Gå til innhold

Kjæreste som spionerer på meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 hours ago, AnonymBruker said:

jeg er nok en smule paranoid men det skyldes erfaring. Vet feks at jeg ikke kan ha besøk av mennesker som krangler og lager støy hos meg. Dersom det skjer, kan det få konsekvenser for meg. 

Bor du på en institusjon, rehab eller noe? Eller er det slik at det har vært mye trøbbel og tull rundt deg, og utleier har fått nok? Jeg leser hovedinnlegget ditt og tenker at det du legger frem er en ikke-sak. Jeg klarer ikke å forstå problemstillingen, og noe sier meg at du er, som andre her nevner, paranoid av årsaker vi ikke kjenner til. Men det lyser liksom litt gjennom. 

Anonymkode: c4a8c...edb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At han er trøtt og gjesper etter 12 timers søvn er nødvendigvis ikke fordi han er oppe og spionerer på deg. Det finnes mange grunner til at enkelte er slik, dårlig søvnkvalitet, mangelsykdommer osv. 

Anonymkode: 5b411...023

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skaper jo problemer ut av intet. Hvis han neste gang du treffer han, kommer i skade for å nyse, hva skal du ta han på da? "Hmmm mystisk, han nøs nettopp, hva i alle dager er det som foregår her egentlig 🤔🤔🤔"

Høres jo litt slitsomt ut. 

Anonymkode: c4a8c...edb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så sikker på at ts er paranoid. 

Jeg har selv vært utsatt for en viss overvåking og kontroll i et forhold (og er godt over 50 år gammel, så det er ikke slik at jeg tror alle gjør det). Da skjedde det ting som var vanskelig å sette ord på eller få helt taket på, og om man i tillegg blir utsatt for gaslighting - så blir fortellingen gjerne litt usammenhengende. Da er det å bli møtt med så mye mistenksomhet som ts gjør her med på å forsterke manipulasjonen.

I usunne forhold vil det være enkeltepisoder som utenfra virker ubetydelige når man ikke ser hele bildet.

Jeg synes flere drar spekulasjonene her veldig langt ut fra veldig lite informasjon fra ts.

 

Anonymkode: 491c6...d9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke så sikker på at ts er paranoid. 

Jeg har selv vært utsatt for en viss overvåking og kontroll i et forhold (og er godt over 50 år gammel, så det er ikke slik at jeg tror alle gjør det). Da skjedde det ting som var vanskelig å sette ord på eller få helt taket på, og om man i tillegg blir utsatt for gaslighting - så blir fortellingen gjerne litt usammenhengende. Da er det å bli møtt med så mye mistenksomhet som ts gjør her med på å forsterke manipulasjonen.

I usunne forhold vil det være enkeltepisoder som utenfra virker ubetydelige når man ikke ser hele bildet.

Jeg synes flere drar spekulasjonene her veldig langt ut fra veldig lite informasjon fra ts.

 

Anonymkode: 491c6...d9b

TS kommer ikke med noen eksempler. Hva er det han gjør som tilsier at han stalker henne? 

Sier at hun legger seg 03:30, da hun aldri legger seg så sent? 

Da er han heller en løgner enn en stalker. 

Han er en stalker fordi han gjesper? 

Neh, høres ikke ut som stalking. 

Kanskje han gaslighter og manipulerer, men ut i fra informasjon som er blitt gitt så er han ikke en stalker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

...jeg gjorde noe jeg ikke har fortalt ham og som ingen andre vet og som han fortalte høyt om. 

Jeg lot som om om jeg ikke hørte det han sa, men jeg hørte det. Det blir litt slik: Du piller deg i nesen og sørger for at ingen andre ser dette. 

Anonymkode: 5a6d7...7d8

Det gjør jo alle. Både piller seg i nesa og gjør andre ting når ingen ser det.

Anonymkode: 7cbd4...501

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, jeg er nok en smule paranoid men det skyldes erfaring. Vet feks at jeg ikke kan ha besøk av mennesker som krangler og lager støy hos meg. Dersom det skjer, kan det få konsekvenser for meg. 

Kjæresten min, som finner på allslags utsagn, alt fra: Det er alltid så mye bråk hos henne (han er jo den som lager bråket), for så å si at jeg er våken til klokka 03 30. Det stemmer jo ikke!

Fortvilet TS

Anonymkode: 5a6d7...7d8

Han krangler, bråker og lager støy når han er på besøk hos deg. Hva er det han krangler og bråker om? 

Er han sint og aggressiv mot deg?

Anonymkode: 1455f...275

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det gjør jo alle. Både piller seg i nesa og gjør andre ting når ingen ser det.

Anonymkode: 7cbd4...501

Vel joda, men selv om TS virker paranoid så er jo denne oppførselen noe rar av han. Altså om han ikke spionerer, men likevel sørger for å si høyt ting som gjør at TS får følelsen av at han ser på og vet alt hun gjør når hun er alene hjemme. 

Det er jo en form for kontrollerende oppførsel det også, gi den andre inntrykk av at man ser alt og vet alt selv om man ikke gjør det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kjæresten min, som finner på allslags utsagn, alt fra: Det er alltid så mye bråk hos henne (han er jo den som lager bråket), for så å si at jeg er våken til klokka 03 30. Det stemmer jo ikke!

Fortvilet TS

Anonymkode: 5a6d7...7d8

Han dikter altså opp ting om deg og sprer usannheter om deg til andre? Jeg hadde gjort det slutt på forholdet med den kjæresten.

Kanskje du også får bruk for å lese og å skrive i denne tråden som mange andre har fått hjelp av:

 

Anonymkode: 1455f...275

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg mener at han kan gå tur med hunden, si at han legger seg, uten å faktisk legge seg. Istedenfor spionerer han på meg, og derfor er han trøtt. Er vel ikke normalt å gjespe hele tiden dersom man sover i 10 timer? 

Mulig jeg er paranoid men det er endel annet som ikke helt stemmer med denne mannen og dermed tror man vel kanskje at ingenting stemmer, eller?

 

Fortvilet TS

 

Anonymkode: 5a6d7...7d8

Så opptatt du er av at han gjesper.

Jeg sover 10-12 timer, og jo, jeg gjesper og er trøtt likevel. Jeg er kronisk syk da, så er en god grunn til det, men tror du er litt paranoid?

Anonymkode: 6b39d...36a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han krangler, bråker og lager støy når han er på besøk hos deg. Hva er det han krangler og bråker om? 

Er han sint og aggressiv mot deg?

Anonymkode: 1455f...275

Spiller høy musikk, lager spetakkel. Ser at andre her har spurt om jeg bor på institusjon, det gjør jeg ikke. Jeg bor derimot i et rekkehus, hvor det er veldig lytt og jeg er redd naboene skal melde meg inn til borettslaget pga støyen når han er på besøk. 

Han er såpass sjarmerende at han klarer å få dem til å le av det hele men jeg synes ikke det er særlig morsomt, i lengden. Kjører for fort, gjerne på motsatt side av veien. Har vært litt nervøs av å sitte på med ham. 

Det merkelige er at han gjerne kan være sta på hva som er rett og galt men det gjelder visst ikke ham. Han er lærer og jeg mottok et bilde hvor han satt med beina på pulten/bordet i klasserommet. Spurte ham om elevene hans får lov til å gjøre det samme. Da svarte han: Nei, såklart ikke, de skal vite hvem som er sjefen. 

Har prøvd å ta det opp med ham men det nytter ikke. 

Fortvilet TS

Anonymkode: 5a6d7...7d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg gjesper ofte om dagen. Selv om jeg sover ca fra midnatt til 6-7 om morgenen, og gjerne til 9 i helgene. Jeg føler meg ikke spesielt trøtt. Vet ikke om det er en uvane eller om jeg faktisk får for lite søvn. Jeg gjør ihvertfall ikke noe mistenksomt om natta.

Det er jo sært det han sier om deg og kl 03.30 om natta. Kanskje et dårlig forsøk på humor? 🤔 Men med mindre du faktisk ER oppe da, så er det jo ikke tegn på spionasje ihvertfall. Heller at du er litt "paranoid".

Anonymkode: 7a0e2...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spiller høy musikk, lager spetakkel. Ser at andre her har spurt om jeg bor på institusjon, det gjør jeg ikke. Jeg bor derimot i et rekkehus, hvor det er veldig lytt og jeg er redd naboene skal melde meg inn til borettslaget pga støyen når han er på besøk. 

Han er såpass sjarmerende at han klarer å få dem til å le av det hele men jeg synes ikke det er særlig morsomt, i lengden. Kjører for fort, gjerne på motsatt side av veien. Har vært litt nervøs av å sitte på med ham. 

Det merkelige er at han gjerne kan være sta på hva som er rett og galt men det gjelder visst ikke ham. Han er lærer og jeg mottok et bilde hvor han satt med beina på pulten/bordet i klasserommet. Spurte ham om elevene hans får lov til å gjøre det samme. Da svarte han: Nei, såklart ikke, de skal vite hvem som er sjefen. 

Har prøvd å ta det opp med ham men det nytter ikke. 

Fortvilet TS

Anonymkode: 5a6d7...7d8

Reglene gjelder ikke for han. Rødt flagg! Jeg leste at det er typisk for narssisister og/eller psykopater.

Anbefaler deg å ta opp alt dette som du har skrevet i denne tråden om, i den tråden som jeg linket til.

Anonymkode: 1455f...275

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg mener at han kan gå tur med hunden, si at han legger seg, uten å faktisk legge seg. Istedenfor spionerer han på meg, og derfor er han trøtt. Er vel ikke normalt å gjespe hele tiden dersom man sover i 10 timer? 

Mulig jeg er paranoid men det er endel annet som ikke helt stemmer med denne mannen og dermed tror man vel kanskje at ingenting stemmer, eller?

 

Fortvilet TS

 

Anonymkode: 5a6d7...7d8

Jo mer man sover, jo trøttere blir man. Sover man 10 timer, så er det ikke rart at han går rundt og gjesper. 

Og, du var jo ikke oppe til 3.30, så det stemmer jo ikke- noe han ville visst om han spionerte på deg. Det er mer sannsynlig at han vet at du er oppe senere enn ham, og at han overdrev/gjettet. 

Du virker veldig mistenkelig av deg. Du har merket deg små ting han har sagt/gjort som ikke stemmer overens med mistanken din. Du har en brist i logikken når du mener bevisene som ikke stemmer med konklusjonen, beviser konklusjonen. 

 

Anonymkode: 0b311...f7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjører for fort, gjerne på motsatt side av veien. Har vært litt nervøs av å sitte på med ham. 

Vær så snill og gjør det slutt med han. Kom deg bort fra dette helseskadelige mennesket.

Anonymkode: 1455f...275

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo mer man sover, jo trøttere blir man. Sover man 10 timer, så er det ikke rart at han går rundt og gjesper. 

Og, du var jo ikke oppe til 3.30, så det stemmer jo ikke- noe han ville visst om han spionerte på deg. Det er mer sannsynlig at han vet at du er oppe senere enn ham, og at han overdrev/gjettet. 

Du virker veldig mistenkelig av deg. Du har merket deg små ting han har sagt/gjort som ikke stemmer overens med mistanken din. Du har en brist i logikken når du mener bevisene som ikke stemmer med konklusjonen, beviser konklusjonen. 

 

Anonymkode: 0b311...f7a

Ser nå at du har skrevet litt mer om han. Er fortsatt ikke overbevist om at han spionerer på deg, men jeg forstår nå hvorfor du er hypervigilant og kanskje ser ting hvor det ikke er noe. Han oppfører seg ufyselig og tar ikke hensyn til andre. Magefølelsen din forteller deg at han ikke er en god person, og det har du rett i, og da er det ikke rart at du mistenker både det ene og det andre. 

Slå opp med fyren. 

Anonymkode: 0b311...f7a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er jo sært det han sier om deg og kl 03.30 om natta. Kanskje et dårlig forsøk på humor? 🤔 Men med mindre du faktisk ER oppe da, så er det jo ikke tegn på spionasje ihvertfall. Heller at du er litt "paranoid".

Det at han forteller løgner om henne til andre kan være for å sette henne i et dårlig lys + det kan være et ledd i den psykiske nedbrytningen av henne som han driver med (psykisk mishandling).

Anonymkode: 1455f...275

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuntzilla skrev (25 minutter siden):

Vel joda, men selv om TS virker paranoid så er jo denne oppførselen noe rar av han. Altså om han ikke spionerer, men likevel sørger for å si høyt ting som gjør at TS får følelsen av at han ser på og vet alt hun gjør når hun er alene hjemme. 

Det er jo en form for kontrollerende oppførsel det også, gi den andre inntrykk av at man ser alt og vet alt selv om man ikke gjør det. 

Ja, det er rart av ham å si disse tingene. Men tingene han "vet" er jo enten feil eller ting som er sannsynlige. 

Anonymkode: 7cbd4...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...