Gå til innhold

Synes dere menn det er skremmende å date en kvinne med mer penger enn deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest DEN NAKNE GARTNER
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har arvet masse penger. Skal ikke skryte på meg å ha jobbet for dem. Jeg går ikke rundt å snakker om det. Jeg har en helt vanlig bil, lever ikke spesielt luksuriøst, men jeg har et hus som er veldig fint og verdt en del. Når jeg dater så forteller jeg ikke om dette, men når daten ser hvor jeg bor begynner de ofte å oppføre seg litt annerledes. Når de etterhvert finner ut hva familien min er kjent for (penger 😳) så er det en del som takler dette dårlig. 
En jeg datet en periode gjorde det slutt og sa at han ikke orket at jeg skrøt sånn av rikdommen min. Jeg har ALDRI sagt et ord om pengene, men han visste jo hvor jeg bodde. Lurer på om han kanskje følte seg litt truet? Dere menn, kan dere føle dere «mindre mann» av å være sammen med en dame som har større verdier enn dere?

Sikkert verdt å nevne at jeg jobber som sykepleier og har ikke noen stor lønn, men det er en givende og fin jobb jeg trives i.

Anonymkode: 02272...cdd

Bryr meg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du hadde vært «sjefen» over huset så det hadde vært intimiderende. 

Anonymkode: 92746...ddd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei altså, det er jo helt uaktuelt å være med som ikke takler at jeg har en fin bolig. Så å leie noe mindre blir jo bare tullete. Jeg har flyttet vekk fra det «snobbemiljøet» jeg vokste opp i, for blir så kvalm av flashy og overlegen livsstil. Jeg ville ikke at mine barn skulle vokse opp slik. Det meste av pengene er plassert diverse steder, og jeg har på ingen måte noe overforbruk. Jeg jobber som sykepleier og lever godt av den lønnen fordi jeg har nedbetalt hus og bil. Reiser aldri på luksusferier, har ingen interesse av det. Men er kanskje det som overrasker folk da, at jeg har mer enn det ser ut som 🤔

Anonymkode: 02272...cdd

Dette er kanskje en tradisjonell norsk måte å være rik på. På bygdene ihvertfall. Og jeg liker det sånn. Etter at jeg for en del år siden ble kjent med mange utlendinger i Norge er det interessant å se kulturforskjellene. Mange av dem er forvirret i Norge på hvem de tror er rike og hvem ikke. BMW, gullsmykker, overfokusering på merkeklær og dyre mobiler og flashy party-bilder på instagram fra andre land tror de lukter rikdom, og kanskje det er slik der de kommer fra, mens de fleste nordmenn forstår at det stinker lav utdanning, enda lavere IQ og forbrukslån lang vei.

Anonymkode: 3f3c9...94e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler meg skakke av kverulanten i denne tråden TS.  Nå må jeg være anonym så psykopaten her ikke kommer og tar meg. Litt av noen påstander. 

Anonymkode: 563c7...b96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva masse penger er. 

1.000.000,- er ikke masse penger. Ikke 5.000.000,- heller. 

200.000.000,- er masse penger. 

Utover det har jeg enda tilgode å måte på en kvinne med mer penger enn meg, så jeg klarer ikke å relatere problemstillingen. Men nei, jeg tenker at det kan umulig veie negativt at du er fyll av gryn. Tvert om! 

Anonymkode: ae53f...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er ikke lett, om man dater. Enten har man for mye eller for lite. 

Har funnet en super fyr nå men moren hans tror jeg mener at jeg "har for lite" siden jeg skal kjøpe en leilighet til 3 mill..

Anonymkode: a6f51...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For øvrig er det store spørsmålet hva pengene har gjort MED deg. 

Virker du for komfortabel? Selvsikker? Selvskryter du mye? Har du blitt høy på deg selv og din situasjon? 

Isåfall speiler det en personlighet og en væremåte jeg fort kunne avvist deg for. Men da handler det om deg. Ikke pengene dine. 

Anonymkode: ae53f...b5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke. Du kan ha 1000 eller 100.000.000 kr på konto, men jeg ligger i utgangspunktet unna de som har mye penger. Dersom en dame med mye penger viser interesse, stiller det seg annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ekkel?! Hvordan er jeg ekkel på grunnlag av det svaret? Jeg lurer oppriktig på hva det var med innlegget som gjorde at det virker som jeg vil dø alene?

Det jeg lurer på er om det kan oppleves skremmende for menn å ikke være «den rike», den med mest makt, altså med mer gammeldagse måter å tenke på. For mannen skal liksom være forsørgeren, hvis du skjønner...

Anonymkode: 02272...cdd

Du får noen rare svar synes jeg. At noen føler seg truet av din livssituasjon kan så være, det er nå deres problem og heldigvis for deg så fant du det ut ganske raskt. Det er helt klart gode menn der ute som ikke føler seg underlegen for alt og ingenting 😊

Anonymkode: a12e1...02e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Spørs hva masse penger er. 

1.000.000,- er ikke masse penger. Ikke 5.000.000,- heller. 

200.000.000,- er masse penger. 

Utover det har jeg enda tilgode å måte på en kvinne med mer penger enn meg, så jeg klarer ikke å relatere problemstillingen. Men nei, jeg tenker at det kan umulig veie negativt at du er fyll av gryn. Tvert om! 

Anonymkode: ae53f...b5e

5.000.000 på konto er utvilsomt mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å bedømme om din dyre bolig er skremmende uten å se bilde.

Begge disse er i øvre skiktet sånn prismessig, men den ene er koselig og den andre er skremmende (gjett hvilken)

image.png.46e9798d86de8b2bc07febc55a173c3d.png

Anonymkode: 3f3c9...94e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, norw said:

5.000.000 på konto er utvilsomt mye.

Alt er relativt. Hvis man leier bolig og planlegger å kjøpe så er ikke fem mill mye i de største byene. Dessverre.

Anonymkode: 3f3c9...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alt er relativt. Hvis man leier bolig og planlegger å kjøpe så er ikke fem mill mye i de største byene. Dessverre.

Anonymkode: 3f3c9...94e

Det er uansett mye, også om du må ut på boligmarkedet uten å ha bolig å selge. De færreste har fem mill på konto, i prosent av befolkningen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vanskelig å bedømme om din dyre bolig er skremmende uten å se bilde.

Begge disse er i øvre skiktet sånn prismessig, men den ene er koselig og den andre er skremmende (gjett hvilken)

image.png.46e9798d86de8b2bc07febc55a173c3d.png

Anonymkode: 3f3c9...94e

😂

Anonymkode: 24bae...409

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har ingen betydning for meg, men. jeg er heller ikke særlig materialistisk så..

Anonymkode: 24366...761

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vanskelig å bedømme om din dyre bolig er skremmende uten å se bilde.

Begge disse er i øvre skiktet sånn prismessig, men den ene er koselig og den andre er skremmende (gjett hvilken)

image.png.46e9798d86de8b2bc07febc55a173c3d.png

Anonymkode: 3f3c9...94e

Jeg liker meg best i Downton Abbey stil og at alle rom har historie 

Anonymkode: 563c7...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har arvet masse penger. Skal ikke skryte på meg å ha jobbet for dem. Jeg går ikke rundt å snakker om det. Jeg har en helt vanlig bil, lever ikke spesielt luksuriøst, men jeg har et hus som er veldig fint og verdt en del. Når jeg dater så forteller jeg ikke om dette, men når daten ser hvor jeg bor begynner de ofte å oppføre seg litt annerledes. Når de etterhvert finner ut hva familien min er kjent for (penger 😳) så er det en del som takler dette dårlig. 
En jeg datet en periode gjorde det slutt og sa at han ikke orket at jeg skrøt sånn av rikdommen min. Jeg har ALDRI sagt et ord om pengene, men han visste jo hvor jeg bodde. Lurer på om han kanskje følte seg litt truet? Dere menn, kan dere føle dere «mindre mann» av å være sammen med en dame som har større verdier enn dere?

Sikkert verdt å nevne at jeg jobber som sykepleier og har ikke noen stor lønn, men det er en givende og fin jobb jeg trives i.

Anonymkode: 02272...cdd

Nei, absolutt ikke.

En av mine store drømmer er å finne en litt eldre/voksen dame, med herregård, hytte, og gjerne en stor båt! Litt sånn pretty woman reversal, bare at jeg ikke jobber som gate prostituert da 🧐

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nei, du skrev:

Jeg skrev aldri, "det virker som om". Det er du som er kverulerende og vanskelig.

Jeg skrev:

Jeg skrev ikke at det er det du ønsker. Du vrir på ord fordi du opplever at det er noe sårt der.

Du vil at jeg skal ha skrevet noe annet slik at du kan angripe meg for å ha skrevet det du ønsker at jeg skrev. Slik at du er et offer.

Det eneste du er et offer for er dine egne tanker, din måte å være på. Dette er seriøst og ikke ondsinnet ment, du trenger å prate med en terapeut. Det er nemlig den måten din å være på, trangen til å herske i debatten, krangle om småting, som ødelegger for deg.

Jeg er ikke mann, men med tanke på måten mennene har svart på i denne tråden, at penger ikke har noe å si for dem, så er det god grunn til å tro at det du forteller er noe du gjengir for å være offer for situasjonen, når det godt kan være at du har viftet mer med hvor mye penger du har. Jeg vet du sier at du ikke har gjort det, du har sikkert ikke tenkt over det selv, eller også er du så defensiv med måten du er på at du benekter overfor deg selv hva du faktisk gjør.

Uansett, mitt råd til deg er at du prater med en terapeut. Det vil hjelpe deg med å finne ut av hvordan du skal kunne gjøre noe med det som gjør at du har vanskelig for å få en partner.

For vet du hva som er fellesnevneren i alle de situasjoner du har nevnt? Deg. Det fine er at du kan gjøre noe med deg.

Anonymkode: 6c281...b20

Du søren. Du er utrolig urimelig og legger til egne tolkninger som ikke er  der. Du vrir og vender på alt! Hvis det er noen som må oppsøke terapeut, så er det deg. 

Ts, ikke hør på det tøvet. Du har sikkert bare vært uheldig. Du lever i tillegg et nøkternt liv, så det ordner seg nok for deg. Men ikke flytt til mindre bolig. Et av poenget med en partner, er jo at vedkommende skal godta deg som du er. 

Anonymkode: ffd8a...d6d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du søren. Du er utrolig urimelig og legger til egne tolkninger som ikke er  der. Du vrir og vender på alt! Hvis det er noen som må oppsøke terapeut, så er det deg. 

Ts, ikke hør på det tøvet. Du har sikkert bare vært uheldig. Du lever i tillegg et nøkternt liv, så det ordner seg nok for deg. Men ikke flytt til mindre bolig. Et av poenget med en partner, er jo at vedkommende skal godta deg som du er. 

Anonymkode: ffd8a...d6d

Rettelse: Fy søren. 

Anonymkode: ffd8a...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet

Kan være litt problematisk siden de fleste menn veit at kvinner dater oppover. Er vel bare snakk om tid før dama oppgraderer.

Funn har vist at de mest stabile relasjonene er der mannen tjener mest og er best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...