Gå til innhold

Ville du operert nesen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Blondie65 skrev (Akkurat nå):

Jeg har allerede definert i et tidligere innlegg hva jeg mener er reelle behov. 

Javel, men det er opp til mennesker å selv velge hva som er reelle behov for en selv, uten at det skal bli møtt med en haug av fordommer.

Anonymkode: 29223...87e

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ingenting galt med nesa di. Du har derimot litt svak hake, så da forstørres nesa på en måte. Les om mewing. Ikke rør nesa, det vil ikke endre noe på estetikken. Synd du ser søt ut!!

Anonymkode: 8c52e...5db

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Blondie65
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Javel, men det er opp til mennesker å selv velge hva som er reelle behov for en selv, uten at det skal bli møtt med en haug av fordommer.

Har jeg skrevet noe sted at det er opptil noen andre å bestemme?

Jeg vil imidlertid aldri anbefale en person plastisk kirurgi, uansett grunn. Når TS spør i denne tråden er det jo nettopp vår mening om hennes nese og et behov for operasjon hun spør om. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, men ville gjort noe med haka. 

Anonymkode: ef9b8...b35

Stygt innlegg. 

Anonymkode: f1b49...11e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Stygt innlegg. 

Men det er sant, da. Nesa til TS er en drømmenese. Helt perfekt vil jeg si. Rett og pent proporsjonert, som på en supermodell. Haka er derimot tilbaketrukken. Mange har det, inkludert meg selv. Prøvde å knote til et bildekesempel her nå: 

hake2.jpg

hake.jpg

Anonymkode: 8c52e...5db

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Du ser nydelig ut og har en fullstendig perfekt nese. Ingen kirurg i verden klarer å skulpturere nesen din like bra, så du kommer garantert til å angre om du tar operasjon.

Ta heller, som en av de andre skrev her, fillers i haken om du absolutt føler du må gjøre noe. Det er ikke uopprettelig og så vil du ikke lenger oppleve at nesen "står så mye ut".

Den beste løsningen synes jeg likevel er at du ikke gjør noe. Du har et nydelig ansikt og det er bare sjarmerende og vakkert og søtt at ikke alt er i fullstendig balanse. Det kjedeligste i verden er jo disse dukkepene hollywood-damene som ser dønn like ut.

Anonymkode: b4e72...a95

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Blondie65 skrev (6 minutter siden):

Har jeg skrevet noe sted at det er opptil noen andre å bestemme?

Jeg vil imidlertid aldri anbefale en person plastisk kirurgi, uansett grunn. Når TS spør i denne tråden er det jo nettopp vår mening om hennes nese og et behov for operasjon hun spør om. 

Det vet jeg ikke, har ikke lest hele tråden.

Anbefalte en jeg kjenner pk, ekstremt utstående ører ( ingen hold ) og vedkommende fikk et bedre liv, mange år siden og aldri hatt problemer etterpå, kun et mer lettere og bedre liv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Absolutt ikke. Du har kjempe fin nese. 

Jeg har operert når jeg var 19 år. Angrer hardt. :(

Anonymkode: 0f113...2ac

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Absolutt ikke! Du har kjempefin nese!

Jeg synes du er fin akkurat sånn som du er, og mener på ingen måte at du behøver å gjøre noen ting. Nesen din er flott og du er flott!

Når det er sagt, om dette virkelig plager deg og du ender opp med å ville gjøre noe, ikke rør nesa! Du har en konveks profil, som kan tyde på at underkjeven din ligger lenger bak enn overkjeven. Dermed blir haken liggende lenger bak enn nesen. Har du fått beskjed noen gang av tannlegen om at du har oversikt? Det er nemlig vanlig med en sånn profil. Dersom du har det, og ønsker å gjøre noe med profilen din i fremtiden, bør du snakke med tannlegen din, evt en kjeveortoped. Regulering/kjeveoperasjon kan gi et mye bedre resultat enn neseoperasjon. 

Eksempel:

jaw-surgery-before-after-overbite.png

Anonymkode: d8d62...976

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hva er galt med nesen din?

Tror som en annen her at det er haken som bare burde bli større for å skape bedre symmetri.

Anonymkode: 45541...bf2

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Eksempel:

Og bare så det er sagt, dette var et eksempel som viser hvor mye haken påvirker nesen. Dette var ikke ment som at du likner på noen av dem, eller behøver kirurgi. Bare for å illustrere profiler og at kjevegirurgi kan påvirke profilen veldig. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Du har jo en type nese folk opererer seg for å få! Det eneste som mangler på deg sitter mellom ørene.

Anonymkode: 80f24...cfd

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Absolutt ikke! Du har kjempefin nese!

Jeg synes du er fin akkurat sånn som du er, og mener på ingen måte at du behøver å gjøre noen ting. Nesen din er flott og du er flott!

Når det er sagt, om dette virkelig plager deg og du ender opp med å ville gjøre noe, ikke rør nesa! Du har en konveks profil, som kan tyde på at underkjeven din ligger lenger bak enn overkjeven. Dermed blir haken liggende lenger bak enn nesen. Har du fått beskjed noen gang av tannlegen om at du har oversikt? Det er nemlig vanlig med en sånn profil. Dersom du har det, og ønsker å gjøre noe med profilen din i fremtiden, bør du snakke med tannlegen din, evt en kjeveortoped. Regulering/kjeveoperasjon kan gi et mye bedre resultat enn neseoperasjon. 

Eksempel:

Man ser fra bildet at ts er en ung jente. Det er ingenting galt med nesa men hun sliter.

Det dere gjør her med å peke på andre steder er skammelig. Nå kommer ts til å lete andre steder. 

kutt ut. Hvor gammel er dere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man ser fra bildet at ts er en ung jente. Det er ingenting galt med nesa men hun sliter.

Det dere gjør her med å peke på andre steder er skammelig. Nå kommer ts til å lete andre steder. 

Man sier bare at det kan være  annen kirurgi vil kunne gjøre noe med problemet til TS.

Eventuelt ikke-kirurgi,ed fillers i haken. Ingen har sagt at TS trenger det, men TS har etterspurt svar. 

Er det ikke bedre at folk gir TS alternativer, enn at hun opererer noe som er perfekt (nesen) og angrer?

Nesen til TS er perfekt, slik 'alle' vil ha.

Men TS tror at nesen er for langt ut fra ansiktet hennes og ønsker å korte den ned. Det ville jo vært katastrofalt for henne hvis hun traff en kirurg som så sitt snitt til å tjene masse penger på denne usikkerheten.

Så sier vi det åpenbare, at det er haken som kan gi TS inntrykk av at nesen er problemet. Er ikke det bedre å si, fremfor noe annet?

Det er ikke noe 'feil' med TS, veldig få er perfekte. Men hun etterspør seriøse svar på et problem hun har.

Å ta litt fillers i haken er ikke slemt å tipse om, i dette tilfellet. Hvis TS ikke hadde spurt hadde det vært slemt.

Anonymkode: 45541...bf2

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Enig, det er ingenting galt med nesa hennes. Og hun sliter, og det hun beskriver er at hun mistrives med profilen ved å si noe ala "nesen min henger liksom så langt ut". Hun trenger som sagt ikke å gjøre noenting med hvordan hun ser ut. Men, veldig mange unge mennesker som ikke trenger det legger seg under kniven. Hver dag. Og mange drar til Tyrkia og opererer seg hos useriøse aktører. Med varierende resultat.

Ettersom hun allerede har en perfekt nese, vil en eventuell operasjon av den bare skape en dårlig spiral. Det vil ikke løse det hun føler usikkerhet på og man risikerer å ta nye operasjoner som heller ikke vil hjelpe.

Dermed synes jeg det er i hennes beste interesse å bli informert om at nesen er perfekt, og at dersom hun føler at hun MÅ gjøre noe med profilen sin, ta kontakt med riktig faggruppe. Få tenker på at en tannlege kan påvirke dette. Og det er mye bedre enn at hun opererer noe som er perfekt fra før av fordi vi skulle være "snille" og ikke nevne at dette kanskje er grunnen for hvorfor hun har en misoppfatning av nesen sin. I tillegg kan denne profilen være et resultat av en malokklusjon, og det kan være funksjonelle grunner til å regulere også. Men slikt må naturligvis vurderes av fagfolk. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Blondie65 skrev (2 timer siden):

Jeg er i mot plastisk kirurgi fordi det skaper et behov der det ikke finnes. De eneste som blir virkelig lykkelig av dette skapte behovet er kirurgene som håver inn penger på helt unødvendige operasjoner.

Når vi også vet at noen av de som begynner med plastiske operasjoner fortsetter i det uendelige fordi de finner andre innbilte behov for korreksjoner og dermed bare fortsetter og fortsetter å ødelegge seg selv i jakten på det perfekte, er det ikke lett å påstå at plastiske operasjoner er noe å anbefale.

Vi har et par veldig gode eksempler på plastikkoperasjon avhengige personer innenfor influencer verdenen.

Det jeg reagerer på er at noen hevder at man først og fremst har behov for psylologhjelp når man vurderer en kosmetisk operasjon, noe som ikke trenger å være tilfellet. Det finnes helt klart mennesker som aldri blir fornøyd og fortsetter, men jeg er ganske sikker på at det ikke gjelder majoriteten. Jeg har som nevnt selv tatt en neseoperasjon.

Neseoperasjonen definerer ikke hvem jeg er som person og jeg tok ikke skade av operasjonen. Det var noe jeg hadde vurdert lenge og jeg valgte å ta operasjonen - hvorfor skulle jeg ikke hatt muligheten til å gjøre det? bare fordi det finnes mennesker som ikke klarer å slutte så skal ikke jeg kunne ta det? Jeg tok operasjonen for to år siden, har ikke tatt flere operasjoner og har ingen planer om å ta flere. Jeg tar ikke Botox og fillers og fokuserer på å ha et naturlig utseende. Møtte andre hos kirurgen min som skulle gjennom det samme som meg, helt normale mennesker som ikke ser ut som folk på diverse reality-programmer.

Og som en her nevner, det er opptil hver enkelt å bestemme hva som er reelle behov for dem.

Anonymkode: 0a797...ee2

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Nei. Men jeg ønsker selv å operere min nese, er ikke veldig mange andre som ser det jeg ser og forstår det. Så jeg tenker du må ta det valget som er rett for deg. Vil DU operere nesa di?

Anonymkode: 1b103...a24

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det jeg reagerer på er at noen hevder at man først og fremst har behov for psylologhjelp når man vurderer en kosmetisk operasjon, noe som ikke trenger å være tilfellet. Det finnes helt klart mennesker som aldri blir fornøyd og fortsetter, men jeg er ganske sikker på at det ikke gjelder majoriteten. Jeg har som nevnt selv tatt en neseoperasjon.

Neseoperasjonen definerer ikke hvem jeg er som person og jeg tok ikke skade av operasjonen. Det var noe jeg hadde vurdert lenge og jeg valgte å ta operasjonen - hvorfor skulle jeg ikke hatt muligheten til å gjøre det? bare fordi det finnes mennesker som ikke klarer å slutte så skal ikke jeg kunne ta det? Jeg tok operasjonen for to år siden, har ikke tatt flere operasjoner og har ingen planer om å ta flere. Jeg tar ikke Botox og fillers og fokuserer på å ha et naturlig utseende. Møtte andre hos kirurgen min som skulle gjennom det samme som meg, helt normale mennesker som ikke ser ut som folk på diverse reality-programmer.

Og som en her nevner, det er opptil hver enkelt å bestemme hva som er reelle behov for dem.

👏👏👏👏👏👏👏👏

:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jo, det gjør det faktisk. Det definerer deg som en ekstremt utseendefiksert person. For det er jo det det handler om. Ikke om funksjon, men om det kosmetiske. 

Man trenger ikke være realitydeltaker eller influencer for å være utseendefiksert. Jeg kjenner mange som er som deg. Normale mennesker, sånn sett, men alle er veldig meg, meg, meg. 

Anonymkode: ef9b8...b35

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, man er ikke det.

Jeg er FOR alt som gjør livet til folk lettere, det ER mange som sliter med eks stor nese, digre poser unger øyne, bryst o,l -hvorfor skal ikke de få rette på noe som gir de bedre livskvalitet?  

Nettopp. Det gjelder helt normale folk som får bedre livskvalitet av operasjon. De fleste som tar operasjon er ikke utseendefikserte influencere som reklamerer for kosmetiske inngrep.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...