Gå til innhold

Advokat som sier at min venninne har en dårlig sak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2.8.2021 den 23.06):

TS her!

Nå har min venninnes advokat opplyst henne om at hun nå skjønner saken, etter å ha brukt helga til å gjennomgå bevis.

Advokaten som mente at min venninne hadde en dårlig sak har altså nå snudd! Dette lover altså godt!

Motpart er uten advokat, går rett i "baret" og blir nå varslet om rettssak.  

Dette lover godt!

Takk for praten.

 

En ting til:

Til deg som sliter med fortiden, som jeg sa tidligere. Stå opp for deg selv!. Jeg legger merke til at du blir litt nedfor når du får motstand. Jeg tror du har godt av å gå til en psykolog for å bearbeide følelsene, gjerne samtidig som du ber en god venn, en advokat og betaler advokaten for noen timer. Du må huske at advokater kan ta feil, oversett noe og så videre. De er bare mennesker. Menneskets dårligste egenskap er å lytte. Ta gjerne med deg en god venn på slike møter, så du føler at du har støtte. Ønsker deg bare det beste ❤️

Anonymkode: 00735...c3e

Så bra! Har det skjedd en utvikling i saken siden august? 

Anonymkode: cb4e4...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har vært svart på dette innlegget tidligere, hvor jeg beklageligvis oppga feil lovref.

Dette ble heldigvis fanget opp av en annen person, og korreigert.

Jeg hadde i mange år et nært samarbeid med, nå avdød adv. som het Jo Frydenberg.

Han poengterte at det var stor forskjell mellom det å «ha rett og få rett».

 

Min erfaring er fra gjeldsordningssaker, hvor jeg har henvist til lovforarbeider, lovtekst samt kjennelser, i relevante saker, som helt klart støtte min argumentasjon.

Dommeren har likevel «elegant» totalt ignorert disse henvisninger.

Min erfaring er derfor at mine helt opplagte argumenter, og da selvfølgelig at det etter min mening og oppfatning, skulle jeg ha vunnet frem i saken.

Dette har ikke skjedd bare en gang, men mange ganger.

Det du også har en mulighet til å gjøre er å «konfrontere» begge advokatene med hva den andre advokaten har uttalt. Bør ikke opplyse om at du da «setter den ene advokaten opp mot den andre», men legg det frem som om det er du som har kommet på disse momentene, for å høre hva de sier.

Håper dette kan være til noe hjelp

 

Med vennlig hilse

TBergh

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...