Gå til innhold

Forelsket i bruker på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg som verdens dårligste ansatt, men har falt pladask og det er gjensidig. Har mange års erfaring og høy utdannelse. Noe som dette har aldri før skjedd. 

En crush hadde vært mulig å håndtere, men fra dag en opplevde jeg det som helt spesielt. Jeg følte vi matchet på alle måter, jeg føler meg hel sammen med han. En dyp kjærlighet jeg i mitt 40 år gamle liv aldri har følt. 

Jeg vet jeg må finne en ny jobb, og ser allerede etter. Ser de etiske problemene. Men sliter med å tenke at det er all wrong når det føles så bra. Hva tenker dere? 

Anonymkode: c8565...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ALL WRONG. 

Mer er det ikke å tenke på. 

Anonymkode: 09291...e8b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som i bruker av tjeneste. Men i dette tilfellet er det snakk om rusrehabilitering

Anonymkode: c8565...3f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles så godt for deg, så du ser ikke at det kan være all wrong?? 
 

Ethvert anstendig, ansvarlig,empatisk menneske grøsser av en så enkel selvretferdiggjøring.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier jo at jeg skjønner det etiske perspektivet. Skjønner at det både er uanstendig og uansvarlig. Og i mange situasjoner ville det vært uempatisk ovenfor bruker. Menni dette tilfellet er vi to voksne mennesker, uten psyk lidelser som som gjør han "sårbar" for å si det sånn. 

 

Anonymkode: c8565...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er ikke dette galt. Det fungerer bare ikke så lenge du er ansatt der han er bruker, men du ser jo allerede etter ny jobb. Med en gang du har sagt opp jobben er jo dette forholdet akkurat like innafor som alle andre. 

Anonymkode: 46e98...be3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig er ikke dette galt. Det fungerer bare ikke så lenge du er ansatt der han er bruker, men du ser jo allerede etter ny jobb. Med en gang du har sagt opp jobben er jo dette forholdet akkurat like innafor som alle andre. 

Anonymkode: 46e98...be3

Det var litt sånn jeg tenkte.. 

Anonymkode: c8565...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg sier jo at jeg skjønner det etiske perspektivet. Skjønner at det både er uanstendig og uansvarlig. Og i mange situasjoner ville det vært uempatisk ovenfor bruker. Menni dette tilfellet er vi to voksne mennesker, uten psyk lidelser som som gjør han "sårbar" for å si det sånn. 

 

Anonymkode: c8565...3f0

Rusrehabilitering, men det har ikke noe med psyken å gjøre mener du? 
 

tror ikke på deg lenger.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har gått i fella til en bruker under behandling?  Kom deg unna så fort du kan fra vedkommende. Ikke "rot" deg bort i en rusmisbruker. De er de største løgnerene de fleste av dem. Har selv jobbet i nesten 35 år med rusmisbrukere og det de er flinkest til er å lyve. Lyver for å imponere" oss som jobber med dem og spesielt for venner og familie.
Kom deg vekk fra brukeren og ikke ødelegg for videre karriere.

Anonymkode: fb08f...4f5

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var litt sånn jeg tenkte.. 

Anonymkode: c8565...3f0

Du har ingen tanker om at en rusmisbruker kan by på problemer?? Du ser mannen og ikke bagasjen helt til du ser bagasjen. De er gode på å manipulere.

Endret av MapleSirup
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matcher han også når han kommer ruset inn døra på kvelden og har skadet seg? Eller når det viser seg at han har brukt ditt kort for å kjøpe rus? Eller når han dukker opp rusa i barnedåpen til familien din?

Anonymkode: 93004...b47

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne var ute for det samme. Tok lang tid før hun skjønte hvor store problemer fyren har.

Anonymkode: 0eae1...f3f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Selvfølgelig er ikke dette galt. Det fungerer bare ikke så lenge du er ansatt der han er bruker, men du ser jo allerede etter ny jobb. Med en gang du har sagt opp jobben er jo dette forholdet akkurat like innafor som alle andre. 

Anonymkode: 46e98...be3

Nei, det er ikke det. Flere tilsynssaker på dette, hvor noen har endt med tap av lisens. Tidsperspektivet avhenger av hvilken behandlingsrelasjon det har vært. Helsepersonellet har et stort ansvar her.

https://www.helsetilsynet.no/tilsyn/tilsynssaker/2019/innledet-forhold-til-pasient-fire-maneder-etter-at-behandlingen-var-avsluttet-autorisasjonen-tilbakekalt/

Anonymkode: 3155c...553

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og min venninne mista jobben. 

Anonymkode: 0eae1...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Så du har gått i fella til en bruker under behandling?  Kom deg unna så fort du kan fra vedkommende. Ikke "rot" deg bort i en rusmisbruker. De er de største løgnerene de fleste av dem. Har selv jobbet i nesten 35 år med rusmisbrukere og det de er flinkest til er å lyve. Lyver for å imponere" oss som jobber med dem og spesielt for venner og familie.
Kom deg vekk fra brukeren og ikke ødelegg for videre karriere.

Anonymkode: fb08f...4f5

Imponere med hva? 

Anonymkode: 73254...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan har du klart å falle for han tro. Det er ikke galt å forelske seg i klienter, men en må selvfølgelig avslutte arb.forholdet. Du er jo klar over alt det. Men en rusmisbruker under rehabilitering kan fint bytte ut rus med forelskelse og også religiøsitet for å få kick. Håper du vet hva du gjør. 

Anonymkode: 73254...392

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så du har gått i fella til en bruker under behandling?  Kom deg unna så fort du kan fra vedkommende. Ikke "rot" deg bort i en rusmisbruker. De er de største løgnerene de fleste av dem. Har selv jobbet i nesten 35 år med rusmisbrukere og det de er flinkest til er å lyve. Lyver for å imponere" oss som jobber med dem og spesielt for venner og familie.
Kom deg vekk fra brukeren og ikke ødelegg for videre karriere.

Anonymkode: fb08f...4f5

Det var vel litt stigmatiserende sagt av en som jobber i feltet…?! Joda mange har den type adferd, men ikke alle. 
 

er selv sammen med en som har gjennomgått rusbehandling og det finnes ikke en mer ærlig og pålitelig mann enn han. 
 

men ts forstår du er i et dilemma. Håper det ordner seg for deg og dere!

Anonymkode: b9c74...b1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye for og i mot her, tror dessverre du gå i en felle her. Hvis du velger gå for han, så ta screenshot av alle rådene her og så kan du se deg tilbake etter en tid når realiteten slår til. 40 er ikke gammelt, men ville ikke kastet vekk tiden min heller på noe som neppe vil gå bra. Masse lykke til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ei venninne var ute for det samme. Tok lang tid før hun skjønte hvor store problemer fyren har.

Anonymkode: 0eae1...f3f

Og min venninne har vært sammen med sin samboer i mange år, og han har gjenomført rusbehandling. De har det kjempefint, gode jobber, stabil økonomi, barn og et godt kjæresteforhold. Dette kan slå ut begge veier, som alt annet. Selv om vi kjenner noen som det har gått sånn eller slik med, betyr ikke det nødvendigvis noe for TS sin del. 

Anonymkode: 46e98...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...