Gå til innhold

Selbuvotter o.l., går det greit å strikke de med to stk 40-60 cm rundpinner? Eller er det best å bruke strømpepinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Selbuvotter o.l., går det greit å strikke de med to stk 40-60 cm rundpinner? Eller er det best å bruke strømpepinner?

Har nylig kommet frem til at to rundpinner er det ideelle for meg å bruke til sokkestrikking, og har lyst til å prøve meg på selbuvotter :hjerter:

Er det ulempe på noen måte å bruke to rundpinner ved strikking av selbuvotter o.l.?

Anonymkode: 30259...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Går fint det :) jeg bruker bare addi sine trio pinner(så bare to pinner på selve arbeidet), jeg HATER settpinner. 

Anonymkode: 44e37...3be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller anbefalt 80 cm, ettersom du da letter kan strikke magic loop. Det er ikke så lett med 40-60.

Men det finnes også små rundpinner å få tak i 23-30cm

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler deg og prøve deg på magic loop. Jeg strikker alt av småting (og større) med magic loop - selv bittesmå tommeltotter :) 

Anonymkode: 322b6...e0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar og anbefalinger! 💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Går fint det :) jeg bruker bare addi sine trio pinner(så bare to pinner på selve arbeidet), jeg HATER settpinner. 

Takk for svar og tips :) Er metalldelen på disse pinnene mye kortere enn på vanlige rundpinner? Er de i så fall mer anstrengende for hendene å holde i mens man strikker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Takk for svar og tips :) Er metalldelen på disse pinnene mye kortere enn på vanlige rundpinner? Er de i så fall mer anstrengende for hendene å holde i mens man strikker? 

Jeg syns ikke de er så korte at det merkes. Det er en vanesak å strikke med de da, er mange som gir seg med en gang. Men jeg bruker trio pinnene til alt som er smått- sokker, votter, ermer (til barn) etc. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg syns ikke de er så korte at det merkes. Det er en vanesak å strikke med de da, er mange som gir seg med en gang. Men jeg bruker trio pinnene til alt som er smått- sokker, votter, ermer (til barn) etc. 

Takk for at du deler av dine erfaringer 💐 Nå fikk jeg lyst til å prøve trio-pinnene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...