Gå til innhold

Besøk hos leilighet som brenner - forsikring? Noen som kan dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mistet du eiendelene dine, og således ikke har midler til å skaffe deg hjemtransport eller overnatting på hotell e.l. bør forsikringsselskapet ditt, eller kanskje også banken din, være behjelpelig med nødpenger. 

Anonymkode: 8ff15...dc6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hæ? Du skal kunne få tak i forsikringsselskapet hver dag. Altså det som gjelder reiseforsikring. Det er jo akutt. 

Anonymkode: bc46f...0fd

Han er i Norge, en liten kjøretur fra hjemstedet, ikke strandet i Usbekistan uten pass og penger 😆 Ingenting er akutt ved denne situasjonen.

Anonymkode: 4f269...a37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er han? Han som skulle reise sammen med ts på onsdag? Er ikke det en annen venn?

Anonymkode: f2848...686

Står i HI. Han er i en annen by.

Anonymkode: ca762...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han er i Norge, en liten kjøretur fra hjemstedet, ikke strandet i Usbekistan uten pass og penger 😆 Ingenting er akutt ved denne situasjonen.

Anonymkode: 4f269...a37

"En liten kjøretur"

Har du vært utenfor Østlandet noen gang? ;) Skal jeg besøke mine foreldre med bil tar det over 17 timer med non-stop kjøring, altså minst et 2-dagers prosjekt, og ingen av oss bor i Troms eller Finnmark engang.

Anonymkode: 7585f...d44

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"En liten kjøretur"

Har du vært utenfor Østlandet noen gang? ;) Skal jeg besøke mine foreldre med bil tar det over 17 timer med non-stop kjøring, altså minst et 2-dagers prosjekt, og ingen av oss bor i Troms eller Finnmark engang.

Anonymkode: 7585f...d44

Fra forsikringsselskapets synspunkt er ikke dette en akutt situasjon. Noe som er korrekt.

For øvrig forstår jeg ikke hvorfor han ikke takker ja til teltet. Ifølge HI tar det en drøy dag å fikse opp boligen. 2 netter i telt midt på sommeren går fint.

Anonymkode: 4f269...a37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg hadde hatt en venn på besøk, og leiligheten min av en eller annen grunn hadde blitt ubeboelig, og jeg hadde fått hotell - da hadde jeg jo med den største selvfølge tatt med vennen min på hotellet. Man får alltids låne/leie en ekstraseng om man ikke er komfortable med å dele seng. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvirfor kan ikke du sove på rommet på hotellet? 200,- for å få inn en ekstraseng kan du vel unnse?

Anonymkode: 76ebf...372

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytt reiseforsikringen, send inn krav i etterkant. 

Anonymkode: e172c...3d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å kreve noe av forsikringen hvis ikke du har noen utlegg. 

Anonymkode: e172c...3d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om ditt bosted hadde brent måtte du bo i telt til forskning selskapet åpnet? Det om en har 4 barn i bildet også? De må da ha ett nødnr du kan ringe?

Anonymkode: beb0d...a5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Står i HI. Han er i en annen by.

Anonymkode: ca762...063

Ja, TS og vennen med brannen er i en annen by enn TS hjemsted, det står i hi. Men TS skal reise med en annen venn fra den byen vennen med brannen bor i. Så var spørsmålet om reisevennen bor i samme by som brannvennen, eller om hn bare skal møte TS der. 

Anonymkode: 14298...800

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ts her.

 

 

Jeg har selvsagt ringt mitt forsikringsselskap,men de kunne ikke svare på dette fordi det var bare akutt tlf til Viking nå i helgen. De kunne først svare på mandag.

Min venn har nok å tenke på nå og tanken om min situasjon har forståelig nok ikke slått vedkommende.

Jeg kan selvsagt reise hjem. Det er bare veldig tungvindt pga resten av ferien min. Fra onsdag av har jeg en venn som vi skal reise fra denne byen sammen. Så derfor er alt litt kaos nå... 

Anonymkode: 1264c...ee0

Du får tak i forsikringselskap hver dag. Jeg hadde ett uhell med bilen pp ettermiddagen på 17 Mai. Forsikringselskapet ordnet opp. 

Anonymkode: b2097...4a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får selvfølgelig ikke noe når du ikke har utlegg, du må jo ordne bosted til ferien din selv.

Anonymkode: 4bd88...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det, har du fått tak i forsikringsselskapet? Hvor bodde du i natt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke dekket av reiseforsikring.

Jeg spurte om å få sette inn en ekstraseng og overnatte sammen med min venn. Det ble mye frem og tilbake og kaos. Fikk til slutt ja  men merket det ikke var ønskelig.

Nei på Onsdag så skal jeg og en annen venn reise sammen videre denne strekningen til en liten norgesturné før bryllup på lørdagen. 

Typisk jeg bor i Stavanger. Jeg er dratt til Oslo for å være hos min venn Sindre noen dager og kose oss. Leiligheten til Sindre er brent og han inntar på hotell. Han ønsker jeg skal reise igjen hjem egentlig. Jeg merker jeg er uønsket. Men fikk være ei natt. 

Jeg kan dra tilbake til Stavanger. Men, Onsdag kommer min venninne Frida hjem til Sandvika etter en hyttetur med familien. Hun er langt borte nå. Og ikke nøkkel til leiligheten her, kun med seg. Planen var at jeg og hun skulle være noe sammen og ta en liten roastrip, oppover mot Steinkjer. Vi skal være i et bryllup i Steinkjer på Lørdag med en gammel studievenninne av oss. 

 

Anonymkode: 1264c...ee0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det blir ikke dekket av reiseforsikring.

Jeg spurte om å få sette inn en ekstraseng og overnatte sammen med min venn. Det ble mye frem og tilbake og kaos. Fikk til slutt ja  men merket det ikke var ønskelig.

Nei på Onsdag så skal jeg og en annen venn reise sammen videre denne strekningen til en liten norgesturné før bryllup på lørdagen. 

Typisk jeg bor i Stavanger. Jeg er dratt til Oslo for å være hos min venn Sindre noen dager og kose oss. Leiligheten til Sindre er brent og han inntar på hotell. Han ønsker jeg skal reise igjen hjem egentlig. Jeg merker jeg er uønsket. Men fikk være ei natt. 

Jeg kan dra tilbake til Stavanger. Men, Onsdag kommer min venninne Frida hjem til Sandvika etter en hyttetur med familien. Hun er langt borte nå. Og ikke nøkkel til leiligheten her, kun med seg. Planen var at jeg og hun skulle være noe sammen og ta en liten roastrip, oppover mot Steinkjer. Vi skal være i et bryllup i Steinkjer på Lørdag med en gammel studievenninne av oss. 

 

Anonymkode: 1264c...ee0

Skjønner. Kan du ta inn på hotell/campinghytte e.l. et lite stykke utenfor Oslo/Sandvika, og så kan Frida komme og møte deg der på onsdag, og så reiser dere sammen derfra?

Anonymkode: 8ff15...dc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud skrev (20 timer siden):

Tenk kor mykje lettare dette hadde vore å forstå om det stod namn på byane…

Trodde du var allvitende.💔

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det ts? Hva sa forsikringsselskapet?

Anonymkode: f2848...686

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.8.2021 den 16.22):

Det blir ikke dekket av reiseforsikring.

Jeg spurte om å få sette inn en ekstraseng og overnatte sammen med min venn. Det ble mye frem og tilbake og kaos. Fikk til slutt ja  men merket det ikke var ønskelig.

Nei på Onsdag så skal jeg og en annen venn reise sammen videre denne strekningen til en liten norgesturné før bryllup på lørdagen. 

Typisk jeg bor i Stavanger. Jeg er dratt til Oslo for å være hos min venn Sindre noen dager og kose oss. Leiligheten til Sindre er brent og han inntar på hotell. Han ønsker jeg skal reise igjen hjem egentlig. Jeg merker jeg er uønsket. Men fikk være ei natt. 

Jeg kan dra tilbake til Stavanger. Men, Onsdag kommer min venninne Frida hjem til Sandvika etter en hyttetur med familien. Hun er langt borte nå. Og ikke nøkkel til leiligheten her, kun med seg. Planen var at jeg og hun skulle være noe sammen og ta en liten roastrip, oppover mot Steinkjer. Vi skal være i et bryllup i Steinkjer på Lørdag med en gammel studievenninne av oss. 

 

Anonymkode: 1264c...ee0

Men da betaler du da bare ditt eget hotellrom, hvis det er så krise å sove i telt,  og lar stakkars Sindre være i fred. Hvor tafatt kan man bli?

Anonymkode: 70a35...06b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...