Gå til innhold

Brudd, sosiale medier, komme seg videre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært slutt mellom meg og eks i litt over 6 mnd. Han har fått ny dame veldig fort. Det sårer veldig. Jeg «stalker» (ser på) hennes facebookprofil ganske ofte. Ser på bilder og ser om hun er venn med familien hans, vennene hans (det er hun ikke) osv. Han følger med på alt jeg legger ut på instastory, ofte først av alle. Føler meg litt taper som bryr meg om det, men føler at det er godt at han ønsker å se. Vet jeg burde sikkert slette og slutte med alt dette men er så vanskleig :( Andre som holder på sånn? 

Anonymkode: b2dc4...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde slette han, først da kan du få sinnsro. Lev ditt eget liv i stede. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv

Du har " en hekt " 😅 . Det du driver med er forsåvidt ganske vanlig i gitt situasjon. Dessverre. 

Du stalker henne og hennes nettverk inn i hans liv, for å se hvor seriøse de har blitt.  Og blir glad for smulene han legger ut for deg,ved å kikke på instaen din . Han vet jo at du kan se det , ikke sant ? Så egentlig bør du ikke misunne henne, da han opptrer som en litt shady fyr, som følger deg som er en eks. 

Ganske sannsynlig at han fulgte tidligere ekser på SO ME, da dere var et par. Eller ? 

Vær heller glad for at du ikke har en slik illojal fyr i livet ditt lenger 🙂 Vet det er utfordrende å bryte uvanen med stalkingen,så jeg har et forslag om du ikke klarer å la være)

Gi deg selv 10 min daglig til å stalke  fra i dag mandag. F.eks fra kl.12 - 12.10.

Neste uke : annenhver dag

Neste uke : hver 3. dag. 

All tid IMELLOM : så ligger du unna hennes profil. ( da slipper du å obsesse 24/7)Før du vet ordet av det,så har du " glemt" å sjekke inn en dag, da du imellomtiden har trent hjernen din til IKKE å sjekke innom støtt 😉 og blir opptatt med andre ting.Du må da selvsagt VENTE til dagen du i utgangspunktet har " stalking tid" og " glede deg " til det 🤪 Så i uke 2,hvor det er annenhver dag,og du glemmer å sjekke på onsdag: da må du vente til fredag 😆

Dette er ikke et tilsvar som oppfordrer til " stalking" -( eller selvskading og seigpining over et forhold som ikke  ble som man håpet)Men et effektivt verktøy og omprogrammering av handlingsmønster for å komme UT av " hekten" . Det beste er selvsagt null tilgang til begges profiler, men når det ikke funker,som ved en hekt, så er dette effektivt. ( funker like bra etter brudd ,hvor eksen ikke har ny dame,men det er HAN som stalkes  ) 

Du kan jo teste det ut TS, og se over noen uker hvordan det påvirker tankemønsteret ditt . Tror du vil bli overrasket over at hun egentlig ikke er så interessant å følge med på ganske kjapt.  Da du " imellomtiden" har begynt å leve ditt liv igjen uten å måtte forholde deg til hennes progresjon med han. 

Lykke til ❤

 

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (3 timer siden):

Du har " en hekt " 😅 . Det du driver med er forsåvidt ganske vanlig i gitt situasjon. Dessverre. 

Du stalker henne og hennes nettverk inn i hans liv, for å se hvor seriøse de har blitt.  Og blir glad for smulene han legger ut for deg,ved å kikke på instaen din . Han vet jo at du kan se det , ikke sant ? Så egentlig bør du ikke misunne henne, da han opptrer som en litt shady fyr, som følger deg som er en eks. 

Ganske sannsynlig at han fulgte tidligere ekser på SO ME, da dere var et par. Eller ? 

Vær heller glad for at du ikke har en slik illojal fyr i livet ditt lenger 🙂 Vet det er utfordrende å bryte uvanen med stalkingen,så jeg har et forslag om du ikke klarer å la være)

Gi deg selv 10 min daglig til å stalke  fra i dag mandag. F.eks fra kl.12 - 12.10.

Neste uke : annenhver dag

Neste uke : hver 3. dag. 

All tid IMELLOM : så ligger du unna hennes profil. ( da slipper du å obsesse 24/7)Før du vet ordet av det,så har du " glemt" å sjekke inn en dag, da du imellomtiden har trent hjernen din til IKKE å sjekke innom støtt 😉 og blir opptatt med andre ting.Du må da selvsagt VENTE til dagen du i utgangspunktet har " stalking tid" og " glede deg " til det 🤪 Så i uke 2,hvor det er annenhver dag,og du glemmer å sjekke på onsdag: da må du vente til fredag 😆

Dette er ikke et tilsvar som oppfordrer til " stalking" -( eller selvskading og seigpining over et forhold som ikke  ble som man håpet)Men et effektivt verktøy og omprogrammering av handlingsmønster for å komme UT av " hekten" . Det beste er selvsagt null tilgang til begges profiler, men når det ikke funker,som ved en hekt, så er dette effektivt. ( funker like bra etter brudd ,hvor eksen ikke har ny dame,men det er HAN som stalkes  ) 

Du kan jo teste det ut TS, og se over noen uker hvordan det påvirker tankemønsteret ditt . Tror du vil bli overrasket over at hun egentlig ikke er så interessant å følge med på ganske kjapt.  Da du " imellomtiden" har begynt å leve ditt liv igjen uten å måtte forholde deg til hennes progresjon med han. 

Lykke til ❤

 

Tusen takk for et kjempelangt og godt svar!! Jeg skal faktisk prøve det du skriver :) Det er så vondt når man typisk bare får slengt i trynet "slutt med det" som om det er så lett. Jeg forstår jo godt at dette bare er halmstrå og smuler men jeg er sykt såret og da er det ikke så lett å bare slutte tvert. Så tusen takk for godt råd om "gradvis avvenning". Det tror jeg vil funke bedre.

Og nei, han fulgte ingen ekser på SoMe når vi var sammen. Jeg hadde det veldig bra når vi var sammen og var ikke opptatt av eksene hans i det hele tatt (han har bare 2 stk). Men når det ble slutt så ble jeg "gal" og sjekket med en gang både ekser og alt som var. Og han følger ingen av dem. Men det betyr jo ikke så mye siden jeg er uansett valgt vekk nå og det gjør dritvondt.

Men ja - tusen takk for svaret. Jeg skal prøve ❤️ 

 

Anonymkode: b2dc4...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh sånn holdt jeg på også.. Var forferdelig vondt! Det gikk over da jeg fant en ny og var over han, og det tok laaaang tid 🥲 Det er helt forferdelig, kan enda kjenne igjen følelsen når jeg tenker på det. 
 

Nå holder jeg på sånn med han jeg har barn med som det ble slutt med for 3 uker siden.. Etter 5 år sammen. Han prøver vel og merke få meg tilbake, men gjør ikke noe med det. Følger med på om det dukker opp nye jenter på sosiale medier osv. Blir faktisk gal og det gjør forferdelig vondt. Jeg har ikke noe annet valg enn å gå videre selvom han vil tilbake da, pga ting han har gjort… Selvom jeg VIL være med han. Så nei, helt forferdelig faktisk. Man blir helt obsessed :( 

Anonymkode: 8be2f...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-2 den 14.12):

Åh sånn holdt jeg på også.. Var forferdelig vondt! Det gikk over da jeg fant en ny og var over han, og det tok laaaang tid 🥲 Det er helt forferdelig, kan enda kjenne igjen følelsen når jeg tenker på det. 
 

Nå holder jeg på sånn med han jeg har barn med som det ble slutt med for 3 uker siden.. Etter 5 år sammen. Han prøver vel og merke få meg tilbake, men gjør ikke noe med det. Følger med på om det dukker opp nye jenter på sosiale medier osv. Blir faktisk gal og det gjør forferdelig vondt. Jeg har ikke noe annet valg enn å gå videre selvom han vil tilbake da, pga ting han har gjort… Selvom jeg VIL være med han. Så nei, helt forferdelig faktisk. Man blir helt obsessed :( 

Anonymkode: 8be2f...f25

TS her.

Føler veldig med deg. Det er så sykt vondt og ekkelt. Man lager seg masse fantasier om hvem de andre er og hvor interessante de sikkert er osv. Det er virkelig ikke godt å ha det sånn :(  Sikkert ekstra vondt at det er slutt når dere har barn sammen. Det blir jo at drømmen om både forhold og familie ikke ble som man ønsket. Det er veldig sårt.

Jeg er obsessed også og har nesten mistet meg selv i dette. Føler meg som en taper og har veldig knust hjerte. Jeg var så sykt glad i han og trodde vi var på samme bølgelengde. Føles så sårt å være så "lett å bytte ut" :( 

 

Anonymkode: b2dc4...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...