Gå til innhold

Fosterfar ba meg vaske meg foran han, så han kunne se om jeg hadde lært det riktig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fytti grisen dere overdriver og virkelig forsøker å påføre TS en traume hun ikke har. 

Jeg hadde en gang en gymlærer som sa at hvis vi ikke dusjet etter gymmen så ville ha ta med en stol og sette seg utenfor og passe på at vi dusjet. Det var en klønete tilnærming, og han mente aldri at han skulle se på oss eller noen form for seksualisering, men han var frustrert fordi vi stakk av etter gymmen når han hadde ansvar for at vi dusjet og skiftet. Han forstod raskt at truselen ikke var på sin plass, men det var da ingen som anklaget han for pedofili og overgrep. Han hadde også et ansvar for hygiene etter trening.

Anonymkode: 70191...d70

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Marigrete skrev (41 minutter siden):

Absolutt ikke greit! Det hadde ikke vært greit hvis det hadde vært din biologiske far, og definitivt ikke greit når det er fosterfar som burde vite langt bedre.

At det var en engangshendelse unnskylder ikke hendelsen!

Klem til deg💜

At du beskylder alle fedre for å være overgripere og ha baktanker er vanvittig diskriminerende. Fedre er også med på å oppdra barn, og det inkluderer bleieskift, hygiene osv. Du må virkelig revurdere dine tanker så du ikke smitter paranoia over på dine barn. Det er forferdelig for deres far som vokser opp med en kone/mor som ikke lar far oppdra barnet sitt fordi man alltid skal være mistenksom for overgrep. 

PS: mødre overgriper også. Skal ingen lære barna hygiene osv da?

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tvillingsjel

Usikker på den juridiske definisjonen, men det er vel ikke det viktigste? Det viktigste er vel at du får anerkjent og bekreftet at dette var en ubehagelig og vond opplevelse for deg, ts? For det var det uten tvil. Ikke greit og veldig, veldig ubehagelig og nedverdigende å oppleve. Det hadde nok alle barn kjent på, uavhengig av hvilken relasjon de hadde til den voksne. :klem:

Endret av Gjenferdet
  • Liker 9
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Mye gammeldagse holdninger her med at det er kun kvinner som har og kan følge opp ansvaret for barn. Også skremmende forestilling om at menn generelt ikke kan bidra fordi noen få er overgripere.

Anonymkode: 7399f...1b6

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Smeltemann skrev (5 timer siden):

Hvordan kan du være så sikker på det? 

Har du gått pride kurs? Sånn at du vet hvilken utfordringer disse barna har?

En  er vel sidestilt om en er fostermor eller fosterfar. Er det kun mor som tar seg av jentene når det er biologiske barn?

Så du slår alle under en kam. Er ulike grunner til at man bor i fosterhjem! F eks dødsfall og annet. 

Anonymkode: 7303d...890

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At du beskylder alle fedre for å være overgripere og ha baktanker er vanvittig diskriminerende. Fedre er også med på å oppdra barn, og det inkluderer bleieskift, hygiene osv. Du må virkelig revurdere dine tanker så du ikke smitter paranoia over på dine barn. Det er forferdelig for deres far som vokser opp med en kone/mor som ikke lar far oppdra barnet sitt fordi man alltid skal være mistenksom for overgrep. 

PS: mødre overgriper også. Skal ingen lære barna hygiene osv da?

Det var en mann jeg ikke kjente så godt og jeg var i femte klasse? 

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fytti grisen dere overdriver og virkelig forsøker å påføre TS en traume hun ikke har. 

Jeg hadde en gang en gymlærer som sa at hvis vi ikke dusjet etter gymmen så ville ha ta med en stol og sette seg utenfor og passe på at vi dusjet. Det var en klønete tilnærming, og han mente aldri at han skulle se på oss eller noen form for seksualisering, men han var frustrert fordi vi stakk av etter gymmen når han hadde ansvar for at vi dusjet og skiftet. Han forstod raskt at truselen ikke var på sin plass, men det var da ingen som anklaget han for pedofili og overgrep. Han hadde også et ansvar for hygiene etter trening.

Litt anderledes når man har ansvar for en stor gjeng. Jeg var alene. 

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Og til alle som tror jeg blir påført et traume. Det er jo et traume for meg. 

Jeg mener ikke det er OVERGREP, men jeg mener det er et stort inngripen mot meg og jeg følte det utrygt. 

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Smeltemann
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du slår alle under en kam. Er ulike grunner til at man bor i fosterhjem! F eks dødsfall og annet. 

Er vel ingen som "slår" alle under en kam.  Her har jeg ikke sett noe grunn til plasseringen. Men jeg tror ikke det verste om mennesker hverken foster mor/far eller fosterbarnet. Nekter å tro at alt er overgrep.

Men for all del om du mener at alt er overgrep så må vel vi andre lystre det du mener.

Vi har tross alt fått bare en side av saken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marigrete
Smeltemann skrev (10 timer siden):

Hvordan kan du være så sikker på det? 

Har du gått pride kurs? Sånn at du vet hvilken utfordringer disse barna har?

En  er vel sidestilt om en er fostermor eller fosterfar. Er det kun mor som tar seg av jentene når det er biologiske barn?

Ja for å ta seg av barn handler kun om å lære de om personlig hygiene tenker du?.

I dette tilfellet mener jeg at HVIS det var et behov for å kontrollere at ts hadde god nok hygiene så skulle denne oppgaven ha tilfalt fostermor, og da gjennom SAMTALE. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Smeltemann
Marigrete skrev (11 timer siden):

Ja for å ta seg av barn handler kun om å lære de om personlig hygiene tenker du?.

I dette tilfellet mener jeg at HVIS det var et behov for å kontrollere at ts hadde god nok hygiene så skulle denne oppgaven ha tilfalt fostermor, og da gjennom SAMTALE. 

Det er vel mere et pride kurs handler om. Faktisk såppas mye at jeg bryr meg ikke å komme nærmere innpå det her. Det er muligens enklere for å forstå om en har deltatt på et sånt kurs.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...