Gå til innhold

I dag skal OLs MODIGSTE kvinne konkurrere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Henkjønnet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, han er en mann forkledd som kvinne.

Anonymkode: 6df7b...ae7

Transkvinner er kvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henkjønnet skrev (1 time siden):

Nei men transkvinner er jo kvinner! 

hvis det du sier stemmer hvorfor vant ikke modige Laurel?

Transkvinner blir ikke 100% kvinner uansett hvor mange ganger du skriver det.   Men skriv det gjerne 239 ganger til sånn for sikkerhets skyld.  😅

Anonymkode: e707a...8b5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (2 minutter siden):

Transkvinner er kvinner!

Kan transkvinner føde barn?

Anonymkode: e707a...8b5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (6 minutter siden):

Transkvinner er kvinner!

Transkvinner er menn som føler seg som kvinner. Skulka du alle naturfagstimene på skolen? De er ikke, blir ikke, kan aldri bli kvinner. Aldri. De har ikke livmor, de har ikke eggstokker; de kan ikke føde barn, de menstruerer ikke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glut skrev (5 timer siden):

Den som er en heltinne er hun som trakk seg i protest fordi hun ikke ville konkurere mot en mann. Tenk å være et slikt selvsentrert, egoistisk menneske at man stiller opp i OL som et annen kjønn slik at man skal ha mulighet for å vinne. Hva med dem som har trent knallhardt i 4 år for å delta i OL og som må finne seg i å konkurere mot en mann i STYRKELØFT som er den idrettsgrenen der forskjellene på kvinnfolk og mannfolk er størst. Håper han fyren der aldri får delta i en sportskonkuranse igjen.

Hva vet du om hvorvidt hun har skiftet kjønn for å få fordeler eller ikke? Hva om hun har følt seg som kvinne hele livet, men ikke kunnet gjøre noe med det før nå?

Endret av Gjenferdet
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Hva vet du om hvorvidt hun har skiftet kjønn for å få fordeler eller ikke? Hva om hun har følt seg som kvinne hele livet, men ikke kunnet gjøre noe med det før nå?

Rart hen ikke gjør i det minste et forsøk på å se feminin ut da.  Det ser ut som en kraftig/overvektig mann med langt hår. 

Anonymkode: e707a...8b5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glut skrev (5 timer siden):

Transkvinner er IKKE kvinner. Dem er født MENN. Dem har badet i TESTOSTERON i årevis. Mange har gått igjenom mannlig pubertet. Dem har skjellet og beinstruktur som en mann. MENN har en helt annet skjellet og form på kroppen av hva kvinnfolk har. AT han skjærer av seg kuken har ingenting med saken å gjøre. Hvis man er født mann har man en fordel uansett om man vil identifisere seg om kvinne. Er dette så vanskelig å forstå? Folk kan skifte kjønn hvis dem vil, jeg har ingenting i mot transer. Nå snakker vi derimot om OL og hvilken fordel det er å være født som mann når man skal konkurere mot andre kvinner. Slutt å kalle folk for hatefulle bare fordi du er uenig. Kom et skikkelig argument for det du mener er riktig så skal jeg komme med mitt. Det er det som er en sivilisert diskusjon.

Hva tenker du om transkvinner som aldri har gått gjennom mannlig pubertet, men startet tidlig med pubertetsutsettende og hormoner? De har jo ingen fysiske fordeler. Bør de få delta i kvinneidrett?

  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (58 minutter siden):

Jeg er skuffet over at Norge ikke har kommet lenger i kampen for transkvinners rettigheter 

Jeg forstår at du har det morsomt med og trolle om dette, men jeg synes det er et for alvorlig tema til og tulle med. 

Det er viktig at de som er født med feil kjøn får den hjelpen de trenger for og leve slik de ønsker. Og det er et stort problem at de blir diskriminert mot. Men konkurranse idrett på høyt plan er et av de ytterst få om ikke det eneste området mennesker som har gjennomgått mannlig pubertet og mennesker som har gjennomgått kvinnelig pubertet ikke kan sidestilles. Det er først og fremst trist for transkvinner at det blir så mye oppstyr rundt en sånn sak. Det styrker bare folk som hetser og diskriminerer. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappadrømmen skrev (2 timer siden):

Jeg syns man skal skille på det å bytte kjønn (som ikke er det folk reagerer på her), kontra det å være tidligere mann og stille i dameklassen.

Det gir naturlig nok en rekke fordeler å være biologisk født mann og stille i dameklassen, selv om det ikke gikk hennes vei i OL. At vi tar opp denne debatten, har ikke noe å gjøre med det etiske spørsmålet rundt det å bytte kjønn.

Spørsmålet er om det er rettferdig i konkurransesammenheng, spesielt når man bytter fra mann til kvinne. Det skal mye mer til for at kvinner som bytter til menn kan hevde seg i idrett.

Vet om en eks-damespiller i fotball som spilte på høyeste nivå da hun var kvinne, og måtte ned på 5.-6. divisjonsnivå etter at hun ble mann. Hvis en mannlig 3.-4.-divisjonspiller hadde byttet til dame, hadde hen plutselig kunne hevdet seg på toppnivå.

Jeg skrev tidligere i tråden at jeg ikke har noe formening om transkvinner i kvinneidrett.

Det er kanskje ikke helt sant. Jeg vet at det er biologiske forskjeller mellom kjønnene, og at det derfor må være noe kontroll på det slik at ikke en person skal få fordeler overfor en annen.

Jeg synes debatten er vanskelig. Jeg har et spesielt hjerte for transpersoner, og ønsker at de skal aksepteres og inkluderes, uten å bli stablet ned med biologi overalt. Det er sårt når biologi og tilhørighet krasjer. Transpersoner blir hele tiden minnet på det.

Når det er sagt så mener jeg at det bør være en slags grense, en kontroll på det. For eksempel, et krav om at personen ikke må ha gjennomgått mannlig pubertet hvis vedkommende skal konkurrere i kvinneidrett. Emma Ellingsen, for eksempel, hadde nok ikke hatt sjanse i manneidrett og burde absolutt fått lov å delta i kvinneidrett.

Men det må være en grense. En transkvinne som først endrer kjønn i voksen alder vil ha fysiske fordeler, og det blir dermed urettferdig overfor de andre.

Det jeg reagerer mest på i tråden er ikke de som er imot at transpersoner skal få fordeler i idrett, men derimot alle de som nekter å omtale personen som hun når det er det hun identifiserer seg som og det pronomenet hun bruker.

Respekter personen, selv om du er uenig i at hun kan delta i idretten. Det er ikke vanskelig å bruke riktig pronomen. Enkelte i denne tråden VIL bare være vanskelige.

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan transkvinner føde barn?

Anonymkode: e707a...8b5

Kan alle biologiske kvinner føde barn? Det er ikke bare reproduksjonsevne som sier noe om kjønn. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (7 timer siden):

Transkvinner er menn som føler seg som kvinner. Skulka du alle naturfagstimene på skolen? De er ikke, blir ikke, kan aldri bli kvinner. Aldri. De har ikke livmor, de har ikke eggstokker; de kan ikke føde barn, de menstruerer ikke. 

De kan ha skjede og klitoris. 

Ikke alle biologiske kvinner har livmor, eggstokker eller kan føde barn heller. 

Anonymkode: 64cb1...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

De kan ha skjede og klitoris. 

Ikke alle biologiske kvinner har livmor, eggstokker eller kan føde barn heller. 

Anonymkode: 64cb1...0a2

Åh, knepp igjen. Du vet godt hva jeg mener. Og nei, transkvinner har ikke skjede og klitoris. De har i beste fall, dersom de er operert, en vrengt penis. De har ikke to x-kromosomer. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, Henkjønnet said:

Til dere trans hatere:

Trans kvinner er ekte kvinner.

 

Kun biologiske kvinner er ekte kvinner. Biologiske kvinner har XX-kromosomer, biologiske kvinner menstruerer og kan få barn (selvfølgelig finnes det dem som er født uten livmor), biologiske kvinner har annen beinbygning. Biologiske kvinner går gjennom kvinnelig pubertet, transkvinner går ofte gjennom mannlig. Så nei, transkvinner er ikke, og vil aldri bli ekte kvinner. Biologiske kvinner er de ekte og alfaversjonen. 

Anonymkode: 08d04...764

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Outlander said:

og er du en kvinne er det hårreisende at dere vil gi fra dere kvinne rettigheter som vi har kjempet for de siste 50 år. 

Kvinnerettighetene som kvinner har kjempet for og FREMDELES kjemper for går jo omtrent tilbake når sånt skjer. Hva er vi da? 

Anonymkode: 08d04...764

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
11 hours ago, Pippi Lotta said:

Jeg forstår at du har det morsomt med og trolle om dette, men jeg synes det er et for alvorlig tema til og tulle med. 

Det er viktig at de som er født med feil kjøn får den hjelpen de trenger for og leve slik de ønsker. Og det er et stort problem at de blir diskriminert mot. Men konkurranse idrett på høyt plan er et av de ytterst få om ikke det eneste området mennesker som har gjennomgått mannlig pubertet og mennesker som har gjennomgått kvinnelig pubertet ikke kan sidestilles. Det er først og fremst trist for transkvinner at det blir så mye oppstyr rundt en sånn sak. Det styrker bare folk som hetser og diskriminerer. 

Jeg er skuffa over dere som mener jeg troller. Transkvinner går gjennom en tung prosess og det siste dem trenger er negativitet 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kun biologiske kvinner er ekte kvinner. Biologiske kvinner har XX-kromosomer, biologiske kvinner menstruerer og kan få barn (selvfølgelig finnes det dem som er født uten livmor), biologiske kvinner har annen beinbygning. Biologiske kvinner går gjennom kvinnelig pubertet, transkvinner går ofte gjennom mannlig. Så nei, transkvinner er ikke, og vil aldri bli ekte kvinner. Biologiske kvinner er de ekte og alfaversjonen. 

Anonymkode: 08d04...764

Transkvinner er kvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Henkjønnet skrev (51 minutter siden):

Jeg er skuffa over dere som mener jeg troller. Transkvinner går gjennom en tung prosess og det siste dem trenger er negativitet 

Transkvinner er kvinner

Du er virkelig hjernevaska, er du ikke? Nei, TRANSKVINNER ER IKKE KVINNER. Transkvinner er menn!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (1 minutt siden):

Du er virkelig hjernevaska, er du ikke? Nei, TRANSKVINNER ER IKKE KVINNER. Transkvinner er menn!

FN er uenig med deg.

 

 

Anonymkode: 5ff62...b90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke modig. Han er sleip. Slutt å vær så naiv og tro at noen ikke vil gjøre ALT for å komme til topps. Ja, til og med «bytte» kjønn. 

Anonymkode: 20f6e...184

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende hvor mye hat det er mot transpersoner 😞 Det er ikke rart at 41% har forsøkt selvmord.

Anonymkode: 5ff62...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...