Gå til innhold

Eks lot barnet på 5 år (som ikke kan svømme) gå uten armringer i badeland


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

1. "Far" i denne historien er mor. Uavhengig av at dette er "kvinneguiden" så er det en kjent sak at flere menn er aktive her. Til og med i denne tråden er det kommet innspill fra fedre som mener mor er hysterisk. 

2. Når det nevnes at "hva om" (dvs hypotetisk) barnet på 12 har en diagnose og blir satt til å passe en 5 åring, så får jeg høre at det er jo ikke så rart 12 åringen har diagnoser med en slik hysterisk mor. 

Altså er det foreldres skyld at barn får adhd. Interessant. Når det er sagt nevnte jeg også problematikk som angst, som faktisk KAN komme av hvordan man har det hjemme. 

Jeg skrev dette for å se om noen av dere i det hele tatt vurderer å tenke "det kan være innafor å la en 12 åring passe en 5 åring men det kommer jo helt an på hvordan 12 åringen er som person". Jeg finner det rart at det er "helt ok" å la en på 12 ha ansvar for en på 5. 

Igjen : det var hypotetisk for å fremprovosere en reaksjon jeg ikke fikk slik jeg ønsket. Det er nemlig helt nødvendig å ikke ta alle 12 åringer som ansvarlige "små voksne". Og hva om 12 åringen ønsket frihet og ikke være barnepssser? 

Min 12 åring har hverken adhd eller angst men en annen diagnose som påvirker hvordan det er å skulle passe på andre. Mor vet selvsagt om dette og har likevel tatt det valget. 

3. Jeg skriver allerede i første avsnitt at det er en vond historie mellom samværsforelder og barna. Ingen reagerer på dette eller etterspør. 

4. Av forskjellige grunner har jeg anonymisert alder, antall barn, diagnose osv. 

 

Konklusjon: jeg tar til meg støtten fra dere som mener dette var uansvarlig oppførsel. Jeg rister derimot på hodet av dere andre som mener at jeg er hysterisk fordi jeg nevner lite mat, stille drukning osv. 

Snu rundt på det og gjør historien sann. Dette handler om en mor som har mistet omsorg for sine barn og om en far som er "hysterisk" fordi barna hadde samvær uten tilsyn. 

Jeg har igjen erfart at her på kg, er det en oppsamling av kvinner som er ute etter å støtte uansvarlige mødre og å ta far. Det er usannsynlig mange dårlige råd og stygge kommentarer. 

Jeg ga dere store deler av bildet. Er ganske oppgitt over flere svar. Er en far som har kjempet for å få barna vekk fra en svært ustabil mor. Aldri vært ute etter å ta henne men å beskytte mine barn. 

Episoden i sommer syns jeg var uansvarlig. Så får dere mène hva dere vil. 

Ts, som takker for seg

Anonymkode: 86547...183

Du skriver jo selv i hi at du ikke vil gå inn på dette med samværsforelderen og det som skjedde der, og nå er du sur fordi ingen har etterspurt det. Du må nesten bestemme deg. 

Anonymkode: 8b225...52c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

1. "Far" i denne historien er mor. Uavhengig av at dette er "kvinneguiden" så er det en kjent sak at flere menn er aktive her. Til og med i denne tråden er det kommet innspill fra fedre som mener mor er hysterisk. 

2. Når det nevnes at "hva om" (dvs hypotetisk) barnet på 12 har en diagnose og blir satt til å passe en 5 åring, så får jeg høre at det er jo ikke så rart 12 åringen har diagnoser med en slik hysterisk mor. 

Altså er det foreldres skyld at barn får adhd. Interessant. Når det er sagt nevnte jeg også problematikk som angst, som faktisk KAN komme av hvordan man har det hjemme. 

Jeg skrev dette for å se om noen av dere i det hele tatt vurderer å tenke "det kan være innafor å la en 12 åring passe en 5 åring men det kommer jo helt an på hvordan 12 åringen er som person". Jeg finner det rart at det er "helt ok" å la en på 12 ha ansvar for en på 5. 

Igjen : det var hypotetisk for å fremprovosere en reaksjon jeg ikke fikk slik jeg ønsket. Det er nemlig helt nødvendig å ikke ta alle 12 åringer som ansvarlige "små voksne". Og hva om 12 åringen ønsket frihet og ikke være barnepssser? 

Min 12 åring har hverken adhd eller angst men en annen diagnose som påvirker hvordan det er å skulle passe på andre. Mor vet selvsagt om dette og har likevel tatt det valget. 

3. Jeg skriver allerede i første avsnitt at det er en vond historie mellom samværsforelder og barna. Ingen reagerer på dette eller etterspør. 

4. Av forskjellige grunner har jeg anonymisert alder, antall barn, diagnose osv. 

 

Konklusjon: jeg tar til meg støtten fra dere som mener dette var uansvarlig oppførsel. Jeg rister derimot på hodet av dere andre som mener at jeg er hysterisk fordi jeg nevner lite mat, stille drukning osv. 

Snu rundt på det og gjør historien sann. Dette handler om en mor som har mistet omsorg for sine barn og om en far som er "hysterisk" fordi barna hadde samvær uten tilsyn. 

Jeg har igjen erfart at her på kg, er det en oppsamling av kvinner som er ute etter å støtte uansvarlige mødre og å ta far. Det er usannsynlig mange dårlige råd og stygge kommentarer. 

Jeg ga dere store deler av bildet. Er ganske oppgitt over flere svar. Er en far som har kjempet for å få barna vekk fra en svært ustabil mor. Aldri vært ute etter å ta henne men å beskytte mine barn. 

Episoden i sommer syns jeg var uansvarlig. Så får dere mène hva dere vil. 

Ts, som takker for seg

Anonymkode: 86547...183

Troll

Anonymkode: 8b225...52c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generell basis synes jeg det er spesielt at den ene forelderen skal gi den andre lov eller ikke lov til ting, og i tillegg med spesifikke betingelser. Jeg skal være forsiktig å være for bombastisk siden jeg ikke kjenner forhistorien her, men i utgangspunktet bør man jo kunne la være å styre hver detalj rundt den andre part sitt samvær og stole på at de gjør en ok jobb. 
 

Jeg har aldri brukt armringer på mine barn (5 og 7). Badering, madrasser osv for lek, men aldri for sikring. 

Hva som er ansvarlig og ei kommer nok litt Ann på både barna og badelandet. Jeg kunne glatt tatt sklie med 7 åringen mens 5 åringen ventet sammen med kusinen på 11. de hadde selvsagt ikke fått lov til å gå ut i dypt basseng, men måtte holdt seg på kanten eller i grunt barnebasseng. 
 

Å løpe i badeland er ikke lov, uansett alder og tilsyn. 

6 timer uten annet enn en is? Det kommer Ann på når de spiste før og etter badingen. Så lenge ikke ungene har sagt at de var sulten og nektet mer mat under oppholdet ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: f59ae...4fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Min eks har samvær med sine barn. Jeg har daglig omsorg for dem. Det er en historie som er veldig vond mellom barn og eks. Ønsker ikke gå inn på denne men det er årsak til at eks ikke har veldig mye samvær.

Et av samværene i sommer inkluderte å dra på et badeland. Det ene barnet er 5 år og kan ikke svømme. Jeg sa spesifikt før de dro at betingelsen var at 5åringen brukte armringer til enhver tid og at eks ikke slapp barnet ut av synet og var tett på hele tiden. 

Får så høre av de andre barna at armringer ikke har blitt brukt i det hele tatt. I tillegg har eks tatt sklier med et annet barn og overlatt 5åringen til et eldre søsken på 12. Disse to har vært ute i dype basseng, løpt rundt forbi i badelandet og 12åringen ble rett og slett gitt ansvaret for 5åringen.

Jeg lurer på hva dere syns om dette? Ville dere tenkt at det er helt ok? Er det uansvarlig? Er det innafor?

Det hører med til historien at i løpet av de 6 timene de var der, så fikk de ikke annet enn en is. Er det innafor?

Jeg spør åpent, men ikke misforstå, jeg har en opplagt mening om dette men vil høre hva dere tenker og evt ville gjort med det. 

Anonymkode: 86547...183

Du må bare slutte, nå! Herregud! La far kose seg sammen med barna sine uten at du skal klikke for hver minste lille ting. Og tolvåring kan fint passe på femåring :)  Djiiises

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Min eks har samvær med sine barn. Jeg har daglig omsorg for dem. Det er en historie som er veldig vond mellom barn og eks. Ønsker ikke gå inn på denne men det er årsak til at eks ikke har veldig mye samvær.

Et av samværene i sommer inkluderte å dra på et badeland. Det ene barnet er 5 år og kan ikke svømme. Jeg sa spesifikt før de dro at betingelsen var at 5åringen brukte armringer til enhver tid og at eks ikke slapp barnet ut av synet og var tett på hele tiden. 

Får så høre av de andre barna at armringer ikke har blitt brukt i det hele tatt. I tillegg har eks tatt sklier med et annet barn og overlatt 5åringen til et eldre søsken på 12. Disse to har vært ute i dype basseng, løpt rundt forbi i badelandet og 12åringen ble rett og slett gitt ansvaret for 5åringen.

Jeg lurer på hva dere syns om dette? Ville dere tenkt at det er helt ok? Er det uansvarlig? Er det innafor?

Det hører med til historien at i løpet av de 6 timene de var der, så fikk de ikke annet enn en is. Er det innafor?

Jeg spør åpent, men ikke misforstå, jeg har en opplagt mening om dette men vil høre hva dere tenker og evt ville gjort med det. 

Anonymkode: 86547...183

Barn dør ikke av å ikke spise på 6 timer. 12 åringer i andre deler av verden har egne barn,  så vedkommende greier  fint å ta vare på sitt 5 årige søsken en stund. Om det var lurt av far å ikke ta på armringer kan jo diskuteres. 

Anonymkode: 2a54f...66e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil aldri takle delt omsorg når du kaver deg opp på denne måten. 
hadde de det kjekt, da? Eller heeelt grusomt? Barna vil kunne møte potensielt farlige situasjoner daglig, du vil aldri kunne ha full kontroll over dette. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ville du sagt det samme dersom 12 åringen hadde ADHD og en angstdiagnose, store konsentrasjonsproblemer, sterk frykt for det meste og mye umodenhet? For jeg antar svaret ditt gjelder for en 12 åring uten spesifikke psykiske/fysiske lidelser/utfordringer?

Jeg gir dere noe av bildet, ikke alt. Jeg syns det er interessant å se hvor mange som faktisk syns det er uansvarlig å la en helt vanlig 12 åring passe på en 5 åring i badeland....så kan man jo legge til noen diagnoser også....og da er det fortsatt interessant å høre hva dere tenker :)  Blir det fortsatt helt innafor, hos dere som mener det er innafor, eller endrer bildet seg?

Anonymkode: 86547...183

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en enorm respekt for vann, og mener at en voksen burde være tilstede hele tiden når en 5-åring er ved vann. Armringer synes jeg ikke er så farlig, men noen må passe på. 12-åringer er ulike, noen kan sikkert få et sånt ansvar, men bare over en kort tidsperiode mener jeg. 
En is på 6 timer hadde jeg ikke brydd meg om hvis dette var et engangs tilfelle, men hvis dette er en del av problemet at samværsforelder ikke tar ansvar/følger opp ville jeg tatt det opp. 

Anonymkode: 32bfe...6b5

Din «enorme respekt» høres mer ut som «irrasjonell angst».

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

1. "Far" i denne historien er mor. Uavhengig av at dette er "kvinneguiden" så er det en kjent sak at flere menn er aktive her. Til og med i denne tråden er det kommet innspill fra fedre som mener mor er hysterisk. 

2. Når det nevnes at "hva om" (dvs hypotetisk) barnet på 12 har en diagnose og blir satt til å passe en 5 åring, så får jeg høre at det er jo ikke så rart 12 åringen har diagnoser med en slik hysterisk mor. 

Altså er det foreldres skyld at barn får adhd. Interessant. Når det er sagt nevnte jeg også problematikk som angst, som faktisk KAN komme av hvordan man har det hjemme. 

Jeg skrev dette for å se om noen av dere i det hele tatt vurderer å tenke "det kan være innafor å la en 12 åring passe en 5 åring men det kommer jo helt an på hvordan 12 åringen er som person". Jeg finner det rart at det er "helt ok" å la en på 12 ha ansvar for en på 5. 

Igjen : det var hypotetisk for å fremprovosere en reaksjon jeg ikke fikk slik jeg ønsket. Det er nemlig helt nødvendig å ikke ta alle 12 åringer som ansvarlige "små voksne". Og hva om 12 åringen ønsket frihet og ikke være barnepssser? 

Min 12 åring har hverken adhd eller angst men en annen diagnose som påvirker hvordan det er å skulle passe på andre. Mor vet selvsagt om dette og har likevel tatt det valget. 

3. Jeg skriver allerede i første avsnitt at det er en vond historie mellom samværsforelder og barna. Ingen reagerer på dette eller etterspør. 

4. Av forskjellige grunner har jeg anonymisert alder, antall barn, diagnose osv. 

 

Konklusjon: jeg tar til meg støtten fra dere som mener dette var uansvarlig oppførsel. Jeg rister derimot på hodet av dere andre som mener at jeg er hysterisk fordi jeg nevner lite mat, stille drukning osv. 

Snu rundt på det og gjør historien sann. Dette handler om en mor som har mistet omsorg for sine barn og om en far som er "hysterisk" fordi barna hadde samvær uten tilsyn. 

Jeg har igjen erfart at her på kg, er det en oppsamling av kvinner som er ute etter å støtte uansvarlige mødre og å ta far. Det er usannsynlig mange dårlige råd og stygge kommentarer. 

Jeg ga dere store deler av bildet. Er ganske oppgitt over flere svar. Er en far som har kjempet for å få barna vekk fra en svært ustabil mor. Aldri vært ute etter å ta henne men å beskytte mine barn. 

Episoden i sommer syns jeg var uansvarlig. Så får dere mène hva dere vil. 

Ts, som takker for seg

Anonymkode: 86547...183

Hæ? Her støttet folk det de trodde var far, mot det vi anså som en hysterisk mor, og du snur det til at vi er en oppsamling av kvinner som støtter uansvarlige kvinner og er ute etter å ta far? 

Har det rablet fullstendig for deg?

Du er hysterisk, samme hva kjønnet ditt er. En normal 12-åring kan passe en 5-åring. Det er helt vanlig å ikke bruke armringer selv om barn ikke kan svømme, og kun en is på 6 timer er ikke optimalt men ingen krise.

 

Anonymkode: 32499...dd0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Du skriver jo selv i hi at du ikke vil gå inn på dette med samværsforelderen og det som skjedde der, og nå er du sur fordi ingen har etterspurt det. Du må nesten bestemme deg. 

Anonymkode: 8b225...52c

Helt riktig at jeg skriver det og jeg vil fortsatt ikke inn i detaljene men jeg gir en nokså viktig opplysning som ingen kommenterer :nettopp at mor og barn har en tøff og vond historie. 

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

På generell basis synes jeg det er spesielt at den ene forelderen skal gi den andre lov eller ikke lov til ting, og i tillegg med spesifikke betingelser. Jeg skal være forsiktig å være for bombastisk siden jeg ikke kjenner forhistorien her, men i utgangspunktet bør man jo kunne la være å styre hver detalj rundt den andre part sitt samvær og stole på at de gjør en ok jobb. 
 

Jeg har aldri brukt armringer på mine barn (5 og 7). Badering, madrasser osv for lek, men aldri for sikring. 

Hva som er ansvarlig og ei kommer nok litt Ann på både barna og badelandet. Jeg kunne glatt tatt sklie med 7 åringen mens 5 åringen ventet sammen med kusinen på 11. de hadde selvsagt ikke fått lov til å gå ut i dypt basseng, men måtte holdt seg på kanten eller i grunt barnebasseng. 
 

Å løpe i badeland er ikke lov, uansett alder og tilsyn. 

6 timer uten annet enn en is? Det kommer Ann på når de spiste før og etter badingen. Så lenge ikke ungene har sagt at de var sulten og nektet mer mat under oppholdet ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: f59ae...4fe

Det er ofte en grunn for at en forelder får daglig omsorg. Da har man hoved ansvaret og kan så absolutt si fra til den andre forelderen hva som forventes. At det er spesielt? Ja. Men du hadde gjort det samme i mitt tilfelle. 

Å la barna vente på kanten mens forelder tar sklie med et annet barn er vel innafor. Å la dem vente på dypt vann er derimot ikke innafor og det var det som skjedde her. 

Armringer anbefales ikke som svømmetrening nei, det vet vel alle, men det er likevel en viss hjelp i det hvis man kommer på dypt vann. 

Min 12åring var redd. Særlig da 5 åringen gikk under. Finner det underlig at dere her inne har så vanskelig for å forstå dette. 

galmamma skrev (29 minutter siden):

Du må bare slutte, nå! Herregud! La far kose seg sammen med barna sine uten at du skal klikke for hver minste lille ting. Og tolvåring kan fint passe på femåring :)  Djiiises

Mor. 

Og nei. Det er forskjell på 12 åringer. Sett inn "autist", "funksjonshemmet", "psykisk syk" i setningen din før ordet "tolvåring" og så ser du om du er like enig. 

En oppegående 12 åring kan passe på sin søsken. En 12 åring med store utfordringer kan og skal ikke det. Ferdig snakka. 

Minitroll skrev (24 minutter siden):

Du vil aldri takle delt omsorg når du kaver deg opp på denne måten. 
hadde de det kjekt, da? Eller heeelt grusomt? Barna vil kunne møte potensielt farlige situasjoner daglig, du vil aldri kunne ha full kontroll over dette. 

Nei det er mulig jeg ikke takler delt omsorg og det er heller ikke delt omsorg. Jeg har full omsorg og det er nemlig en grunn til at jeg lar meg kave opp. 

Barna forteller at de flere ganger har vært redde, sultne og slitne. Men likevel syns dere her inne at alt er helt innafor. 

 

Men NÅ har denne hysteriske, oppkavede pappaen med full omsorg for alle sine barn (kanskje fordi han er motsatt av det dere påstår) sagt nok. Men la en ting være klart : det er normalt å bekymre seg når barna forteller hvordan dette har vært. Særlig når historien mir/barn er av den karakter at det har vært samvær med tilsyn for inntil kort tid siden.( Og hvorfor det ikke er det nå handler om ressurser.) 

Mødre kan miste omsorg for sine barn. I dette tilfellet er det slik og barna har ikke hatt en positiv opplevelse i Badeland. 12 - og 5åringen var redde mange ganger. 

Jeg har tydeligvis tråkket flere uansvarlige mødre på tærne her. Dere syns jo det er heeeelt normalt å forlate en 5 åring som ikke kan svømme..

Over og ut. Jeg kommer ikke en gang til å lese her inne. Har lånt profilen til min søster (anonymt) og henger ikke her til vanlig. Hadde bare lyst å sjekke reaksjoner på dette. Takk for meg. 

Anonymkode: 86547...183

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Helt riktig at jeg skriver det og jeg vil fortsatt ikke inn i detaljene men jeg gir en nokså viktig opplysning som ingen kommenterer :nettopp at mor og barn har en tøff og vond historie. 

Det er ofte en grunn for at en forelder får daglig omsorg. Da har man hoved ansvaret og kan så absolutt si fra til den andre forelderen hva som forventes. At det er spesielt? Ja. Men du hadde gjort det samme i mitt tilfelle. 

Å la barna vente på kanten mens forelder tar sklie med et annet barn er vel innafor. Å la dem vente på dypt vann er derimot ikke innafor og det var det som skjedde her. 

Armringer anbefales ikke som svømmetrening nei, det vet vel alle, men det er likevel en viss hjelp i det hvis man kommer på dypt vann. 

Min 12åring var redd. Særlig da 5 åringen gikk under. Finner det underlig at dere her inne har så vanskelig for å forstå dette. 

Mor. 

Og nei. Det er forskjell på 12 åringer. Sett inn "autist", "funksjonshemmet", "psykisk syk" i setningen din før ordet "tolvåring" og så ser du om du er like enig. 

En oppegående 12 åring kan passe på sin søsken. En 12 åring med store utfordringer kan og skal ikke det. Ferdig snakka. 

Nei det er mulig jeg ikke takler delt omsorg og det er heller ikke delt omsorg. Jeg har full omsorg og det er nemlig en grunn til at jeg lar meg kave opp. 

Barna forteller at de flere ganger har vært redde, sultne og slitne. Men likevel syns dere her inne at alt er helt innafor. 

 

Men NÅ har denne hysteriske, oppkavede pappaen med full omsorg for alle sine barn (kanskje fordi han er motsatt av det dere påstår) sagt nok. Men la en ting være klart : det er normalt å bekymre seg når barna forteller hvordan dette har vært. Særlig når historien mir/barn er av den karakter at det har vært samvær med tilsyn for inntil kort tid siden.( Og hvorfor det ikke er det nå handler om ressurser.) 

Mødre kan miste omsorg for sine barn. I dette tilfellet er det slik og barna har ikke hatt en positiv opplevelse i Badeland. 12 - og 5åringen var redde mange ganger. 

Jeg har tydeligvis tråkket flere uansvarlige mødre på tærne her. Dere syns jo det er heeeelt normalt å forlate en 5 åring som ikke kan svømme..

Over og ut. Jeg kommer ikke en gang til å lese her inne. Har lånt profilen til min søster (anonymt) og henger ikke her til vanlig. Hadde bare lyst å sjekke reaksjoner på dette. Takk for meg. 

Anonymkode: 86547...183

Menn som hater kvinner 

Anonymkode: 8b225...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at du har rett til å reagere nettopp fordi du kjenner din eks og dine barn. 

I en normal situasjon med en ansvarlig oppegående pappa og med diagnosefrie barn så virker ikke det som et så veldig farlig scenario. 

Men jeg kjenner meg igjen i den frykten du har TS, for jeg har også en eks som er en uansvarlig far og som så utrolig mange ganger før har vist at han ikke setter barns sikkerhet fremst. Da blir man litt ekstra var hver gang han gjør noe som man selv ikke ville sett på som forsvarlig. Og man blir redd for at det skal gå galt en eller annen gang når de blir utsatt for så mange usikre situasjoner. 

Anonymkode: ec1c6...ccc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Druknet barnet? Hvis nei, så tenker jeg det gikk bra uten store traumer for andre enn deg. 

Anonymkode: 3675e...4c7

Så siden barnet mitt (i en tenkt situasjon) blir puttet i bilen uten sete,bare slengt i baksetet og jeg kjører i 184493 km i timen, og ikke kræsjer og barnet ikke dør så er det greit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så du syns det er helt innafor? 

Barnet druknet ikke. Men gikk under med hodet en gang og svelgte masse vann. Folk generelt kan lite om stille drukning og at det kan være livsfarlig. (Ved stille drukning er det nettopp slik, man svelger mye vann men det ser ut til at det har gått bra. Kanskje i en eller mange timer...Men om ikke vannet er kommet opp og ut igjen kan man faktisk drukne av det, lenge etter man er på land igjen....) 

Jeg er forøvrig ikke traumatisert av dette, så ordbruken din er litt ute. 

Anonymkode: 86547...183

Men selv med armringer kan barn gå under vann, og svelge masse. Armringer er en falsk trygghet. 
 

Nå vet jeg ikke hvor lenge 12åringen fikk ansvaret for 5-åringen. Var det så eksen kunne være med på en sklie eller to, eller var det omtrent for hele turen i badeland? Og hvor moden er 12-åringen? Selv om hen har ADHD, så betyr jo ikke det at hen ikke kan passe på et barn. 
 

For barnas skyld; ikke lag problemer og krangler med far for alt mulig. Velg dine kamper. Ikke sett barna i en skvis mellom dere foreldrene. Det tar mye mer skade enn du tror. Og ja, barna får så absolutt med seg din holdning til far og stemningen mellom deg og far. Selv om du ikke tror det.

Anonymkode: 27b9b...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke si at manglende bruk av armringer = uansvarlig. Jeg har ikke brukt armringer så veldig ofte på mine barn, fordi det vanskeliggjør flytetrening i vann. Men jeg har heller ikke sluppet de av syne, men vært med barna mine hele tiden. Jeg vet hvor lite som skal til før noe galt kan skje. Bruk av armringer kan ikke være en sovepute for å slippe barna av synet.  
 

I noen få settinger har jeg latt min da 13 år gamle (modne) jente «passe» sin 6 år gamle bror i bassenget. Men da har han hatt på seg armringer og jeg har fulgt med fra kanten. 
 

Settingen her virker uansvarlig- helt uavhengig av om det er mor eller far som har hatt de med. Men det er ikke ene og alene pga manglende armringer eller fordi en 12 åring har hatt med seg 5 åringen. Det må være en samlet vurdering. Det er helt umulig å kommentere den tidligere utrygge episoden når vi ikke aner hva det dreier seg om. 

Anonymkode: a5753...2af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

En 12 åring kan fint passe på en 5 åring i bassenget, å ja det går fint å ikke ha på armringer når man er 5 år i badeland! Selv jeg som er hms-mamma til fingerspissene har hatt et uoppmerksomt øyeblikk med barn i basseng og barnet har gått under og svelget noe vann… Hvis det er sånn at alle kom i fra dette uten varige me’n så syns jeg det vitner om en ganske vanlig badeland opplevelse for de aller fleste barnefamilier. Husk at barna forteller sin versjon av dagen, så er det pappans versjon og så har du sannheten…

Anonymkode: b0bb9...ae6

Så en på 12 passe en på 6 i basseng på tusenfryd og had var veldig voldsom og plaget lillebroren veldig. Tror ikke det var lurt. 

Anonymkode: 1ca51...c84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg elsker KG-tråder hver TS utelater masse relevant informasjon i HI og så klikker fordi svarene tar utgangspunkt i de opplysningene som faktisk foreligger, uten å ta høyde for alle detaljene vi ikke har blitt fortalt.

I utgangspunktet kan en 5-åring fint bade uten armringer og en 12-åring passe på en 5-åring - og det finnes mange omstendigheter som likevel gjør at det ikke er greit i mange tilfeller. Hvis man som forelder som kjenner både barna og den voksne involvert i den konkrete situasjonen og vet med utgangspunkt i dette at i denne situasjonen er det problematisk og kritikkverdig, skjønner jeg ikke hvorfor man trenger bekreftelse fra andre som ikke har det hele bildet, eller for den saks skyld hvorfor man hisser seg opp over at ukjente mennesker på et anonymt forum ikke er synske...

Anonymkode: 4b096...652

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja? Men deres forsvare idioten som har IKKE har passet på 5 åringen.  Har dere 12 åringer?  Plutselig ser de noe annet og ikke holde øyne på ungen, ulykker kan skje på noe sekunder.  At dere hakke på moren her og kalle henne hysterisk er så jævlig typisk av KG.  

Anonymkode: b7232...ffe

Ja jeg har 12 åring !

Anonymkode: e4ce5...424

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har barn på fire og fem. De vil ikke ha alltid ha på armeringer, tenker det er ok. Men ikke en eneste gang er de uten tilsyn av voksne. Det er virkelig ikke ok! Hvor mange drukner ikke i året? Og hvor redd og traumatisert kan det barnet bli av å være under vann i 2 sek?

Anonymkode: e2dd5...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dattera mi var 12 så var lillebroren 3 år, og vi var to uker i syden .. Han hoppet fra kanten til henne, de lekte på bademadrassen, i det hele tatt. Nå var det riktignok ikke dypere enn at hun kunne stå der, men dypt nok til at han kom under vann om han hoppet - noe han gjorde både med og uten armringer; kom under vann, altså. Jeg har aldri tenkt på det som «uansvarlig» at hun har lekt med broren sin mens jeg har sittet på solsenga .. Jeg kunne lett latt hun gjøre det mens jeg tok sklie med den tredje ungen min også, faktisk. Det hadde ikke bekymret meg et sekund, om jeg skal være helt ærlig ..

 

 

 

Anonymkode: d9bab...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde syns det hadde vært rart med en 5åring med armringer. 

Anonymkode: 69ff5...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...