Gå til innhold

Halvnaken hjemme rundt stefar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gutta mine på 5 og 7 går ofte rundt i boxer. Eldste på snart 11 går i shorts og topp i sommer. Minste på 1 år går ofte bare i bleia. 
 

dette gjør de selv om kjæresten min er her. Når han og barna hans overnatter springer gjerne alle 3 guttene i boxer frem til lunsj om vi bare er hjemme. 
 

nei, det skjer ingenting shady hjemme oss meg. Det er helt normalt at småbarn går «leddkledd» de slutter gjerne når de nærmer seg 10 år (datteren min gjor iallefall det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er det bare jeg som ikke følger med? Den tiden barna kunne lekne nakne på stranda? Kan de ikke det lenger? 

Begge mine gutter spoler rundt nakne på stranda og i hagen hele sommeren (1 og 3år)

Anonymkode: e74b0...875

Er mindre vanlig med nakne barn på stranden enn det var, men mine barn er som dine. Eldste (5) vil av og til ha badebukse om «alle andre» har det

Anonymkode: 1bc60...44c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har du barn, da???

Jeg vil ikke at noen skal filme dattera (eller sønnen) min sin nakne rompe og dele det på some eller whatever. Mi yngste på 3 år var nylig splitter naken på stranda, men det syns jeg er en naturlig situasjon, det var også flere barnefamilier der, og andre nakne og halvnakne barn. Jeg syns det er upassende at ei relativt stor, snart 6årig jente, skal være "show kanin" hjemme i stua, foran stefaren og vennelista på snapchat. 

Men jeg har vel klokt nok ikke konfrontert mammaen. Hun hadde vel avsluttet vennskapet vårt da, hvis hun hadde hatt samme reaksjon som dere i denne tråden....

Anonymkode: 1a575...5df

Skjønner hva du mener. Er ikke rart at alt bare blir kjipere hvis det er slik at det eneste som får folk til å oppføre seg er ved grundig innføring i hva som er grenseoverskridelser. 
 

jg synes alltid det er så rart md slike folk. De er gjerne ‘besatt’ av sine egne rettigheter, men på andres vegne er det jo koselig … ja seff, er jo ikke de som brukes. Er vel i slike situasjoner man ser hvor enkle enkelte er. De trenger info med STORE BOKSTAVER.  

Kan ikke fordra å måtte forsvare helt opplagte ting fordi andre ikke har kapasiteten. Men eneste måten de hadde forstått noe på er om de levde i et samfunn hvor majoriteten hadde hatt downs syndrom. Da hadde slike forstått hvor slitsomme de er og at det bare er flaut at slike smeller med dørene. 

Anonymkode: be536...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Min mor fikk ny mann da jeg var 2 år. Siden mamma jobbet skift på sykehus ble det til at min stefar tok flere bleieskift på meg. Han er verdens beste pappa og det er naturligste i verden. Syns du det hørtes perverst ut også?

Anonymkode: 895ab...fa5

Selvføgelig ikke, men på KG er jo alle potensiellle overgripere. Mye folk med brokete bakgrunner kan det virke som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det bare jeg som ikke følger med? Den tiden barna kunne lekne nakne på stranda? Kan de ikke det lenger? 

Begge mine gutter spoler rundt nakne på stranda og i hagen hele sommeren (1 og 3år)

Anonymkode: e74b0...875

Mine barn har hatt samme oppdragelse men jeg husker godt den gangen en nabo satt opp sprinkler en varm sommerdag, og min fireåring vrengte av seg alle klærne og løp frem og tilbake i ekstase, hvorpå de andre nabobarna (da også tre og fire år) kommenterte : «Æsj, h*n er naken»! 
 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er mindre vanlig med nakne barn på stranden enn det var, men mine barn er som dine. Eldste (5) vil av og til ha badebukse om «alle andre» har det

Anonymkode: 1bc60...44c

Veldig enig.

Jeg personlig synes det er litt trist om barn opp til fem år selv synes de må dekke seg til pga at samfunnet gjør små barns nakenhet til noe «skamfullt» eller «rart».

Dævendøtte skrev (1 time siden):

Spør du meg, er bikini til en toåring langt mer seksualisert enn undertøy. Til og med naken er bedre enn bikini til ei lita jente på to år. 

Dette innlegget burde blitt delt hundrede ganger til!! 
Jeg er så utrolig enig med deg!

Barn som kler seg naken gjør det av praktiske årsaker; de skal bade/det er varmt/mer behagelig å gå rundt med ingen tøy på. 

Klær til barn er blitt mer seksualisert blant annet via at de «imiterer» tøyet/stilen til voksne. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig gitt opp denne tråden :roll:

Blir beskyldt for å være pedo selv, å ha blitt misbrukt, være sjuk i hue, bare fordi jeg mener at vi skal ha på oss klær når vi er sammen med andre?? Og at dette også skal læres bort til barn.

Syns jeg har forklart meg godt nok i denne tråden. Ingen er tydeligvis enig med meg, men det kan jeg leve med.

Jeg kommer ikke til å slutte å lære mine egne barn normal høflighet, hensyn til andre, og respekt for egen og andres kropp. Det inkluderer å kle på seg mer enn bare undertøyet hjemme i eget hus (midt på dagen, når man omgås andre folk). Jeg kommer også fortsatt til å synes det er creepy og ekkelt av de voksne å sende dansefilmer av ungen sin (og en unge en av dem ikke er i slekt med) i trusa til meg, men jeg skal klokelig holde kjeft om det til dem.

Ts.

Anonymkode: 1a575...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har egentlig gitt opp denne tråden :roll:

Blir beskyldt for å være pedo selv, å ha blitt misbrukt, være sjuk i hue, bare fordi jeg mener at vi skal ha på oss klær når vi er sammen med andre?? Og at dette også skal læres bort til barn.

Syns jeg har forklart meg godt nok i denne tråden. Ingen er tydeligvis enig med meg, men det kan jeg leve med.

Jeg kommer ikke til å slutte å lære mine egne barn normal høflighet, hensyn til andre, og respekt for egen og andres kropp. Det inkluderer å kle på seg mer enn bare undertøyet hjemme i eget hus (midt på dagen, når man omgås andre folk). Jeg kommer også fortsatt til å synes det er creepy og ekkelt av de voksne å sende dansefilmer av ungen sin (og en unge en av dem ikke er i slekt med) i trusa til meg, men jeg skal klokelig holde kjeft om det til dem.

Ts.

Anonymkode: 1a575...5df

Å enda ingen er enig med deg så fortsetter du. Det er IKKE unormalt av et barn å gå rundt i trusa. My god….. du får slutte å tenke slik om voksne, æsj. 

Anonymkode: f2b0c...14b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Stefar er ikke fremmed. Hvorfor fremstiller du han slik?

2. Nakenhet er naturlig, det er helt naturligfor små barn å løpe rundt nakne. Det er du som seksualiserer barna og situasjonen.

De fleste er uenige med deg, du står hardnakket på ditt. Hva er egentlig poenget med tråden om du uansett ikke har tenkt til å tenke over egne holdninger? For du turer fram, og det blir bare verre og verre desto flere innlegg du skriver.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er mindre vanlig med nakne barn på stranden enn det var, men mine barn er som dine. Eldste (5) vil av og til ha badebukse om «alle andre» har det

Anonymkode: 1bc60...44c

Ja, også har folk lavere terskel for å "oppdra" andre mennesker. Da min 8 år gamle datter løp naken rundt på stranden fikk hun kommentarer fra voksne om at hun burde kle på seg. Hvorfor ikke bare akseptere at folk er forskjellig og velger forskjellig og at man ikke ubedt skal presentere sine synspunkter for fremmede. 

Anonymkode: 75ba8...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke normalt at barn går rundt i undertøy i sitt eget hjem? 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Dævendøtte said:

Spør du meg, er bikini til en toåring langt mer seksualisert enn undertøy. Til og med naken er bedre enn bikini til ei lita jente på to år. 

Veldig enig i denne. Bikinitopper på prepubertale jenter er vel det mest seksualiserende som finnes. Langt mer enn hijab og annet som "etniske nordmenn" klager på.

Anonymkode: 75ba8...1d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Strange Doll said:

Er det ikke normalt at barn går rundt i undertøy i sitt eget hjem? 😅 

Jo. 😂

Men man bør vel kanskje ikke sende snapper av det til alle og enhver da. 7-åringen min går også rundt i trusa, men har begynt å be meg vente til hun har kledd på seg når jeg vil ta bilde av henne. Selv om jeg altså ikke deler dem noe sted. Deler heller ikke bilder der hun er påkledd uten å spørre henne først, siden hun har begynt å ha meninger om det.

Anonymkode: ab696...0f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt normalt at så små flyr i bare trusa. Det er også helt normalt at de flyr nakne hjemme. Det som ikke er normalt er å dele dette sånn med alt og alle. Har en venninne som legger ut snapper og story av barna sine kliss nakne og det får jeg vondt i magen av. 

Jeg er veldig nøye med hvem jeg har på sosiale medier, og ikke engang da sender jeg snap til alle av barna mine i bleia engang. Det får kun bestemor, bonusbesta osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.7.2021 den 23.43):

Ok. Her i huset bestemmer jeg og far. Ungene bestemmer mye de også, men ikke alt. Som sagt hadde ikke mine unger fått ha som normalen å gå i undertøyet foran en potensiell stefar hele dagen. Dere får fortsette å gjøre deres greie, jeg holder meg til mitt!

Anonymkode: 1a575...5df

Du vet at fedre i sikkert like stor grad som stefedre begår overgrep, sånn om vi skal være helt ærlige? Og det er du som seksualiserer datteren til din venninne. 

Anonymkode: 135f7...307

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden:

 

TS: "Jeg mener X. Er det riktig?"

Absolutt alle som svarer: "Nei, du tar feil"

TS: "Jeg skal tviholde på mine meninger, for jeg har rett"

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 30.7.2021 den 20.12):

Bare jeg som reagerer på at det er sykt ekkelt? Får jevnlige snaps av ei venninne (og typen hennes, har begge på snap) av dattera hennes på 5 år som går rundt hjemme i bare trusa. Hun gjør kanskje noe "søtt" eller "morsomt", også skal dette deles med meg og forhåpentligvis få andre. Syns det er upassende og over grensa, vet liksom ikke hva jeg skal si til henne??? Har hintet ved å spørre om det er veldig varmt hjemme hos dem eller noe? Men da fleiper hun det bare vekk. Dama har høy utdannelse og er oppegående på alle andre vis.

Anonymkode: 1a575...5df

Har en gutt på 10år som slenger av seg klærene når vi ikke har besøk. Da er han fri. Elsker å gå i boxeren. Er ikke noe seksuelt i det... Men jeg sender ikke bilder til andre av det. 

Anonymkode: f0517...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle du sett hjemme hos oss, her går vi alle i trusa 🥳🥳 Men vi sender ikke snapper om det da 🤓

Anonymkode: ce816...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, bare noen hypotetiske spørsmål til deg:

Hadde det vært greit hvis barnet var en gutt? Hvorfor er det ikke ok siden det er jente?

Hvilken alder synes du jenter burde begynne å "kle på seg"? Er det greit at en 2- eller 3-åring sprader rundt i bleia? Hvorfor er det verre at en 5-åring går rundt i trusa?

Noen barn bruker bleie fram til de er 3-4 år, og blir skifta på av ansatte i barnehagen. Syns du menn burde få lov å bytte bleie på barn? 

Anonymkode: 715de...fcf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min badet gjerne naken på stranda i samme alder. Hun hadde ingen badedrakt eller bikini men badetruser som hun brukte mye om sommeren. Hun har en stefar som kom inn i livet hennes som 2 åring. Burde jeg kjøpt badedrakt tim hemme bare fordi stefar ikke burde se en 5åring i trusa? Hvis mannen min ikke kunne sett en 5åring i bare truse hadde jeg ikke valgt den mannen. Det er helt normalt at barn springer rundt i undertøyet hjemme. Ikke før nå når datteren min er 12 år har hun begynt å dekke seg til på overkroppen hjemme. 

Anonymkode: 8f451...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...