Gå til innhold

Kjæreste som spionerer på meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en dårlig følelse og er litt mer på vakt. 

Han sier at han registrerer at jeg legger meg sent. Han legger seg gjerne klokka 22 30, har annet mønster enn meg. Jeg legger meg etter ham, nesten konsekvent, med få unntak. Han sender meg god natt meldinger hver kveld og at nå må du gå og legge deg. Jeg svarer som regel at det skal jeg gjøre, men jeg legger meg likevel senere. 

Har omtrent alltid, lenge før han kom inn i bildet slått av Facebook og annet en god stund før jeg legger meg.  Kan gjerne sitte oppe etter at alt er avslått, med enten tv på, eller datamaskin på, men det er ikke synlig for andre, med mindre man lusker utenfor?

Forrige helg utbrøt han offentlig, altså under en tilstelning med flere: "Hun kan sitte oppe til klokka 03 30 en mandag kveld og se tv". Han hadde drukket da han sa dette. Jeg stusset. Det stemmer heller ikke at jeg er våken til 03 30 en mandags kveld. 

Jeg legger meg som regel mellom klokka 24 0g 24 30, men det har jeg aldri fortalt ham. Har faktisk aldri skjedd at jeg har lagt meg klokka 03 30 en mandags kveld, som jeg kan huske, så det var en merkelig uttalelse. Mulig jeg kan ha stått opp for å gå på do klokka 03 30 og at han har trodd at jeg fortsatt er oppe.

Jeg har uansett aldri før møtt en fyr som legger seg klokka 22 30 - står opp klokka 10 for så å gjespe hele dagen. Han gjesper mer enn meg og det har fått meg til å stusse, ettersom han ihvertfall vil ha meg til å tro at han sover mellom 22 30 og 10 ish. Hva er galt?

Selv sover jeg mellom 01 kanskje og 07 (Hvis det ikke er ferie, som nå da).

 

Fortvilet TS

 

 

 

Anonymkode: 5a6d7...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er veldig kontrollerende. 

Hva er det som bekymrer ham med at du legger deg senere enn ham? 

Anonymkode: c385b...bf5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bor ikke langt unna meg, det vil si, ca 6 km unna.

Han har hund og går tur med den i hytt og pe. Jeg får som regel bilder av hunden mens han er på tur med den og det forundrer meg litt at det er klokka 22 og neste gang klokka 10 og at han kan sove så lenge og likevel gjespe en hel dag. 

Det er jo 12 timer mange dager på rad og likevel gjesper han! 

Fortvilet TS

 

Anonymkode: 5a6d7...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke sittet til 03.30 og sett på TV, så han kan jo ikke ha fått denne "informasjonen" ved å luske utenfor. Hadde han faktisk spionert på deg, så hadde han vel visst når du la deg.

En måte å "spionere" på andre er å se når de sist var logget på FB messenger. En metode som visstnok er notorisk upålitelig, det kan se ut som du er logget på/aktiv dersom du ikke har lukket ned fanen på PC eller mobil. Tar du med mobilen på den doturen klokka halv fire, så kan det kanskje komme opp at du var tilgjengelig på messenger på det klokkeslettet. 

Den type "spionasje" har jeg vært skyldig i selv, å sitte og se etter grønn prikk på messenger på den personen man er interessert i er vel ganske uskyldig og noe de fleste har gjort.

Men veldig rart å henge seg opp i når du legger deg.. hva er greia med det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han bor ikke langt unna meg, det vil si, ca 6 km unna.

Han har hund og går tur med den i hytt og pe. Jeg får som regel bilder av hunden mens han er på tur med den og det forundrer meg litt at det er klokka 22 og neste gang klokka 10 og at han kan sove så lenge og likevel gjespe en hel dag. 

Det er jo 12 timer mange dager på rad og likevel gjesper han! 

Fortvilet TS

 

Anonymkode: 5a6d7...7d8

Du virker jo å være veldig mistenksom? Hva så om han gjesper! Tror du det er et tegn på at han er oppe på natten pg står utenfor å spionerer på deg?

Anonymkode: e4868...a9b

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis han sa du er oppe til 3.30 og det okke stemmer så er det vel heller åpenbart at han ikke spionerer på deg 🤪

Anonymkode: e4868...a9b

Enig. Eller hva mener du med at han spionerer på deg,ts?

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis han sa du er oppe til 3.30 og det okke stemmer så er det vel heller åpenbart at han ikke spionerer på deg 🤪

Anonymkode: e4868...a9b

Tenkte det samme.

Anonymkode: 4aaa9...fd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (4 minutter siden):

Enig. Eller hva mener du med at han spionerer på deg,ts?

Jeg mener at han kan gå tur med hunden, si at han legger seg, uten å faktisk legge seg. Istedenfor spionerer han på meg, og derfor er han trøtt. Er vel ikke normalt å gjespe hele tiden dersom man sover i 10 timer? 

Mulig jeg er paranoid men det er endel annet som ikke helt stemmer med denne mannen og dermed tror man vel kanskje at ingenting stemmer, eller?

 

Fortvilet TS

 

Anonymkode: 5a6d7...7d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Han er veldig kontrollerende. 

Hva er det som bekymrer ham med at du legger deg senere enn ham? 

Anonymkode: c385b...bf5

Veldig komtrollerende fordi han sier en ting som ikke stemmer i det hele tatt, og fordi han gjesper??

Den var ny!

Anonymkode: 4aaa9...fd2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenkte det samme.

Anonymkode: 4aaa9...fd2

 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis han sa du er oppe til 3.30 og det okke stemmer så er det vel heller åpenbart at han ikke spionerer på deg 🤪

Anonymkode: e4868...a9b

Tja, tidspunktet stemmer ikke men det andre stemmer og det kan han egentlig ikke vite.

 

Fortvilet TS

Anonymkode: 5a6d7...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg mener at han kan gå tur med hunden, si at han legger seg, uten å faktisk legge seg. Istedenfor spionerer han på meg, og derfor er han trøtt. Er vel ikke normalt å gjespe hele tiden dersom man sover i 10 timer? 

Mulig jeg er paranoid men det er endel annet som ikke helt stemmer med denne mannen og dermed tror man vel kanskje at ingenting stemmer, eller?

 

Fortvilet TS

 

Anonymkode: 5a6d7...7d8

Ja her vil jeg si du er paranoid. Klassisk eksempel på å kjenne angst for å føle seg ‘overvåket.

Høres ellers heller ut som kjæresten din sover for mye. For mye søvn gjør faktisk  at man føler seg trøttere, ikke omvendt.

Så her syns jeg du skal slå deg til ro med at du er paranoid og prøve å tenke det ikke er reelt;)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken88 skrev (2 minutter siden):

Virker som gjespinga hans er det største problemet her. Han spionerer ikke på deg, ts.

Jo, jeg er ganske sikker, fordi jeg gjorde noe jeg ikke har fortalt ham og som ingen andre vet og som han fortalte høyt om. 

Jeg lot som om om jeg ikke hørte det han sa, men jeg hørte det. Det blir litt slik: Du piller deg i nesen og sørger for at ingen andre ser dette. 

Enten må det ha flydd en drone forbi, eller han har spionert.

Fortvilet TS

Anonymkode: 5a6d7...7d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, jeg er ganske sikker, fordi jeg gjorde noe jeg ikke har fortalt ham og som ingen andre vet og som han fortalte høyt om. 

Jeg lot som om om jeg ikke hørte det han sa, men jeg hørte det. Det blir litt slik: Du piller deg i nesen og sørger for at ingen andre ser dette. 

Enten må det ha flydd en drone forbi, eller han har spionert.

Fortvilet TS

Anonymkode: 5a6d7...7d8

Hva var det da?

Anonymkode: e4868...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du motsier deg selv hele tiden. Han kan ikke ha visst, allikevel mener du han kan ha visst, bare at detaljene ikke stemte, men de kunne ha stemt hviss om atte osv....... 🙈🙇‍♀️🤷‍♀️

Anonymkode: cc595...8bb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jo, jeg er ganske sikker, fordi jeg gjorde noe jeg ikke har fortalt ham og som ingen andre vet og som han fortalte høyt om. 

Jeg lot som om om jeg ikke hørte det han sa, men jeg hørte det. Det blir litt slik: Du piller deg i nesen og sørger for at ingen andre ser dette. 

Enten må det ha flydd en drone forbi, eller han har spionert.

Fortvilet TS

Anonymkode: 5a6d7...7d8

Jammen TS, hvis det var noe lignende til dette han sa, og det stemte, så er det jo ikke spesielt unikt. Man trenger ikke å spionere på noen for å vite at de piller seg i nesa når ingen ser..det gjør alle.

At han sa at du er oppe til 03:30 høres ut som at han vet at du er lengre oppe en ham fordi du har sagt det til ham, og så sa fant han på 03:30 ut av det blå for å overdrive litt.   Det blir som å si "Vennen min sitter foran TVn hele tiden!" Men så mener man jo ikke bokstavelig talt at vennen sitter foran TVn 24 timer i døgnet, man mener bare at vennen gjør det mer enn det en selv synes er "normalt".

Det er absolutt ingenting i det du skriver som tyder på at han overvåker deg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sliter med paranoia er ofte mennesker som har grunn til å være engstelige for å bli avslørt i noe. Kriminelle er feks forståelig nok, stort sett mer paranoide enn befolkningen ellers.

Sier ikke du er kriminell. Men har du noen som helst grunn for å være engselig for å bli spionert på? Noen sære eller pinlige vaner etc.? 

Har du absolutt ingenting å skjule eller være flau over, bør du vel strengt talt kanskje ikke bekymre deg så veldig for om kjæresten din lufter seg litt ekstra heller. Kanskje han vil være med deg mer enn du vil? Hender det du vil være alene noen kvelder uten ham…og så sier han at han da legger seg tidlig? 

Ser jo derimot den litt creepy siden ved tanker om at han heller velger å sitte utenfor leiligheten din da🙈

Start uansett med å kommunisere tydeligere med ham på området. Spør ham om han ikke syns dere er nok sammen og spør ham om hvorfor han er så ekstremt opptatt av hva du gjør om kveldene.

Kanskje det viser seg at dere rett og slett er litt paranoide begge to?🤭🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicathv skrev (2 minutter siden):

Jammen TS, hvis det var noe lignende til dette han sa, og det stemte, så er det jo ikke spesielt unikt. Man trenger ikke å spionere på noen for å vite at de piller seg i nesa når ingen ser..det gjør alle.

At han sa at du er oppe til 03:30 høres ut som at han vet at du er lengre oppe en ham fordi du har sagt det til ham, og så sa fant han på 03:30 ut av det blå for å overdrive litt.   Det blir som å si "Vennen min sitter foran TVn hele tiden!" Men så mener man jo ikke bokstavelig talt at vennen sitter foran TVn 24 timer i døgnet, man mener bare at vennen gjør det mer enn det en selv synes er "normalt".

Det er absolutt ingenting i det du skriver som tyder på at han overvåker deg.

Jeg har ikke fortalt ham når jeg legger meg og så videre, ønsker ikke at han kjenner for mye til mitt liv på dette stadiet og har vært veldig bevisst på det. 

Fortvilet TS

Anonymkode: 5a6d7...7d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...