Gå til innhold

Noen her som har født 3 eller 4 barn? Hvordan var den siste fødselen mot de andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nærmer seg fødsel og jeg håper så inderlig at denne fødselen kaaanskje kan bli litt lettere😭

Anonymkode: 12ed6...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har født fire. En rask og enkel igangsatt fødsel, en litt langdryg andre fødsel, en forholdsvis rask og veldig enkel tredje fødsel og en styrtfødsel fjerde gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nærmer seg fødsel og jeg håper så inderlig at denne fødselen kaaanskje kan bli litt lettere😭

Anonymkode: 12ed6...18d

Har tre barn. De to siste kom med 15 min mellom😅

Anonymkode: 5ebf0...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (6 minutter siden):

Jeg har født fire. En rask og enkel igangsatt fødsel, en litt langdryg andre fødsel, en forholdsvis rask og veldig enkel tredje fødsel og en styrtfødsel fjerde gang.

Hva legger du i styrtfødsel?☺️

Anonymkode: 12ed6...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født 5 ganger. Første var langdryg, både fordi det var første men ikke minst fordi babyen var «stjernekikker». Nr 2 kom på få timer, nr 3 det samme. Nr 4 kom 40 min fra start til slutt, nr 5 ble igangsatt både pga størrelse og pga faren for å føde hjemme og kom etter 5 timer fra igangsettelse. Vi føder forskjellig. Så hvordan det har vært for andre er i bunn og grunn irrelevant for deg. 

Anonymkode: 7bf74...292

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva legger du i styrtfødsel?☺️

Anonymkode: 12ed6...18d

Tok en time og 19 min fra første rie og vannavgang til jeg hadde baby i armene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 96erjente

Fødsel 1 og 2 var raske (styrtfødsler) og ble født normalt uten noen komplikasjoner. Fødsel 3 endte i hastesnitt etter cirka én time aktiv fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerde fødsel var grusom. Stjernekikker, brukte lang tid på å få barnet ut. Hele fødselen fra første rie tok vel 15 timer. 
 

De tre første har vært styrtfødsler. Første og tredje drømmefødsler. 

Anonymkode: 81198...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3djemann kom på halvannen time, det var egentlig bare en eneste stor rie .. Jeg fikk riedempende en eller annen gang underveis for å gi både meg og babyen litt pause, men det var den jævligste fødselen av dem alle 🤓 Brukte 5 timer på førstemann og 3 timer på nr 2 .. Enda nr 2 var stjernekikker og ble tatt med vakum, man skulle liksom tro at det var værst. Men må innrømme at en rask fødsel i teorien høres helt supert ut, man er fort ferdig, men det var faen så grusomt: jeg skrek i en og en halv time non stop. Hørtes ut som de drev med djevelutrivelse eller noe sånt .. 

Anonymkode: 1ea35...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igangsatt med første, tok 36 timer, vakuum, klipp osv. Måtte sy 6 sting. 

Andre ble styrtfødsel(1,5 time fra første rie), fin fødsel, men rier uten pause og derfor føltes det ganske intenst. Måtte sy to pyntesting. 

Tredje var ganske lik nr 2, bare kjappere (født 1t 10min etter jeg våknet av noe som kunne minne om rier), fine pauser mellom riene og ingen sying. Absolutt den beste fødselen 😊

Anonymkode: 6ef04...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første: Lang og tøff (15t aktiv)

Andre: 2,5t fra første rie til baby var ute 

Tredje: 7t 

Anonymkode: eae04...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første var verst og andre var helt ok. Den tredje var fantastisk! Unnagjort på 3 timer totalt, og den var helt ukomplisert. 

Anonymkode: 1a60e...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 var et helvete, nr 2 var enkel og nr 3 var midt på treet.

Anonymkode: 629b9...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har født 5 barn. Første var verst og brukte 9,5 time siden hun var «stjernekikker». Nummer to tok 1 time 45 minutt fra første rie. Tre var ute 1 time 50 minutt etter jeg våknet. Fire var en luring. Viste ikke jeg var i fødsel da jm konstanterte 8 cm åpning. Siste kom til verden på toalettet.

Anonymkode: 3c53c...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født tre. Første var igangsatt og langtekkelig (i mine øyne, men sikkert innafor sammenlignet med andre). Nr to og tre var ganske like, relativt raske, relativt smertefrie uten smertelindring. Rakk såvidt sykehuset med sistemann fordi jeg ikke kunne skjønne at det faktisk var fødsel like om hjørnet.

Min mor har født fire, der var det fire ganske ulike fødsler.

Anonymkode: 35e74...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr.1 igangsatt godt på overtid, langdryg fødsel uten pauser mellom rier. Tungt og vondt med en del komplikasjoner i etterkant. Nr.2 startet naturlig rundt termin, relativt kort og grei fødsel. Nr.3 igangsatt max på overtid, langdryg åpningsfase med ganske moderate smerter, men ekstremt kjapp utdrivningsfase og ungen ute på en pressrie. Alle fødslene var veldig ulike, men den første var definitivt verst.

På nr.3 var jeg ikke forberedt på å gå så lenge på overtid, og synes venting, igangsettelse og alt styret der var veldig tungt fysisk og (spesielt) mentalt. Hadde en forventning om at siden jeg hadde gjort dette to ganger før skulle det gå lett og kjapt denne gangen. Men måtte innse at alle fødsler er ulike, og at det ikke nødvendigvis blir enklere og enklere for hver fødsel. Men en veldig fin fødsel når den bare kom skikkelig i gang.

Anonymkode: 981d8...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fødsel var lang og hard, nesten 30 timer med intense rier og uten søvn. Nummer to var en lett fødsel, tok fem timer fra første jeg kjente første lille taket i ryggen til jeg var ferdig. Tredje kom to timer etter at vannet gikk, ingen rier, et par pressrier og så var stjernekikkeren ute. Var heldigvis innlagt fordi jeg skulle settes i gang neste dag ellers hadde det blitt hjemmefødsel. Har i ettertid skjønt at mange som får stjernekikkere har lange og harde fødsler, helt motsatt av det jeg hadde. Jeg har ikke hatt noen smertelindring under mine fødsler. 

Anonymkode: e07f7...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...