Gå til innhold

Å bli utestengt fra vennegjengen «bursdag»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppdaget nylig at flere venninner har vært på 30 årsdag til ei «nær venninne» av meg. Det ble som jeg fryktet at alle var invitert uten meg og det gjør så vondt. Har i tillegg invitert vedkommende flere ganger da vi er gamle barndomsvenner og hun har sagt nei hver gang fordi hun er for opptatt, pusser opp, er på ferie, eller er så opptatt men andre har hun muligheten til å møte. Er så glad i henne og hun er verdens snilleste men hun må jeg si er litt falsk når hun snakker nedsettende om folk så legger hun ut bilder av de på sosiale medier og forteller hvor glad hun er i de etterpå.. Har mistet moren min og jeg har trengt venner men har ingen gode.. Hun har vært klar over at jeg har vært veldig lei meg og kontaktsøkende men har ikke vært der en eneste gang! Har også fått barn og har ikke vært mer innom en en gang. Sitter bare å gråter nå, er så lei meg for måten jeg har blitt behandlet på og jeg skjønner ikke hvorfor. 
 

jeg har barn, hus og alt i orden mens denne gjengen har ikke det. Men kan ikke forstå at det er det som er problemet. Det er så vondt å bli utestengt, ikke invitert og utelatt. Det gjør så vondt. Jeg psyket meg skikkelig opp i sommer og sendte henne en melding å spurte henne om hun ikke hadde lyst til å møte meg grunnet at hun aldri hadde tid til meg, og da fikk jeg den fine meldingen tilbake om at jeg var en av hennes nærmeste venner og at jeg var så fantastisk osv, og at vi måtte sees snart.. Men det er jo bare tull😢 

Jeg har invitert vedkommende på dåp til datteren min og jeg merker at jeg ikke har lyst lengre. Å bli utelatt fra 30 årsdag og aldri bli invitert på noe gjør for vondt. 
 

jeg begynte faktisk å grine i går kveld når jeg så alle som var til henne og alle som hygget seg mens jeg satt hjemme. Jeg føler meg dum som har sendt henne så mange snaps, invitert henne på alt, gitt av meg selv og gjort alt jeg kan for å ha en relasjon med henne. Hun sitter sikkert å ler av meg å forteller hvor desperat jeg er etter kontakt til resten av vennegjengen og de tar heller ingen kontakt med meg lengre. 
 

Trodde aldri jeg skulle bli så mei meg av dette, men jeg ble faktisk helt knust. Hva tenker dere? Beholde henne, eller kaste henne? 

Anonymkode: 276e5...22d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg veldig godt.

Hadde sendt henne en meldig og sakt hvis det var noe med deg hun hadde problemer med hadde du satt pris på om hun tok det opp med deg.

Anonymkode: ba54f...e0f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv mistet alle vennene mine fra barne og undomsårene mens jeg ser at de fremdeles holder kontakten. Det er sårt at jeg er skvist ut av gjengen. Prøvde å ta kontakt før, men har ikke fått svar og de prøvde ikke å ta kontakt med meg lenger, så jeg ga fort opp med å prøve å være med i gjengen som før. Jeg var vel aldri en del av gjengen, tenker jeg. Den innerste sirkelen. Det er jo vondt å se at de fremdeles at de holder kontakten, men prøver å la  være og tenke på det. Er heller uten venner istedet for å være den som blir utfryst/ignorert.

Anonymkode: 55786...c2e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem trenger fiender når man har slike venner… Fy faen så råttent gjort, henne hadde jeg bare latt vær å ta kontakt med. Har du en barselgruppe eller noe hvor du kan finne deg nye venninner? Hvor bor du forresten? Jeg er 31 og utvider GJERNE min vennekrets :) 

Anonymkode: d966b...5e9

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kast.
Jeg hadde selv en stor venninnegjeng etter vgs, til tross for veldig mye drama og utestenging av meg arrangert av en av dem uten at de andre gjorde mye fra eller til. Da jeg fikk barn gjorde jeg fortsatt det jeg kunne for å holde kontakt med alle. Ringte ukentlig, inviterte på besøk etc. Alle var hyggelige og kom om de kunne. 
En dag ringte jeg bestevenninnen min, hun sa hun kjørte og ikke kunne prate, og trodde hun la på. Da hørte jeg noen i bakgrunnen spørre hvem det var, og det jeg trodde var min bestevenninne svare en hun hatet å prate med. Jeg sendte en mld og sa hva jeg hadde hørt, noe som resulterte i at hun ringte dagen etter og kom med en lang forklaring på hvordan jeg gjorde for mye A, for lite B, for mye C, for lite A, for mye B, for lite C, så alt jeg gjorde galt som venninne nullet seg veldig ut. Det hele kom ned til at jeg var en fin venninne så lenge de andre ikke holdt ut med henne uten meg som formildende mellomledd da hun har veldig sterk personlighet, men nå hadde hun nye venner og trengte ikke meg mer. Etter dette sluttet jeg å være den som tok først kontakt med de andre venninnene i gjengen og, alle forsvant innen kort tid, så ingen av dem var ekte venner. 
Sånne venner er ikke verdt tiden og energien din. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Er så glad i henne og hun er verdens snilleste men hun må jeg si er litt falsk når hun snakker nedsettende om folk så legger hun ut bilder av de på sosiale medier og forteller hvor glad hun er i de etterpå..

Anonymkode: 276e5...22d

Hun gjør det samme med deg. Hun er ikke verdens snilleste, det er et spill. Hadde en sånn "venninne" jeg også.

Anonymkode: 22563...007

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde rett og slett ghosta. Hadde ikke sagt noe, bare forsvunnet. 

Anonymkode: c72d9...a14

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare latt være å ta kontakt, og hvis hun kontakter deg så sier du fra at du ble såret over å bli utelatt i bursdagen. 

Anonymkode: 229b3...82e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde latt det gå, og ikke kontaktet henne igjen først.

Anonymkode: b3401...e38

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du har det vondt nå. Men du må tenke at det er hennes tap, hun er ingen venninne. Slutt å følg henne på sosiale medier, hold deg langt unna henne. Hun er ikke snill og prøv å glemme henne, hun er ikke der for deg.

Anonymkode: 946d9...8ed

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kontakt henne mer, hold deg langt unna. Stakkars deg, føler virkelig med deg. Men det er bedre å være alene enn å ha en slem venn du ikke kan stole på som sårer deg. Hvis du nettopp har fått barn så er du sikkert ekstra følsom, jeg skjønner det er tøft. Men fokuser mer på de menneskene som gir deg noe positivt, om det så bare er familiemedlemmer, mannen din eller en kollega. Bygg deg opp igjen.

Anonymkode: 49321...255

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henne hadde jeg avinvitert i dåpen. Sagt det som det var at siden du ikke var bedt i 30 årslaget hennes, så er dere ikke så nære venner som du trodde, og følgelig ble det ikke naturlig for deg å be henne i dåpen. 

Anonymkode: 8258f...917

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Henne hadde jeg avinvitert i dåpen. Sagt det som det var at siden du ikke var bedt i 30 årslaget hennes, så er dere ikke så nære venner som du trodde, og følgelig ble det ikke naturlig for deg å be henne i dåpen. 

Anonymkode: 8258f...917

Dette

Anonymkode: 7ccc0...fdd

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvem trenger fiender når man har slike venner… Fy faen så råttent gjort, henne hadde jeg bare latt vær å ta kontakt med. Har du en barselgruppe eller noe hvor du kan finne deg nye venninner? Hvor bor du forresten? Jeg er 31 og utvider GJERNE min vennekrets :) 

Anonymkode: d966b...5e9

 Ja, jeg er ganske langt nede etter dette. Bor for øyeblikket i Trondheim by. Hvor bor du?

Anonymkode: 276e5...22d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her 

Føler det blir veldig feil å ha henne i dåpen til datteren min, men invitasjonen er sendt for over 2 måneder siden og hun ble «så glad for å bli invitert» Det som er det merkelige er at hun la ut på Facebook åpenlyst samt takket for en hyggelig bursdag der alle kom og feiret henne.. Tenker hun ikke på at jeg leser dette? 
 
Jeg føler meg tråkket på, pisset på, ignorert og gjort til latter! Synes det er veldig trist! 
 

Har virkelig ikke lyst å ha henne i dåpen til sønnen min. Har lyst å skrive noe til henne men er redd for å angre, 

Det var en bursdag der familie og venner var invitert men ikke meg, og hvis jeg er en av hennes nærmeste venner så er det jo rart å ikke bli invitert! Så på en måte motsier hun seg selv.. 
 

Er så trist over dette og føler hun leker med meg. Dette er rett og slett ikke greit! 

Anonymkode: 276e5...22d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hadde rett og slett ghosta. Hadde ikke sagt noe, bare forsvunnet. 

Anonymkode: c72d9...a14

Ja, det er kanskje best. 
 

Har veldig lyst til å «gjøre igjen, og føler hun fortjener å få ingenting igjen av meg!  Er dette beste måten å gjøre det på?

 

Anonymkode: 276e5...22d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er konfliktsky som bare rakkeren, men hadde kanskje motet meg opp til å sende «det er best du ikke kommer i dåpen». Så får hun tenke seg om.

Anonymkode: 205b5...3a9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her igjen. 
 

Bursdagen var visst planlagt i lang tid og greier😢 Mange hadde fått invite i god tid men ikke jeg..  Forstår ikke dette..
 

Jeg er så lei meg😢 Virker nesten som hun gjør det for å være slem mot meg eller noe.. Fordi hun skal liksom gni det inn at hun hadde bursdag og at det var så koselig med fest osv, men jeg var ikke invitert. Hun har en slags avsmak til meg pga et eller annet og jeg aner ikke hva..
 

Det virker som om jeg ikke er bra nok sammen med hele gjengen, men bra nok alene.. Det kan også være sjalusi da jeg har god økonomi, stort hus og alt hun ønsker men får ikke det til å stemme fordi hva har det for seg med å utelates fra en bursdag? 
 

 

Anonymkode: 276e5...22d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...