Gå til innhold

Sminke som transjente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært ute noen år allerede, som jente. Og trives egentlig veldig godt med det. Det er veldig riktig for meg.
Men det er også ting som er vanskelig. Ting jeg kvier meg for å prøve ut, ting jeg har lyst til men kanskje ikke tør. Dels i frykt for å feile, men sikkert også i frykt for hva de andre jentene vil tenke om meg. 

Kosmetikk er litt slik. Jeg har lært meg helt enkel makeup, med produkter jeg trygt kan bestille på internett liksom. Men det er verre med makeup som går mer på hudtoner og lignende og sånn. 

For ikke å gjøre en lang historie. Jeg skulle ønske jeg turte å for eksempel gå inn på Kicks og be om hjelp. Men jeg er så redd for hva de vil tenke og tro om meg. Selv om jeg jo egentlig vet at de ikke bryr seg. Så er det så innarbeidet i meg at de nok egentlig vil synes jeg er helt feil.

 

Anonymkode: cd576...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du bare må hoppe i det og erfare at det går helt fint 🙂

Hva tenker du er det verste som kan skje? 

 

Anonymkode: 2e1e3...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det virke skummelt, men de som jobber med å selge produktene vil jo selge mest mulig og vil jo prøve å gi deg best mulig service. Det med hudsminke (og sminke generelt) er heldigvis ikke et definitivt kjønnsuttrykk, den som har lyst har lov. Jeg jobbet en gang i skobutikk, og de gangene det kom inn noen som var på utkikk etter stiletter i Str 45 så var jeg mest opptatt av hva vi kunne få tak i og ikke noe annet (kanskje bortsett fra at jeg synes kunden var kul). 

Anonymkode: cdf79...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør her da :) 

Har du tatt hudtonetest på nett? Kler du best varme eller kalde farger? Har du fet/normal/kombinert/tørr hud? 

Tror ikke du er den første som dukker opp på Kicks altså, og det går jo an p sende en mail til dem og spørre på forhånd - si du er litt sjenert mtp trans og lurer på om det kunne vært mulig å få hjelp til å finne riktig hudtone osv. 

MAC har også en skala som er veldig grei å forholde seg til - not warm/not cold. 

Flere sminkemerker nå reklamerer jo også med både menn og kvinner. 

Jeg har personlig veldig variert og mest midt på treet erfaring med sminkehjelp hos Kicks og andre butikker for å være ærlig.

De selger egne merker naturlig nok, og ikke alltid noe som passer best for meg. Synes de er spesielt dårlige på å tilpasse foundations til hudbehovet mitt (sensitiv/tørr/dehydrert). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Du kan også se på ulike sminkevideoer på for eksempel YouTube eller andre steder. Du har kanskje gjort det allerede, men jeg har i hvert fall lært litt tips og triks gjennom å se på videoer. 

Jeg vil allikevel tro at de på for eksempel Kicks vil være mer opptatt av å hjelpe deg med å finne rette produkter enn å dømme deg. Det er jobben deres å gjøre så ville prøvd å be om hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hundre prosent sikker på at de ikke bryr seg, men hvis du er usikker kan du jo se an de ansatte på Kicks før du spør?

Her i byen jobber det i alle fall både tungt og naturlig sminkede eldre damer, unge damer med ulike sminkestiler, og unge menn med naturlig eller tung sminke. Hvis jeg er på utkikk etter noe spesielt, venter jeg til den jeg tenker har mest greie på akkurat det blir ledig før jeg går inn :)

Så da velger du kjønn og alder etter hvem du er minst 'redd' for.

Anonymkode: acebd...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv en crossdresser. Jeg liker å sminke meg selv. Selv om jeg går ute som mann.  Det er så deilig. 
Jeg kjøpe min make-up ofte i butikken. Spesielt hvis den gjelder til å finner riktig fargetone til min hudton. For eksempel foundation. Men informere meg om erfaringer osv. fra produktet på forhånd på Internet.

Ved handel i butikker har jeg alltid vært fornøyd. Føle meg mer sikkert hvis butikken er ikke så sterkt besøkt fra andre kunder. Jeg tenke også det blir mer og mer mannlige kunder som bruke sminke. Jeg syns det blir bra.

Du kan ja prøve å går inne og spørre etter en foundation til din hudtone. Merke kan du bestemme deg på forhånd selv. Så blir det lettere i første gang.

mvh Henriette

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...