Gå til innhold

Synes dere menn det er skremmende å date en kvinne med mer penger enn deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor rik er du og hvor gammel er du? Jeg ville ikke vært redd for deg og pengene dine, men vært skeptisk til om du i lengden ville vært fornøyd med en mann som ikke har veldig høy lønn. Men det kommer jo an på hvor gammel du er og hvor mye penger det er snakk om. Etterhvert som du blir eldre er det kanskje naturlig at du ønsker en annen livsstil en du har nå. Menne du har møtt tenker sikkert slik. Har du prøvd å treffe menn som er velstående selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 30.7.2021 den 14.44):

Jeg skrev:

Det er ikke en påstand om at det er noe du ønsker, jeg skrev at det er kanskje noe du ønsker.

Når du er så ekkel for noe så lite, når du henger deg opp i noe så lite, så sier det meg at det er mer enn bare pengene som spiller inn her. Du har noen ting du trenger å jobbe med, ved å gå til en terapeut, som vi ikke kan hjelpe deg med.

Med andre ord, pengene er ikke problemet her. Men mønstre, måten å tenke på, være på, som du går i gang på gang, er det som ødelegger for deg.

Anonymkode: 6c281...b20

Ojda🙄

Det er ikke ts som oppfører seg dårlig, men du.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min sin eks hadde masse penger, ikke han. Det var null stress.

Jeg har mindre enn han, men jeg kommer til å arve mer enn han. Jeg trodde at han tjente mye mindre enn han gjorde da vi møttes. Har en ganske "lavstatus" jobb, men er flink og tjener veldig bra. Han kunne tjent mindre enn meg og det hadde hatt niks å si for oss begge. Vi har faktisk snakket om dette.

Men. En del av meg liker at han ikke er rik, fordi jeg trenger følelsen av å være selvstendig. Jeg har venninner som ikke skiller seg fra elendige menn bare fordi de ikke vil miste livsstilen. For meg er det helt på trynet. Jeg liker at vi har ca lik livsstil. 

Men la oss si at han hadde masse penger og jeg var like forelska som jeg er. Da hadde jeg antagelig sett det positive i det. Så kult at vi kan bo i et SÅ fint hus o.l. Så heldig jeg er som har en snill kjæreste som betaler ferien o.l.

I utgangspunktet tenker jeg at menn som lar seg skremme av at du er rikere, er good riddance. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hodestups forelsket i en fyr som var arbeidsledig for øyeblikket. Jeg hadde god økonomi og han følte seg mindre enn meg på grunn av det.

Det var så kjipt, han var den fineste fyren jeg hadde møtt, kjekkeste, jeg var så utrolig betatt av ham. Men hans mindreverdighetskomplekser ødela sjansen for at det kunne bli noe mer.. 

Anonymkode: 9f9d2...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en dame med et veldig gjennomsnittlig utseende møtte en mann som så ut som en Hollywoodkjekkas ville hun ikke fått komplekser da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.7.2021 den 13.55):

Jeg har arvet masse penger. Skal ikke skryte på meg å ha jobbet for dem. Jeg går ikke rundt å snakker om det. Jeg har en helt vanlig bil, lever ikke spesielt luksuriøst, men jeg har et hus som er veldig fint og verdt en del. Når jeg dater så forteller jeg ikke om dette, men når daten ser hvor jeg bor begynner de ofte å oppføre seg litt annerledes. Når de etterhvert finner ut hva familien min er kjent for (penger 😳) så er det en del som takler dette dårlig. 
En jeg datet en periode gjorde det slutt og sa at han ikke orket at jeg skrøt sånn av rikdommen min. Jeg har ALDRI sagt et ord om pengene, men han visste jo hvor jeg bodde. Lurer på om han kanskje følte seg litt truet? Dere menn, kan dere føle dere «mindre mann» av å være sammen med en dame som har større verdier enn dere?

Sikkert verdt å nevne at jeg jobber som sykepleier og har ikke noen stor lønn, men det er en givende og fin jobb jeg trives i.

Anonymkode: 02272...cdd

Jeg tenker alltid at sånne ting er fint, jeg.

Du har en måte å sile ut «bunnslammet» av den mannlige delen av menneskeheten på, tidlig i forløpet og uten å måtte kaste bort mye tid på dem. Det er helt supert.

Selv har jeg et klassisk «manneyrke» og jobber og er venner nesten utelukkende med menn. Endel menn har problemer med kvinner som jobber med og sosialiserer med menn, og endel flere menn har problemer med kvinner som har et aktivt sexliv. Det er bare plusser med dette. Menn som tenker sånn er jeg overhodet ikke interessert i å kaste bort tid på, så jeg syner kortene tidlig og slipper date slike laverestående mennesker. 

ideen om at man som kvinne skulle ha noe som helst slags ønske om å «lure» slike menn inn i en relasjon er helt absurd - hvorfor skulle en kvinne ønske å med vitende og vilje etablere et forhold eller en relasjon til en mann som ikke ser henne som et likeverdig menneske (ofte ikke som et menneske med egenverdi i det hele, men som en laverestående organisme kalt «kvinne»)? Helt absurd tanke.

Anonymkode: 15510...f31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/31/2021 at 2:48 PM, Henkjønnet said:

Kan være litt problematisk siden de fleste menn veit at kvinner dater oppover. Er vel bare snakk om tid før dama oppgraderer.

Det er nok mest der det ligger. Hvor mye innsats gidder man å legge i et forhold der man halvveis forventer å bli dumpet etterhvert uansett? Det handler ikke om å være redd, men å være realistisk. En del kvinner kan nok leve med en mann som har betydelig dårligere økonomi enn dem, men for mange vil det bare bli et større og større problem, og så "mister de følelsene".

Anonymkode: 045a5...492

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nok mest der det ligger. Hvor mye innsats gidder man å legge i et forhold der man halvveis forventer å bli dumpet etterhvert uansett? Det handler ikke om å være redd, men å være realistisk. En del kvinner kan nok leve med en mann som har betydelig dårligere økonomi enn dem, men for mange vil det bare bli et større og større problem, og så "mister de følelsene".

Anonymkode: 045a5...492

Yes

Det er også grunnen til at høyt utdannede kvinner oftere sliter med å finne seg en god nok mann. Eller at de er den gruppen kvinner som oftest søker skilsmisse. Mener at funn fra USA viser at 80-90% av skilsmisser settes igang av karrierekvinner som er gift med menn med dårligere utdanning enn henne. Tallet er ellers 70% for alle skilsmisser.

Det hele baserer seg på hypergami men de aller fleste kvinner kjenner det igjen som "følelser". Det er ikke følelser men instinkter som roper at hun må finne en bedre mann.

Endret av Henkjønnet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.7.2021 den 15.04):

Nei, du skrev:

Jeg skrev aldri, "det virker som om". Det er du som er kverulerende og vanskelig.

Jeg skrev:

Jeg skrev ikke at det er det du ønsker. Du vrir på ord fordi du opplever at det er noe sårt der.

Du vil at jeg skal ha skrevet noe annet slik at du kan angripe meg for å ha skrevet det du ønsker at jeg skrev. Slik at du er et offer.

Det eneste du er et offer for er dine egne tanker, din måte å være på. Dette er seriøst og ikke ondsinnet ment, du trenger å prate med en terapeut. Det er nemlig den måten din å være på, trangen til å herske i debatten, krangle om småting, som ødelegger for deg.

Jeg er ikke mann, men med tanke på måten mennene har svart på i denne tråden, at penger ikke har noe å si for dem, så er det god grunn til å tro at det du forteller er noe du gjengir for å være offer for situasjonen, når det godt kan være at du har viftet mer med hvor mye penger du har. Jeg vet du sier at du ikke har gjort det, du har sikkert ikke tenkt over det selv, eller også er du så defensiv med måten du er på at du benekter overfor deg selv hva du faktisk gjør.

Uansett, mitt råd til deg er at du prater med en terapeut. Det vil hjelpe deg med å finne ut av hvordan du skal kunne gjøre noe med det som gjør at du har vanskelig for å få en partner.

For vet du hva som er fellesnevneren i alle de situasjoner du har nevnt? Deg. Det fine er at du kan gjøre noe med deg.

Anonymkode: 6c281...b20

Du er seriøst på bærtur. Innspillene dine henger ikke på greip og er det noen fremstår ekkel og forutinntatt i denne tråden er det deg. Totalt drøy og altfor lettvint vurdering du gjør av TS. Det er snarer du som fremstår som en person med issues å jobbe gjennom sett i lys av de fjerne svarene dine. 

Anonymkode: 75263...49a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man hvem som har mest penger? Er det vanlig å sammenligne kontoer? Her på landsbygda er det umulig å se på folk hva de sitter på av verdier. Tett mellom mangemilionærene men få som føler behov for å flashe særlig mye. 

Anonymkode: d9cf8...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dustete

En kvinne med mye penger vil ha en mann som vil kunne ta vare på henne og økonomien når hun får barn, så derfor vil en mann med alminnelig jobb kunne føle seg mindreverdig i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skulle man føle seg som mindre mann fordi dama har penger? Absurd bare å tenke den tanken. Gjør man det, tenker jeg man er utrolig usikker på egen maskulinitet, samt at man har et gammeldags syn på forventede kjønnsroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg var hodestups forelsket i en fyr som var arbeidsledig for øyeblikket. Jeg hadde god økonomi og han følte seg mindre enn meg på grunn av det.

Det var så kjipt, han var den fineste fyren jeg hadde møtt, kjekkeste, jeg var så utrolig betatt av ham. Men hans mindreverdighetskomplekser ødela sjansen for at det kunne bli noe mer.. 

Anonymkode: 9f9d2...457

Skikkelig tragisk at det skal ødelegge. Hos menn er det nok mye forventinger til hvordan kjønnsrollene skal være som jeg tror er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da man ble uføretrygdet, så fant kona seg en fyr med jobb og helse.

Så da stod man plutselig der da. Intet hus, intet bil, ingen partner, men med plager som blir å vedvare livet ut.

Anonymkode: 3100e...1c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Da man ble uføretrygdet, så fant kona seg en fyr med jobb og helse.

Så da stod man plutselig der da. Intet hus, intet bil, ingen partner, men med plager som blir å vedvare livet ut.

Anonymkode: 3100e...1c3

Det er det som kalles "ubetinget kjærlighet". Med det menes at det er sjåvinistisk av deg å ikke elske henne uansett hvordan hun ser ut, uansett om hun eser ut, blir anorektisk tynn, lar sitt utseende forfalle, aldri viser noen attraksjon eller respekt for deg, mens det er frigjørende for henne å finne en ny fyr når hun får lyst på en ny mann. Det er det som kalles "ubetinget kjærlighet".

Anonymkode: 6c281...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei 
Kunne godt tenkt meg det. Sier ikke nei takk for å si det sånn.

Endret av Kågebruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er veldig mange menn som er gold diggere.

Anonymkode: b9165...8b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle hvor rik en date evt måtte være for min del, så lenge jeg selv har til smør på brødskiva (billedlig sagt) og ellers er økonomisk uavhengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...