Gå til innhold

Nå angrer jeg så sykt på at jeg spiste hele middagen​😭 ​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal bare spise 1 ørret filet, av og til to hvis de er veldig tynne. Men i stad gikk jeg helt beserk. Jeg spiste alle 4 ørret filetene. Nå angrer jeg så sykt på det og klarer ikke å glemme det. Jeg har vært så nøye med kostholdet de siste månedene. Tatt av meg 9 kg og skal ned 15 til. Håper bare ikke at jeg la på meg pga dette. Hvor dum går det ann å være. Jeg skal hvertfall bare spise knekkebrød og en liten posjon middag imorgen. Flere her som gikk på en smell under slankingen?😓

Anonymkode: 44439...c05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å se matematisk på vekta di; dersom du spiste 4 stk 125 gram med ørretfilet (500 gram) fikk du i deg cirka 800 kcal. Det er ikke så altfor mye. Et gram fett forbrennes ved 9 kcal.

 

Så hvis du spiste tre fileeter mer enn du skulle (600 kcal mer) har du lagt på deg maks 67 gram fett på kroppen. Og det grunnlaget dannes med forutsetning at du ikke har klart å forbrenne noe av den ekstra ørretten, noe du sikkert har gjort.

 

Det er også godt for kroppen å vite at du har god tilgang på mat ved behov/lyst, sånn at du ikke går i krisemodus med metabolismen.

 

Dette ordner seg 😊

Anonymkode: 8aa20...480

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viktig innstilling som jeg leste ang slanking: hvis du går på trynet og fråtser så ikke tenk at du må starte på nytt i morgen. Du fortsetter der du slapp!

Ved å spise fattig i morgen så legger du opp til at kroppen igjen higer etter en utskeielse. Du bør fortsette som før. Og det er ikke dumt å ha en dag i uka hvor du spiser litt mer. Det forebygger fråtsing. 
 

Også ørret da gitt! Det er jo sunt! Det hadde vært verre med fire sjokoladeplater. 
 

https://www.kk.no/helse/utskeielser-er-veldig-bra-nar-du-prover-a-ga-ned-i-vekt/70408326

Anonymkode: 9f3f1...373

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg skal bare spise 1 ørret filet, av og til to hvis de er veldig tynne. Men i stad gikk jeg helt beserk. Jeg spiste alle 4 ørret filetene. Nå angrer jeg så sykt på det og klarer ikke å glemme det. Jeg har vært så nøye med kostholdet de siste månedene. Tatt av meg 9 kg og skal ned 15 til. Håper bare ikke at jeg la på meg pga dette. Hvor dum går det ann å være. Jeg skal hvertfall bare spise knekkebrød og en liten posjon middag imorgen. Flere her som gikk på en smell under slankingen?😓

Anonymkode: 44439...c05

Jepp, og...
350255687_tenor(1).gif.0f28339d4304c236cc9dcc8e5a3cbd34.gif

Anonymkode: 91fa3...9de

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke den første som gjør det for å si det sånn. Nå er poenget å bare fortsette som vanlig og etter planen :) Du legger ikke på deg av litt mer mat til ett måltid. Det er en farlig tankegang å ha.

Anonymkode: b1b31...73c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiste en hel pose XL ostepop nå nettopp... Hvorfor? Fordi... Jeg hadde lyst på og de var veldig gode! 

Ikke straff deg selv med knekkebrød i morgen. Håper ørreten smakte 🤤

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle spise litt sukkerfri is (dream sin med 320 kcal pr boks). Var så godt at jeg spiste to bokser helt alene! Og jeg har allerede gått opp 3 kg i sommer🙈 det var den vektnedgangen. Neida, ny dag i morgen. Det går bra ts. Vi går kanskje saktere ned, men vi har ikke ødelagt for alle kiloene vi har gått ned hittil eller de vi også skal ned i tiden som kommer. Dette går bra!

Anonymkode: d4011...08d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporterer denne mtp trigger for spiseforstyrrelse. 

Anonymkode: 7dbfc...4f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å spise mindre i morgen har ingenting med i dag å gjøre. Det er ikke slik det fungerer. Gjort er gjort, spist er spist. Det vil ikke utgjør en forskjell.  

Anonymkode: 05058...5b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg spør, men lagde du for mye? Eller spiste ikke de andre rundt bordet sine porsjoner? Bare ren nysgjerrighet. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet - ørret er jo sunt. Jeg bare lurer på hvordan du praktisk sett får til å spise så mye mer enn planlagt.

Anonymkode: 7ae23...580

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rapporterer denne mtp trigger for spiseforstyrrelse. 

Anonymkode: 7dbfc...4f0

Kan du ikke bare scrolle forbi? Herregud 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at ja, ja, så ble det litt mer mat i dag, men næringsrik mat. Du fikk i deg masse gode fettsyrer og D-vitamin! Det er godt for deg. Du overspiste ikke på tomme kalorier, liksom.

Anonymkode: 3484d...dfe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jessic_a skrev (8 minutter siden):

Kan du ikke bare scrolle forbi? Herregud 

Det står i regelverket hos KG. Om denne tråden skal få stå, ja da må vi andre få lov å lage tråder også da. Så nei, det er ikke bare å scrolle forbi. 

Anonymkode: 05058...5b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over at du klarte å overspise deg på den sunneste maten som fins 😅kroppen din er sikkert takknemlig, og den trengte sikkert all omegaen og proteinen og alt!

Anonymkode: 198e5...2f1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg skulle spise litt sukkerfri is (dream sin med 320 kcal pr boks). Var så godt at jeg spiste to bokser helt alene! Og jeg har allerede gått opp 3 kg i sommer🙈 det var den vektnedgangen. Neida, ny dag i morgen. Det går bra ts. Vi går kanskje saktere ned, men vi har ikke ødelagt for alle kiloene vi har gått ned hittil eller de vi også skal ned i tiden som kommer. Dette går bra!

Anonymkode: d4011...08d

Måtte bare kommentere denne. Imponerende gjort, men du må jo ha tilbragt hele natten på do og fått en skikkelig rens? 😳😳😳❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Ugresset said:

Måtte bare kommentere denne. Imponerende gjort, men du må jo ha tilbragt hele natten på do og fått en skikkelig rens? 😳😳😳❤️

Hvorfor måtte vedkommende sitte på do i natt? :klo:😅 

Anonymkode: bc382...777

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det står i regelverket hos KG. Om denne tråden skal få stå, ja da må vi andre få lov å lage tråder også da. Så nei, det er ikke bare å scrolle forbi. 

Anonymkode: 05058...5b3

Jeg har også rapportert for spiseforstyrret adferd.

Anonymkode: a85a9...e68

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor måtte vedkommende sitte på do i natt? :klo:😅 

Anonymkode: bc382...777

Ikke meg du siterte, men min erfaring med denne isen er at søtstoffet i isen gir diare av bare små mengder. Kommer aldri til å spise den isen igjen 😅

Anonymkode: 08670...e60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har også rapportert for spiseforstyrret adferd.

Anonymkode: a85a9...e68

Jeg også

Anonymkode: 5ccce...fcc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...