Gå til innhold

Andre kvinner som ser for seg å aldri være i et forhold igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Henkjønnet
Just now, AnonymBruker said:

Når du selv ikke har særlig høye tanker om "damer generelt", blir det stusselig å klandre kvinner for å ville være single etter at de har hatt har reell erfaring med menn som ikke er egnede partnere. Slike menn fins det faktisk en del av og de gjør stor skade - kriminalstatistikkene burde gi en pekepinn om det - og personlig synes jeg det er trist at det er slik.

Anonymkode: b73a7...d62

Joda men det er helt vanvittig mange kvinner som peker på alt annet enn seg selv ved samlivsbrudd. Joda det forekommer at mannen var ubrukelig eller voldelig/manipulativ men hver eneste gang? Er det alltid mannens skyld for at det gikk dårlig? Er det jeg reagerer på. Jeg har rett og slett innsett det kommer av to ting: kvinners manglende selvinnsikt, og at det å peke på seg selv ikke føles godt, så da overfører man de negative følelsene på andre. Kvinner modner visst aldri forbi ungdomsskole/videregående skole stadiet dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henkjønnet skrev (25 minutter siden):

Ja okay du har et poeng men at det tok deg 34 år  (16 til 50) betyr egentlig at du ikke har så mye selvinnsikt. Det er ikke din feil for damer generelt suger på å ha selvinnsikt. Det er alltid mannens feil når ting går til helvete. Enten gjorde han for lite, eller så var han en narsissist/psykopat/voldelig. Alt annet enn at det faktisk kunne ha vært henne som var grunnen til at det ikke fungerte.

Men godt du fant ut av det til slutt da. Håper du har det fint nå og i mange år fremover!

Du virker som en skikkelig trivelig type! I det ene øyeblikket applauderer du meg for å ha selvinnsikt, for så i neste si det stikk motsatte. Jeg er heldigvis så trygg i meg selv, og vet veldig godt mine styrker og svakheter, så det bryr meg veldig lite hva du måtte tro om min evne til selvinnsikt.

Det virker som om du er veldig bitter, og jeg kunne selvfølgelig valgt å bli det selv også, etter gjentatte forhold som gikk galt. Heldigvis er jeg såpass oppegående at jeg tar bedre valg for meg selv. Bitterhet går verst ut over en selv, da det eter deg opp innenfra.
Jeg velger heller å ta ansvar for egen rolle i de forholdene jeg har bak meg. 

Anonymkode: 38250...032

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du virker som en skikkelig trivelig type! I det ene øyeblikket applauderer du meg for å ha selvinnsikt, for så i neste si det stikk motsatte. Jeg er heldigvis så trygg i meg selv, og vet veldig godt mine styrker og svakheter, så det bryr meg veldig lite hva du måtte tro om min evne til selvinnsikt.

Det virker som om du er veldig bitter, og jeg kunne selvfølgelig valgt å bli det selv også, etter gjentatte forhold som gikk galt. Heldigvis er jeg såpass oppegående at jeg tar bedre valg for meg selv. Bitterhet går verst ut over en selv, da det eter deg opp innenfra.
Jeg velger heller å ta ansvar for egen rolle i de forholdene jeg har bak meg. 

Anonymkode: 38250...032

Nei jeg påpeker jo bare at selvinnsikt er en lært evne hos kvinner for deres første reaksjon når ting går dritt er å skylde på alle andre. Ja jeg kan applaudere deg for at du endelig har fått litt selvinnsikt, men som jeg sier så har du ikke alltid hatt det.

Jeg er ikke bitter jeg bare påpeker noe jeg har observert i samfunnet over lengre tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (32 minutter siden):

...damer generelt suger på å ha selvinnsikt. Det er alltid mannens feil når ting går til helvete. Enten gjorde han for lite, eller så var han en narsissist/psykopat/voldelig. Alt annet enn at det faktisk kunne ha vært henne som var grunnen til at det ikke fungerte.

Noen damer suger på selvinnsikt. Og noen menn suger på selvinnsikt. Det er ganske jevnt fordelt mellom kjønnene å ikke helt se seg sjøl eller ikke ta ansvar for egen rolle i forholdene man var i. 

Anonymkode: a5ef4...04c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (15 minutter siden):

Joda men det er helt vanvittig mange kvinner som peker på alt annet enn seg selv ved samlivsbrudd. Joda det forekommer at mannen var ubrukelig eller voldelig/manipulativ men hver eneste gang? Er det alltid mannens skyld for at det gikk dårlig? Er det jeg reagerer på. Jeg har rett og slett innsett det kommer av to ting: kvinners manglende selvinnsikt, og at det å peke på seg selv ikke føles godt, så da overfører man de negative følelsene på andre. Kvinner modner visst aldri forbi ungdomsskole/videregående skole stadiet dessverre.

Det er jo trist å forakte det kjønnet man er tiltrukket av. På samme måte som den stereotypiske kvinnen du snakker om er opptatt av at alt er mannens feil, er den stereotypiske manneversjonen veldig opptatt av at det er kvinnen som maser, er hysteri, irrasjonell, etc. Møtes to slike, tenker jeg det er bra - da kan de hakke på hverandre på hver sin kant, mens mer nyanserte folk kan bli sammen i stedet.

Anonymkode: 0ad4c...95f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (2 minutter siden):

Nei jeg påpeker jo bare at selvinnsikt er en lært evne hos kvinner for deres første reaksjon når ting går dritt er å skylde på alle andre. Ja jeg kan applaudere deg for at du endelig har fått litt selvinnsikt, men som jeg sier så har du ikke alltid hatt det.

Jeg er ikke bitter jeg bare påpeker noe jeg har observert i samfunnet over lengre tid

Faktisk, studier i psykologisk viser generelt en svak tendens til det motsatte, nemlig at kvinner skylder på seg sjøl om hun ikke fikk til prøva, eller ikke fikk jobben, eller kjæresten slo opp, mens menn i litt større grad tilskriver tap og manglende suksess til egenskaper ved omgivelsene (prøva var feil, jobbintervjuet var urettferdig, eksen hadde problemer etc). 

Anonymkode: a5ef4...04c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Faktisk, studier i psykologisk viser

Anonymkode: a5ef4...04c

Kilde?

Anonymkode: b0d41...92f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (7 minutter siden):

Nei jeg påpeker jo bare at selvinnsikt er en lært evne hos kvinner for deres første reaksjon når ting går dritt er å skylde på alle andre. Ja jeg kan applaudere deg for at du endelig har fått litt selvinnsikt, men som jeg sier så har du ikke alltid hatt det.

Jeg er ikke bitter jeg bare påpeker noe jeg har observert i samfunnet over lengre tid

Selvinnsikt er ikke en medfødt egenskap, og evnen, eller kanskje viljen, til å utvikle selvinnsikt er høyst individuell. At du benekter en bitterhet som oser ut av innleggene dine, tyder på at du ikke har så høy grad av selvinnsikt selv. Hvis man lar seg så påvirke av observasjoner, at man skriver sånn som du gjør, har jeg liten tro på. Det er nok selvopplevd. Og hvis kvinnene du har vært i forhold med, har det til felles, at de har lagt skylden på deg for at det ble slutt, er det kanskje god grunn til det. 

Anonymkode: 38250...032

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen damer suger på selvinnsikt. Og noen menn suger på selvinnsikt. Det er ganske jevnt fordelt mellom kjønnene å ikke helt se seg sjøl eller ikke ta ansvar for egen rolle i forholdene man var i. 

Anonymkode: a5ef4...04c

Forskjellen mellom menn og kvinner er at menn blir fortalt at det er deres skyld som igjen tvinger han til å fokusere hardere på seg selv. Kvinner derimot beskyttes for de hadde absolutt ingen skyld i det som skjedde som igjen gjør at de aldri trenger titte innover.

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo trist å forakte det kjønnet man er tiltrukket av. På samme måte som den stereotypiske kvinnen du snakker om er opptatt av at alt er mannens feil, er den stereotypiske manneversjonen veldig opptatt av at det er kvinnen som maser, er hysteri, irrasjonell, etc. Møtes to slike, tenker jeg det er bra - da kan de hakke på hverandre på hver sin kant, mens mer nyanserte folk kan bli sammen i stedet.

Anonymkode: 0ad4c...95f

Forakter ikke kvinner når jeg er klar over deres natur. 

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Faktisk, studier i psykologisk viser generelt en svak tendens til det motsatte, nemlig at kvinner skylder på seg sjøl om hun ikke fikk til prøva, eller ikke fikk jobben, eller kjæresten slo opp, mens menn i litt større grad tilskriver tap og manglende suksess til egenskaper ved omgivelsene (prøva var feil, jobbintervjuet var urettferdig, eksen hadde problemer etc). 

Anonymkode: a5ef4...04c

Sikkert, men det har i nyere tid blitt mer og mer fokus på at kvinnene var ofre. Har aldri i mitt 40+ lange liv møtt en ung kvinne som sa at hun hadde skyld i at forholdet gikk til helvete. Har diskutert dette med mange kompiser som også kan bekrefte. Kvinner mangler selvinnsikt, med mindre de er oppe i 50+ årene og endelig kan begynne å se noen trender og faktisk klare å forholde seg til realiteten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (44 minutter siden):

med mindre de er oppe i 50+ årene og endelig kan begynne å se noen trender og faktisk klare å forholde seg til realiteten

Det er da de er deiligst også, på alle måter.  Ferdig med mens og gravidrisk, suring og humørsvingninger.  Barna har flytta ut, tid og energi til seg selv. Som elskerinner er de helt fantastiske, avslappet og kjenner sin egen kropp og nyter til fulle. Litt naturlige rynker og noen kilo får mye gjør ingenting, så lenge de passer på å holde seg kvinnelige og feminine . Bedre enn de som sprøyter i seg "alt mulig", og 1/2 kg sparkel utenpå. De ser bare groteske ut når de når en viss alder.

Elsker modne/eldre kvinner som kan ta vare på seg selv, og har humør og glimt i øyet.

Anonymkode: 29fbc...2b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
Just now, AnonymBruker said:

Det er da de er deiligst også, på alle måter.  Ferdig med mens og gravidrisk, suring og humørsvingninger.  Barna har flytta ut, tid og energi til seg selv. Som elskerinner er de helt fantastiske, avslappet og kjenner sin egen kropp og nyter til fulle. Litt naturlige rynker og noen kilo får mye gjør ingenting, så lenge de passer på å holde seg kvinnelige og feminine . Bedre enn de som sprøyter i seg "alt mulig", og 1/2 kg sparkel utenpå. De ser bare groteske ut når de når en viss alder.

Elsker modne/eldre kvinner som kan ta vare på seg selv, og har humør og glimt i øyet.

Anonymkode: 29fbc...2b7

Ja tviler ikke.

Kompisen min knulla en i 50 årene som var topptrent og han var imponert over hvor utholden hun var. Langt bedre enn damene han pleide knulle i 20/30 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Henkjønnet said:

Sikkert, men det har i nyere tid blitt mer og mer fokus på at kvinnene var ofre. Har aldri i mitt 40+ lange liv møtt en ung kvinne som sa at hun hadde skyld i at forholdet gikk til helvete. Har diskutert dette med mange kompiser som også kan bekrefte. Kvinner mangler selvinnsikt, med mindre de er oppe i 50+ årene og endelig kan begynne å se noen trender og faktisk klare å forholde seg til realiteten

Så alle kompisene dine mente dama hadde skyld i at forholdet gikk til helvete? Hmmm...

Det er litt morsomt at du tillegger kvinner egenskaper du åpenbart finner i din mannegjeng. Høres ut som kompisene dine syntes det er deilig å snakke om at kvinner aldri tar på seg skyld slik at de selv kan føle seg klandrefrie når dama kjefter på dem

Anonymkode: c1c4a...00d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Så alle kompisene dine mente dama hadde skyld i at forholdet gikk til helvete? Hmmm...

Det er litt morsomt at du tillegger kvinner egenskaper du åpenbart finner i din mannegjeng. Høres ut som kompisene dine syntes det er deilig å snakke om at kvinner aldri tar på seg skyld slik at de selv kan føle seg klandrefrie når dama kjefter på dem

Anonymkode: c1c4a...00d

Er også noe man lett kan bekrefte når man leser hva kvinner skriver og sier etter et forhold går til helvete. 9/10 ganger var det fordi mannen ikke var bra nok eller var en psykopat

Du gjør også det fantastiske. Snur det over til å handle om mannen. Takk for at du bekrefter det jeg sier.

Joda noen ganger er det mannen, men noen ganger også kvinnen. Men i de aller fleste kvinners øyne er det aldri dem selv. De er alltid ofre etter et brudd. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henkjønnet skrev (4 minutter siden):

Er også noe man lett kan bekrefte når man leser hva kvinner skriver og sier etter et forhold går til helvete. 9/10 ganger var det fordi mannen ikke var bra nok eller var en psykopat

Du gjør også det fantastiske. Snur det over til å handle om mannen. Takk for at du bekrefter det jeg sier.

Joda noen ganger er det mannen, men noen ganger også kvinnen. Men i de aller fleste kvinners øyne er det aldri dem selv. De er alltid ofre etter et brudd. 

 

Det er skremmende å lese hvordan du har lagt absolutt alle kvinner for hat. De er manipulerende, de har ingen selvinnsikt og de vet ikke sitt eget beste. Kanskje de bør kles i burka, fratas skrive- og leserettigheter og bare ha løpestreng mellom kjøkkenbenken og senga mens Mannen tar seg av resten? Omskjæring er kanskje også lurt, slik at kvinnen ikke kan friste Mannen med sin manipulerende sexlyst? 

Anonymkode: 12438...ef0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (3 timer siden):

Har aldri i mitt 40+ lange liv møtt en ung kvinne som sa at hun hadde skyld i at forholdet gikk til helvete. 

Har du i ditt 40+-lange liv møtt mange unge menn som sier at det var hans skyld at forholdet gikk til helvete? 

Anonymkode: a5ef4...04c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niek79
On 7/28/2021 at 6:43 AM, AnonymBruker said:

Man gifter seg, får 3 barn, egentlig 4 fordi mannen klarer ikke plukke opp sokkene sine fra baderomsgulvet. 
Man kommer hjem fra jobb, jobber like lenge som mannen. Fulltids. Man må hente barn , kjøre de til fritidsaktiviteter, dra hjem, lage middag. Rydde. Servere middag. Mannen ser fotball. 
Legge barna. På'n igjen neste dag.

Det er helg. Mannen er hos kompiser, spiller Mario Kart og drikker øl. Du må ha barna og alle vennene deres hjemme fordi det regner. 
Mannen kommer hjem. Småfull. Han roper og styrer om at du ikke har laget middag. Han vil ikke ha en forbannet pizza igjen. Kan ikke du lage skikkelig mat slik som alle konene til alle han kjenner?

Nei takk. 

Anonymkode: 36827...574

Høres ut som at du har vært dårlig til å velge. Og det gjelder nok mange av de bitreste i denne tråden.

Endret av Niek79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Henkjønnet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du i ditt 40+-lange liv møtt mange unge menn som sier at det var hans skyld at forholdet gikk til helvete? 

Anonymkode: a5ef4...04c

Han får høre det fra dama eller de rundt. Alt er menns skyld har du ikke skjønt såpass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig følelse når man er ute av et forhold. Når det har gått en tid kanskje det føles annerledes. Eller hvis du treffer en spesiell. Ellers så kan du jo fortsette å leve alene. 

Anonymkode: 89636...588

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.7.2021 den 7.50):

Ja, fint for dere, men ikke bli pain in the ass i sosiale settinger der dere skryter av deres ensomme, tomme liv uten ansvar og mening. Fint for dere at dere vil bruke livet som luft. Bare lei av folk som skriker så høyt om hvor godt det er å være uten ansvar. Det virker mer som dere angrer på at ting ikke ble som dere håpet og ikke får til. 

Anonymkode: 590c2...5ae

I alle dager, kan du ikke bare holde deg unna tråden da, om du ikke føler det samme som TS? Det var jo likesinnede hun ville diskutere med? 
Hvorfor er du her bare for å sjikanere?

Anonymkode: 716c8...fa7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...