Gå til innhold

Kluss i menstrasjonslengden etter covid vaksinen?


Christina82

Anbefalte innlegg

Jeg har vært ganske stabil med ca 30 dager mellom. Etter vaksinen var jeg 26, 24 og sist mnd 34 dager. Ikke sikkert det har en sammenheng, men er det andre som har merket endring som er funnvaksinert? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk mensen 1 uke før jeg skal etter dose 1, aner ikke om det er tilfeldig da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen et par dager før, noe som aldri skjer. Forsinkelser har jeg opplevd mange ganger, men ikke at den kommer før. Regner med at det stabiliserer seg. Lengden var normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mensen en uke før jeg skulle etter dose 1, dette i tillegg til svært kraftig blødning. Senere EL enn normalt syklusen etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kluss her. Fikk mensen til vanlig tid og vanlig mengde. 

Anonymkode: f9edb...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått forkortet lengden på mens og også fått lengre syklus. Nå er det derimot 6 måneder siden vaksinedose nr 2, og dette begynner å bli den nye normalen, så det kan være tilfeldig at endringen skjedde rundt samme tid som jeg fikk vaksinen. 

Anonymkode: a1f83...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter dose 1 var mens en uke forsinket, og de pleier jeg å kunne stille klokken etter. Hadde oga sykt mye smerter under mens... Dose 2 hat jeg nylig tatt, så aner ikke om det er tilfeldig eller om det har sammenheng? 

Anonymkode: c12c9...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsning kom 15 dager forsinket etter første dose, og mensen 12 dager etter el igjenn. 
etter andre dose vare jeg bare 4 dager forsinket 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstren min har kontinuerlig blødd i 5 uker etter dose 2.. 

Anonymkode: 096ab...c7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var akkurat ferdig med mensen da jeg fikk vaksinen(1.dose) og dagen etter blødde jeg plutselig ganske mye friskt blod. Ga seg etter en dag. Om det var tilfeldig eller ikke, vet jeg ikke. 

Anonymkode: 65758...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er visstnok ganske vanlig etter vaksinen. Hvorfor det, hva inneholder vaksinen?

Anonymkode: 4d294...57f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk første dose i midten av juni. Normal syklus siden. 

Fikk andre dose forrige uke og hadde som forventet eggløsning i helgen. 
 

0BF2F0C1-9F87-4DA8-9AED-FBCBBE703F0F.thumb.png.d87260b0d8d1eb67efb54822ea2642c4.png

Anonymkode: 06476...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fullvaksinert, men jeg fikk mensen på datoen jeg skulle hatt den. (tok første vaksine den 28. juli, fikk mensen i går, 1. juli, altså da jeg skulle få den). 

Anonymkode: 1ff2c...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette er visstnok ganske vanlig etter vaksinen. Hvorfor det, hva inneholder vaksinen?

Anonymkode: 4d294...57f

Dette er ganske vanlig med flere vaksiner. Kroppen blir litt stresset når den daner anti stoffene som  vaksinen skal fremprovosere og derfor kan mensen bli litt ujevn. Jeg håpte jeg skulle miste mensen en stund😋 men den er ikke blitt påvirket hos meg.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonshine skrev (På 31.7.2021 den 18.41):

Jeg har vært ganske stabil med ca 30 dager mellom. Etter vaksinen var jeg 26, 24 og sist mnd 34 dager. Ikke sikkert det har en sammenheng, men er det andre som har merket endring som er funnvaksinert? 

Legemiddelverket har mottatt en del meldinger om menstruasjonsforstyrrelser etter covid-19 vaksinering. De forsøker å avklare om det er en sammenheng.

På side 10 i Legemiddelverkets siste bivirkningsrapport er det en oversikt over meldte mistenkte bivirkninger etter Pfizer og Moderna vaksinene. På side 13 er det en oversikt over meldte mistenkte bivirkninger etter AstraZeneca vaksinen. Menstruasjonsforstyrrelser finner du under kategorien «Symptomer relatert til kjønnsorganene og bryst»
 

https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20210729 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf

Anonymkode: aec3a...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...