Gå til innhold

Slanking, erfaring søt mat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gjorde meg en erfaring i dag. Og tror at jeg for første gang tenkte virkelig lver hva som egentlig skjedde.

Var i en liten bursdagsfeiring hvor det ble servert kaker etter noe grillmat. Hadde på forhånd gjort «hjemmeleksen» med å droppe frokost, legge inn kake i budsjettet. Spiste mye salat til grillingen og rent kjøtt. Tok deretter et lite kakestykke med god samvittighet.

Det jeg i ettertid forsto, var at kakestykket trigget meg til å spise mer søtt. Og da jeg kom hjem klarte jeg ikke komme tilbake til tankegangen jeg vanligvis har, med å spise et sunt måltid til også ingenting resten av kvelden. 
Jeg gikk rett i fellen. Spiste noe frukt, ble ikke mett, endte med mye både søt og salt/fet mat. Utrolig unødvendig. 

Så i stede for å kanskje gå i null, endte jeg nok opp med 1000 kcal mer enn planlagt i dag.

Men, jeg har hvertfall tenkt over det. Så håper jeg at jeg lærer til neste gang.

Anonymkode: eb9d2...46c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sånn er det for meg også, når jeg først har spist noe søtt så blir jeg så utrolig sugen på mer. 
Så for meg er det like greit å holde seg unna i de aller fleste settinger. Gjør unntak i spesielle anledninger.
Og har aldri noe søtt/godteri liggende hjemme.

Anonymkode: a5dda...490

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og har aldri noe søtt/godteri liggende hjemme.

Det er veldig lurt. Desverre er det noe vanskelig her med barn i hus. Er ikke alltid lørdagsgodte blir spist opp, er alltid is i fryseren nå på sommeren osv. 

Men det er som du sier bedre å bare holde seg unna alt.

Proteinpudding smaker søtt, men trigger meg ikke slik ordentlig sukker og mel gjør. Så det kan jeg ha i hus og spise de gangene jeg ønsker noe som er ok å spise mens de andre tar en is eller noe feks. Så får jeg ekstra protein i tillegg til at det bare er ca 150 kcal. Helt ok.

Anonymkode: eb9d2...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også trigget hvis jeg spiser mye søtt eller salt. Mens når jeg sjeldent spiser det, så har jeg sjeldent lyst på. Det er deilig å ikke ha problemer med å gå forbi godteriet i butikkene. :) Boller har jeg alltid lyst på da, men spiser det ikke ofte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...