Gå til innhold

Kanskje ikke riktig kategori ,men erfaring med ‘’nupper’’ på rumpa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinne 31 her. Får alltid nupper og kviser på rumpa. Tåler snart ikke sitte på den 😂😂 tilogmed å smøre seg med body lotion virker som åsså bare blir verre. Det jeg mest lurer på er om noen har opplevd å ha samme nupp i 4-5 måneder ? Den er bare der . Ikke rød og ikke betent. Ingen smerte.. den er bare i ett med huden på en måte ,men ser den når jeg snur meg å glor 😅 blir den å forsvinne tro ? Ser liksom ut som en føflekk som går i ett med huden ,men er bare hudfarget og er ikke hevet opp fra selveste huden. Nesten ingen som kunne Sett den sånn sett 🤣 men blir bekymra ..kanskje noen ting aldri går bort ? erfaringer ? 

Anonymkode: 3bdae...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trøst

Jeg kjenner ikke til en mirakelkur, men jeg opplever at kroppsskrubber med eksfolierende syrer har en del effekt. Det er viktig at du ikke bruker denne typen skrubber i perioder hvor du eksponerer kroppen for mye sol. Om du er flink til å beskytte deg mot solen så skal det nok gå fint, men du burde ikke jakte brunfargen i perioden når du bruker en slik skrubb. Huden blir ekstra sensitiv for solstråler og kan bli brent mye lettere. Vi ser på brunfargen som et sunnhetstegn, men det er i teorien ødelagt hud. Der med vil det å bruke en slik peeling når det kommer til aldring, ikke ha effekt når du likevel skader huden din med brunfarge. Men den vil gjøre mye for nupper og uren hud. 

Selv sliter jeg med nupper på bakside av lår og på ryggen, noen ganger litt på skuldrene. Bruker en slik skrubb en gang i uken. Du må prøve deg litt frem, det er viktig å ikke bruke for ofte. Velg en skrubb uten parfyme og med fine korn, som inneholder enten AHA eller BHA. Enkelt forklart eksfolierer AHA (lactic acid, glycolic acid) på overflaten mens BHA (salicylic acid) tar litt dypere.

Selv bruker jeg denne. Den er noe grov og har en sterk peelende effekt, kunne egentlig tenkt meg en som er hakket mildere. Du kan søke etter "AHA body peeling", "acid body peeling", "aha bha body peeling" og ting i den dur. Husk å ikke bruk den for ofte. En body lotion eller krem med AHA eller BHA kan være lurt å smøre på området hvor du sliter med mest nupper, men ikke samme dag som du peeler huden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...