Gå til innhold

Fosterfar ba meg vaske meg foran han, så han kunne se om jeg hadde lært det riktig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, dette er ikke riktig. 

Jeg vil også si ifra på forhånd, at om det kommer en mann inn i tråden her eller en en anonym bruker som mener at dette er riktig, naturlig, mannen vil bare beskytte deg og lignende, så må du være så snill å IKKE tro på det. Det er feil. En fosterfar skal IKKE gjøre slikt. Dessverre prøver han å utnytte deg og dette er nok seksuelt for han. Kom deg bort der ifra!!! :( Dette er IKKE normalt. 

Anonymkode: eb4a0...8df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor mener du koner/kvinner er mer egnet til å følge opp barns hygiene enn fedre/menn?

Anonymkode: 6d50c...307

Jeg er TS. Det er normalt at kvinner følger opp kvinner og motsatt med gutter. Handler bare om det som er normalt. Akkurat som jenter har jente garderobe. Skulle vi dusje sammen, tenkte du??? 

Anonymkode: 7303d...890

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barnevern? Bodde jo i fosterhjem, var ikke pga omsorgssvikt jeg bodde i fosterhjem. Var helt andre grunner. Jeg kom fra et normalt hjem. 

Anonymkode: 7303d...890

Barnevernet er koblet inn om man bor i fosterhjem.. om det er pga ungdommens atferd eller omsorgssvikt er irrelevant. Barn som flytter pga atferd, eller om de får mangelfull omsorg så vil opplæring innen hygiene være vanlig å følge opp i fosterhjem - spesielt i 9-10årsalderen når man begynner å svette, noen får menstruasjon  o.l. 

Derimot syntes jeg det er spesielt at du nærmest kun godtar svar som går på at dette ikke er ok. Det virker som du prøver å henge deg opp i at dette er et «traume». Noe det ikke er - selvom det var en uheldig og sannsynligvis unødvendig situasjon. 

Anonymkode: 0501b...bf0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du ikke klarer å se forskjellen på en fosterfar som tvinger fosterbarnet sitt til å stå naken og vaske seg foran han og en barnehageansatt som hjelper ett lite barn med enkelt stell setter jeg virkelig spørsmål ved grensesettingen din. 

En såpass stor unge kan man faktisk snakke med og forklare 

Anonymkode: 1b0ac...7a6

Nå blander du sammen svar på forskjellige kommentarer her og lager lapskaus av det. Kommentaren du kommenterer gikk på en som mente man heller ikke kunne følge opp prepubertale på grunn av redsel for pedofile.

Anonymkode: 6d50c...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, dette er ikke riktig. 

Jeg vil også si ifra på forhånd, at om det kommer en mann inn i tråden her eller en en anonym bruker som mener at dette er riktig, naturlig, mannen vil bare beskytte deg og lignende, så må du være så snill å IKKE tro på det. Det er feil. En fosterfar skal IKKE gjøre slikt. Dessverre prøver han å utnytte deg og dette er nok seksuelt for han. Kom deg bort der ifra!!! :( Dette er IKKE normalt. 

Anonymkode: eb4a0...8df

Dette er ren spekulasjon. 

Anonymkode: 0501b...bf0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, dette er ikke riktig. 

Jeg vil også si ifra på forhånd, at om det kommer en mann inn i tråden her eller en en anonym bruker som mener at dette er riktig, naturlig, mannen vil bare beskytte deg og lignende, så må du være så snill å IKKE tro på det. Det er feil. En fosterfar skal IKKE gjøre slikt. Dessverre prøver han å utnytte deg og dette er nok seksuelt for han. Kom deg bort der ifra!!! :( Dette er IKKE normalt. 

Anonymkode: eb4a0...8df

Så en fosterfar som vil sikre at fosterdatteren kan god hygiene har seksuelle motiver bak? Gjelder det også fostermor og er et tegn på at hun er lesbisk? Er det umulig at personer i omsorgsposisjon kan være opptatt av hygiene uten at det er seksuelt motivert? Er det å tillegge andre seksuelle motiver bak alt som har med nakenhet en psykologisk diagnose?

Anonymkode: 6d50c...307

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg flyttet i fosterhjem hos slekt når jeg var ti, flyttet fra et annet fosterhjem. Fosterfar var inngiftet, og jeg var derfor ikke i direkte familie med han. En gang jeg skulle på badet, ba han meg om å vaske meg foran han, så han kunne sjekke om jeg kunne det. Jeg fikk i femte klasse, og er jente. 

Har ikke fortalt noen dette, nå er jeg voksen. 

Var dette innafor? Han sa de ikke kunne vite om jeg hadde lært det der jeg bodde før. 

Anonymkode: 7303d...890

Han var verken taktløs eller klønete. I følge loven er dette overgrep! Jeg blir maksimalt uvel og skremt, av alle som forsøker å bortforklare og unnskylde/forsvare hans adferd! De visste du trente og dusjet, blir ekstra mye dusjing når man er aktiv. Man begynner ikke å "etterforske" hygienerutiner til et såpass stort barn, som er aktiv og dusjer mye, som lukter godt osv. Hadde du luktet vondt, hadde der vært på sin plass med en samtale om varmt vann og såpe for å fjerne bakterier som skaper lukt, samt viktigheten av å kle seg i rene klær etter vask. Altså en samtale, ikke en fysisk demonstrasjon av deg for å vise/bevise. Og hvis det virkelig hadde vært nødvendig, skulle dette uansett ikke blitt undersøkt av din fosterfar, men av profesjonelle, en lege. For ved slik grundighet av veiledning, kan forekomme, dersom du hadde ytret et problem med smerte på intime steder. Da er det opp til profesjonelle å avgjøre årsak, og det er tilstand basert på hygiene eller annet, og tiltak i forhold til det. Og om dine fosterforeldre var overopptatt av hygiene, og bekymret for deg, tross din gode lukt og ofte dusjing og ingen problemer, så er det kun en samtale som er innenfor her, og den skulle da foregått med din fostermor eller en annen dame du var trygg på, siden du selv var jente. Det finnes ingen slingringsmonn her i følge loven! Så til alle som forsvarer mannens handlinger, dvs ugjerning, med uvitenhet og klønete osv: loven er klar, dette er overgrep! Loven tar ikke hensyn til om man ikke viste bedre, var klumsete, tullet, var beruset, eller om barnet selv syns dette var greit, eller om det selv tok initiativ til dette og ytret ønske om det! Man kan synse og mene hva man vil, det endrer likevel ikke det faktum at et overgrep dessverre fant sted. Det hele er så beklagelig, ts, klem til deg!❤

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er TS. Det er normalt at kvinner følger opp kvinner og motsatt med gutter. Handler bare om det som er normalt. Akkurat som jenter har jente garderobe. Skulle vi dusje sammen, tenkte du??? 

Anonymkode: 7303d...890

Har ikke hørt at en slik kjønnsdeling er normalt. Når man får er fosterbarn så er vel begge fosterforeldre og ikke bare den ene? Og når du blander inn kjønn i dette: Hva hvis begge fosterforeldrene er menn?

Vet ikke hvorfor du blander inn dusjing. Det var vel ikke det som det var snakk om her. Det er vel avhengig av situasjonen og hvilken trygghet barnet føler på seg selv. Men jeg hadde vel vært skeptisk og tolket det som faresignal hvis barnet bare ville dusje med den ene av foreldrene uavhengig av om det var samme eller motsatt kjønn.

Anonymkode: 6d50c...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, dette er ikke riktig. 

Jeg vil også si ifra på forhånd, at om det kommer en mann inn i tråden her eller en en anonym bruker som mener at dette er riktig, naturlig, mannen vil bare beskytte deg og lignende, så må du være så snill å IKKE tro på det. Det er feil. En fosterfar skal IKKE gjøre slikt. Dessverre prøver han å utnytte deg og dette er nok seksuelt for han. Kom deg bort der ifra!!! :( Dette er IKKE normalt. 

Anonymkode: eb4a0...8df

Jeg vil si det er like ugreit å bastant påstå at noen har blitt utsatt for et overgrep og at dette var noe seksuelt, når du ikke kjenner intensjonene til fosterfaren! Vi kjenner ikke settingen i det hele tatt, og vi aner ikke hvordan hele hendelsesforløpet utspilte seg eller hvordan dette ble lagt frem. Det kan veldig godt hende at intensjonene hans faktisk kun var å se at TS vasket seg godt nok (hun var tross alt et barn), uten seksuelle undertoner.

Det kan være farlig når fremmede mennesker svartmaler situasjonen og forteller TS at hun har blitt utsatt for noe seksuelt som barn. Det hjelper ikke henne på noen som helst måte. Kanskje var denne mannen ekkel og hadde skitne hensikter, kanskje hadde han ikke det i det hele tatt. Mest sannsynlig er det sistnevnte (for ja - pedofili finnes dessverre, men husk at de aller fleste ikke er pedofile).

Denne situasjonen her er helt umulig for oss å vite og å synse noe om.  

Anonymkode: 249b1...2a3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkehjerte skrev (1 minutt siden):

I følge loven er dette overgrep! 

Det må du forklare. Hvilken paragraf og hvilken rettsreferanser har du for dette?

Det å ikke sørge for at barna lærer god hygiene, er ikke det en uakseptabel forsømmelse?

Anonymkode: 6d50c...307

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Barnevernet er koblet inn om man bor i fosterhjem.. om det er pga ungdommens atferd eller omsorgssvikt er irrelevant. Barn som flytter pga atferd, eller om de får mangelfull omsorg så vil opplæring innen hygiene være vanlig å følge opp i fosterhjem - spesielt i 9-10årsalderen når man begynner å svette, noen får menstruasjon  o.l. 

Derimot syntes jeg det er spesielt at du nærmest kun godtar svar som går på at dette ikke er ok. Det virker som du prøver å henge deg opp i at dette er et «traume». Noe det ikke er - selvom det var en uheldig og sannsynligvis unødvendig situasjon. 

Anonymkode: 0501b...bf0

OK. 

Anonymkode: 7303d...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke hørt at en slik kjønnsdeling er normalt. Når man får er fosterbarn så er vel begge fosterforeldre og ikke bare den ene? Og når du blander inn kjønn i dette: Hva hvis begge fosterforeldrene er menn?

Vet ikke hvorfor du blander inn dusjing. Det var vel ikke det som det var snakk om her. Det er vel avhengig av situasjonen og hvilken trygghet barnet føler på seg selv. Men jeg hadde vel vært skeptisk og tolket det som faresignal hvis barnet bare ville dusje med den ene av foreldrene uavhengig av om det var samme eller motsatt kjønn.

Anonymkode: 6d50c...307

Så en mann skal se et barn på ti elleve års kjønnsorgan? 

Anonymkode: 7303d...890

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkehjerte skrev (7 minutter siden):

Han var verken taktløs eller klønete. I følge loven er dette overgrep! Jeg blir maksimalt uvel og skremt, av alle som forsøker å bortforklare og unnskylde/forsvare hans adferd! De visste du trente og dusjet, blir ekstra mye dusjing når man er aktiv. Man begynner ikke å "etterforske" hygienerutiner til et såpass stort barn, som er aktiv og dusjer mye, som lukter godt osv. Hadde du luktet vondt, hadde der vært på sin plass med en samtale om varmt vann og såpe for å fjerne bakterier som skaper lukt, samt viktigheten av å kle seg i rene klær etter vask. Altså en samtale, ikke en fysisk demonstrasjon av deg for å vise/bevise. Og hvis det virkelig hadde vært nødvendig, skulle dette uansett ikke blitt undersøkt av din fosterfar, men av profesjonelle, en lege. For ved slik grundighet av veiledning, kan forekomme, dersom du hadde ytret et problem med smerte på intime steder. Da er det opp til profesjonelle å avgjøre årsak, og det er tilstand basert på hygiene eller annet, og tiltak i forhold til det. Og om dine fosterforeldre var overopptatt av hygiene, og bekymret for deg, tross din gode lukt og ofte dusjing og ingen problemer, så er det kun en samtale som er innenfor her, og den skulle da foregått med din fostermor eller en annen dame du var trygg på, siden du selv var jente. Det finnes ingen slingringsmonn her i følge loven! Så til alle som forsvarer mannens handlinger, dvs ugjerning, med uvitenhet og klønete osv: loven er klar, dette er overgrep! Loven tar ikke hensyn til om man ikke viste bedre, var klumsete, tullet, var beruset, eller om barnet selv syns dette var greit, eller om det selv tok initiativ til dette og ytret ønske om det! Man kan synse og mene hva man vil, det endrer likevel ikke det faktum at et overgrep dessverre fant sted. Det hele er så beklagelig, ts, klem til deg!❤

Takk for det💞

Anonymkode: 7303d...890

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sa du «nei» når han spurte? Ellers så er det nok ikke overgrep.

Anonymkode: 60af3...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sa du «nei» når han spurte? Ellers så er det nok ikke overgrep.

Anonymkode: 60af3...1a2

Dust.

Anonymkode: 249b1...2a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Derimot syntes jeg det er spesielt at du nærmest kun godtar svar som går på at dette ikke er ok. Det virker som du prøver å henge deg opp i at dette er et «traume». Noe det ikke er - selvom det var en uheldig og sannsynligvis unødvendig situasjon. 

Anonymkode: 0501b...bf0

Ja det er tydelig at TS ønsker å utvikle dette til et traume. TS takker de som støtter opp om den agendaen og avviser alle andre.

Anonymkode: 6d50c...307

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så en mann skal se et barn på ti elleve års kjønnsorgan? 

Anonymkode: 7303d...890

Hvorfor er det mer greit om en kvinne gjør det?

Ja, hvis det er en god grunn til det. Hvis den voksne er lege, sykepleier, forelder/foresatte og det er en god grunn så skal vedkommende det. Og det er selvfølgelig uavhengig av legen/sykepleieren/den foresattes kjønn.

Anonymkode: 6d50c...307

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Sa du «nei» når han spurte? Ellers så er det nok ikke overgrep.

Anonymkode: 60af3...1a2

Jeg prøvde forklare at jeg ikke ønsket vaske meg foran han. Han forklarte da at de kunne jo ikke vite hvordan jeg hadde fått opplæring i dette, og at han derfor måtte se. 

Anonymkode: 7303d...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil si det er like ugreit å bastant påstå at noen har blitt utsatt for et overgrep og at dette var noe seksuelt, når du ikke kjenner intensjonene til fosterfaren! Vi kjenner ikke settingen i det hele tatt, og vi aner ikke hvordan hele hendelsesforløpet utspilte seg eller hvordan dette ble lagt frem. Det kan veldig godt hende at intensjonene hans faktisk kun var å se at TS vasket seg godt nok (hun var tross alt et barn), uten seksuelle undertoner.

Det kan være farlig når fremmede mennesker svartmaler situasjonen og forteller TS at hun har blitt utsatt for noe seksuelt som barn. Det hjelper ikke henne på noen som helst måte. Kanskje var denne mannen ekkel og hadde skitne hensikter, kanskje hadde han ikke det i det hele tatt. Mest sannsynlig er det sistnevnte (for ja - pedofili finnes dessverre, men husk at de aller fleste ikke er pedofile).

Denne situasjonen her er helt umulig for oss å vite og å synse noe om.  

Anonymkode: 249b1...2a3

Intensjonen til mannen spiller ingen rolle! Som jeg sa i mitt forrige innlegg i tråden, så tar ikke loven hensyn til intensjoner i dette tilfellet, men sser på selve hendelsen. Det var overgrep! Og jo det var overgrep uansett om hun sa nei eller ikke. Det defineres som overgrep, selv om barnet hadde bydd seg fram og sagt ja dette vil jeg gjerne, eller foreslått det selv! Nå var det ikke tilfelle her, for TS ønsket ikke dette. Jeg kommer ikke til å bruke tid på å lete fram paragrafer til kverulant i diskusjonen. Dere som mener det ikke er overgrep, og vil ha bevis på at det er nettopp det: kontakt en jurist, politiet, barnevernet, så får dere svar! Og til den som spurte om hva ts hadde gjort, om fosterforeldre var to menn, da hadde slik type veiledning i blitt foretatt av en dame. Og til den den som ikke har hørt om inndeling av kjønn i slike tilfeller: det behøver ikke å ikke stemme bare pga du ikke har hørt om det. For det stemmer, les deg opp! Man kan ikke gjøre hva man vil ned egne barn, ei heller ned fosterbarn. Virker som enkelte tror det. Overgrep fant sted. Dessverre. Og det uavhengig hva andre måtte synse og mene. Har bred kunnskap innenfor feltet, og vet at jeg sier rett her. Ts, om du prater med noen profesjonelle, så fpr du bekreftet dette, om det er det du ønsker. Håper det det er kun undring og trangen til å vite hva som er hva, mht at du spør her, og at det ikke hendelsen preger ditt liv på en negativ måte. Alle reagerer ulikt på overgrep, uansett hvilken grad. Ingen overgrep skal bagatelliseres! Der er svært viktig! Noen påvirkes resten av livet av "mindre" hendelser, mens andre "rister av seg" grovere overgrep. Det er derfor viktig å ta alle slike type hendelser på alvor, for man kan virkelig gjøre det vondt verre, hvis man ikke viser ydmykhet og tar offerets opplevelse på alvor! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Lykkehjerte said:

Han var verken taktløs eller klønete. I følge loven er dette overgrep! Jeg blir maksimalt uvel og skremt, av alle som forsøker å bortforklare og unnskylde/forsvare hans adferd! De visste du trente og dusjet, blir ekstra mye dusjing når man er aktiv. Man begynner ikke å "etterforske" hygienerutiner til et såpass stort barn, som er aktiv og dusjer mye, som lukter godt osv. Hadde du luktet vondt, hadde der vært på sin plass med en samtale om varmt vann og såpe for å fjerne bakterier som skaper lukt, samt viktigheten av å kle seg i rene klær etter vask. Altså en samtale, ikke en fysisk demonstrasjon av deg for å vise/bevise. Og hvis det virkelig hadde vært nødvendig, skulle dette uansett ikke blitt undersøkt av din fosterfar, men av profesjonelle, en lege. For ved slik grundighet av veiledning, kan forekomme, dersom du hadde ytret et problem med smerte på intime steder. Da er det opp til profesjonelle å avgjøre årsak, og det er tilstand basert på hygiene eller annet, og tiltak i forhold til det. Og om dine fosterforeldre var overopptatt av hygiene, og bekymret for deg, tross din gode lukt og ofte dusjing og ingen problemer, så er det kun en samtale som er innenfor her, og den skulle da foregått med din fostermor eller en annen dame du var trygg på, siden du selv var jente. Det finnes ingen slingringsmonn her i følge loven! Så til alle som forsvarer mannens handlinger, dvs ugjerning, med uvitenhet og klønete osv: loven er klar, dette er overgrep! Loven tar ikke hensyn til om man ikke viste bedre, var klumsete, tullet, var beruset, eller om barnet selv syns dette var greit, eller om det selv tok initiativ til dette og ytret ønske om det! Man kan synse og mene hva man vil, det endrer likevel ikke det faktum at et overgrep dessverre fant sted. Det hele er så beklagelig, ts, klem til deg!❤

Du utgir deg her nærmest som en lovekspert. For å ikke bli oppfattet som en bløffmaker må du oppgi noen referanser for dine påstander. Spesielt er jeg nysgjerrig på dine påstander om at det er mer ulovelig for det ene foreldrekjønnet enn det andre. Det har jeg aldri hørt noe om tidligere.

Anonymkode: 59aac...704

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...