Gå til innhold

Vi drømmer om å sove til kl. 8 i helger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Blir forbauset over folk som får barn uten å skjønne at de må gi avkall på å sove lenge i noen år. Om ikke TS vil ta til seg råd her, så får hun begynne å legge seg tidligere om kvelden. Sove fra f.eks 2200 - 0700 gir jo 9 timer søvn. 

Anonymkode: 69347...8a6

Haha, nei jeg trenger ikke råd om at «sånn er det» jeg ønsket tips og erfaringer fra folk som har fått til dette, jeg trenger ikke oppgulp fra deg. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha, nei jeg trenger ikke råd om at «sånn er det» jeg ønsket tips og erfaringer fra folk som har fått til dette, jeg trenger ikke oppgulp fra deg. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Oppgulp? Legg deg tidligere, så får du nok søvn. Var det ikke det som var problemet ditt? 

Anonymkode: 69347...8a6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde små barn før skjerm ble livsfarlig, så det gikk en tegnefilm eller to før jeg fikk klort meg ut av sengen, ja. TV på soverommet var gull verdt 😄

Anonymkode: 081e5...ad5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er litt individuelt når barna klarer å stå opp aleine og se litt tv eller leke, kanskje når eldste er 3? 4? 

Det jeg reagerer på er forslag om å sette fram f.eks gulrot og druer og slike ting, er dere ikke redd for kvelning? Spesielt når det kommer som forslag til hva en kan gi en 2-åring... 

Skjønner godt at dere ønsker å sove litt ekstra i helger, tipper kanskje det er lettere om et par år. Kanskje tidligere også, veldig individuelt. 

I mellomtiden må jeg bare slå et slag for å legge seg litt tidligere, det kan være undervurdert! Hvis barna sovner i sjutiden på kveldene, så rekker dere jo litt voksentid, og kan legge dere 21 eller 22 innimellom. Da blir det jo mange timer søvn! Hvis dere i tillegg har dager der én står opp og én slumrer videre, så er det jo ikke søvnmangel, i allefall.

Vi har akkurat begynt å venne dattera vår på å sove hos besteforeldre, og det er også helt utrolig hvor mye energi det kan gi å ha barnevakt. Vi har bare prøvd 2 ganger til nå, men det var veldig behagelig. Vi sov kanskje ikke så mye lengre, men hadde en helt annen morgenstemning enn med barn likevel.

Anonymkode: 75a35...49f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oppgulp? Legg deg tidligere, så får du nok søvn. Var det ikke det som var problemet ditt? 

Anonymkode: 69347...8a6

 Nei, det var ikke «problemet mitt». 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil altså sove lenge, la barna være alene, sette frem mat med kvelningsfare, helst låse dem på stua. 

Slutt å være så jævlig egoistisk. Barn står opp tidlig, sånn er det bare. 

Anonymkode: 6a2e8...4f2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vil altså sove lenge, la barna være alene, sette frem mat med kvelningsfare, helst låse dem på stua. 

Slutt å være så jævlig egoistisk. Barn står opp tidlig, sånn er det bare. 

Anonymkode: 6a2e8...4f2

Ingen har snakket om å sove lenge, er ikke som om de skal være alene i timesvis, det er snakk om å forskyve morgenen med maks  én time, med en film.

maten var kun et eksempel, det er ingen fanesak med knaskerøtter. 
 

Det er heller ikke snakk om å låse dem borte fra oss, men om å stenge av resten av huset. Det gjør vi hele tiden uten problemer, vi har også låst av boder vi ikke ønsker at de skal gå inn i og rote i, skjønner ikke hvorfor dette skulle være problematisk? 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du har et luksusproblem. Det finnes mange som ikke kan sove ut en dag i uka engang, enten fordi de er alene om omsorgen, eller fordi partneren jobber i helgen. 

Jeg synes det er uforsvarlig uansett. Nå har jeg ei på 2,5 år, og hun kan jeg ikke la være oppe alene. Hun klatrer, hopper, løper og herjer, så det ville være direkte uforsvarlig å ikke være våken sammen med henne. Ikke hadde hun godtatt det heller. 
 

Jeg klarer ikke helt å forstå problemet ditt. Barna dine legger seg 19, og sover til ca sju morgenen etter. Hva har den ene ekstra timen noe å si? Hvis du i tillegg vet at det er din tur til å stå opp dagen etter, så har du jo muligheten til å legge deg en time tidligere, hvis det er den ene timen du føler du mangler? 

Anonymkode: d2b08...873

Skjønner ikke det her jeg heller. Det er jo bare å legge seg en time tidligere? TADA, problemet er løst uten å måtte låse unger inne og kvele dem med grønnsaker.

En 1-åring som sover til klokken 07 er jo luksus!

Anonymkode: f4479...015

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner ikke det her jeg heller. Det er jo bare å legge seg en time tidligere? TADA, problemet er løst uten å måtte låse unger inne og kvele dem med grønnsaker.

En 1-åring som sover til klokken 07 er jo luksus!

Anonymkode: f4479...015

Ja, nettopp. Det er det vi har tenkt å gjøre. Bør nok endre overskriften min. «Hvordan mest mulig effektivt kvelden mine innelåste unger?» 🙄

 

kg ass, jeg gir opp🙂🔫

 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fikk du barn når du har andre ønsker? 

Anonymkode: 5875e...dda

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor fikk du barn når du har andre ønsker? 

Anonymkode: 5875e...dda

Enn å være med de døgnet rundt? Tror du foreldre har 0 egne behov bare fordi de fikk barn? Man slutter ikke å være menneske bare fordi man har blitt mor, og de mødrene som gjør det, tror jeg ikke får de mest veltilpassede barna. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior var vel ca 10 år før han sov til etter kl 8.

Frem til han var 4 var han oppe ca kl 6 hver dag, og han godtok ikke å sitte alene og se på tv (før ipad tok over). Han var så utrolig selskapssyk og i veldig godt humør så det var bare for en av oss og stå opp frem til han var kanskje 7-8 år ellers kom han inn på rommet hvert 5 minutt og lurte på når vi skulle stå opp, om han kunne ta en banan, om han kunne gå ut, osv... og da var det ingen av oss som fikk sove. Andre barn kan sitte alene og se på tv fra de er 2. 

I "verste fall" har du ett barn som min yngste, og da kan det bli lenge til dere begge får sove til etter klokken 8. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Enn å være med de døgnet rundt? Tror du foreldre har 0 egne behov bare fordi de fikk barn? Man slutter ikke å være menneske bare fordi man har blitt mor, og de mødrene som gjør det, tror jeg ikke får de mest veltilpassede barna. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Dere visste jo at søvn blir det lite av med enda et barn når dere hadde utfordringer med dette med eldste. 

Anonymkode: 633c2...741

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville valgt å legge med tidligere slik at det ikke blir så ork å stå opp med barna. Eller fortsette å bytte på hvem som får sove lengre i helgene. Kjipt, men slik er det å ha småbarn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (1 time siden):

Jeg ville valgt å legge med tidligere slik at det ikke blir så ork å stå opp med barna. Eller fortsette å bytte på hvem som får sove lengre i helgene. Kjipt, men slik er det å ha småbarn.

Trenger ikke å være slik, det er det jeg ønsket tips rundt. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Legger seg frivillig selv kl 20, sovner innen kl 21....straks 10 år

Anonymkode: 554ef...6e4

Kl 20 er veldig tidlig for en 10-åring, ikke rart hen våkner tidlig da😅 Min 10-åring kommer ikke hjem fra trening før nærmere 21, og er i seng 21.30- 22 i hverdagene.

Anonymkode: f1b84...a59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, nettopp. Det er det vi har tenkt å gjøre. Bør nok endre overskriften min. «Hvordan mest mulig effektivt kvelden mine innelåste unger?» 🙄

 

kg ass, jeg gir opp🙂🔫

 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Enig i at mye er «kg ass», men her virker det som du ikke er åpen for andres tanker og meninger og at du tar innspill i verste mening. Det var f eks ikke noe frekt i kommentaren du svarte «fuck off» til, helt vanlig å svare når foreldre klager. Det er en måte å få perspektiv på, finne trøst i for å «holde ut» det tøffe i årene med små barn. Men igjen, du har barn slm sover 19 ish til 7 ish? Noe svært mange mødre her misunner deg. Så det er ikke så dumt at du forsøker å ta innover deg det andre prøver å formidle til deg. 

Anonymkode: d510e...832

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.7.2021 den 16.30):

I samme etasje, døra vår går rett ut i en liten gang som går til stua, har vi døra åpen hører vi de. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Kveles man trenger man ikke lage mye lyd… uansvarlig å skulle la en 2 åring være alene oppe med et søsken. Er jo bare å sove til 08 annenhver dag, herrefred.

Anonymkode: 3a49b...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Enig i at mye er «kg ass», men her virker det som du ikke er åpen for andres tanker og meninger og at du tar innspill i verste mening. Det var f eks ikke noe frekt i kommentaren du svarte «fuck off» til, helt vanlig å svare når foreldre klager. Det er en måte å få perspektiv på, finne trøst i for å «holde ut» det tøffe i årene med små barn. Men igjen, du har barn slm sover 19 ish til 7 ish? Noe svært mange mødre her misunner deg. Så det er ikke så dumt at du forsøker å ta innover deg det andre prøver å formidle til deg. 

Anonymkode: d510e...832

Det er frekt å svare når foreldre klager, ingen har bedt om å få satt noe i perspektiv. 
 

Hva i all verden hjelper det meg? «Tenk-på-sultne-barn-i-Afrika-strategien» har vel aldri hjulpet noen. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er frekt å svare når foreldre klager, ingen har bedt om å få satt noe i perspektiv. 
 

Hva i all verden hjelper det meg? «Tenk-på-sultne-barn-i-Afrika-strategien» har vel aldri hjulpet noen. 
 

ts

Anonymkode: 20d6c...2c7

Den hjelper vel noen å se ting i perspektiv. Ikke alle selvfølgelig 😉 Men det er altså en grense for mye man får klage uten motsvar. 

Anonymkode: 9e7af...7ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...