Gå til innhold

Fosterfar ba meg vaske meg foran han, så han kunne se om jeg hadde lært det riktig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg flyttet i fosterhjem hos slekt når jeg var ti, flyttet fra et annet fosterhjem. Fosterfar var inngiftet, og jeg var derfor ikke i direkte familie med han. En gang jeg skulle på badet, ba han meg om å vaske meg foran han, så han kunne sjekke om jeg kunne det. Jeg fikk i femte klasse, og er jente. 

Har ikke fortalt noen dette, nå er jeg voksen. 

Var dette innafor? Han sa de ikke kunne vite om jeg hadde lært det der jeg bodde før. 

Anonymkode: 7303d...890

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei.. nei nei nei NEI. Det er ikke innafor. Jeg er kvalm og lei meg på dine vegne. 

Anonymkode: 7d656...ab3

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om det var en engangshendelse og det ikke skjedde noe mer, så var det klønete og taktløst - men sannsynligvis ikke noe mer enn det. 

Anonymkode: 69a94...8f5

Han gjorde en del annet merkelig også. Ikke i den sjangeren, men når vi var på feire og noen i familien hadde bursdag. Mulig det var fostermor, så gikk han med pakkebåndet fra gaven hele dagen etter opp pakningen. Han sa at fostermor skulle pakke han opp på kvelden. Jeg spurte flere ganger om hvorfor han gikk med det, og han gliste å svarte at fostermor skulle pakke han opp på kvelden. Jeg var ikke vant til å høre om andres sexliv, og husker det plagde meg mye. Jeg husker jeg fortalte det til de andre eldre barna der, og den ene lo å sa til bestemoren som lurte på hva hun lo av, at jeg var redd fostermor og fosterfar skulle ha sex. Jeg synes det var ganske ubehagelig. 

Jeg hadde bodd med bare en forelder hele livet og hadde aldri hørt noe om andres samliv. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Enig med den over. Dersom det kun skjedde én gang, så var det nok ikke dårlige intensjoner - bare en ekstremt dårlig vurdering. 

Anonymkode: 0501b...bf0

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg sa jo nei, men han sa han måtte sjekke. Han kunne ikke bare snakke med tidligere fosterhjem. Jeg luktet aldri vondt og dusjet daglig. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tja sikkert bare klønete. Det er ikkje alltid folk skjønner ting heilt sjølv. 

Anonymkode: f6c4d...dbc

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg kan forstå ønsket om å forsikre seg om det. Jeg kjenner ei jente som bor i fosterhjem, og hun hadde bodd der i nesten et år før de fant ut at hun faktisk ikke kunne vaske seg ordentlig. Det hadde ikke falt dem inn fordi hun var langt forbi den alderen hvor barn normalt lærer dette da hun flyttet inn hos dem.

Men det burde absolutt blitt gjort på en annen måte. F.eks. ved at fostermor snakket med deg om det. Og om de hadde hatt grunn til å mistenke at du sluntret unna er det fostermor som skulle ha sjekket, ikke fosterfar.

Om man har barn selv så vet man dessuten at dette ikke er innafor. Hvis de hadde det så tviler jeg på det bare var "klønete".

Anonymkode: 82003...bd2

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan forstå ønsket om å forsikre seg om det. Jeg kjenner ei jente som bor i fosterhjem, og hun hadde bodd der i nesten et år før de fant ut at hun faktisk ikke kunne vaske seg ordentlig. Det hadde ikke falt dem inn fordi hun var langt forbi den alderen hvor barn normalt lærer dette da hun flyttet inn hos dem.

Men det burde absolutt blitt gjort på en annen måte. F.eks. ved at fostermor snakket med deg om det. Og om de hadde hatt grunn til å mistenke at du sluntret unna er det fostermor som skulle ha sjekket, ikke fosterfar.

Om man har barn selv så vet man dessuten at dette ikke er innafor. Hvis de hadde det så tviler jeg på det bare var "klønete".

Han hadde både jenter og gutt ja. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
WhisperingWind
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg flyttet i fosterhjem hos slekt når jeg var ti, flyttet fra et annet fosterhjem. Fosterfar var inngiftet, og jeg var derfor ikke i direkte familie med han. En gang jeg skulle på badet, ba han meg om å vaske meg foran han, så han kunne sjekke om jeg kunne det. Jeg fikk i femte klasse, og er jente. 

Har ikke fortalt noen dette, nå er jeg voksen. 

Var dette innafor? Han sa de ikke kunne vite om jeg hadde lært det der jeg bodde før. 

Nei. Fy faen 👿 Gjorde han andre tilnærmelser mot deg??? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
WhisperingWind skrev (3 minutter siden):

Nei. Fy faen 👿 Gjorde han andre tilnærmelser mot deg??? 

Ikke som jeg husker, men han var ikke helt god. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
WhisperingWind
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ikke som jeg husker, men han var ikke helt god. 

Bra det da. Men absolutt ikke normalt ⚠️

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Overhodet ikke greit!! Om han oppriktig var bekymret for hygiene burde han snakket med kona si og bedt henne om å ta det med deg. 

Anonymkode: 46a5f...8a8

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

ella_b

Folk som skriver at dette bare var klønete og en enkeltstående feilvurdering.. are you okay? Dette hørtes grusomt og traumatiserende ut og burde aldri skjedd. Ikke den ene gangen heller. Jeg beklager, TS. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
ella_b skrev (6 minutter siden):

Folk som skriver at dette bare var klønete og en enkeltstående feilvurdering.. are you okay? Dette hørtes grusomt og traumatiserende ut og burde aldri skjedd. Ikke den ene gangen heller. Jeg beklager, TS. 

Jeg skjønner nå at det ikke var greit ja. Jeg husker tilbake på det som veldig skremmende og urolig flaut. Jeg hadde jo begynt å utvikle meg som tiåring elleve åring, naturligvis. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ella_b
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner nå at det ikke var greit ja. Jeg husker tilbake på det som veldig skremmende og urolig flaut. Jeg hadde jo begynt å utvikle meg som tiåring elleve åring, naturligvis. 

Skjønner at det må ha vært utrolig ubehagelig, og kanskje enda mer ubehagelig å tenke på nå i retrospekt. Jeg grøsser virkelig ved tanken.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
ella_b skrev (11 timer siden):

Skjønner at det må ha vært utrolig ubehagelig, og kanskje enda mer ubehagelig å tenke på nå i retrospekt. Jeg grøsser virkelig ved tanken.. 

Takk 🥴

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hvis dette skjedde bare en gang, ikke noen tilsvarende skjedde og du fortsatt tenker og grubler på dette så burde du nok snakke med en psykolog om dette. Det virker som dette er en opplevelse som får en overdrevet stor plass hos deg.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Enig i at det kanskje er tilstrekkelig å snakke om det men det holder ikke alltid. Er det ikke litt gammeldags å si at det er kun mødre/kvinner som skal ha ansvar for å lære barna slikt?

Anonymkode: 6d50c...307

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis dette skjedde bare en gang, ikke noen tilsvarende skjedde og du fortsatt tenker og grubler på dette så burde du nok snakke med en psykolog om dette. Det virker som dette er en opplevelse som får en overdrevet stor plass hos deg.

Enig i at det kanskje er tilstrekkelig å snakke om det men det holder ikke alltid. Er det ikke litt gammeldags å si at det er kun mødre/kvinner som skal ha ansvar for å lære barna slikt?

Anonymkode: 6d50c...307

Ehh menn på førti år og nakenhet med jenter på ti år, noe annet er gammeldags?? 

Jeg kom bare på dette, det kom opp i minnet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Absolutt ikke greitt!! Denne mannen skulle aldri ha vært i nærheten av noe barn, og aldri vært fosterfamilie. Du må være ganske tilbakestående når du velger en slik fremgangsmåte for å se om noen klarer personlig hygiene. Jeg blir alvorlig bekymret for hvordan de velger ut mennesker som får lov til å bli fosterfamilier......

Anonymkode: d23fc...52a

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...