Gå til innhold

Synes dere menn det er skremmende å date en kvinne med mer penger enn deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har arvet masse penger. Skal ikke skryte på meg å ha jobbet for dem. Jeg går ikke rundt å snakker om det. Jeg har en helt vanlig bil, lever ikke spesielt luksuriøst, men jeg har et hus som er veldig fint og verdt en del. Når jeg dater så forteller jeg ikke om dette, men når daten ser hvor jeg bor begynner de ofte å oppføre seg litt annerledes. Når de etterhvert finner ut hva familien min er kjent for (penger 😳) så er det en del som takler dette dårlig. 
En jeg datet en periode gjorde det slutt og sa at han ikke orket at jeg skrøt sånn av rikdommen min. Jeg har ALDRI sagt et ord om pengene, men han visste jo hvor jeg bodde. Lurer på om han kanskje følte seg litt truet? Dere menn, kan dere føle dere «mindre mann» av å være sammen med en dame som har større verdier enn dere?

Sikkert verdt å nevne at jeg jobber som sykepleier og har ikke noen stor lønn, men det er en givende og fin jobb jeg trives i.

Anonymkode: 02272...cdd

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Niks, hadde ikke forventet noe økonomisk utjamning i forholdet heller. Felles, likt innskudd til felles utgifter, that's it.

Anonymkode: c614b...21f

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Nei, absolutt ikke skremmende.

Anonymkode: e6238...59b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ja, jeg føler FRYKT i møte med pengesterke kvinner 😨

Anonymkode: 26dd7...4fa

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har arvet masse penger. Skal ikke skryte på meg å ha jobbet for dem. Jeg går ikke rundt å snakker om det. Jeg har en helt vanlig bil, lever ikke spesielt luksuriøst, men jeg har et hus som er veldig fint og verdt en del. Når jeg dater så forteller jeg ikke om dette, men når daten ser hvor jeg bor begynner de ofte å oppføre seg litt annerledes. Når de etterhvert finner ut hva familien min er kjent for (penger 😳) så er det en del som takler dette dårlig. 
En jeg datet en periode gjorde det slutt og sa at han ikke orket at jeg skrøt sånn av rikdommen min. Jeg har ALDRI sagt et ord om pengene, men han visste jo hvor jeg bodde. Lurer på om han kanskje følte seg litt truet? Dere menn, kan dere føle dere «mindre mann» av å være sammen med en dame som har større verdier enn dere?

Sikkert verdt å nevne at jeg jobber som sykepleier og har ikke noen stor lønn, men det er en givende og fin jobb jeg trives i.

Nei, hadde vært helt topp. 

Anonymkode: 7afd9...d39

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, det er helt uproblematisk. Det kan være relaterte ting som kan være problemer da, som om hun "føler" hun må bruke masse penger på meg (som jeg verken har bedt om eller ønsker), og så hinter og klager passiv-aggressivt om det etterpå.

Anonymkode: 045a5...492

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Men har aldri blitt skremt av "sterke, selvstendige kvinner", men menn opplever et turn off når kvinner vil være mannen i forholdet.

Hvis du krever at mannen skal betale enda mer enn du betaler, skal bidra med mer enn deg, så er det nok en god del menn som tjener gjennomsnittlig som ser at dette har de ikke råd til og lar deg i fred slik at du kan finne en mann som kan betale for livsstilen din.

Hvis du ikke flytter til et gjennomsnittlig hus, forventer at mannen betaler helt gjennomsnittlig, slik gjennomsnittlige menn har råd til, så vil du mest sannsynligvis dø ensom og alene.

Det er ikke noe galt i det. Kanskje det rent av er det du ønsker?

Anonymkode: 6c281...b20

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men har aldri blitt skremt av "sterke, selvstendige kvinner", men menn opplever et turn off når kvinner vil være mannen i forholdet.

Hvis du krever at mannen skal betale enda mer enn du betaler, skal bidra med mer enn deg, så er det nok en god del menn som tjener gjennomsnittlig som ser at dette har de ikke råd til og lar deg i fred slik at du kan finne en mann som kan betale for livsstilen din.

Hvis du ikke flytter til et gjennomsnittlig hus, forventer at mannen betaler helt gjennomsnittlig, slik gjennomsnittlige menn har råd til, så vil du mest sannsynligvis dø ensom og alene.

Som sagt, jeg lever ikke luksuriøst i det hele tatt. Det eneste jeg har som viser at jeg har litt penger er huset mitt. Det er ikke flashy, men i et fint nabolag og ganske nytt. Har aldri krevd at noen sponser meg, jeg er for likestilling. Og hvor fikk du det fra at jeg ønsker å dø alene?

Blir bare så overrasket når det har skjedd flere ganger. Ene jeg datet ble sur på meg fordi jeg ikke fortalte om den siden av livet mitt helt i begynnelsen. Jeg har aldri krevd å vite hva andre har av verdier og hva de tjener. Men har tydeligvis vært uheldig. Godt å høre at de fleste her ikke bryr seg 😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og hvor fikk du det fra at jeg ønsker å dø alene?

Jeg skrev:

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke en påstand om at det er noe du ønsker, jeg skrev at det er kanskje noe du ønsker.

Når du er så ekkel for noe så lite, når du henger deg opp i noe så lite, så sier det meg at det er mer enn bare pengene som spiller inn her. Du har noen ting du trenger å jobbe med, ved å gå til en terapeut, som vi ikke kan hjelpe deg med.

Med andre ord, pengene er ikke problemet her. Men mønstre, måten å tenke på, være på, som du går i gang på gang, er det som ødelegger for deg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hvis prangende bolig ødelegger for datingen kan du jo bare kjøpe eller leie en liten leilighet som du flytter til for en periode?

Dating er ikke "skremmende". Men når man skal bo sammen kan forskjellige vaner rundt forbruk, luksus, sparing, ferier, klær, biler, hytter, hva man betaler andre for og hva man gjør selv. Menn har vel også større behov enn kvinner for å være til nytte. Tar man vekk det kan det gå dårlig. Det er plagsomt med rike folk som bare snakker om ting de har kjøpt eller skal kjøpe som de vet er utenfor rekkevidde for folk flest. Noen snobber seg også ubevisst med hvordan de snakker, det er bare sånn de er oppdradd («gid, seychellene har blitt såå shabby etter at bermen har oppdaget det»). En løsning for deg som rik kan være å plassere formuen i et investeringsselskap. Så definerer du jobben din som investor (i tillegg til sykepleier). Da tilhører pengene jobben på en måte og er "utilgjengelig" til overforbruk. Det høres mindre skummelt ut.

Anonymkode: 3f3c9...94e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sicario
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hadde absolutt ikke følt meg som mindre mann nei. Inntekt/formue betyr ingen ting for meg 😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skrev:

Det er ikke en påstand om at det er noe du ønsker, jeg skrev at det er kanskje noe du ønsker.

Når du er så ekkel for noe så lite, når du henger deg opp i noe så lite, så sier det meg at det er mer enn bare pengene som spiller inn her. Du har noen ting du trenger å jobbe med, ved å gå til en terapeut, som vi ikke kan hjelpe deg med.

Med andre ord, pengene er ikke problemet her. Men mønstre, måten å tenke på, være på, som du går i gang på gang, er det som ødelegger for deg.

Ekkel?! Hvordan er jeg ekkel på grunnlag av det svaret? Jeg lurer oppriktig på hva det var med innlegget som gjorde at det virker som jeg vil dø alene?

Det jeg lurer på er om det kan oppleves skremmende for menn å ikke være «den rike», den med mest makt, altså med mer gammeldagse måter å tenke på. For mannen skal liksom være forsørgeren, hvis du skjønner...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis prangende bolig ødelegger for datingen kan du jo bare kjøpe eller leie en liten leilighet som du flytter til for en periode?

Dating er ikke "skremmende". Men når man skal bo sammen kan forskjellige vaner rundt forbruk, luksus, sparing, ferier, klær, biler, hytter, hva man betaler andre for og hva man gjør selv. Menn har vel også større behov enn kvinner for å være til nytte. Tar man vekk det kan det gå dårlig. Det er plagsomt med rike folk som bare snakker om ting de har kjøpt eller skal kjøpe som de vet er utenfor rekkevidde for folk flest. Noen snobber seg også ubevisst med hvordan de snakker, det er bare sånn de er oppdradd («gid, seychellene har blitt såå shabby etter at bermen har oppdaget det»). En løsning for deg som rik kan være å plassere formuen i et investeringsselskap. Så definerer du jobben din som investor (i tillegg til sykepleier). Da tilhører pengene jobben på en måte og er "utilgjengelig" til overforbruk. Det høres mindre skummelt ut.

Anonymkode: 3f3c9...94e

Nei altså, det er jo helt uaktuelt å være med som ikke takler at jeg har en fin bolig. Så å leie noe mindre blir jo bare tullete. Jeg har flyttet vekk fra det «snobbemiljøet» jeg vokste opp i, for blir så kvalm av flashy og overlegen livsstil. Jeg ville ikke at mine barn skulle vokse opp slik. Det meste av pengene er plassert diverse steder, og jeg har på ingen måte noe overforbruk. Jeg jobber som sykepleier og lever godt av den lønnen fordi jeg har nedbetalt hus og bil. Reiser aldri på luksusferier, har ingen interesse av det. Men er kanskje det som overrasker folk da, at jeg har mer enn det ser ut som 🤔 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg lurer oppriktig på hva det var med innlegget som gjorde at det virker som jeg vil dø alene?

Nei, du skrev:

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Og hvor fikk du det fra at jeg ønsker å dø alene?

Jeg skrev aldri, "det virker som om". Det er du som er kverulerende og vanskelig.

Jeg skrev:

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg skrev ikke at det er det du ønsker. Du vrir på ord fordi du opplever at det er noe sårt der.

Du vil at jeg skal ha skrevet noe annet slik at du kan angripe meg for å ha skrevet det du ønsker at jeg skrev. Slik at du er et offer.

Det eneste du er et offer for er dine egne tanker, din måte å være på. Dette er seriøst og ikke ondsinnet ment, du trenger å prate med en terapeut. Det er nemlig den måten din å være på, trangen til å herske i debatten, krangle om småting, som ødelegger for deg.

Jeg er ikke mann, men med tanke på måten mennene har svart på i denne tråden, at penger ikke har noe å si for dem, så er det god grunn til å tro at det du forteller er noe du gjengir for å være offer for situasjonen, når det godt kan være at du har viftet mer med hvor mye penger du har. Jeg vet du sier at du ikke har gjort det, du har sikkert ikke tenkt over det selv, eller også er du så defensiv med måten du er på at du benekter overfor deg selv hva du faktisk gjør.

Uansett, mitt råd til deg er at du prater med en terapeut. Det vil hjelpe deg med å finne ut av hvordan du skal kunne gjøre noe med det som gjør at du har vanskelig for å få en partner.

For vet du hva som er fellesnevneren i alle de situasjoner du har nevnt? Deg. Det fine er at du kan gjøre noe med deg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Som om det fins kvinner som tjener mye....

Anonymkode: 94203...2fb

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ABM
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mindre mann fordi du har mer penger??😂😂..Niks vennen..ikke en sjanse i helvete!!! Bryr meg 0 om penger...hva du jobber med og hvor du kommer fra ...Bryr meg kun om hvem du er🌹

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, du skrev:

Jeg skrev aldri, "det virker som om". Det er du som er kverulerende og vanskelig.

Jeg skrev:

Jeg skrev ikke at det er det du ønsker. Du vrir på ord fordi du opplever at det er noe sårt der.

Du vil at jeg skal ha skrevet noe annet slik at du kan angripe meg for å ha skrevet det du ønsker at jeg skrev. Slik at du er et offer.

Det eneste du er et offer for er dine egne tanker, din måte å være på. Dette er seriøst og ikke ondsinnet ment, du trenger å prate med en terapeut. Det er nemlig den måten din å være på, trangen til å herske i debatten, krangle om småting, som ødelegger for deg.

Jeg er ikke mann, men med tanke på måten mennene har svart på i denne tråden, at penger ikke har noe å si for dem, så er det god grunn til å tro at det du forteller er noe du gjengir for å være offer for situasjonen, når det godt kan være at du har viftet mer med hvor mye penger du har. Jeg vet du sier at du ikke har gjort det, du har sikkert ikke tenkt over det selv, eller også er du så defensiv med måten du er på at du benekter overfor deg selv hva du faktisk gjør.

Uansett, mitt råd til deg er at du prater med en terapeut. Det vil hjelpe deg med å finne ut av hvordan du skal kunne gjøre noe med det som gjør at du har vanskelig for å få en partner.

For vet du hva som er fellesnevneren i alle de situasjoner du har nevnt? Deg. Det fine er at du kan gjøre noe med deg.

Haha ok. Det var litt av en tolkning av få ord 😂 anbefaler deg å oppsøke en terapeut 😆

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tirben
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

For et forvirrende innlegg! Her har du lagt til så mange tolkninger av det opprinnelige innlegget,  så du har skapt en helt annen problemstilling enn det ts forteller om.

Endret av tirben
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Loff77
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...