Gå til innhold

Advokat som sier at min venninne har en dårlig sak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det jeg egentlig lurer på er om motpart har noe å tjene på å selv føre saken i retten, eller om lasset kan velte over på motpart fordi det mangler på kyndig hjelp?

Retten skal veilede, men veiledningen her betyr ikke at motpart skal få hjelp i sin sak mot din venninne. Det er ikke den type veiledning. Om du forstår forskjellen. Retten skal være en uavhengig part.

Man pleier å si at motparten valgte selv å ikke være bistått av advokat. Det kan din venninne kan argumentere med. 

Du har rett i at en sak kan få en hvilken som helst utfall.

Er det like mye bevis fra begge sider av bordet er innfallsvinkel viktig, hvordan man presenterer saken, hvilke bevis man konsentrerer mest om. Husk at hvis man sier for mye detter det ut. 

Anonymkode: 0270c...77c

Tror vi skjønner hverandre. Mente ikke at hn får hjelp av retten under tvisten. Mente at hn kan tape, nettopp fordi hn mangler advokat.

Så man skal ikke si for mye? Trodde mest mulig, for å forklart seg godt nok 🤷‍♀️. Tror ihvertfall det er viktig å prate klart og tydelig, gjerne også litt sakte men det må jo ikke tippe over til at dommeren sovner da.

Alle de rettssaker jeg har "fulgt" har den som har hatt en god sak tapt hele saken. Det er helt uforståelig. Kan gjelde alt fra overgrep til pengespørsmål. Det man tror er opplagt, er ikke opplagt. Dermed tenker jeg det samme hva gjelder min venninne. 

 

TS

Anonymkode: 00735...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ja, jeg er klar over det. Derfor jeg venter, har store vansker med å godta de klarte og ødelegge så mye for meg, at det ikke skal få konsekvenser for de i det hele tatt.

Anonymkode: 32941...a6a

Du er ekstremt bitter og har åpenbart på skylapper når det kommer til deg selv. At du ikke skjønner det til og med etter at en advokat har sagt at du har en dårlig sak er bare pinlig. 

Anonymkode: 39a2f...4f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror vi skjønner hverandre. Mente ikke at hn får hjelp av retten under tvisten. Mente at hn kan tape, nettopp fordi hn mangler advokat.

Så man skal ikke si for mye? Trodde mest mulig, for å forklart seg godt nok 🤷‍♀️. Tror ihvertfall det er viktig å prate klart og tydelig, gjerne også litt sakte men det må jo ikke tippe over til at dommeren sovner da.

Alle de rettssaker jeg har "fulgt" har den som har hatt en god sak tapt hele saken. Det er helt uforståelig. Kan gjelde alt fra overgrep til pengespørsmål. Det man tror er opplagt, er ikke opplagt. Dermed tenker jeg det samme hva gjelder min venninne. 

 

TS

Anonymkode: 00735...c3e

Man sender inn søksmål og prosesskriv i forkant. Dommeren leser det som er sendt.

Så er det rettsmøte der man er tildelt en tidsramme hver.

Du har innledning. Prossedyre. Avslutning. 

Retten har allerede lest dokumentene. Da synes jeg ikke sakte snakking av det retten allerede vet er rette taktikken. Her skal man overbevise retten og har en kort tidsramme. Men din venninne har advokat. Han har vel sin måte å føre sak på. 

 

 

Anonymkode: 0270c...77c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er ekstremt bitter og har åpenbart på skylapper når det kommer til deg selv. At du ikke skjønner det til og med etter at en advokat har sagt at du har en dårlig sak er bare pinlig. 

Anonymkode: 39a2f...4f0

Dette er ikke bitterhet. Dette er smerte. 

Anonymkode: 0270c...77c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er ekstremt bitter og har åpenbart på skylapper når det kommer til deg selv. At du ikke skjønner det til og med etter at en advokat har sagt at du har en dårlig sak er bare pinlig. 

Anonymkode: 39a2f...4f0

Hun har vel ikke prøvd saken for advokat, er vel min venninne du blander med nå?

TS

Anonymkode: 00735...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun har vel ikke prøvd saken for advokat, er vel min venninne du blander med nå?

TS

Anonymkode: 00735...c3e

Vedkommende svarte den ANDRE i tråden, ikke deg.

For et rot. :fnise:

Anonymkode: 0270c...77c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man sender inn søksmål og prosesskriv i forkant. Dommeren leser det som er sendt.

Så er det rettsmøte der man er tildelt en tidsramme hver.

Du har innledning. Prossedyre. Avslutning. 

Retten har allerede lest dokumentene. Da synes jeg ikke sakte snakking av det retten allerede vet er rette taktikken. Her skal man overbevise retten og har en kort tidsramme. Men din venninne har advokat. Han har vel sin måte å føre sak på. 

 

 

Anonymkode: 0270c...77c

Ja, skjønner om de allerede har lest dokumentene. Da blir det å forklare det de ikke vet for å fylle inn, da eller?

TS

Anonymkode: 00735...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vedkommende svarte den ANDRE i tråden, ikke deg.

For et rot. :fnise:

Anonymkode: 0270c...77c

Ja, men er jo min venninne som har fått fraråding av advokat, så hun blander vel to anonymkoder hun også? 

Enig, for et rot :fnise:

TS

Anonymkode: 00735...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, skjønner om de allerede har lest dokumentene. Da blir det å forklare det de ikke vet for å fylle inn, da eller?

TS

Anonymkode: 00735...c3e

Nei. Ikke det jeg sier. Man må gjennom bevisene og forklare rundt det. Jeg tror du må google Innledning. Prossedyre. Avslutning. Ta de viktigste bevisene på rettsmøtet pga tidsrammen og selg saken.  

 

Anonymkode: 0270c...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du er ekstremt bitter og har åpenbart på skylapper når det kommer til deg selv. At du ikke skjønner det til og med etter at en advokat har sagt at du har en dårlig sak er bare pinlig. 

Anonymkode: 39a2f...4f0

Vet du hva, du kan ta deg en bolle, ja selvfølgelig er jeg bitter over å ha bli behandlet som en kriminell og utsatt for så mye uforskyldt dritt at jeg ikke klarte det økonomiske og at de i tillegg er etter barnet mitt og meg ( var ) selvfølgelig er jeg det.Det er nemlig ikke slik det skal være. Når de bryter egne lover og regler for hvordan de skal behandle mennesker så er det nedfelt i norsk LOV at det ikke skal forekomme, de kan ikke bare herje med folk som de vil, og når jeg først reagerer og ønsker oppreising for urettferdigheten de har påført meg, så er det min egen skyld og jeg som er bitter?

Nei, mobbing og trakkassering er ikke min skyld.

Si meg, dette er noe du hadde godtatt på strak fjøl? fått et barn som var litt annerledes og fått skylden for det, rasert livet ditt slik at det fikk alvorlige konsekvenser, og jada- slik er det, man skal godta det hvis ikke er man bitter og alt er egen feil?

Da kan kanskje du fortelle meg hva som var min egen feil?  min feil var at jeg aldri tok igjen, og nå når jeg har krefter til det så er det faktisk noe jeg vurderer.

 

Anonymkode: 32941...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-1 den 1.17):

Joda, men folk skal ha rettsikkerhet.

Jeg fikk skylden for min sønns adferd og ble behandlet som en kriminell i noen år, mistet mye økonomisk inntekt. Han ble utredet og har autisme. De var stygge med både han og meg, og han var bare 2-3 år. Da skal de faktisk ikke slippe unna.

Anonymkode: 32941...a6a

Hæ? Din sønns adferd skaper problemer for andre og du vil ikke at de skal slippe unna? Hvorfor ikke bare beklage din sønns oppførsel og stoppe der? Synes du at de bare skal synes det er helt greit fordi han var 2-3 år og har autisme?

Anonymkode: ad1d0...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Tror vi skjønner hverandre. Mente ikke at hn får hjelp av retten under tvisten. Mente at hn kan tape, nettopp fordi hn mangler advokat.

Så man skal ikke si for mye? Trodde mest mulig, for å forklart seg godt nok 🤷‍♀️. Tror ihvertfall det er viktig å prate klart og tydelig, gjerne også litt sakte men det må jo ikke tippe over til at dommeren sovner da.

Alle de rettssaker jeg har "fulgt" har den som har hatt en god sak tapt hele saken. Det er helt uforståelig. Kan gjelde alt fra overgrep til pengespørsmål. Det man tror er opplagt, er ikke opplagt. Dermed tenker jeg det samme hva gjelder min venninne. 

 

TS

Anonymkode: 00735...c3e

Du tror kanskje ikke på meg nå, men alle de du tror hadde «en god sak» hadde nok ikke det. Rettsvesenet er ikke korrupt eller dårlig, men det følger juss. Juss funker ikke alltid slik du og mange andre tenker, det er vilkår som styres av den ene tolkningen etter den andre.

Anonymkode: bac9d...409

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hæ? Din sønns adferd skaper problemer for andre og du vil ikke at de skal slippe unna? Hvorfor ikke bare beklage din sønns oppførsel og stoppe der? Synes du at de bare skal synes det er helt greit fordi han var 2-3 år og har autisme?

Anonymkode: ad1d0...7ab

Hva er det du snakker om?  et barn på 2 år med sanseforstyrrelser bør få adekvat hjelp av voksne, du kan ikke gi et BARN skylden. Den holdningen er forkastelig, hvordan skal det gå med barn som blir født med spesielle behov hvert eneste år? hvorfor skal foreldre beklage oppførselen til et barn med autisme, tror de kan noe for sine a typiske trekk?

Anonymkode: 32941...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her!

Nå har min venninnes advokat opplyst henne om at hun nå skjønner saken, etter å ha brukt helga til å gjennomgå bevis.

Advokaten som mente at min venninne hadde en dårlig sak har altså nå snudd! Dette lover altså godt!

Motpart er uten advokat, går rett i "baret" og blir nå varslet om rettssak.  

Dette lover godt!

Takk for praten.

 

En ting til:

Til deg som sliter med fortiden, som jeg sa tidligere. Stå opp for deg selv!. Jeg legger merke til at du blir litt nedfor når du får motstand. Jeg tror du har godt av å gå til en psykolog for å bearbeide følelsene, gjerne samtidig som du ber en god venn, en advokat og betaler advokaten for noen timer. Du må huske at advokater kan ta feil, oversett noe og så videre. De er bare mennesker. Menneskets dårligste egenskap er å lytte. Ta gjerne med deg en god venn på slike møter, så du føler at du har støtte. Ønsker deg bare det beste ❤️

Anonymkode: 00735...c3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her!

Nå har min venninnes advokat opplyst henne om at hun nå skjønner saken, etter å ha brukt helga til å gjennomgå bevis.

Advokaten som mente at min venninne hadde en dårlig sak har altså nå snudd! Dette lover altså godt!

Motpart er uten advokat, går rett i "baret" og blir nå varslet om rettssak.  

Dette lover godt!

Takk for praten.

 

En ting til:

Til deg som sliter med fortiden, som jeg sa tidligere. Stå opp for deg selv!. Jeg legger merke til at du blir litt nedfor når du får motstand. Jeg tror du har godt av å gå til en psykolog for å bearbeide følelsene, gjerne samtidig som du ber en god venn, en advokat og betaler advokaten for noen timer. Du må huske at advokater kan ta feil, oversett noe og så videre. De er bare mennesker. Menneskets dårligste egenskap er å lytte. Ta gjerne med deg en god venn på slike møter, så du føler at du har støtte. Ønsker deg bare det beste ❤️

Anonymkode: 00735...c3e

Helt klart, fikk avslag på psykolog, var for ressursterk. Ja, klart jeg blir litt lei, forstår ikke hvordan folk ikke klarer å ha nok empati til og forstå meg, de gikk jo etter barnet mitt og behandlet han også dårlig, tenk hvis det var deres BARN?  Og nei, han var ikke utagerende med andre barn, snakk om sanseforstyrrelser og ticks, 

Ja ja, man forstår vel det ikke før man er i en slik situasjon selv, men ingenting er så sårt som sitt eget barn❤️

Anonymkode: 32941...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker din venninne og flere som er i lignende situasjon lykke til ❤️Det må være et helvete å stå i en sånn situasjon. Krysser fingrene for dere.

Anonymkode: 694fb...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 1.8.2021 den 23.29):

Dette er ikke bitterhet. Dette er smerte. 

Anonymkode: 0270c...77c

Bitterhet er smerte og den eneste som kan gjøre noe med det er en selv. Bitterhet er som en klo som ikke slipper taket. Rettsaker eller hva, du må uansett selv jobbe med å komme ut av bitterheten.  Jeg har selv hatt mye Bitterhet fordi far til barnet mitt ombestemte seg og ikke ville bli far allikevel,- like før fødsel. Bitterhet ødelegger bare en selv og hvem taper da?

Uansett, synes denne saken din kunne vert en egen tråd.

Anonymkode: 19507...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bitterhet er smerte og den eneste som kan gjøre noe med det er en selv. Bitterhet er som en klo som ikke slipper taket. Rettsaker eller hva, du må uansett selv jobbe med å komme ut av bitterheten.  Jeg har selv hatt mye Bitterhet fordi far til barnet mitt ombestemte seg og ikke ville bli far allikevel,- like før fødsel. Bitterhet ødelegger bare en selv og hvem taper da?

Uansett, synes denne saken din kunne vert en egen tråd.

Anonymkode: 19507...0ad

❤️

Anonymkode: 32941...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 1.8.2021 den 1.07):

Fordi man aldri vet hvordan en sak ender? Virker jo veldig tilfeldig når opplagte saker tapes. 

Anonymkode: 00735...c3e

At en sak er opplagt er nødvendig vis ikke sant. Jeg vet om flere som har tapt «opplagte saker». Problemet var bare at det var utelukkende advokaten til den tapende part som mente saken var opplagt i sin klients favør. Alle andre mente stikk motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/1/2021 at 1:14 AM, AnonymBruker said:

Jeg husker ikke helt når, men mener at det var en sak hvor en ung gutt kjørte sin egen sak i retten og vant. 

Anonymkode: 2a2bb...03f

Mener det var noe bompenge greier?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...