oppriktig lei meg på vegne av dem kvinnfolka som deltar i strykeløft som er frarøvet sin sjanse til å vinne en olympisk medalje fordi en mann med penis deltar fordi han har "bestemt" seg for at han egentlig er "kvinne".

Transer vil ha mer aksept i samfunnet sier dem? Dem mister i hvertfall min respekt når dem skal holde på sånn. At dette i det hele tatt er mulig er rett og slett bare sinnsykt. 

Transer bør få sin egen OL der dem kan konkurere mot hverandre og ikke ødelegge vanlig idrett for alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vel, dette beviser en gang for alle at transkvinner ikke har noen biologiske fordeler over cis-kvinner.

Anonymkode: 5ff62...b90

Herregud,  spar meg. Det holder å skrive "transkvinner" og "kvinner". Trenger ikke flere begreper enn det. "Cis" er bare piss. 

Anonymkode: 611d1...2cc

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, motstandere av likestilling i idretten hevder at en hvilken som helst transkvinne automatisk vil dominere i en idrett. Noe som ikke er tilfelle, og som vi har sett eksempel på i dag. Transkvinner stiller på akkurat samme vilkår som cis-kvinner. Det er derfor ingen urettferdighet.

Anonymkode: 5ff62...b90

Ett tilfelle er virkelig ikke nok til å konkludere slik...

Men vi vet veldig mye om hvilke fordeler en transkvinne har fått av å gå igjennom en mannlig pubertet. Laurel har også levd som mann i over 30 år og har løftet mye vekter også som mann. Bare fordi Laurel er en dårlig vektløfter så betyr ikke det at ikke kommende trans-vektløftere vil knuse sine kvinnelige konkurrenter.

Jeg mener at alle trans-personer skal få delta i OL, men da i herreklassene. Det er liksom den gylne middelvei jeg kan gå med på. Alle transpersoner som da deltar i herreklassene har hatt testosteron eller tar testosteron. 

Ellers mener jeg man må lage nye klasser, for trans-menn og trans-kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgeline skrev (3 timer siden):

Så man er høyreekstrem om man mener dette er urettferdig og dårlig for kvinneidrett?

I tilfelle er vi mange som er høyreekstreme 😅

Det å bli kalt høyreekstremist er en hersketeknikk. Ikke mange har lyst til å ha den merkelappen på seg for helt normale meninger så det er derfor de bruker den, siden det er venstresiden som vil snu om på alt.

Anonymkode: 02fa0...f68

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tull at det enda dr kjønnsklasser i idrett. Det burde vært en klasse, og alle de beste konkurrerte der avhengig av kjønn.

Jeg jobber opp mot toppene for å få fjernet kjønnsinndeling

Anonymkode: 43395...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet

Til dere trans hatere:

Trans kvinner er ekte kvinner.

Og det er ikke noe problem for trans kvinner å delta i sport med andre kvinner.

Vi så jo at Laurel ikke vant i OL

Så slutt å være HATEFULLE

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er tull at det enda dr kjønnsklasser i idrett. Det burde vært en klasse, og alle de beste konkurrerte der avhengig av kjønn.

Jeg jobber opp mot toppene for å få fjernet kjønnsinndeling

Anonymkode: 43395...cfb

Da vil jo stort sett menn vinne, det sier seg selv.

Anonymkode: 02fa0...f68

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ehm, incel, nei 🙂 Forklar hvordan dette er juks. Les IOC sitt reglement.

Hun er en kvinne:

1792177905_Skjermbilde2021-08-02125028.jpg.b4106e4a1af7e487ce357cfbbafd11cf.jpg

 

Anonymkode: 5ff62...b90

 Når fikk kvinner pikk?

Anonymkode: f1baf...353

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Here we go.   Frem til de har egen trans gruppe i OL burde INGEN trans får lov å konkurrere i menn eller kvinne kategori. Og at du sammenligne dette med civil rights movement sier hvor faktisk hjernevasket mange av dere er.  

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laurel er en vinner! Krever en knallsterk psyke for å holde ut alt hatet som spys ut. En sann heltinne som er forbilde for alle som sliter eller som trenger mot for å gå sine egne veier i livet. En moderne Jeanne d’Arc.

Anonymkode: b3a7b...a5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Henkjønnet said:

Til dere trans hatere:

Trans kvinner er ekte kvinner.

Og det er ikke noe problem for trans kvinner å delta i sport med andre kvinner.

Vi så jo at Laurel ikke vant i OL

Så slutt å være HATEFULLE

 

Trans kvinner er biologiske IKKE ekte kvinner.  Hva folk føler de er og biologiske sett er er to helt forskjellige ting.  og jeg selvfølgelig støtte alle i hva som helst kampen de vil ta, men bare fordi enn mann identifisere som enn kvinne betyr ikke at han/hun kan føde et barn, som kun biologiske kvinner kan. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...