Gå til innhold

Nær døden opplevelser NDE


Gladikaffe

Anbefalte innlegg

Nær døden opplevelser (NDE) beskrives av personer som har vært nære ved å dø, eller som har vært klinisk døde men som har vendt tilbake til livet.
Jeg har lest litt om nær døden 
opplevelser, og jeg syns det er fascinerende lesning.

Er det noen her som har opplevd NDE, og er det noen som har lyst til å fortelle om det? 🙂

Endret av Gladikaffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri opplevd det selv men hørt flere andre snakke om det

Anonymkode: 86774...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ti minutter unna å dø, da jeg fødte barnet. Var hastekeisersnitt og gikk ut av kroppen da de tok ut ungen og sto to meter bak min egen kropp betraktet alt og hørte noen sa: du kan slippe nå, nå kan du slippe. Jeg vakna senere, i et annet rom med en sykepleier ved siden av meg. Fikk fortalt senere at jeg fikk blodoverføring etc, og var ti minutter unna å dø. Har lest mye om fenomenet, og medium sier at man kan gå ut av kroppen i noen minutter før døden inntrer. Vet den dag i dag ikke om jeg var klinisk død, spurte aldri i det møtet som jeg fikk hvor de fortalte meg om dette. Men tviler på det.

Anonymkode: 2e440...39b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.8.2021 den 22.37):

Var ti minutter unna å dø, da jeg fødte barnet. Var hastekeisersnitt og gikk ut av kroppen da de tok ut ungen og sto to meter bak min egen kropp betraktet alt og hørte noen sa: du kan slippe nå, nå kan du slippe. Jeg vakna senere, i et annet rom med en sykepleier ved siden av meg. Fikk fortalt senere at jeg fikk blodoverføring etc, og var ti minutter unna å dø. Har lest mye om fenomenet, og medium sier at man kan gå ut av kroppen i noen minutter før døden inntrer. Vet den dag i dag ikke om jeg var klinisk død, spurte aldri i det møtet som jeg fikk hvor de fortalte meg om dette. Men tviler på det.

Anonymkode: 2e440...39b

Hei takk for svar. Dette er så interessant. Jeg har kun lest veldig mye om nde og sett intervjuer med mennesker som har hatt ut av kroppen opplevelser og vært klinisk døde i noen minutter. Det er mange som har opplevd det samme som deg uten at de var klinisk død når de hadde ut av kroppen opplevelse. Husker du hva du følte? 

Anonymkode: c8dbe...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et stygt fall og opplevde den tunellen med lys i enden. Husker enda at jeg tenkte "nå dør jeg". Jeg husker også følelsen, det var veldig fredelig og rolig. 

Anonymkode: 230fc...2f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kraftig bilulykke, bilen rullet rundt på taket flere meter ned fra veien i høy hastighet. I samme øyeblikk som jeg mistet kontroll over bilen og skjønte at dette var alvorlig fikk jeg en enorm ro over meg. Tenkte «nå dør jeg» og kroppen slo på en måte av. Husker alt gikk i slow motion. Hadde en veske i passasjersetet full av ting som datt ut av vesken, husker jeg så alt bare flyte sakte rundt i luften. Var ikke skremt eller redd, bare ro.

Hadde heldigvis englevakt! En stor stein som nær slo hull i taket på bilen bommet med cm på hodet mitt.

Anonymkode: eff0b...960

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kraftig bilulykke, bilen rullet rundt på taket flere meter ned fra veien i høy hastighet. I samme øyeblikk som jeg mistet kontroll over bilen og skjønte at dette var alvorlig fikk jeg en enorm ro over meg. Tenkte «nå dør jeg» og kroppen slo på en måte av. Husker alt gikk i slow motion. Hadde en veske i passasjersetet full av ting som datt ut av vesken, husker jeg så alt bare flyte sakte rundt i luften. Var ikke skremt eller redd, bare ro.

Hadde heldigvis englevakt! En stor stein som nær slo hull i taket på bilen bommet med cm på hodet mitt.

Anonymkode: eff0b...960

Åå herlighet. Fint å høre du følte ro, og ikke fikk panikk. Det er ikke så mye man kan gjøre i en sånn situasjon. 
Jeg har hørt andre og si de følte en slags ro, og de var ikke redd. 

Anonymkode: c8dbe...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg hadde et stygt fall og opplevde den tunellen med lys i enden. Husker enda at jeg tenkte "nå dør jeg". Jeg husker også følelsen, det var veldig fredelig og rolig. 

Anonymkode: 230fc...2f5

Hva skjedde så, hadde du noen flere opplevelser eller husker du bare det bar veldig fredelig og lyset i tunnelen? 

Anonymkode: c8dbe...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg så kan aldri bli glemt, og etter min totale overgivelse til hva du bare kan si var den "ultimate" døden hvor min kropp og ego og sinn var fullstendig borte, så var jeg fortsatt eksisterende/bevisst.

13 tabs LSD var tatt den dagen, samtidig. Langt ovenfor hero dose, dette var ren selvmord, og det var nettop poenget. Total eksistensiell selvmord. 

Drept av Sannhet.

Drept av Bevissthet i seg selv, av Kilden... av Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conal skrev (10 timer siden):

Hva jeg så kan aldri bli glemt, og etter min totale overgivelse til hva du bare kan si var den "ultimate" døden hvor min kropp og ego og sinn var fullstendig borte, så var jeg fortsatt eksisterende/bevisst.

13 tabs LSD var tatt den dagen, samtidig. Langt ovenfor hero dose, dette var ren selvmord, og det var nettop poenget. Total eksistensiell selvmord. 

Drept av Sannhet.

Drept av Bevissthet i seg selv, av Kilden... av Gud.

Basert på dine innlegg så er det jo tydelig at du har tatt skade av denne syretrippen, du ser det ikke selv men skaden er sannsynligvis permanent. 

Anonymkode: f0051...e9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.8.2021 den 22.29):

Aldri opplevd det selv men hørt flere andre snakke om det

Anonymkode: 86774...f6f

Hun er jo kronisk nær døden med tanke på vekta

Anonymkode: b69b4...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Basert på dine innlegg så er det jo tydelig at du har tatt skade av denne syretrippen, du ser det ikke selv men skaden er sannsynligvis permanent. 

Anonymkode: f0051...e9c

Kan du fikse meg, doktor? ¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...