Gå til innhold

Skammelig sletting av vaskinekritiske tråder og innlegg


Jegern Puahate

Anbefalte innlegg

Registrerer at denne nedrige taktikken blir tatt i bruk jevnlig her inne, har selv fått innlegg slettet etter at noen vaksinefans har grini til mods. Jeg kom kun med fakta og trakk konklusjoner deretter, som noen tydeligvis ikke likte. Kan ikke se at jeg brøt noen regler, ingen begrunnelse blir heller gitt ved sletting.

En kan godt påstå at vaksinekritikken er krass, usaklig, farlig, etc, men da får dere være konsekvente og slå ned på hets av de som sier nei også. Har sett at disse blir kalt idioter som fortjener å bli dausjuke av covid. Hvor helseskadelig det er å enten promotere eller kritisere vaskinen er fortsatt uklart.

Samt det å refere til nei-gruppen som anti-vaxxere er en billig og flau hersketeknikk, det er forskjell på være skeptisk til en vaksine kontra samtlig vaksiner.

Det bør være takhøyde i denne debatten som er viktig både personlig og politisk, så jeg må påpeke at det å klage inn\slette poster som en er uenig med etter eget godtbefinnende er ekstremt feigt og overbeviser ingen.

Sånn, da får vi se om denne tråden også blir slettet.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bryr du deg så intenst? Hvis du ikke vil ta den så la være da vel?! Jeg forstår og respekterer at dere velger å avstå fra vaksinajson, men denne misjonsvirksomheten deres forstår jeg null og nada av... 🙄

Endret av Den Sagnomsuste
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest et sted at veldig mange som er skeptiske til vaksiner, medisiner og generelt råd fra myndighetene ofte lider av vrangforestillinger og paranoia. Også er det sånn at mange av disse igjen kan ha schizofrene lidelser i varierende grad, og disse er tikkende bomber.

Vi vet hvor viktig disse vaksinene er for verdens befolkning, men selvfølgelig har disse vaksinene en bakside, alt som har en virkning har en bivirkning. Men i det store å det hele så gjør vaksinen mye mer godt en vondt.

Når man da lager masse tråder som etter de fleste eksperter's mening er fylt av svada så skjønner jeg at de blir slettet. Det er ikke bare noen få skeptikere som lufter litt tanker i disse trådene, noen ting som skrives er virkelig som konspirasjonsteorier å regne.

All den propagandaen som bables om kan få enkelte som allerede er i grenseland til å tippe over, det kan bli farlig. Blir litt som å vifte med en kniv foran en som sliter med selvskading. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Den Sagnomsuste said:

Hvorfor bryr du deg så intenst? Hvis du ikke vil ta den så la være da vel?! Jeg forstår og respekterer at dere velger å avstå fra vaksinajson, men denne misjonsvirksomheten deres forstår jeg null og nada av... 🙄

Er definitivt ikke mer misjonsvirksomhet i mot enn for vaksinen her, ikke mer intensitet heller.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, malifika said:

Nå har jeg lest et sted at veldig mange som er skeptiske til vaksiner, medisiner og generelt råd fra myndighetene ofte lider av vrangforestillinger og paranoia. Også er det sånn at mange av disse igjen kan ha schizofrene lidelser i varierende grad, og disse er tikkende bomber.

Vi vet hvor viktig disse vaksinene er for verdens befolkning, men selvfølgelig har disse vaksinene en bakside, alt som har en virkning har en bivirkning. Men i det store å det hele så gjør vaksinen mye mer godt en vondt.

Når man da lager masse tråder som etter de fleste eksperter's mening er fylt av svada så skjønner jeg at de blir slettet. Det er ikke bare noen få skeptikere som lufter litt tanker i disse trådene, noen ting som skrives er virkelig som konspirasjonsteorier å regne.

All den propagandaen som bables om kan få enkelte som allerede er i grenseland til å tippe over, det kan bli farlig. Blir litt som å vifte med en kniv foran en som sliter med selvskading. 

Jeg har lest et sted at de som ukritisk sier ja til vaksinen er noen godtroende samlebåndmennesker som ofte lider av flokkmentalitet og massive daddy-issues, de må la andre ta kritiske valg for dem for de har ikke troen på seg selv. Disse er tikkende, opptrekkbare forsøkskaniner. All den propogandaen de gledelig spiser opp gjør dem til perfekte lab-rotter.

Se, jeg kan også diskrediteringsleken.

Forresten, er det konspirasjon å si at denne vaksinen ikke har gått gjennom standard klinisk testing og at covid har lave rater for død og alvorlig sykdom, sammenlignet med andre sykdommer?

 

Edit: Vennligst ikke klag inn mine svar her for sletting, jeg vil gå videre til B-Kjendis status.

 

 

Endret av Jegern Puahate
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

malifika skrev (13 timer siden):

Nå har jeg lest et sted at veldig mange som er skeptiske til vaksiner, medisiner og generelt råd fra myndighetene ofte lider av vrangforestillinger og paranoia. Også er det sånn at mange av disse igjen kan ha schizofrene lidelser i varierende grad, og disse er tikkende bomber.

Vi vet hvor viktig disse vaksinene er for verdens befolkning, men selvfølgelig har disse vaksinene en bakside, alt som har en virkning har en bivirkning. Men i det store å det hele så gjør vaksinen mye mer godt en vondt.

Når man da lager masse tråder som etter de fleste eksperter's mening er fylt av svada så skjønner jeg at de blir slettet. Det er ikke bare noen få skeptikere som lufter litt tanker i disse trådene, noen ting som skrives er virkelig som konspirasjonsteorier å regne.

All den propagandaen som bables om kan få enkelte som allerede er i grenseland til å tippe over, det kan bli farlig. Blir litt som å vifte med en kniv foran en som sliter med selvskading. 

Her snakker vi hersketeknikk: ta vaksinen ellers er du schizofren😳

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jegern Puahate skrev (14 timer siden):

Registrerer at denne nedrige taktikken blir tatt i bruk jevnlig her inne, har selv fått innlegg slettet etter at noen vaksinefans har grini til mods. Jeg kom kun med fakta og trakk konklusjoner deretter, som noen tydeligvis ikke likte. Kan ikke se at jeg brøt noen regler, ingen begrunnelse blir heller gitt ved sletting.

En kan godt påstå at vaksinekritikken er krass, usaklig, farlig, etc, men da får dere være konsekvente og slå ned på hets av de som sier nei også. Har sett at disse blir kalt idioter som fortjener å bli dausjuke av covid. Hvor helseskadelig det er å enten promotere eller kritisere vaskinen er fortsatt uklart.

Samt det å refere til nei-gruppen som anti-vaxxere er en billig og flau hersketeknikk, det er forskjell på være skeptisk til en vaksine kontra samtlig vaksiner.

Det bør være takhøyde i denne debatten som er viktig både personlig og politisk, så jeg må påpeke at det å klage inn\slette poster som en er uenig med etter eget godtbefinnende er ekstremt feigt og overbeviser ingen.

Sånn, da får vi se om denne tråden også blir slettet.

Jeg er ikke den største tilhenger av KG-sine regler eller moderering. Men i dette tilfellet er de i det minste konsekvent. De godtar ikke helseskadelige råd. Man kan ikke anbefale noen å slutte å spise, eller en lav person å slanke seg (uheldig konsekvens av rigide regler). Mye av vaksineskepsisen er bare vås, og anbefalingene er farlige. KG drives av moderatorer som ikke har kompetanse innen medisin, eller ernæring, så de kan ikke vasse gjennom dritten for å finne legitim kritikk. Hvis kritikk skulle vært godtatt måtte de ha krevd at det var empirisk forankret, men det ville jo krevd en helt annen kompetanse blant moderatorene.

Vaksiner er ikke en politisk debatt, det er ikke noe som man skal ha en mening om. Det blir som om å debattere om regn gjør deg våt eller om paraplyer kan holde deg tør. Selv de farligste vaksinene, johnson og johnson, er ikke farligere enn å kjøre en time på mc, ri hest, eller drikke seg full. 

Hvis det fantes motstand mot vaksiner som inneholdt noe av verdi, fagfellevurdert og nyansert kunne det vært interessant. Men debattene blir alltid vridd over til absurditeter. Genterapi, magnetisme og nanoboter? Hva faen liksom? 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at moderatorene har bitt seg merke i blant annet kildene en del bruker i trådene sine. Høyreekstreme sider går vel fort under "innhold kvinneguiden ikke vil assosieres med". Med god grunn.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er eksperter selvom vi alle er totalt uvitende.

Er det ikke mer ærlig å si, jeg vet ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (2 timer siden):

Her snakker vi hersketeknikk: ta vaksinen ellers er du schizofren😳

Ja, for det var det var akkurat det jeg skrev. Nydelige lese ferdigheter 👍

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil vaksinere deg så fint, la være. Men la også være å forsøke å overbevise andre om å gjøre det samme, og å spre uriktig informasjon om vaksinen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

moho skrev (1 time siden):

 

Slett denne også da @anglofil

Endret av Elida88
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robin666
Jegern Puahate skrev (22 timer siden):

Jeg har lest et sted at de som ukritisk sier ja til vaksinen er noen godtroende samlebåndmennesker som ofte lider av flokkmentalitet og massive daddy-issues, de må la andre ta kritiske valg for dem for de har ikke troen på seg selv. Disse er tikkende, opptrekkbare forsøkskaniner. All den propogandaen de gledelig spiser opp gjør dem til perfekte lab-rotter.

Se, jeg kan også diskrediteringsleken.

Nei, du kan ikke det.

Det er kun anti-vaxere som ikke ler seg skakk når de leser det du skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er flyttet til riktig underforum ris og ros fra koronaforumet.  Tråden er videre ryddet for innlegg fra utestengt bruker, avsporinger og vaksinemotstand/ helseskadelige råd, samt svar til dette. 

Vi takker for innspill, men vi har stenge og klare regler vedrørende koronaforumet og vaksinedebatt. Viser for øvrig til dette innlegget/tråden:

 

Anglofil (teamleder)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg at mod har vært på ferde IGJEN og slettet masse poster som kun inneholdt vanlig diskusjon mellom brukere!

Helt håpløst!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Villfisker
Jegern Puahate skrev (7 timer siden):

Nå ser jeg at mod har vært på ferde IGJEN og slettet masse poster som kun inneholdt vanlig diskusjon mellom brukere!

Helt håpløst!

Helt enig. Hadde saklig og god diskusjon med noen jeg var helt uenig med, men begge parter kunne likevel holde en normal og saklig tone.

Moderatorene må bli flinkere til å skille mellom egen mening og synsing, og faktiske regelbrudd. Ikke bare fjerne ting de selv ikke liker. Det er en innsnevring av ytringsfriheten, og det er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...