Gå til innhold

Hvordan se best mulig ut, etter depresjon?

Anbefalte innlegg

Theya

Jeg trenger hjelp.. Har nettopp kommet meg ut av 3 år i helvete med depresjon... der selvpleie og hygiene har vært helt borte.

Jeg vil se bra ut.. så bra jeg kan i alle fall, men aner ikke hvor jeg skal starte. Hva er bra produkter? Hva gjør dere hver dag for å se best mulig ut?

Jeg har kjøpt inn høvel, kroppsskrubb og body lotion. Så tenkte å ta et langt bad og bruke alt det i kveld. Jeg har bestilt frisørtime om en uke, men aner ikke hva jeg bør gjøre? Jeg føler meg helt lost, og overveldet.. Men jeg vil så gjerne. 

Jeg er ca 30 kg overvektig, det og skal jobbes med.... Men må jobbe rundt det nå i starten i alle fall. Tar i mot alle tips.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er ikke så god på utseende og den slags men ville vare si at det er et lyspunkt å leve seg inn i den gleden du må kjenne nå etter å ha vært deprimert i tre år og blitt frisk! Det er en bragd å ha gjennomgått og kommet deg gjennom, det står respekt av. Vær stolt av deg selv.  

Anonymkode: d97fd...f75

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Først og fremst vil jeg si at du er kjempe tøff og det er kjempebra at du gjør et så stort steg videre fra sykdommen♥️ 

Å ta vare på utseendet sitt hjelper veldig for selvfølelse og selvmestring. Kanskje du bør lese mer om hudpleie og få en hudpleierutine? Kanskje du kan prøve ut nye sminkeprodukter om du sminker deg? Time hos tannlegen for å ta vare på tennene? Nye negler? Friske opp garderoben? :)

Anonymkode: 4e046...b4e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Kjøp ny tannbørste, tannkrem, tannpirkere/tanntråd og munnnskyld. Samt kanskje neglklipper og neglfil. Og om du orker; dra til butikken og kjøp mat som ikke gjør deg daff.

Anonymkode: d6f2c...f02

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Først og fremst vil jeg si at du er kjempe tøff og det er kjempebra at du gjør et så stort steg videre fra sykdommen♥️ 

Å ta vare på utseendet sitt hjelper veldig for selvfølelse og selvmestring. Kanskje du bør lese mer om hudpleie og få en hudpleierutine? Kanskje du kan prøve ut nye sminkeprodukter om du sminker deg? Time hos tannlegen for å ta vare på tennene? Nye negler? Friske opp garderoben? :)

Og en sunt kosthold hjelper veldig for en bedre mental helse! Spis regelmessige måltider, unngå godteri, usunt mat og brus, og drikk masse vann!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Så fint å lese at du har kommet deg gjennom dette. 

Jeg bruker å la frisøren velge, men sier at det må være lettstelt og gro ut pent. Jeg vet ikke hvordan du ser ut, så jeg tar utgangspunkt i hva jeg trenger.

Frisøren kan farge og forme øyenbrynene. Det gjør en stor forskjell på meg. Hudpleie og litt sminke. Jeg bruker maskara, av og til noe på Kinna og litt farge på leppene. Neglelakk er også gøy, men ikke nødvendig. Er du blek og guffen kan litt selvbruning friske opp. Ellers kle seg etter kroppen og fargene dine. Benytt anledningen til å ta på klær med farger. Ellers frisk luft og næringsrik mat. Og hygiene (dusj, deo, tannpuss, tannlegebesøk, hårvask).

Lykke til. (Du trenger ikke å gjøre alt).

Anonymkode: 47661...fce

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

:klem: Å så flott at du har det bedre! En god klipp gjør underverker! Så det var en god ide. Kanskje kjøpe en BB cream? Det er en fuktighets krem med litt farge, så det blir som en lett fundation, og en mascara, dette får deg til å se fresh ut uten at du trenger å gjøre så mye. Lumene har en kjempe god, og den er ikke så dyr. Men det at du tar vare på deg selv med å ha god hygiene så er det nok det altså :) Man merker det og det er alltid flott. Noe som gir meg masse glede er neglelakk 😄 Høres teit ut men en liten farge boost gjør mye, om så bare på tærne ;) Om du har tørr hud på føttene, de babyfoot maskene er gull! Tar en uke og så flasser den gamle huden av. 

Anonymkode: b93ea...4bf

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg syntes ikke du skal ta på deg alt for mye ansvar med en gang! Ikke la dette blir en overveldende prosess, og ikke føl at du må gjøre ALT av råd som kommer her, for å være ‘’normal’’

Det aller første jeg tenkte på, er frisør timen du skal på. Det er helt greit å ikke helt vite hva man vil ha, men dette kan frisørene! Be dem finne en farge som livner opp håret litt, passer til dine toner osv. Men det viktigste, be om en lett stylet frisyre! Da vil du så og si alltid se fesh ut på håret, eneste du trenger å gjøre er å gre det 😊 

Jeg sliter med depresjon selv, og vet hva det kan gjøre med utseendet... jeg føler med deg ❤️

Jeg pleier tenke på det litt som trinn, etter som hvor mye jeg orker å fikse meg den dagen. Jeg gjør ikke dette i trinnvis rekkefølge, men bestemmer meg på forhånd hvor mye jeg orker å gjøre den dagen. F eks i dag så bestemte jeg meg for trinn 2.

Trinn 1: pusse tenner, gre håret, vakse meg med en klut, deo

Trinn 2: Concealer under øynene, pudder i hele ansiktet og til slutt (og det som hjelper mest) litt rouge i kinnene! Da ser jeg alltid litt mer våken ut! 

Trinn 3: Dusj (+shave). Neglelakk

Trinn 4: Fotfil, Selvbruningskrem (hjelper veldig på at jeg føler meg litt slankere og finere med litt farge på kroppen, jeg har også gått opp en del i vekt!)

Anonymkode: 282d4...5f0

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Har vært der selv, og vil råde deg til å ikke gjøre for mye på en gang. Samtidig er det jo fryktelig deilig å føle seg mer fresh.

Det viktigste for meg er å føle meg ren og velstelt. Så jeg dusjer kroppen daglig, vasket håret kanskje tre ganger i uken (avhengig av vær og aktivitetsnivå), har en fotfil og børste i dusjen som jeg bruker nesten daglig, skrubbehansker til kroppen og vanlig dusjsåpe. Bruker høvel og fjerner hår der jeg vil annenhver dag ca. En gang i uken bruker jeg hårkur og ansiktsmaske, ofte søndager. Da går jeg også over brynene med en pinsett. Tannpuss + tanntråd morgen og kveld, alltid uten unntak.

Bruker deo hver dag, har en lettstelt frisyre (la frisøren ta litt styring der) og sminker meg lite i det daglige. Hver dag bruker jeg serum og krem fra the ordinary etter å ha renset huden.

Hverdagssminke for meg er concealer, mineralfoundation, blyant til brynene, mascara og rouge. Bruker lypsyl med litt farge i. Har på solpudder, øyeskygge og eyeliner om jeg føler jeg trenger litt ekstra.

Spis sunt, drikk mye vann, få frisk luft og beveg deg. Det hjelper mye for litt ekstra glød.

Anonymkode: b21de...858

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...