Gå til innhold

Hvor anbefaler du å ta BBL (brasiliansk rumpeløft) i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du noen erfaringer med bbl? Hvor burde jeg ta det for å være sikker på at det er trygt? Å at de har gode erfaringer og kan jobben sin! 

Anonymkode: 1c1eb...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper at i Norge er du garantert trygghet og god oppfølging, det er en ganske risikabel operasjon. Men jeg ville ikke stolt så mye på at resultatet blir bra. Da tror jeg faktisk at jeg ville gått til en dyktig kirurg i USA med svært godt rykte. Heller brukt noen ekstra penger på det. Du vil ikke dø og du vil ha et bra resultat.

Har ikke operasjon selv og ønsker ikke, men det er bare mine tanker rundt det. Invester i det her, ikke få det billigst mulig. 

Anonymkode: d6519...dc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tipper at i Norge er du garantert trygghet og god oppfølging, det er en ganske risikabel operasjon. Men jeg ville ikke stolt så mye på at resultatet blir bra. Da tror jeg faktisk at jeg ville gått til en dyktig kirurg i USA med svært godt rykte. Heller brukt noen ekstra penger på det. Du vil ikke dø og du vil ha et bra resultat.

Har ikke operasjon selv og ønsker ikke, men det er bare mine tanker rundt det. Invester i det her, ikke få det billigst mulig. 

Anonymkode: d6519...dc1

Ganske risikabel operasjon? Hva mener du? Det er jo kanskje en av de minst risikable operasjonene man kan ta… Det er fettsuging hvor de fjerner fett fra deler av kroppen og putter inn i rumpa. 
 

Har ikke tenkt å dra til USA.. Litt for langt og dyrt 😅

Anonymkode: 1c1eb...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ganske risikabel operasjon? Hva mener du? Det er jo kanskje en av de minst risikable operasjonene man kan ta… Det er fettsuging hvor de fjerner fett fra deler av kroppen og putter inn i rumpa. 
 

Har ikke tenkt å dra til USA.. Litt for langt og dyrt 😅

Anonymkode: 1c1eb...428

Eh BBL er operasjonen med mest dødelighet. Det er det mest risikable plastiske operasjonen pga blodpropp.

Les deg opp ;)  

Anonymkode: ea7c3...c25

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ganske risikabel operasjon? Hva mener du? Det er jo kanskje en av de minst risikable operasjonene man kan ta… Det er fettsuging hvor de fjerner fett fra deler av kroppen og putter inn i rumpa. 
 

Har ikke tenkt å dra til USA.. Litt for langt og dyrt 😅

Anonymkode: 1c1eb...428

Nei.

Det er den plastiske operasjonen med høyest dødelighet. 

Den er risikabel og farlig. 

Les deg opp. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ganske risikabel operasjon? Hva mener du? Det er jo kanskje en av de minst risikable operasjonene man kan ta… Det er fettsuging hvor de fjerner fett fra deler av kroppen og putter inn i rumpa. 
 

Har ikke tenkt å dra til USA.. Litt for langt og dyrt 😅

Anonymkode: 1c1eb...428

Det er den mest dødelige plastiske operasjonen ja. I Florida dør det ca 14 pr pr på grunn av lungeemboli etter bbl. 

Anonymkode: afa05...e78

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv tatt silikon da brystene mine ble helt «ødelagte» av amming. Angrer overhode ikke. Men jeg ville aldri operert rumpa mi. Den kan man jo trene opp som bare pokker. Hvorfor ta store risikoer og bruke masse penger når du kan oppnå et helt naturlig og veldig flott resultat av trening? For å ikke snakke om at «bivirkningene» av trening kun er positive.

Anonymkode: 4693d...7a8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere over. Den orginale BBL-operasjonen der man legger inn implantat er risikofylt ja. Men det er svært få/ingen som velger å bruke den metoden i Norge. Nå har det blitt mer og mer vanlig å ta fett fra andre plasser fra kroppen å sprøyte inn i rompa. Denne type operasjon har minimalt med komplikasjoner 🙂 Følger denne tråden da jeg vurderer det selv. 

Anonymkode: f9edd...2eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ganske risikabel operasjon? Hva mener du? Det er jo kanskje en av de minst risikable operasjonene man kan ta… Det er fettsuging hvor de fjerner fett fra deler av kroppen og putter inn i rumpa. 
 

Har ikke tenkt å dra til USA.. Litt for langt og dyrt 😅

Anonymkode: 1c1eb...428

Du må lese deg opp på BBL. Du trenger bare å google "BBL death". 

Det er den mest risikofylte operasjonen. Det er skremmende at du har tenkt å ta en operasjon du tydeligvis ikke vet noe som helst om, bare for å være attraktiv for menn og få høy status i samfunnet. Jeg må smerte deg å si at det er lavstatus å legge seg under kniven, men vil man bare dra ubrukelige menn så skjønner jeg det. Kom ikke her å si at det er for din egen del, girl power og alt det pisspreket der, det gjør meg flau over å være kvinne. Lykke til, håper du ikke ender opp i en kiste. 

Nei, selvsagt, gud forby å bruke penger på sin egen kropp. Gjøre det billigst mulig, raskest mulig, når det er noe du skal leve med livet ut. 

Det smerter meg at du tenker slik om deg selv og at du føler du ikke er bra nok, og må operere deg. Det er også enda verre at du tenker du gjør det av fri vilje. Håper du får hjelp en dag. Vondt å se velskapte, vakre kvinner ødelegge seg selv. 

Anonymkode: d6519...dc1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til dere over. Den orginale BBL-operasjonen der man legger inn implantat er risikofylt ja. Men det er svært få/ingen som velger å bruke den metoden i Norge. Nå har det blitt mer og mer vanlig å ta fett fra andre plasser fra kroppen å sprøyte inn i rompa. Denne type operasjon har minimalt med komplikasjoner 🙂 Følger denne tråden da jeg vurderer det selv. 

Anonymkode: f9edd...2eb

Det er de som får sprøytet inn fett som får lungeemboli. 

Anonymkode: afa05...e78

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ekstremt risikofylt prosedyre. Dødsraten er høyere enn for alle andre kosmetiske operasjoner. Denne nylige saken feks: https://www.dailymail.co.uk/news/article-9063153/Instagram-model-Joselyn-Cano-dies-aged-29-botched-butt-lift-surgery-Colombia.html

Man kommer langt med trening! Markløft og andre tunge styrkeøvelser er gull for å få muskler i rumpa og øke volumet. Sunt, gratis og effektivt. 

Anonymkode: e1224...051

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med BBL er hvis injeksjonen med fettceller settes feil, for dypt eller i blodkar. Hvis man får en fettcelle i et blodkar, har man en blodpropp som vandrer rundt i kroppen og vil sette seg fast et sted... i lungene (lungeemboli), i hjernen (hjerneslag) osv. Så svært viktig å gå til noen som kan riktig teknikk.

Anonymkode: 4c1e7...222

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er en ekstremt risikofylt prosedyre. Dødsraten er høyere enn for alle andre kosmetiske operasjoner. Denne nylige saken feks: https://www.dailymail.co.uk/news/article-9063153/Instagram-model-Joselyn-Cano-dies-aged-29-botched-butt-lift-surgery-Colombia.html

Man kommer langt med trening! Markløft og andre tunge styrkeøvelser er gull for å få muskler i rumpa og øke volumet. Sunt, gratis og effektivt. 

Anonymkode: e1224...051

Problemet er at idealet disse unge jentene jager, ikke er noe man får ved å trene. Dessverre. Du bidrar også til det urealistiske idealet ved å si at man kan trene seg til det. Nei, det er faktisk ikke alt du kan trene deg til. Du kan ikke trene bort hip dips. Du kan ikke trene deg til en timeglassfigur om du har en eplefasong. Det handler om benbygning og hvordan ribbebeina og hoftebena er plassert. Det er heller ikke gratis å trene tung styrke, man må trene på senter med vekter eller kjøpe det hjemme. Ingen bygger ei svær rumpe av å løfte steiner i naturen. Du forenkler noe som er veldig komplekst. Slutt med det. 

Det er ikke rart de blir forvirret, stakkars jentene. 

Anonymkode: d6519...dc1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ingen sier det som er obvious, det er så sinnsykt stygt og fake 😂 Triana og disse som har gjort det må jo dø av flauhet.

Anonymkode: f08c2...407

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og ingen sier det som er obvious, det er så sinnsykt stygt og fake 😂 Triana og disse som har gjort det må jo dø av flauhet.

Anonymkode: f08c2...407

Hva er poenget med slike kommentarer? Det er lite konstruktivt. Ved å si at det er stygt og fake bidrar du bare til kroppspresset som mange kvinner lider under. En godt gjort operasjon trenger ikke se "åpenbart fake ut". Disse kvinnene er ikke styggere eller verre enn deg, bare fordi de la seg under kniven. 

Anonymkode: d6519...dc1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke så lenge siden damer med store rumper ble mobbet for det. Nå er det de med flate som er er ut.
Men det har vart så pass lenge at det kommer nok til å snu snart. Slutt å følge kroppstrender, de varer ikke lenge nok. 
 

Anonymkode: 2d464...8de

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har du noen erfaringer med bbl? Hvor burde jeg ta det for å være sikker på at det er trygt? Å at de har gode erfaringer og kan jobben sin! 

Anonymkode: 1c1eb...428

Jeg tok det hos Dr. Ilker i Istanbul som er ekspert på denne type operasjon. Jeg dro dit pga kunnskapen og ikke prisen. Har naturlig stor rumpe men etter ett stort vekttap var «luften gått ut» og det er ikke noe man kan trene opp dessverre. Her i Norge har jeg hørt Cosmoclinic er bra om man bare ønsker litt påfyll (de setter vel ikke mer enn 300-400 ml her i Norge). Rumpa mi ser overhodet ikke unaturlig ut, den er bare tilbake til normalen. 

Anonymkode: 63130...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gått til noen annen enn de som har det Botched programmet på tv. Paul Nassif. Men da må du til LA ;)

Når det er sagt så hadde jeg aldri i verden tatt den operasjonen du snakker om. Fy faen, kroppen blir seende så fake ut, man ødelegger seg selv for å se helt rar og uproposjonert ut. Denne kroppsfasongen er kun en trend, trender endrer seg hele tiden. Snart blir det inn å være syltynn igjen, hva gjør du da? Hold deg til den kroppen du har og ta vare på deg selv.

Anonymkode: 4ee2d...afb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Det er ikke sånn at jeg kommer til å få en svær rumpe! I Norge er det en grense på hvor mye man kan fylle inn. Å tro meg, jeg kommer ikke til å få en svæær rumpe… Har i dag HELT flat rumpe! 🤦🏼‍♀️ Jeg har trent i 5 år… Mye styrke. Fortsatt flat! Så nei, det er ikke alle som kan trene den flott 🙄

Anonymkode: 1c1eb...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...