Gå til innhold

Kan jeg søke på noe i høst når jeg ikke er ferdig utdanna før til våren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar 60 stp i et fag som gjør meg kvalifisert for å jobbe i en annen nærliggende sektor enn det jeg gjør nå. Jeg har både bachelor og mastergrad fra før og særlig masteren min er relevant for sektoren jeg ønsker å komme inn i. Det som er er at denne sektoren krever 60 stp i et fag, som jeg nå tar over nett. Jeg er ferdig i juni neste år, kan jeg søke på ledige stillinger etter sommeren om det kommer noe aktuelt eller hva tenker dere kloke hoder?

Anonymkode: da889...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke si noe om sjansene dine siden jeg ikke vet hvilken sektor/fag det er snakk om, men du har jo ikke noe å tape på å søke. Annet enn tid.

Anonymkode: a3e2c...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kan ikke si noe om sjansene dine siden jeg ikke vet hvilken sektor/fag det er snakk om, men du har jo ikke noe å tape på å søke. Annet enn tid.

Anonymkode: a3e2c...677

Takk for svar. Gjelder skolesektoren. 

Anonymkode: da889...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er ppu kan du fint søke. Du kan være lærervikar på disp. frem til fullført utd. 

Anonymkode: 78385...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Om det er ppu kan du fint søke. Du kan være lærervikar på disp. frem til fullført utd. 

Anonymkode: 78385...0bb

Pleier de å skrive i kontrakten at man får fast stilling ved fullført utdanning? 

Anonymkode: da889...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Pleier de å skrive i kontrakten at man får fast stilling ved fullført utdanning? 

Anonymkode: da889...e03

Den videregående skolen jeg jobber ved, gir lærere 'fast på vilkår' i kontakten, der det står en dato som frist for når ppu må være fullført. Overholdes fristen , er stillingen 'helt fast'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneri skrev (22 timer siden):

Den videregående skolen jeg jobber ved, gir lærere 'fast på vilkår' i kontakten, der det står en dato som frist for når ppu må være fullført. Overholdes fristen , er stillingen 'helt fast'.

Hva skjer om arbeidstaker av ulike grunner blir ferdig med utdanningen litt senere enn datoen som er satt? 

Anonymkode: da889...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva skjer om arbeidstaker av ulike grunner blir ferdig med utdanningen litt senere enn datoen som er satt? 

Anonymkode: da889...e03

Hos oss har det skjedd to ganger at arbeidstakeren kom senere i gang med studiene enn fullføringsfristen i kontakten tilsa; den ene gangen gjaldt det en vernepleier som underviste i helsefag og søkte ppuy. Hun hadde ikke lang nok undervisningserfaring til å bli tatt opp på studiet den gang. Året etter kom hun inn, dato i kontakten ble etter avtale forlenget siden hun jo hadde PRØVD å komme inn, og var i gang med studiet da fristen utløp.(ppuy over to studieår). Et annet tilfelle gjaldt utsettelse av fristen i kontakten pga fødselspermisjon. 

Et tredje tilfelle gjaldt en arbeidstaker som ikke engang søkte studieplass og ikke var innstilt på å ta ppu. Hun fikk ikke ny avtale etter de tre årene som var satt som frist i kontakten og arbeidsforholdet ble avsluttet. 

De øvrige jeg kjenner til fra min arbeidsplass har fullført studiet innen fristen i kontakten (ofte tre år hos oss iallefall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneri skrev (10 timer siden):

Hos oss har det skjedd to ganger at arbeidstakeren kom senere i gang med studiene enn fullføringsfristen i kontakten tilsa; den ene gangen gjaldt det en vernepleier som underviste i helsefag og søkte ppuy. Hun hadde ikke lang nok undervisningserfaring til å bli tatt opp på studiet den gang. Året etter kom hun inn, dato i kontakten ble etter avtale forlenget siden hun jo hadde PRØVD å komme inn, og var i gang med studiet da fristen utløp.(ppuy over to studieår). Et annet tilfelle gjaldt utsettelse av fristen i kontakten pga fødselspermisjon. 

Et tredje tilfelle gjaldt en arbeidstaker som ikke engang søkte studieplass og ikke var innstilt på å ta ppu. Hun fikk ikke ny avtale etter de tre årene som var satt som frist i kontakten og arbeidsforholdet ble avsluttet. 

De øvrige jeg kjenner til fra min arbeidsplass har fullført studiet innen fristen i kontakten (ofte tre år hos oss iallefall).

Høres jo ut som det settes lange frister da. Det er bra. Jeg er igang nå og er ferdig i juni med spesped så håper på å få noe før det. 

Anonymkode: da889...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...