Gå til innhold

Halvnaken hjemme rundt stefar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du synes altså det er greit med truse og singlet? Ingen tvil om at du seksualiserer dette barnet, det spiller ingen trille om det er en jente eller gutt i denne alderen mtp bekledning på overkroppen. Er du kanskje en av dem som kler opp småjenter i bikinitopp og truse på stranda fordi truse alene blir «feil fordi det er jente»?

Anonymkode: 6d1a4...c36

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten, da jeg ringte på hos naboen i går kom mor i huset og åpnet døra sammen med 4-åringen som var helt naken nedentil. Lurer på hvordan du hadde reagert på det? Jeg vet de er i prosessen med å slutte med bleie og tenkte ikke over det et sekund, men kom på det nå. Ingen stefar der, men de visste jo ikke hvem som ringte på før de åpnet døren. 😛

Anonymkode: ab696...0f7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobarnsmor her 😊 I og med at du ikke har barn selv, skjønner jeg at  du sliter med å forstå sånt. Jeg skjønte det ikke selv før jeg fikk barn 😊 Nå hever jeg ikke et øyebryn av å se barn i truser, ikke mine egne, heller ei andres. 

Med det sagt er det unødig eksponering av barna å stadig sende snaper av dem i undertøyet uansett hvilken årstid det er 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du synes altså det er greit med truse og singlet? Ingen tvil om at du seksualiserer dette barnet, det spiller ingen trille om det er en jente eller gutt i denne alderen mtp bekledning på overkroppen. Er du kanskje en av dem som kler opp småjenter i bikinitopp og truse på stranda fordi truse alene blir «feil fordi det er jente»?

Anonymkode: 6d1a4...c36

Savner den tiden da barn lekte nakne på stranda og foreldrene kunne slappe av å se på eller være med i leken. Nå idag så ser du barn nesten ned i 3 års alder i bikini. Helt sykt hvordan det er blitt. Heldigvis fikk mine barn oppleve å leke nakne i hagen og på stranda. Barnebarnet mitt skal få leke naken i hagen, men for ikke å bli anmeldt til BV må han vel ha på seg en badeshorts på stranda.

Anonymkode: 895ab...fa5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm? Hun er fem år og går rundt i truse på sommeren. Hva er galt med det? Det er varmt. Hun er et barn. 

Hvorfor henger du ut stefaren som om han skulle vært pedofil? Tror du virkelig venninnen din er sammen med en pedofil mann? 

Her er det du som overreagerer. Hvordan klarer du å seksualisere et lite barn? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, CorvusCorax said:

Hm? Hun er fem år og går rundt i truse på sommeren. Hva er galt med det? Det er varmt. Hun er et barn. 

Hvorfor henger du ut stefaren som om han skulle vært pedofil? Tror du virkelig venninnen din er sammen med en pedofil mann? 

Her er det du som overreagerer. Hvordan klarer du å seksualisere et lite barn? 

Nei, altså, jeg syns ikke jeg seksualiserer. Hva du nå mener med det. Jeg mistenker som sagt ingenting, men jeg syns det er ekkelt av mammaen å sette henne i den situasjonen! Det er kanskje det jeg ikke har sagt tydelig nok i denne tråden. Jeg syns ikke en naken eller halvnaken unge er ekkelt, men situasjonen er ekkel. Hvorfor skal hun gå i trusa, mens de er påkledde og betrakter henne, de filmer henne og deler til og med!!! Det får jeg en uggen følelse av rett og slett. Da mener jeg at jeg syns det er upassende. Av de voksne.

Anonymkode: 1a575...5df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bor i Oslo btw. Naboen min skifta nettopp bleie på toåringen mens han lekte i hagen. Det var selvfølgelig fort gjort og ingen som så noe, men samme ungen har løpt rundt i vannspreder naken, så vi ville ikke sett noe vi ikke allerede har sett. Helt naturlig imho

Anonymkode: 6d1a4...c36

Enig i at å løpe naken eller halvnaken i vannsprederen er helt naturlig! Det sa jeg før her også, jeg har ikke noe mot nakenhet i naturlige situasjoner.

Anonymkode: 1a575...5df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, altså, jeg syns ikke jeg seksualiserer. Hva du nå mener med det. Jeg mistenker som sagt ingenting, men jeg syns det er ekkelt av mammaen å sette henne i den situasjonen! Det er kanskje det jeg ikke har sagt tydelig nok i denne tråden. Jeg syns ikke en naken eller halvnaken unge er ekkelt, men situasjonen er ekkel. Hvorfor skal hun gå i trusa, mens de er påkledde og betrakter henne, de filmer henne og deler til og med!!! Det får jeg en uggen følelse av rett og slett. Da mener jeg at jeg syns det er upassende. Av de voksne.

Anonymkode: 1a575...5df

Så klart man får et inntrykk av at du seksualiserer når du synes at det er ekkelt at hun er halvnaken. Hvorfor er det ekkelt? Det er nokså spesielt å anta at de betrakter henne... De følger sikkert med, hun er et lite barn, men betrakte? Hallo. Hun er et lite barn.

De filmer vel fordi de er opptatt av henne? Gudene vet, foreldre pleier å være spesielt opptatt av barna sine, og synes de er de beste i verden. Venninnen din er vel stolt da? 

Om du synes det er ekkelt å se et halvnakent barn så gi beskjed om det da. Så slipper du å få flere snapper. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, altså, jeg syns ikke jeg seksualiserer. Hva du nå mener med det. Jeg mistenker som sagt ingenting, men jeg syns det er ekkelt av mammaen å sette henne i den situasjonen! Det er kanskje det jeg ikke har sagt tydelig nok i denne tråden. Jeg syns ikke en naken eller halvnaken unge er ekkelt, men situasjonen er ekkel. Hvorfor skal hun gå i trusa, mens de er påkledde og betrakter henne, de filmer henne og deler til og med!!! Det får jeg en uggen følelse av rett og slett. Da mener jeg at jeg syns det er upassende. Av de voksne.

Anonymkode: 1a575...5df

Jeg må si jeg hadde syntes det var merkeligere hvis de gikk rundt i trusa alle tre. I alle fall om de sendte snap av det. 😂

Men for å svare på spørsmålet, så er det vel fordi hun vil gå i trusa, mens mor og stefar vil ha mer klær på?

Anonymkode: ab696...0f7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg må si jeg hadde syntes det var merkeligere hvis de gikk rundt i trusa alle tre. I alle fall om de sendte snap av det. 😂

Men for å svare på spørsmålet, så er det vel fordi hun vil gå i trusa, mens mor og stefar vil ha mer klær på?

Anonymkode: ab696...0f7

Ja, altså, jeg vil ofte mange ting jeg. Dasse rundt hjemme med puppene ute og mannen sine boxershorts. Men jeg gjør ikke det fordi om. Fordi det er upassende og ekkelt for andre???! Det syns jeg barn også kan lære seg først som sist?

Anonymkode: 1a575...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det unaturlig å l barn bade i trusa på stranda og ? Der er det mange fremmede menn. Mannen du refererer til som «fremmed» er jentas familie. Han er mannen til hennes mor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.7.2021 den 20.48):

Nei, altså, jeg syns ikke jeg seksualiserer. Hva du nå mener med det. Jeg mistenker som sagt ingenting, men jeg syns det er ekkelt av mammaen å sette henne i den situasjonen! Det er kanskje det jeg ikke har sagt tydelig nok i denne tråden. Jeg syns ikke en naken eller halvnaken unge er ekkelt, men situasjonen er ekkel. Hvorfor skal hun gå i trusa, mens de er påkledde og betrakter henne, de filmer henne og deler til og med!!! Det får jeg en uggen følelse av rett og slett. Da mener jeg at jeg syns det er upassende. Av de voksne.

Anonymkode: 1a575...5df

Hadde du blitt roligere om mor og stefar gikk i bare trusa sammen med dette barnet? Jeg hadde iallefall reagert da ja. Nå har ikke de fleste voksne så stort behov for å gå i trusa eller nakne hverken inn eller ute, så er vel ikke så rart at de voksne var påkledd.

Anonymkode: 895ab...fa5

Endret av Elaine Marley
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, altså, jeg vil ofte mange ting jeg. Dasse rundt hjemme med puppene ute og mannen sine boxershorts. Men jeg gjør ikke det fordi om. Fordi det er upassende og ekkelt for andre???! Det syns jeg barn også kan lære seg først som sist?

Anonymkode: 1a575...5df

Det er et BARN hun har ikke pupper. Jiiizes. Sykt at du tenker i slike baner. 

Det er bra hun får være et barn. Tror du virkelig at hun kommer til å gå rundt i trusa som tenåring? Bare fordi hun gikk halvnaken som barn? 🤦🏼‍♀️

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I trusa hjemme, ok! 

Eneste er vel at hub snapper henne i trusa. Det er problematisk. Det trenfer ikke ut på nettet. 

Anonymkode: 4aff2...91d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, altså, jeg vil ofte mange ting jeg. Dasse rundt hjemme med puppene ute og mannen sine boxershorts. Men jeg gjør ikke det fordi om. Fordi det er upassende og ekkelt for andre???! Det syns jeg barn også kan lære seg først som sist?

Anonymkode: 1a575...5df

Men det er ikke upassende og ekkelt at en femåring flyr rundt i bare trusa i sitt eget hjem. Det er helt naturlig. Det som kan være mindre OK er at moren sender snap av henne, men du sier ikke noe om at hun sender dem til alle på vennelista. Kanskje de bare sendes til de næreste, som hun stoler mest på?

(Du er så langt utenfor "normal" holdning til barn og nakenhet at jeg mistenker troll.)

Anonymkode: 43598...5bb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, altså, jeg vil ofte mange ting jeg. Dasse rundt hjemme med puppene ute og mannen sine boxershorts. Men jeg gjør ikke det fordi om. Fordi det er upassende og ekkelt for andre???! Det syns jeg barn også kan lære seg først som sist?

Anonymkode: 1a575...5df

Hun skal lære at det er upassende og ekkelt for andre at en 5-åring går i trusa hjemme med bare familien til stede? For hvem? For deg da eller? I såfall er det jo snappene som er problemet, ikke hvordan hun går kledd hjemme.

Og nei, de trenger over hodet ikke å lære sjenanse for egen kropp, det kommer helt av seg selv, ofte litt for mye av det gode.

Anonymkode: ab696...0f7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er normalt.

Ikke akkurat som da jeg var ung (18ish). Da pleide jeg å tease stefar med å gå rundt i bikini.

Anonymkode: 08fc1...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun skal lære at det er upassende og ekkelt for andre at en 5-åring går i trusa hjemme med bare familien til stede? For hvem? For deg da eller? I såfall er det jo snappene som er problemet, ikke hvordan hun går kledd hjemme.

Og nei, de trenger over hodet ikke å lære sjenanse for egen kropp, det kommer helt av seg selv, ofte litt for mye av det gode.

Anonymkode: ab696...0f7

Sjenanse for egen kropp vil jeg ikke kalle det. Mer å lære vanlig høflighet, hvordan vi oppfører oss rundt andre. Vise respekt for andre, og at andre skal respektere deg. Det har jeg forsøkt å lære barna mine fra dag 1. Også når det gjelder kropp og påkledning.

Anonymkode: 1a575...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjenanse for egen kropp vil jeg ikke kalle det. Mer å lære vanlig høflighet, hvordan vi oppfører oss rundt andre. Vise respekt for andre, og at andre skal respektere deg. Det har jeg forsøkt å lære barna mine fra dag 1. Også når det gjelder kropp og påkledning.

Anonymkode: 1a575...5df

Jeg kan love deg at barn som får lov å gå i truse hjemme ikke ender opp med å gå rundt i bare trusen når de er tenåringer rundt foreldre og besøk bare fordi de ikke har fått beskjed om at slik er ekkelt og ikke sømmer seg.

Anonymkode: 74c54...a36

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar, må vel få lov å gå rundt i trusa i eget hjem, 5-åringen! 
Det som kan være et issue, er at det sendes snap til kreti og pleti.

Nå synes jeg noen av dere yngre har tatt fullstendig av med dette med kropp og nakenhet. Virkelig. 
 

Savner 70-80-tallet, da sprang mye eldre jenter rundt i nabolaget uten topp hele sommeren. Alle hadde samme sveis dog, så for fremmede var det vanskelig å se kjønn 😅

Små barn badet selvfølgelig nakne. 

Mange brukte ikke bh, toppløs soling var en selvfølge. Offentlig amming, ja takk. 
 

Det neste er vel burka .. skjønner det med filming og telefoner, men allikevel, hva har skjedd?!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...