Gå til innhold

Hvorfor gidder menn betale skatt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Henkjønnet skrev (5 minutter siden):

Ja menn koster staten 3 mill iløpet av et liv, kvinner 15 mill.

Hele poenget mitt var jo at skattebelastningen er urettferdig. Hvis du skal begynne å dra inn utgiftene barn og ungdom påfører samfunnet så er det ca 6.5 millioner per person uavhengig av kjønn.

Men når de begynner å jobbe så blir damer et ekstremt tapsprosjekt mens menn betaler inn mer enn de må. Jeg påpeker bare at dette er urettferdig

Men det er da vel ikke urettferdigferdig for deg det, når du også er et tapsprosjekt? Og hvorfor er det urettferdigferdig for deg at damer tjener mindre og jobber mer ulønnet? Er da heller omvendt!

Anonymkode: 4c93a...23e

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå har ikke jeg orka å lese alt her, men systemet i dag er jo at de som betaler skatt i Norge betaler (grovt sett) velferden for alle som bor i Norge, noe som i seg selv er en ganske random avgrensing av hvem man er i tvungent økonomisk fellesskap med. Man kan selvfølgelig si at det er urettferdig at noen betaler inn mer enn mer enn de får igjen og andre mindre. Men jeg skjønner ikke hvorfor det skulle bli rettferdig om man splitter dette opp på hvert av kjønnene? Er det mer rettferdig at jeg som kvinne sponser kvinne x som betaler kr y i skatt og henter ut kr. z i velferdsverdier enn at jeg sponser en mann med akkurat det samme? Har man større økonomiske og moralske forpliktelser for noen av samme kjønn tenker du TS?

Anonymkode: cefa6...4c7

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg er kvinne og går i pluss. Har aldri vært sykemeldt, aldri gått på nav. Har jobbet og slitt et helt liv. Ikke barn og utdannelse betalt av arbeidsgiver. Ikke hatt gjeld og ingen ting å skrive av. Blir skattet ihjel.

Anonymkode: 17c4b...393

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Henkjønnet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er da vel ikke urettferdigferdig for deg det, når du også er et tapsprosjekt? Og hvorfor er det urettferdigferdig for deg at damer tjener mindre og jobber mer ulønnet? Er da heller omvendt!

Det er ikke urettferdighet at kvinner av egen fri vilje velger lavlønnede yrker eller velger å gjøre arbeid de ikke trenger å gjøre. Det er ikke mitt problem eller ansvar å finansiere denne kvinnen over skatteseddelen.

Alle er tapsprosjekt og det skal jeg ikke si noe på. Jeg snakker bare om hvem som ender opp med å ta for stor del av regningen når det kommer til arbeid og skatt. 

Nå er jeg lei av å gjenta meg selv. Jeg kritiserer ikke at kvinner er en utgift, eller at menn er en utgift. Jeg kritiserer det at menn i snitt betaler 3 millioner kroner mer i skatt enn de egentlig burde. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pøbelsara

Hvor får du de tre millionene fra? Menn er jo også tapsprosjekter. Hvorfor skal de betale mindre skatt da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Henkjønnet skrev (10 minutter siden):

Det er ikke urettferdighet at kvinner av egen fri vilje velger lavlønnede yrker eller velger å gjøre arbeid de ikke trenger å gjøre. Det er ikke mitt problem eller ansvar å finansiere denne kvinnen over skatteseddelen.

Alle er tapsprosjekt og det skal jeg ikke si noe på. Jeg snakker bare om hvem som ender opp med å ta for stor del av regningen når det kommer til arbeid og skatt. 

Nå er jeg lei av å gjenta meg selv. Jeg kritiserer ikke at kvinner er en utgift, eller at menn er en utgift. Jeg kritiserer det at menn i snitt betaler 3 millioner kroner mer i skatt enn de egentlig burde. 

3 millioner fra de er 25 år til de er 67? Wow, det får man si er mye penger. Fra de er 67-90 så får vel menn full uttelling når de blir syke og trenger hjelp. Så regnestykket går nok opp før eller siden. 

Anonymkode: 49b0c...de7

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Henkjønnet skrev (37 minutter siden):

Dem betaler jo ikke 3 mill mer skatt enn de egentlig burde når ikke de heller betaler nok! Det blir ikke sant bare fordi du gjentar det igjen og igjen. Menn betaler altså ikke mer skatt en de burde når de og er tapsprosjekt. 

Riktig at kvinner ikke trenger å velge lavlønnet arbeid, men det er uansett viktig arbeid, og noen må gjøre den... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

3 millioner fra de er 25 år til de er 67? Wow, det får man si er mye penger. Fra de er 67-90 så får vel menn full uttelling når de blir syke og trenger hjelp. Så regnestykket går nok opp før eller siden. 

Anonymkode: 49b0c...de7

Ja, han utelater og 0-25 for det er likt for begge 🙄

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Henkjønnet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dem betaler jo ikke 3 mill mer skatt enn de egentlig burde når ikke de heller betaler nok! Det blir ikke sant bare fordi du gjentar det igjen og igjen. Menn betaler altså ikke mer skatt en de burde når de og er tapsprosjekt. 

Riktig at kvinner ikke trenger å velge lavlønnet arbeid, men det er uansett viktig arbeid, og noen må gjøre den... 

Les artikkelen igjen du. Fra de begynner å jobbe og skatte (ca 25 år), så betaler menn inn hva de koster staten og så enda litt til i form av skatter. De betaler for seg selv. 

Kvinner koster staten 5 ganger mer enn en mann gjør. Det som skjer er at menn, og da norske menn, rett og slett betaler for andre mennesker. Utrolig urettferdig spør du meg. De får jo mest dritt også. Jepp, disse gamle hvite mennene alle elsker å hate betaler faktisk for alle andre.

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, han utelater og 0-25 for det er likt for begge 🙄

Jeg har jo sagt hvorfor. Fordi begge kjønn koster like mye, og fordi man ikke skatter så mye før man faktis kommer ut i arbeid. Med mindre du har lyst til å holde barn og unge ansvarlige for kostnadene de påfører, noe foreldre og samfunnet har bestemt at de skal gjennom.

Det er et meget relevant skille jeg kommer med, i og med at min påstand dreier seg om skatt og hva man får tilbake. Jeg er lei av å gjenta dette poenget gang på gang til folk som ikke klarer forstå hva jeg prøver å si

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jabx
Henkjønnet skrev (På 1.8.2021 den 19.00):

Hvorfor gidder menn betale skatt når de får mindre ut av velferdsstaten enn de putter inn?

Hva mener du?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chantielle

Tråden er ryddet for brukerdebatt,nedsettende innlegg,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...