Gå til innhold

Overnattingsgjester - er samfunnet på vei til å bli kaldere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Også noe annet å være vertinne når man var hjemmeværende husmor, enn når man jobber 100 %, og gjør det meste av arbeid og organisering på hjemmebane i tillegg. Da er de få ferieukene ikke tilgjengelige for folk som ønsker gratis b&b. 

Anonymkode: e416d...f21

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingenting imot å være på overnatting eller få overnattingsbesøk i et par dager, men ikke mer enn en helg.

Problemet mitt nå er at jeg er kronisk syk, og jeg trenger svært mye ro. Det gjør slike besøk vanskelige dessverre.

Anonymkode: c960a...e24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har ingenting imot å være på overnatting eller få overnattingsbesøk i et par dager, men ikke mer enn en helg.

Problemet mitt nå er at jeg er kronisk syk, og jeg trenger svært mye ro. Det gjør slike besøk vanskelige dessverre.

Anonymkode: c960a...e24

Jeg også. Før jeg ble syk elsket jeg å ha besøk, til tross for lite plass.

Nå kan jeg bruke 14 dager i etterkant av et 3-dagers besøk på å komme til hektene igjen. Innebærer også å få magen til å fungere igjen. Nå sliter jeg med flere heftige sykdomstilstander da; jeg setter på ingen måte normen😌men tenker det er ventig å skille desse gruppene!

Jeg er vel den minst kalde personen i slekten. Likevel blir jeg sett på som kald😭

Anonymkode: af506...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marte79

Har selv opplevd at folk som jeg ikke var i kontakt med i flere år, plutselig prøvde å invitere seg selv etter at de fikk med seg at jeg hadde flyttet til utlandet. Dette var veldig frekk synes jeg, og jeg svarte med at katten vår er dessverre allergisk mot besøk 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 15.50):

Synes det kommer helt an på.  Har noen venner som kommer for å besøke ossog være med oss.  Vi lager mat sammen, handler sammen, tar oppvasken sammen og har det veldig hyggelig.  Har hatt en av de boende her en måned uten problem.  Vi har et ekstra soverom med bad i kjelleren så gjester kan få litt privatliv.   Vi kjenner hverandre så godt at trenger en av oss å ta en hvil så gjør man det.

 Det jeg ikke liker å ha besøk er noen som ser på oss som billig hotellrom med full service.

Anonymkode: a866a...de4

Akkurat sånn er jeg også! Vi får stort sett hver sommer besøk av en av mine bestevenninner, mannen og barnet og de blir gjerne opp til en mnd. Det er de fineste gjestene man kan ha på besøk og alle forventninger er avklart fra begge sider på forhånd. De får sine egne hyller i kjøleskapet, handler inn sin egen mat i tillegg til at vi selvfølgelig har fellesmiddager. Alle kan gjøre som de vil, komme og gå og det er ingen forventninger om sosialisering 24/7. De rydder og vasker etter seg og gjør daglige gjøremål i huset. Om de /oss vil sitte på rommet å se på film en hel kveld så er det ingen som bryr seg om det. Jeg elsker besøk når man har en slik gjensidig forståelse 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2021-7-29 den 11.54):

Jeg rett og slett hater overnattingsbesøk...

Har nå uinviterte familiegjester, som oppga dag, ikke tidspunkt, for sin ankomst. Sprer sine eiendeler over hele huset, forventer servering og "underholdning". Og gir beskjed om hva som må kjøpes inn av mat. 

Høyst uklart når de har tenkt å dra. Ligger an til at det blir en knapp ukes opphold.

Moro å bruke en av sine tilmålte ferieuker som "hotellvertinne"? 

Anonymkode: 47902...196

Send Vippskrav for minst halvparten av maten de forventer at du  kjøper inn, og gi dem en liste over aktiviteter og severdigheter der du bor. Finn på en viktig avtale som du hadde glemt, og bli borte i flere timer, og si at de bare må ordne seg mat selv etc. 

En viss fare for at du kommer hjem til et rotete kjøkken og tomme skap, men da har du i alle fall fått noen timer "fri". Og de eiendelene de legger rundt over alt, kan du jo "rydde" og "glemme" hvor du har lagt.

Endret av Roci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...