Gå til innhold

Besøk hos leilighet som brenner - forsikring? Noen som kan dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på besøk hos en venn i annen by. Jeg er her fredag til onsdag. I dag var det lynnedslag som medførte brann. 

Leiligheten jeg er på besøk i kan man ikke bo på i en dag eller to. 

Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre..  min venn får hotellrom og når jeg spør om hva med meg, så tilbys jeg et telt som foreldrene har.. 

Jeg har reiseforsikring. Men usikker om den dekker hotell i 1-3 netter i min situasjon. Noen som vet noe?

Anonymkode: 1264c...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen rettigheter. Du må reise hjem, eller betale for hotell.

Anonymkode: 4f269...a37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har reiseforsikring. Men usikker om den dekker hotell i 1-3 netter i min situasjon. Noen som vet noe?

Anonymkode: 1264c...ee0

Men... ring forsikringsselskapet ditt! 

Anonymkode: d09c1...ca0

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten ringe forsikringsselskapet ditt. Jeg vil uansett tro det er rimeligere for deg å reise hjem enn å ha mange netter på hotell (vet hvilken by du er i, og hotell er dyrt). Kjip situasjon.

Anonymkode: 3702a...6f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest fornuftige å gjøre er å ringe forsikringsselskapet ditt - de kan gi deg svar.

Anonymkode: 3262d...379

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville hørt med forsikringen, eventuelt hvis det er veldig god venn om vennen kan høre med bolig forsikringen sin om den dekker noe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare reise hjem? :vetikke:

Anonymkode: a624f...93e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke sove på sofaen på hotellrommet vennen din får tilgang til?

Anonymkode: 87fd9...dae

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må nesten ringe forsikringsselskapet ditt. Jeg vil uansett tro det er rimeligere for deg å reise hjem enn å ha mange netter på hotell (vet hvilken by du er i, og hotell er dyrt). Kjip situasjon.

Anonymkode: 3702a...6f0

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke bare reise hjem? :vetikke:

Anonymkode: a624f...93e

Norge er et langt land, det er ikke alltid billigere å reise hjem tidligere enn planlagt enn å bo på hotell. Og uansett er jo reiseforsikringen riktig sted å henvende seg til hvis man må kjøpe nye billetter pga tidlig hjemreise. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

 

 

Jeg har selvsagt ringt mitt forsikringsselskap,men de kunne ikke svare på dette fordi det var bare akutt tlf til Viking nå i helgen. De kunne først svare på mandag.

Min venn har nok å tenke på nå og tanken om min situasjon har forståelig nok ikke slått vedkommende.

Jeg kan selvsagt reise hjem. Det er bare veldig tungvindt pga resten av ferien min. Fra onsdag av har jeg en venn som vi skal reise fra denne byen sammen. Så derfor er alt litt kaos nå... 

Anonymkode: 1264c...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel bare å ta inn på hotell da, dersom det uansett ikke er aktuelt å reise hjem. Så får du finne ut i etterkant om du må betale selv eller får dekket av forsikring etter utlegg. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Fra onsdag av har jeg en venn som vi skal reise fra denne byen sammen.

Bor den vennen i samme by som du er i nå? Kunne du ha møtt denne vennen litt tidligere og eventuelt overnatte hos han/henne?

Anonymkode: f2848...686

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ts her.

 

 

Jeg har selvsagt ringt mitt forsikringsselskap,men de kunne ikke svare på dette fordi det var bare akutt tlf til Viking nå i helgen. De kunne først svare på mandag.

Min venn har nok å tenke på nå og tanken om min situasjon har forståelig nok ikke slått vedkommende.

Jeg kan selvsagt reise hjem. Det er bare veldig tungvindt pga resten av ferien min. Fra onsdag av har jeg en venn som vi skal reise fra denne byen sammen. Så derfor er alt litt kaos nå... 

Anonymkode: 1264c...ee0

Har du forsøkt å lese vilkårene i forsikringen da? Du skal jo egentlig kunne klare å tolke det ut fra vilkårene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke bo på samme hotellrom som vennen? En natt klarer dere vel å dele seng? Er jo ofte det er to enkeltsenger man kan dra fra hverandre. 

Anonymkode: 17d84...82f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Bor den vennen i samme by som du er i nå? Kunne du ha møtt denne vennen litt tidligere og eventuelt overnatte hos han/henne?

Anonymkode: f2848...686

Han er jo på besøk i en annen by. Der det brant.

Anonymkode: ca762...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor kan du ikke bo på samme hotellrom som vennen? En natt klarer dere vel å dele seng? Er jo ofte det er to enkeltsenger man kan dra fra hverandre. 

Anonymkode: 17d84...82f

Ja, det tenker jeg også. Er kanskje litt kjipt, men en natt overlever dere....

Anonymkode: 7bd9e...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Han er jo på besøk i en annen by. Der det brant.

Anonymkode: ca762...063

Er han? Han som skulle reise sammen med ts på onsdag? Er ikke det en annen venn?

Anonymkode: f2848...686

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her.

 

 

Jeg har selvsagt ringt mitt forsikringsselskap,men de kunne ikke svare på dette fordi det var bare akutt tlf til Viking nå i helgen. De kunne først svare på mandag.

Min venn har nok å tenke på nå og tanken om min situasjon har forståelig nok ikke slått vedkommende.

Jeg kan selvsagt reise hjem. Det er bare veldig tungvindt pga resten av ferien min. Fra onsdag av har jeg en venn som vi skal reise fra denne byen sammen. Så derfor er alt litt kaos nå... 

Anonymkode: 1264c...ee0

Hæ? Du skal kunne få tak i forsikringsselskapet hver dag. Altså det som gjelder reiseforsikring. Det er jo akutt. 

Anonymkode: bc46f...0fd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er på besøk hos en venn i annen by. Jeg er her fredag til onsdag. I dag var det lynnedslag som medførte brann. 

Leiligheten jeg er på besøk i kan man ikke bo på i en dag eller to. 

Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre..  min venn får hotellrom og når jeg spør om hva med meg, så tilbys jeg et telt som foreldrene har.. 

Jeg har reiseforsikring. Men usikker om den dekker hotell i 1-3 netter i min situasjon. Noen som vet noe?

Anonymkode: 1264c...ee0

Får du ikke bo sammen med din venn på hotellet?

Anonymkode: 72249...a86

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...