Gå til innhold

Hvordan komme seg vekk fra turnushelvete?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Valgte spesialisering der man kan ha bakvakt hjemme etter noen år. Er maks 3-4 telefoner nattestid i året. Og jobber 9-delt, så er ikke mange helger som går heller. 

Anonymkode: d5c78...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kommer seg i hvert fall ikke unna turnus ved å bli jordmor😂 Er dessverre ikke sånn at barn kun fødes i tidsrommet 8-16.

Anonymkode: 0e3d9...bb0

«Beklager, vi stenger om fem minutter. Du får knipe igjen og komme tilbake kl. 8 i morgen tidlig.»

Anonymkode: 34696...524

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være mer spesifikk. Hvilket yrke har du? Det er ikke bare sykepleiere som jobber turnus. 
 

Anonymkode: 644e6...69e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vernepleier og søkte rett og slett på jobber innen forvaltning og administrasjon.

Anonymkode: 888dd...c07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beundrer sykepleierne for den uendelige turnusjobbingen. 

Anonymkode: ce1be...038

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er videreutdanning den eneste utveien? Jeg er så lei og utslitt! 

Anonymkode: a57b4...843

 

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er sykepleier ja. 
 

TS

Anonymkode: a57b4...843

Hva med å bli helsesykepleier?
De har bare dagvakter og bare vanlige virkedager. Tror det er 1-2år, de har også veldig god lønning.
Vet også om endel sykepleiere som arbeider på hudavdeling på slik lysbehandling som man får mot eksemer og sånn de jobber dag. Ellers så kan du jo satse på ledelse og bli avdelingsleder ved et sykehjem f.eks. 
Er selv helsefagarbeider i full turnus men har mye færre muligheter enn deg, det er turnus eller dagsenter.. 

Anonymkode: d3dc3...a62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, ts. Jeg er/var kokk, og i mange år jobbet jeg kun kvelder og helger, fikk meg en oppvekker når legen min sa at jeg måtte se til helsikke og finne meg en annen bransje. Ble syk av det. Utdanner meg nå til konservator, og jobber deltid på museum. Er en helt annen verden! Moren min var sykepleier og tok en master i helseledelse(?). Hun har en kontorstilling ved et sykehjem nå, og jobber kun dagtid ukedager.

Anonymkode: bd339...1af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Beundrer sykepleierne for den uendelige turnusjobbingen. 

Anonymkode: ce1be...038

Beundrer du helsefagarbeidere, vernepleiere, kokker, renholdere, servitører, politi, brannmenn, bioingeniører, radiografer, vektere, ambulansearbeidere, yrkessjåfører ,prosessarbeidere, butikkmedarbeidere, dvs alle andre yrkesgrupper som også har turnus og ubekvem arbeidstid?

Anonymkode: 40546...427

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Beundrer du helsefagarbeidere, vernepleiere, kokker, renholdere, servitører, politi, brannmenn, bioingeniører, radiografer, vektere, ambulansearbeidere, yrkessjåfører ,prosessarbeidere, butikkmedarbeidere, dvs alle andre yrkesgrupper som også har turnus og ubekvem arbeidstid?

Anonymkode: 40546...427

Anonymkode: 8f8c3...aca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å jobbe i nav som saksbehandler? En i familien til samboeren min fikk nok av turnus og kveld/helg. Hun fikk jobben som en konsekvens av at hun er utdannet sykepleier. Det er ikke bare vernepleiere og sosionomer som er kvalifisert. Jeg har hørt om andre med høyere utdanning innen helse, oppvekst eller sosialfag som f.eks sykepleiere og barnevernspedagoger som har fått jobb i nav

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en nevner over, prøv å komme over på en poliklinikk på sykehuset :)

Anonymkode: e88dd...afa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er du sykepleier, TS? Isåfall er nok videreutdanning omtrent den eneste muligheten til å komme vekk fra turnus. 

Anonymkode: e804a...022

Neida! Jeg har aldri hatt problemer med å få relevant dagstilling som sykepleier. Man må bare tenke litt utradisjonelt. 
Forsvaret er for eksempel en mulighet hvis du bor i nærheten av en militærleir, de har sivile sykepleierstillinger kun på dagtid på sykestuene. Ganske ofte utlyste stillinger med kun bachelor i sykepleie som krav. Vil du ha en militær sykepleierstilling, må du ta befalsskole og påregne mer tid hjemmefra. 
 

Anonymkode: 6ff4c...c27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En del postoperative avdelinger knyttet til dagkirurgiske enheter har kun dagvakter på hverdager, selv om hver sykepleier har noe lenger vakter enn til 1530 en gang i blant. 

Anonymkode: 6ff4c...c27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er vernepleier og søkte rett og slett på jobber innen forvaltning og administrasjon.

Anonymkode: 888dd...c07

Eksempler på hvor? Og er det lett å få en liten deltidsstilling på slike steder som vernepleier?

Anonymkode: ed4c4...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet 10 år som sykepleier på sykehjem. Jeg hatet turnus intenst. Slitsomt og veldig mye jeg gikk glipp av. Jeg hoppet i det og tok ny utdanning som ergoterapeut. Jobbet litt som sykepleier under studiene. Nå har jeg verdens beste jobb, spennende, fleksitid og nesten samme lønn.

Anonymkode: 61c83...d9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor blir du sykepleier når du ikke tåler turnus? 

 

Jobber innen økonomi, 8-16,man-fee, flexitid og sommertid. 

Anonymkode: a2f84...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvorfor blir du sykepleier når du ikke tåler turnus? 

 

Jobber innen økonomi, 8-16,man-fee, flexitid og sommertid. 

Anonymkode: a2f84...d8d

INGEN som ikke har jobbet turnus vet hva det faktisk innebærer. Man kan tro, tenke og mene en hel del, men uten å faktisk har forsøkt kan man rett og slett ikke forstå det. 

Anonymkode: be636...bce

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Beundrer du helsefagarbeidere, vernepleiere, kokker, renholdere, servitører, politi, brannmenn, bioingeniører, radiografer, vektere, ambulansearbeidere, yrkessjåfører ,prosessarbeidere, butikkmedarbeidere, dvs alle andre yrkesgrupper som også har turnus og ubekvem arbeidstid?

Anonymkode: 40546...427

Jepp, veldig mange yrkesgrupper har turnus/ubekvem arbeidstid. Du glemte leger i lista, det er naturlig å ta dem med i denne sammenhengen - mange leger har en mye tøffere turnus enn sykepleiere har, men merkelig nok er det aldri synd på dem. 🤷🏻‍♀️ 
Men det er en ærlig sak å ønske seg bort fra turnusarbeid. Noen synes turnus er topp, andre hater det. Videreutdanning vil nok gjøre det enklere å finne dagjobb. Spesialisering, eventuelt noe annet hvor du kan få jobb med sykepleierutdanningen i bunnen, som ledelse, økonomi eller lignende. 

Anonymkode: 644e6...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...