Gå til innhold

Hva synes du om maleriet av Marit Bjørgen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Cisne skrev (16 minutter siden):

Men det er flott at det finnes! Er det bare de som maler stygge og fæle ting som får anerkjent kunsten sin her i landet? Syns det er en gjenganger, at jo særere og styggere det er, jo mer kjent er de. 

Det er mere spennende å se på sprø kunst enn en tegning i fine farger av en elg i solnedgang.

Men det er plenty av anerkjente malere som ikke maler "stygge, sære og fæle" ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk litt sansen for Gullvåg og synes flere av portrettene hans er fine, men akkurat dette av Marit Bjørgen likte jeg ikke. Vanligvis evner han å lage bilder som viser mye av både utseende og personligheten til den han maler, men akkurat i Marit Bjørgens tilfelle synes jeg det ble for abstrahert og eksperimentelt. Jeg ser ikke noe Marit Bjørgen der, bare en rar masse med noe som med veldig god fantasi kan ligne et fjes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ser ut som han ser henne med masse hovne vepsestikk i ansiktet. Men jeg ser at det er henne, så han kan kunsten å male. 

Anonymkode: 26962...d9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det som kalles kunst i dag handler mindre om kunst, men mer om å være kontroversiell og "nyskapende". Alt er tydeligvis akseptabelt så lenge det er noe annerledes, helst skal det vekke mest mulig oppsikt.

Jeg kunne sikkert rasket med meg den kassen med tomme blomsterpotter og diverse skrot jeg har stående på verandaen, og fått den inn på Høstutstillingen under tittelen "Ettertanke", og stipendkronene ville vært i boks.

Anonymkode: ed8db...64f

Kunst handler mye om merkenavn. Man betaler ikke for kunsten, men for hvem som har laget den. Om en ukjent person stiller ut skrotet sitt er det verdt 0 om en kjent kunstner stiller ut skrotet sitt kan det være verdt millioner. 

Anonymkode: d33e7...24a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cisne
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det som kalles kunst i dag handler mindre om kunst, men mer om å være kontroversiell og "nyskapende". Alt er tydeligvis akseptabelt så lenge det er noe annerledes, helst skal det vekke mest mulig oppsikt.

Jeg kunne sikkert rasket med meg den kassen med tomme blomsterpotter og diverse skrot jeg har stående på verandaen, og fått den inn på Høstutstillingen under tittelen "Ettertanke", og stipendkronene ville vært i boks.

Anonymkode: ed8db...64f

Det er mye som er annerledes men fortsatt vakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cisne
Saph skrev (18 minutter siden):

Det er mere spennende å se på sprø kunst enn en tegning i fine farger av en elg i solnedgang.

Men det er plenty av anerkjente malere som ikke maler "stygge, sære og fæle" ting. 

Deg om det, jeg syns det er spennende med delvis abstrakt men vakker kunst… 

Nevn én…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjerringa mot strømmen her, men jeg likte det. Portretter er ofte så kjedelige og høytidelige. Mens dette fant jeg abstrakt i sin portrettering. Hadde sansen for utrykket, samtidig som man kan se det er Bjørgen.

Anonymkode: 0fffd...6d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det også. Synes at uttrykket viser noe av Bjørgen sin utstråling og viljestyrke. 

Om man ville hatt et bilde som lignet på henne kunne man ha tatt et foto. Dette maleriet er mer tidløst og kan gi oss noe å tenke på. Bare se hvor stort engasjementet er rundt bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så i det minste at det var Bjørgen med en gang. Men det ser ut som Marit Bjlegen er laget av masse frukt og har på seg et nazi-kostyme. 

Anonymkode: d55f0...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 0.38):

Jeg maler vakre ting. Men så er jeg heller ikke noen kjendiskunstner da.

Anonymkode: ed8db...64f

Jeg maler også vakre ting 😊

Når jeg maler portretter, så skal det både ligne og være respektfullt.

Anonymkode: cc1c7...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heslig. Kunst er ikke hva det en gang var.

Anonymkode: c348a...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker ikke Gullvågs stil, og hadde ikke latt meg portrettere av ham, hvis det hadde blitt aktuelt. ( Hadde aldri blitt aktuelt da...)

Synes alle han maler ser merkelige ut. Som om de er skadet på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han maler folk som om de er tappet for blod og hengt til tørk noen uker før de blir oppstilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...