Gå til innhold

Hvordan komme seg vekk fra turnushelvete?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er videreutdanning den eneste utveien? Jeg er så lei og utslitt! 

Anonymkode: a57b4...843

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo helt an på utdanningen din. Jeg elsker turnus!

Anonymkode: c56a0...ed8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer jo helt an på utdanningen din. Jeg elsker turnus!

Anonymkode: c56a0...ed8

Samme her! Har ønsketurnus, og jobber lange vakter mot langfri . Elsker det🥳.

Anonymkode: b66d5...750

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere barn? Jeg føler jobben spiser opp familielivet. Er alltid på jobb føler jeg! 

Anonymkode: a57b4...843

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gylden mulighet nå til sykemelding/ufør pga angst over samfunnets tilstand 😍 vurderer det sterkt selv, men er i mammaperm akkurat nå.

Anonymkode: d4a3e...a38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hvilken utdannelse du har i utgangspunktet. Enten bytte jobb eller ta videreutdanning. Jeg tok videreutdanning og hos oss får alle som vil dagstilling. 

Anonymkode: be636...bce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sykepleier, TS? Isåfall er nok videreutdanning omtrent den eneste muligheten til å komme vekk fra turnus. 

Anonymkode: e804a...022

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonner turnus, og får det til å gå rundt ved å ha gått ned i stilling 15 prosent. 

Anonymkode: df364...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videreutdanning til feks. jordmor eller helsesykepleier hvis du er sykepleier i bånn. Evt. få deg jobb på et legekontor. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri jobbet turnus og har konsekvent valgt utdanning som gir jobb uten turnus. Sykepleier feks syns jeg høres ut som et spennende yrke, men når det nesten er umulig å få jobb 8-16 hverdager med det valgte jeg det bort.

Anonymkode: 8d29c...79b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulleplutt skrev (7 minutter siden):

Videreutdanning til feks. jordmor eller helsesykepleier hvis du er sykepleier i bånn. Evt. få deg jobb på et legekontor. 

Man kommer seg i hvert fall ikke unna turnus ved å bli jordmor😂 Er dessverre ikke sånn at barn kun fødes i tidsrommet 8-16.

Anonymkode: 0e3d9...bb0

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta ny utdannelse. Jobber nå i en helt annen sektor 08-16 med fleksitid og selvvalgt hjemmekontor.
Den utdannelsen er det beste jeg har gjort for meg selv og definitivt verdt den tiden, energien og pengene det kostet!

Må bare hoppe i det! 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (1 minutt siden):

Jeg måtte ta ny utdannelse. Jobber nå i en helt annen sektor 08-16 med fleksitid og selvvalgt hjemmekontor.
Den utdannelsen er det beste jeg har gjort for meg selv og definitivt verdt den tiden, energien og pengene det kostet!

Må bare hoppe i det! 😊

Hva valgte du?

Anonymkode: d0c58...f04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet endel år på sengepost i turnus før jeg fikk jobb innenfor samme fagfelt bare poliklinikk med bare dagtidjobb i stedet. Det er det beste jeg har gjort for helsen og livet mitt! Så stor forskjell på dagjobb og turnusjobb. I turnus klarte jeg bare jobbe 80%, men nå klarer jeg 100% stilling og er ikke i nærheten av like sliten. 

Anonymkode: 0cf31...04c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva valgte du?

Anonymkode: d0c58...f04

Økonomi 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker turnus! Klarte ikke dagjobbing, ble helt utslitt. Godt vi er forskjellige

Anonymkode: 3c6ad...905

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker jobben. Det er fantastiske kollegaer og beboere,  men hater turnus. Det går utover samboerforhold, døgnrytme og søvnmønster,  forutsigbarhet,  avtaler,  planlegging og mye annet. Jeg har måttet takke nei til en navnefest til niese pga at jeg hadde jobbhelg og ikke fikk byttet  fordi det var i fellesferien, jentetur og konsert når favorittbandet endelig har turné.  Jeg har på ingen måte den verste turnusen,  men likevel synes jeg det er slitsomt. Jeg søker jobb på dagsenter, dagavlasning og aktivitetssenter når jeg ser annonse, men det skjer ca en gang hvert skuddår. Dagjobber i helsevesenet er desverre svært ettertraktet pga at mange er som deg og meg og vil ut av turnus,  så den gangen jeg søkte på stilling på dagsenteret for utviklingshemmede i kommunen, en helt vanlig dagjobb, hadde de 350 søkere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (33 minutter siden):

Økonomi 😊

Hva fikk du jobb som da?

Anonymkode: 7490b...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg kunne aldri jobbet turnus og har konsekvent valgt utdanning som gir jobb uten turnus. Sykepleier feks syns jeg høres ut som et spennende yrke, men når det nesten er umulig å få jobb 8-16 hverdager med det valgte jeg det bort.

Anonymkode: 8d29c...79b

Hva slags utdanning valgte du? Hvordan var det å søke jobb?

Anonymkode: 7490b...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...