Gå til innhold

Tør dere å drikke en øl i et middagsselskap hvis dere skal kjøre først etter 3 timer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dævendøtte

Mannen min gjør det av og til, dog ikke en halvliter, men en flaske til god middag.

Jeg drikker ikke, så da gjør jeg det heller ikke. 

Er 100 % sikker på at man er kjørbar etter en halvliter med øl tre timer senere. Ingen har promille tre timer etter 0,5 liter med vanlig øl. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den Sagnomsuste
AnonymBruker skrev (På 2021-7-30 den 18.43):

Brukte denne: https://promille.no/promille-kalkulator/

Kunne ikke kjørt før 18.30. Kvinne 48 kg.

Drikker av prinsipp ikke om jeg har planlagt å kjøre.

Screenshot_20210730-184131_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: dc076...3ea

Ehh, jo?? Du kunne jo med god margin ha kjørt kl 1630 🍺

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2021-7-29 den 21.09):

Selvsagt, det går fint. 

Anonymkode: 073a5...7ef

Det går ikke nødvendigvis fint. Kanskje det gjør det for de som tåler alkohol godt, men det er ikke lurt å ta slike sjanser uansett. Selv veier jeg lite, er jente og tåler ikke alkohol ekstremt godt. Jeg ville aldri gjort dette. 

Anonymkode: d65d9...ea3

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg hadde turt, men er ikke tjukk nok i hue til å gjennomføre det

Anonymkode: 8b99e...cfa

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.7.2021 den 18.43):

Brukte denne: https://promille.no/promille-kalkulator/

Kunne ikke kjørt før 18.30. Kvinne 48 kg.

Drikker av prinsipp ikke om jeg har planlagt å kjøre.

Screenshot_20210730-184131_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: dc076...3ea

Jeg ble litt satt ut av den kalkulatoren jeg, for hos meg (83kg) stod det at jeg kunne drikke hele tre glass med vin mellom kl. 18.00 og 21.00, og helt fint kjøre igjen kl.23.00, men når jeg puttet på en halvliter med øl sammen med vinen, da kunne jeg ikke kjøre før 01.30 -hvorfor en og en halv time ekstra med en øl bare, når vin er mye sterkere?

Og uansett -tre glass vin liksom?? Og så kjøre et par timer etterpå? Hadde jeg aldri trodd var ok. Jeg har ikke en gang lappen, men ble opplært til å tenke "ni timer etter alkohol"

Anonymkode: 703c4...db6

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, det hadde jeg aldri ville risikert. Tenk å havne i et uhell med 0,16 i promille? Innenfor det tillatte, men kunne mulig vært unngått med null promille. Dette sjanser jeg ikke på. 

Anonymkode: 1684c...074

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg ble litt satt ut av den kalkulatoren jeg, for hos meg (83kg) stod det at jeg kunne drikke hele tre glass med vin mellom kl. 18.00 og 21.00, og helt fint kjøre igjen kl.23.00, men når jeg puttet på en halvliter med øl sammen med vinen, da kunne jeg ikke kjøre før 01.30 -hvorfor en og en halv time ekstra med en øl bare, når vin er mye sterkere?

Og uansett -tre glass vin liksom?? Og så kjøre et par timer etterpå? Hadde jeg aldri trodd var ok. Jeg har ikke en gang lappen, men ble opplært til å tenke "ni timer etter alkohol"

Anonymkode: 703c4...db6

Den kalkulatoren er helt feil når det gjelder vin. Jeg kan visstnok kjøre 1 time etter at jeg har helt nedpå en flaske vin. 

Jeg har som sagt promillemåler. Derfor jeg uttaler meg så bastant her. Ville aldri stolt på en kalkulator på nett, da det er individuelle forskjeller. 

Anonymkode: ba225...d7e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det handler ikke om å tørre for meg. Jeg kjører ikke etter jeg har drukket, så enkelt er det.

Anonymkode: 88fa3...2e4

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Selvfølgelig. Å ikke våge det er bare tegn på uvitenhet - i alle fall om du er mann og 80+ kg. Det er INGEN alkohol igjen i blodet etter 3 timer. Selv en kvinne på 65 kg har en promille på 0 etter en halvliter øl og 3 timer, men var jeg det så ville jeg kanskje legge på en time ekstra, evt gå for 0.33. Eller begge deler om man er enda lettere.

Det er så fryktelig mye moralisme rundt dette at jeg blir helt kvalm. Det er 100% trygt å kjøre 3(4) timer etter én øl. Det er imidlertid farlig å kjøre dagen derpå en skikkelig fest (selv om promillen er 0), om du har sovet dårlig, er stressa, sliten ... 

Anonymkode: 13859...d53

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det handler ikke om å tørre for meg. Jeg kjører ikke etter jeg har drukket, så enkelt er det.

Så du drikker aldri? 

Anonymkode: ba225...d7e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hedda-78
Trøndere1 skrev (På 29.7.2021 den 21.27):

Null stress. Koser meg med en halvliter til maten å kjører umiddelbart om det var nødvendig. Vi er så hysteriske blitt på alt i dette landet. Det er en kjørepils. Et etablert begrep i Norge i lange lange tider. 

"Å spikre paller" er også et etablert begrep.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trøndere1
Hedda-78 skrev (1 time siden):

"Å spikre paller" er også et etablert begrep.

Å det må man etter en halvliter ? Eller …? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Brunhilde
AnonymBruker skrev (På 4.8.2021 den 6.49):

Nei drikker ikke øl for er ikke alkoholiker 

Anonymkode: 2793e...826

Godt for deg, vennen ❤️

venus24 skrev (På 4.8.2021 den 9.59):

En øl på 60 kg er kanskje litt i overkant, eller?

:skratte:

AnonymBruker skrev (På 4.8.2021 den 14.09):

Jeg er enig med deg! For meg er det enten eller, enten kjører jeg og da drikker jeg alkoholfritt, og om jeg velger alkoholholdig drikke så kjører jeg ikke den dagen/kvelden! Så enkelt er det. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
-jk- skrev (På 29.7.2021 den 21.05):

Nei. Man vet aldri om man må kjøre tidligere, f.eks om noen blir syke. Er jeg sjåfør så drikker jeg ikke, uavhengig av om det er 3, 6 eller 9 timer til jeg skal kjøre. 

Med den logikken må du jo alltid være 100 % avholds?

Anonymkode: 7a836...743

Lenke til innlegg
Del på andre sider
-jk-
AnonymBruker skrev (På 6.8.2021 den 11.53):

Med den logikken må du jo alltid være 100 % avholds?

Anonymkode: 7a836...743

Nei, det holder da at sjåføren ikke drikker. Da har man alltid en person som kan kjøre, når som helst. Jeg trenger ikke alltid å være sjåføren. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...