Gå til innhold

Helseskadelig moderering


Robert Koch

Anbefalte innlegg

I denne tråden:

kom gjennombruddet. Etter nesten ett år fikk jeg en god dialog med en av de store vaksineskeptikerne, der vi fikk oppklart en mengde misforståelser, og oppklarte at mye av grunnlaget for frykten ikke var til stede. Ingen antivaksinedebatt, ingen krangling - bare god informasjonsutveksling. Respektfullt og faktisk ganske hyggelig.

Men alt dette slettet dere. Det vil si at dere nå fjerner informasjon som var svært viktig å ha stående, som ikke brøt med noen regler, og nå bevirker dere at desinformasjonen igjen får overvekt.

Den type moderering er helseskadelig, og kan føre til lavere vaksinedekning, og fortsatt spredning av feilinformasjon.

Dette går ikke an! Steng meg gjerne ute igjen. Men vær ærlige om hvorfor dere gjør det denne gangen. Jeg trodde vi var kommet i en mer konstruktiv dialog, men det ser jammen ut til at moderatorteamet ønsker smittespredning og sabotasje av vaksineringen.

@LomviHva i all verden var det som fikk deg til å fjerne dette?

@Anglofilforsvarer du dette?

@ForumansvarligHvordan stiller du deg til at man sletter saklig informasjon i respektfull dialog mellom to fronter som tidligere har vært nærmest krigersk?

Hva i huleste driver dere med???

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min kommentar til moderering i Konspirasjonstråden: 

Jeg forstår at du fjernet min diskusjon. Det var en avsporing og ikke en hyggelig tone. Jeg skal prøve å ikke gjenta det. Det som kom senere var veldig oppklarende og det var synd det ble fjernet. Her ble flere bekymringer og konspirasjonsteorier forklart på en god måte. Fint for den spurte, den som svarer og alle som lurer på det samme. Vi vet at det er en del vaksieskepsis og det er åpenhet, kunnskap og kanskje litt tid som skal til for å hjelpe. Jeg håper dere kan være litt romslig framover når tråder utvikler seg i positiv retning.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er lov å snakke om her, om en ikke kan stille spørsmål? Skjønner at det ikke er lov til å påstå ting uten noen kilder eller forskningsbevis og lignende. Men spørsmål?

Å samtidig...Hvorfor får noen stille lignende spørsmål, men andre blir 'svartmalet' og alle kommentarer slettes bare fordi 'hen' skreiv dem? 

🤦‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om, skjedde akkurat det samme før jul, da bølgen med påstander om at PCR-analysen var ubrukelig stod på som verst. Jeg skrev lange, forklarende innlegg om prosedyrer, teknikk, prøvetagningsrutiner, analyser for kvalitetssikring av tester etc. - med mange kvalitetssikrede kildehenvisninger. Alt ble slettet - men de ruskende gale påstandene ble stående. Jeg reagerte her på ris og ros da også - og kort tid etter ble jeg utestengt.

Det har skjedd mange ganger siden også. Saklige, forklarende innlegg blir slettet uten begrunnelse.

Jeg synes dere skal bevise for meg at dere er nøytrale i disse sakene, altså….

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei @Robert Koch og @2ro,

vi er helt enig i at det ble en god diskusjon. Fordi det ble mer en oppklarende diskusjon rundt vaksiner og ikke konspirasjonsteori, vurderte jeg å flytte de over i en egen tråd men de skal få bli i tråden etter ts sitt ønske. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lomvi skrev (1 minutt siden):

Hei @Robert Koch og @2ro,

vi er helt enig i at det ble en god diskusjon. Fordi det ble mer en oppklarende diskusjon rundt vaksiner og ikke konspirasjonsteori, vurderte jeg å flytte de over i en egen tråd men de skal få bli i tråden etter ts sitt ønske. 

Hvorfor er ikke mine kommentarer tilbake, men svarene til dem er der? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ro said:

Alt er tilbake :) Tusen takk til de ansvarlige. Jeg tror dette var veldig lurt. 

 

Just now, Lomvi said:

Hei @Robert Koch og @2ro,

vi er helt enig i at det ble en god diskusjon. Fordi det ble mer en oppklarende diskusjon rundt vaksiner og ikke konspirasjonsteori, vurderte jeg å flytte de over i en egen tråd men de skal få bli i tråden etter ts sitt ønske. 

Ok. Jeg godtar det. Men gi begrunnede svar neste gang du modererer. Dette så nemlig ut til å falle inn i et mønster som kunne oppfattes svært uheldig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lomvi skrev (1 minutt siden):

Hei @Robert Koch og @2ro,

vi er helt enig i at det ble en god diskusjon. Fordi det ble mer en oppklarende diskusjon rundt vaksiner og ikke konspirasjonsteori, vurderte jeg å flytte de over i en egen tråd men de skal få bli i tråden etter ts sitt ønske. 

Topp. Det kan kanskje være lurt med en egen tråd også. Det er mange som lurer på det samme og det er sikkert ikke alle som blir til å lese hele denne vakre tråden ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det ble litt surr her.. jeg fikk ihvertfall lest alle svar på kommentarene mine, og takker for fin diskusjon, håper tråden kan fortsette å leve. Jeg synes det er veldig bra hvis man kan ta opp konspirasjonsteoriene som finnes rundt viruset og kan ha en konstruktiv diskusjon rund disse for å sette ting litt i perspektiv. Det er en god del veldig skumle teorier ute, hvis man kan ufarliggjøre disse med saklig debatt så er det bare bra. 

Endret av AfterTheRain
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi har vurdert det dithen at konspirasjonstråden skal slettes.

Jeg lot den opprinnelig stå under tvil, men vi ser nå at tråden fort kan bli en tråd om konspirasjoner på en slik måte vi ikke ønsker, dvs at den nører oppunder konspirasjoner og antivaksine framfor å være opplysende på et mer generelt nivå. Det er rett og slett ikke innhold vi ønsker på Kvinneguiden.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anglofil said:

Hei

Vi har vurdert det dithen at konspirasjonstråden skal slettes.

Jeg lot den opprinnelig stå under tvil, men vi ser nå at tråden fort kan bli en tråd om konspirasjoner på en slik måte vi ikke ønsker, dvs at den nører oppunder konspirasjoner og antivaksine framfor å være opplysende på et mer generelt nivå. Det er rett og slett ikke innhold vi ønsker på Kvinneguiden.

Anglofil (teamleder)

Hva i all verden er det du sier? Dette har ikke noe med virkeligheten å gjøre. Det er tusen andre tråder som i mye større grad fungerer slik. Her har vi endelig fått grep om noen av de største tvilerne, og så vil dere slette?

Dette er galskap, og utilgivelig!!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anglofil said:

Hei

Vi har vurdert det dithen at konspirasjonstråden skal slettes.

Jeg lot den opprinnelig stå under tvil, men vi ser nå at tråden fort kan bli en tråd om konspirasjoner på en slik måte vi ikke ønsker, dvs at den nører oppunder konspirasjoner og antivaksine framfor å være opplysende på et mer generelt nivå. Det er rett og slett ikke innhold vi ønsker på Kvinneguiden.

Anglofil (teamleder)

Hvilke andre tråder er det som har vært mer opplysende i forhold til antivaksineholdninger? Slik dere har besluttet det nå, burde de aller fleste andre tråder på coronaforumet i langt større grad bidra til at antivaksere og vaksineskeptikere får svar på sine spørsmål.

Kan dere ikke i det minste flytte den opplysnede dialogen inn i en ny tråd, eller endre tittelen?

Det er komplett umulig å forstå at dette skal være et grep for å bedre faktaopplysning og hindre fremvekst av konspirasjonsteorier og vaksinemotstand….

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (1 minutt siden):

Hvilke andre tråder er det som har vært mer opplysende i forhold til antivaksineholdninger? Slik dere har besluttet det nå, burde de aller fleste andre tråder på coronaforumet i langt større grad bidra til at antivaksere og vaksineskeptikere får svar på sine spørsmål.

Kan dere ikke i det minste flytte den opplysnede dialogen inn i en ny tråd, eller endre tittelen?

Det er komplett umulig å forstå at dette skal være et grep for å bedre faktaopplysning og hindre fremvekst av konspirasjonsteorier og vaksinemotstand….

Du må gjerne være uenig, men avgjørelsen står.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bremnes.Kari

Nå skjønner jeg ingenting😭 Hva var det som tippa begeret over? Mitt siste svar til en bruker som skrøt av trådens retning? Helt enig med @Robert Koch her altså. Merkelig opplegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så HAR dere altså slettet den.

Nå skal det godt gjøres at dere klarer å overbevise meg om at ikke moderatorteamet selv er antivaksere.

Jeg imøteser neste utestengning. Ingen skal si at jeg ikke har prøvd.

 

Er dere fullstendig gale?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anglofil said:

Du må gjerne være uenig, men avgjørelsen står.

Anglofil (teamleder)

Nå får dere faen meg begynne å begrunne ting ordentlig snart. Dere bidrar til at livsfsrlige holdnonger sprer seg. Hva i helvete holder dere på med?

Er det så jævla plagsomt at jeg kommer inn her og forsøker å spre litt saklig informasjon til folk?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (Akkurat nå):

Så HAR dere altså slettet den.

Nå skal det godt gjøres at dere klarer å overbevise meg om at ikke moderatorteamet selv er antivaksere.

Jeg imøteser neste utestengning. Ingen skal si at jeg ikke har prøvd.

 

Er dere fullstendig gale?

Begrunnelsen ligger i at vi ikke ønsker antivaksinedebatt og konspirasjonstråder. Du har tidligere kritisert oss for å være for milde i vår reaksjon, nå er vi for strenge.Vi så retningen tråden tok og ser at den bryter med våre retningslinjer. 

Du må som sagt være uenig, men avgjørelsen holder ved lag. 

Robert Koch skrev (1 minutt siden):

Nå får dere faen meg begynne å begrunne ting ordentlig snart. Dere bidrar til at livsfsrlige holdnonger sprer seg. Hva i helvete holder dere på med?

Er det så jævla plagsomt at jeg kommer inn her og forsøker å spre litt saklig informasjon til folk?

Jeg foreslår du roer ned tonen din. Du må gjerne være uenig, men minner om følgende punkt:

* Respekter moderatorene. Hetsing og uthenging av moderatorer eller administratorer kan føre til utestengelse uten varsel. Kommentarer og spørsmål til moderering skal legges på Ris og ros-forumet, eller på PM direkte til moderator.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...