Gå til innhold

Andre kvinner som ser for seg å aldri være i et forhold igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Henkjønnet skrev (13 timer siden):

Han får høre det fra dama eller de rundt. Alt er menns skyld har du ikke skjønt såpass?

Så svaret ditt er 0? Heller ikke unge menn er glad i å påta seg skylda for brudd? 

Anonymkode: a5ef4...04c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er skremmende å lese hvordan du har lagt absolutt alle kvinner for hat. De er manipulerende, de har ingen selvinnsikt og de vet ikke sitt eget beste. Kanskje de bør kles i burka, fratas skrive- og leserettigheter og bare ha løpestreng mellom kjøkkenbenken og senga mens Mannen tar seg av resten? Omskjæring er kanskje også lurt, slik at kvinnen ikke kan friste Mannen med sin manipulerende sexlyst? 

Anonymkode: 12438...ef0

Merkelig hvordan man kan tolke en tekst såpass forskjellig.

Jeg oppfatter ham ikke som en kvinnehater. Det jeg leser er at det i forhold like ofte er kvinnen som er problemet som mannen. Men forskjellen er at mange (ikke alle) kvinner ikke ønsker å se sine egne feil, men heller projiserer dem over på mannen. Når forholdet tar slutt er det ikke måte på hva som var galt med mannen, men i realiteten er det hun som var vanskelig/psykisk eller fysisk voldelig/flat/umotivert... etc. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (27 minutter siden):

Merkelig hvordan man kan tolke en tekst såpass forskjellig.

Jeg oppfatter ham ikke som en kvinnehater. Det jeg leser er at det i forhold like ofte er kvinnen som er problemet som mannen. Men forskjellen er at mange (ikke alle) kvinner ikke ønsker å se sine egne feil, men heller projiserer dem over på mannen. Når forholdet tar slutt er det ikke måte på hva som var galt med mannen, men i realiteten er det hun som var vanskelig/psykisk eller fysisk voldelig/flat/umotivert... etc. 

Der er nok menn og kvinner like gode eller dårlige til å se sin egen rolle - eller se dynamikken paret imellom.

Apropos feil, det min eks klagde over i bruddet da han dumpa meg, nemlig min selvstendighet og evne til å raskt riste av meg vonde erfaringer (aka trenger ikke noen og blir ikke påvirka av noe, ifølge eksen), er nettopp det min nye kjæreste liker aller best ved meg. Han er en helt annen mann med helt andre behov enn eksen. Kanskje det jeg opplevde som feil ved eksen, ifølge den nye dama hans er fortrinn? 

Anonymkode: a5ef4...04c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne i 30-årene, med flere eiendommer, ikke lån og høy statusutdannelse. 

Skal aldri ha mann; mengden negative kvaliteter som tilegnes mitt liv er rett og slett for mange til at jeg orker.

Men barn har jeg fått med donor, og gjennom adopsjon. Null forpliktelse til mannen (og kvinnen) som skapte dem, og samtidig kunne være en morsfigur for noen andre og videreføre det jeg har lært om livet er for meg veldig viktig. Har tre barn, ingen mann! :)

Jeg kunne dog tenkt meg en kvinne/ektefelle en gang i livet, da. De kvinnene jeg har omgås med romantisk er rasjonelle, realitetsbaserte og åpne. I forhold (pun not intended) er menn mer overfladiske, kvinnen skal seksualisere seg selv med tynne kjoler, sminke og alt mulig rart stell, men så kan han finne på å erte henne for å bruke lang tid på dette stellet. Æsj.

Anonymkode: 1d156...1c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Så svaret ditt er 0? Heller ikke unge menn er glad i å påta seg skylda for brudd? 

Anonymkode: a5ef4...04c

Trenger ikke påta seg noe når de får det tildelt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.7.2021 den 6.22):

Skjønte ikke helt greia med "vil ikke ha kjæreste men finne en spesiell person jeg kan ha sex med, finne på ting med, ha tillit til og snakke med om vanskelige ting,". Du beskriver jo kvalitetene til en kjæreste. 

Anonymkode: a5ef4...04c

heter friends with benefits i 2021..ingen mann vil bli kalt kjæreste... det er fy ord ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henkjønnet skrev (4 timer siden):

Trenger ikke påta seg noe når de får det tildelt 

Det er visst fryktelig vanskelig for deg å faktisk svare på det du blir spurt om.

Anonymkode: 38250...032

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er visst fryktelig vanskelig for deg å faktisk svare på det du blir spurt om.

Anonymkode: 38250...032

Jeg svarer på spørsmålet. Når alle andre instinktivt peker på mannen i tillegg til en eks som gjør det, så er det naturlig for mannen å ta ansvaret for at forholdet gikk til helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (9 minutter siden):

Jeg svarer på spørsmålet. Når alle andre instinktivt peker på mannen i tillegg til en eks som gjør det, så er det naturlig for mannen å ta ansvaret for at forholdet gikk til helvete.

Min erfaring er helt motsatt. De menn jeg har avsluttet forholdet til, har vært fryktelig opptatt av å være skyldfri i bruddet. Null selvinnsikt. Så for å slippe ytterligere konflikt, har jeg slått ut med armene og sagt "Ok, alt er min skyld. Jeg går med på det meste bare jeg slipper å være sammen med deg lenger".

Og det samme gjelder observasjoner i vennegjengen. Når dama gjør det slutt, står mannen igjen som et spørsmålstegn, til tross for alle samtaler man har hatt omkring problemene. Og etter fjorten dager er dama spenna gæren, kravstor eller fullstendig urimelig.

Anonymkode: 38250...032

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Min erfaring er helt motsatt. De menn jeg har avsluttet forholdet til, har vært fryktelig opptatt av å være skyldfri i bruddet. Null selvinnsikt. Så for å slippe ytterligere konflikt, har jeg slått ut med armene og sagt "Ok, alt er min skyld. Jeg går med på det meste bare jeg slipper å være sammen med deg lenger".

Og det samme gjelder observasjoner i vennegjengen. Når dama gjør det slutt, står mannen igjen som et spørsmålstegn, til tross for alle samtaler man har hatt omkring problemene. Og etter fjorten dager er dama spenna gæren, kravstor eller fullstendig urimelig.

Anonymkode: 38250...032

Slutt å date idioter

Lær å kommunisere bedre

Så skal dere se at ting blir bedre

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Min erfaring er helt motsatt. De menn jeg har avsluttet forholdet til, har vært fryktelig opptatt av å være skyldfri i bruddet. Null selvinnsikt. Så for å slippe ytterligere konflikt, har jeg slått ut med armene og sagt "Ok, alt er min skyld. Jeg går med på det meste bare jeg slipper å være sammen med deg lenger".

Og det samme gjelder observasjoner i vennegjengen. Når dama gjør det slutt, står mannen igjen som et spørsmålstegn, til tross for alle samtaler man har hatt omkring problemene. Og etter fjorten dager er dama spenna gæren, kravstor eller fullstendig urimelig.

Anonymkode: 38250...032

Hvis det er slik at noen av de slo og var voldelig, eller hadde alkoholproblemer, eller spilte vekk pengene dere hadde, så er det hans skyld, helt klart.

Hvis det er slik at du fant ut av at du kjedet deg i forholdet og at det var hans feil, så hjelper det ikke at du klager aldri så mye på at han er så kjedelig, det er faktisk din feil i så fall. Det var du som kjedet deg.

Eller sagt på en annen måte, at du opplevde det som at det var sider ved dine ekser som var feil betyr ikke nødvendigvis at det var det. Bare at du oppfattet det slik. Det kan i så fall forklare hvorfor du ikke nådde gjennom når du forsøkte å forklare at det var feil på eksene dine.

Anonymkode: b0d41...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk usikker. Skifter mellom det å ha veldig lyst på kjæreste og er klar til å satse til å tenke at det ikke er noe vits i å tenke at det skal bli reelt igjen. 

Jeg har vært på datingapper, men når det bare er rare og lite attraktive menn som tar kontakt og liker meg så begynner jeg å lure. Det er kanskje litt stygt å si det, men jeg ønsker en mann jeg har noe til felles med og som jeg synes er litt attraktiv. Bare for å ha det sagt så liker jeg ikke kjekke menn og tror at jeg skal få disse, men det at jeg skal like en mann og at vi har noe til felles burde vel ikke være for mye å ønske seg. 

Trodde egentlig ikke at jeg var så stygg og lite attraktiv, men tenker at det er bedre å være alene når det skal være sånn. Akkurat nå tenker jeg at det er for sent for meg. Jeg møter heller ingen menn i virkeligheten og er veldig sjenert. 

Anonymkode: 40a96...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.8.2021 den 9.32):

...I forhold (pun not intended) er menn mer overfladiske, kvinnen skal seksualisere seg selv med tynne kjoler, sminke og alt mulig rart stell...

Anonymkode: 1d156...1c1

Det er jo bare gøy å pynte seg litt. Menn pynter seg også. 

Anonymkode: a5ef4...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er faktisk usikker. Skifter mellom det å ha veldig lyst på kjæreste og er klar til å satse til å tenke at det ikke er noe vits i å tenke at det skal bli reelt igjen. 

Jeg har vært på datingapper, men når det bare er rare og lite attraktive menn som tar kontakt og liker meg så begynner jeg å lure. Det er kanskje litt stygt å si det, men jeg ønsker en mann jeg har noe til felles med og som jeg synes er litt attraktiv. Bare for å ha det sagt så liker jeg ikke kjekke menn og tror at jeg skal få disse, men det at jeg skal like en mann og at vi har noe til felles burde vel ikke være for mye å ønske seg. 

Trodde egentlig ikke at jeg var så stygg og lite attraktiv, men tenker at det er bedre å være alene når det skal være sånn. Akkurat nå tenker jeg at det er for sent for meg. Jeg møter heller ingen menn i virkeligheten og er veldig sjenert. 

Anonymkode: 40a96...b1d

Skjønner du ikke ønsker rare og lite attraktive menn, men du liker heller ikke kjekke menn? 🤔

 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr.Garcon skrev (4 timer siden):

Skjønner du ikke ønsker rare og lite attraktive menn, men du liker heller ikke kjekke menn? 🤔

 

Haha, jo, tror jeg har lest for mye på kg siden noen alltid skal mase om at alle kvinner kun liker de kjekkeste mennene. Så det var vel derfor jeg skrev det, men liker vel for det meste vanlige menn tror jeg. 

Anonymkode: 40a96...b1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (På 1.8.2021 den 15.14):

Forskjellen mellom menn og kvinner er at menn blir fortalt at det er deres skyld som igjen tvinger han til å fokusere hardere på seg selv. Kvinner derimot beskyttes for de hadde absolutt ingen skyld i det som skjedde som igjen gjør at de aldri trenger titte innover.

Forakter ikke kvinner når jeg er klar over deres natur. 

Sikkert, men det har i nyere tid blitt mer og mer fokus på at kvinnene var ofre. Har aldri i mitt 40+ lange liv møtt en ung kvinne som sa at hun hadde skyld i at forholdet gikk til helvete. Har diskutert dette med mange kompiser som også kan bekrefte. Kvinner mangler selvinnsikt, med mindre de er oppe i 50+ årene og endelig kan begynne å se noen trender og faktisk klare å forholde seg til realiteten

Klar over deres natur, lol. Du er kanskje klar over mannens også? Ja, du ser alle, og de ser ikke seg selv. Selvinnsikt handler også om evnen til å se sin egen begrensning. Her bør du regne med en begrensning i innsikt i andre mennesker. Det har de fleste mennesker. Få mennesker ser andre på en adekvat måte, og mange av de feiler også flere ganger i sine tolkninger. Du fremstår langt mer som skråsikker enn som en menneskekjenner. Ditt syn på på kvinnen som et vesen manglende selvinnsikt møter motstand i tråden, av mennesker som lever andre liv enn deg, som har andre erfaringer enn deg, og som mest sannsynlig, som deg, igjen generaliserer fra eget utvalg til populasjon. Kanskje du også skal lytte til disse? Eller avfeier du bare dette som en bekreftelse på at kvinner ikke har selvinnsikt? Hvis det siste er tilfellet, har du jo ingen nytte av å snakke med mennesker og bør innfinne deg med at det du driver med er å holde en monolog, ikke dialog.

Anonymkode: 0ad4c...95f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Henkjønnet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Klar over deres natur, lol. Du er kanskje klar over mannens også? Ja, du ser alle, og de ser ikke seg selv. Selvinnsikt handler også om evnen til å se sin egen begrensning. Her bør du regne med en begrensning i innsikt i andre mennesker. Det har de fleste mennesker. Få mennesker ser andre på en adekvat måte, og mange av de feiler også flere ganger i sine tolkninger. Du fremstår langt mer som skråsikker enn som en menneskekjenner. Ditt syn på på kvinnen som et vesen manglende selvinnsikt møter motstand i tråden, av mennesker som lever andre liv enn deg, som har andre erfaringer enn deg, og som mest sannsynlig, som deg, igjen generaliserer fra eget utvalg til populasjon. Kanskje du også skal lytte til disse? Eller avfeier du bare dette som en bekreftelse på at kvinner ikke har selvinnsikt? Hvis det siste er tilfellet, har du jo ingen nytte av å snakke med mennesker og bør innfinne deg med at det du driver med er å holde en monolog, ikke dialog.

Anonymkode: 0ad4c...95f

1) man trenger ikke ha selvinnsikt som mann når folk rundt ikke nøler si ifra hva de ikke liker med deg.

2) generaliseringer er helt innafor.

3) kvinner flest har ikke selvinnsikt eller forstår ikke verden fra et dypere perspektiv. De forstår bare verden ut fra sine følelser, erfaringer og det de eventuelt har lest. 

4) jeg unngår å snakke så mye med mennesker og da spesielt damer, for dere har sjeldent noe interessant å komme med som jeg ikke har lest om før eller hørt fra andre kvinnfolk. Er bare å se på Netflix eller følge bloggere, så har man dekket hva 90% av kvinnfolk bryr seg om og kan noe om. Og friends da, må ikke glemme den serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (5 minutter siden):

1) man trenger ikke ha selvinnsikt som mann når folk rundt ikke nøler si ifra hva de ikke liker med deg.

2) generaliseringer er helt innafor.

3) kvinner flest har ikke selvinnsikt eller forstår ikke verden fra et dypere perspektiv. De forstår bare verden ut fra sine følelser, erfaringer og det de eventuelt har lest. 

4) jeg unngår å snakke så mye med mennesker og da spesielt damer, for dere har sjeldent noe interessant å komme med som jeg ikke har lest om før eller hørt fra andre kvinnfolk. Er bare å se på Netflix eller følge bloggere, så har man dekket hva 90% av kvinnfolk bryr seg om og kan noe om. Og friends da, må ikke glemme den serien.

Generaliseringer er helt ok og for eksempel noe jeg driver en del med i mine studier, men man bør minimum ha en forståelse for at egne erfaringer fra et tydeligvis lite eller heterogent miljø ikke duger. Og her kom skråsikkerheten frem nok en gang. Dessuten tar du ingen selvkritikk og går heller ikke andre argumenter i møte. Du kommer nesten utelukkende med påstander og er veldig fornøyd med det. Nå har jeg, som kvinne, fortalt deg dette, men du tar det jo ikke til deg. Da regner jeg med at de kvinnefolka som har sagt hva de ikke liker ved deg heller aldri har kunnet trenge inn på noen måte. Hvis du ikke ser deg selv når andre påpeker noe ved deg, som er relevant, så må du jo bygge selvinnsikt på en annen måte. Man ser jo her at selv om folk peker på noe ved deg, så tar du det ikke til etterretning uansett. Følgelig bygger ikke du selvinnsikt via beskjeder fra andre.

Anonymkode: 0ad4c...95f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Generaliseringer er helt ok og for eksempel noe jeg driver en del med i mine studier, men man bør minimum ha en forståelse for at egne erfaringer fra et tydeligvis lite eller heterogent miljø ikke duger. Og her kom skråsikkerheten frem nok en gang. Dessuten tar du ingen selvkritikk og går heller ikke andre argumenter i møte. Du kommer nesten utelukkende med påstander og er veldig fornøyd med det. Nå har jeg, som kvinne, fortalt deg dette, men du tar det jo ikke til deg. Da regner jeg med at de kvinnefolka som har sagt hva de ikke liker ved deg heller aldri har kunnet trenge inn på noen måte. Hvis du ikke ser deg selv når andre påpeker noe ved deg, som er relevant, så må du jo bygge selvinnsikt på en annen måte. Man ser jo her at selv om folk peker på noe ved deg, så tar du det ikke til etterretning uansett. Følgelig bygger ikke du selvinnsikt via beskjeder fra andre.

Anonymkode: 0ad4c...95f

Ja du har rett, men du tar feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to forhold bak meg som gikk skeis, men var mye glede også. Er veldig forhold menneske så blir nok flere forhold på meg, er vel heldig med at det er jeg som har avsluttet selv om det var vondt, men det var mitt valg hjelper litt på at jeg tør prøve mer. Er ikke redd for å bli forlatt ;)  er jo bare slå opp når forholdet ikke lenger serverer deg nok glede. 

Anonymkode: 11a90...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...