Gå til innhold

Har du blitt utsatt for «negging» før? Hva sa de?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selv har jeg praktisert "inverted negging" i årevis med stort hell. Vil gå så langt som å si at 99% av alle kvinner faller for dette i en eller annen sammenheng.....

Mann 38

Anonymkode: cb348...340

Hva er det?

Anonymkode: 54ad0...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Selv har jeg praktisert "inverted negging" i årevis med stort hell. Vil gå så langt som å si at 99% av alle kvinner faller for dette i en eller annen sammenheng.....

Mann 38

Anonymkode: cb348...340

Hva er det? Fornærmelser som egentlig er komplimenter? 

Anonymkode: 02aaf...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er det?

Anonymkode: 54ad0...fe3

Det er "motsatt negging"! Istedet for å komme med negative tilnærmelser til kvinner så bygger man dem opp med komplimenter og positivitet. Man kan gjerne komme med innsigelser på hva som gjør akkurat denne personen spesiell og sjarmerende. Alle kvinner er ulik sådan.

Dette er ett begrep jeg selv har funnet på og bruker når jeg feks møter på unge menn som har sett litt mye YouTube videoer om PUA teknikker. De er raske med å google dette begrepet siden mange idag ikke klarer å reflektere selv uten å ha lest på nettet først. Litt trist utvikling egentlig!

Så får de lærde diskutere hva som fungerer best for en mann....på jakt etter en kvinne.

Mann 38

Anonymkode: cb348...340

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mannlig venn (tydeligvis ikke så god venn) sa til meg da jeg var i 16-års alderen at "Du er ikke så ille som de sier". Spesifiserte ikke hvem "de" var, men jeg ble mobbet på skolen så tanken om at noen snakket bak min rygg var ikke så vanskelig å tenke.

Han var i tillegg godt oppe i 20 åra. 

Anonymkode: 5f0cd...9b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Shit, dette bildet av deg var dritfint! Det likner ikke på deg!"

"Wow, her så du jo nesten ut som en babe" (bilde)

 

Anonymkode: 54ad0...fe3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

"Shit, dette bildet av deg var dritfint! Det likner ikke på deg!"

"Wow, her så du jo nesten ut som en babe" (bilde)

 

Anonymkode: 54ad0...fe3

Min mor sier alltid dette når jeg ser fin ut på bilder. «Du ser ut som en fremmed». Takk mamma.

Anonymkode: 02aaf...adb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt seriøst: Tror dere så mange gutter og menn er så smarte/intelligente at de gjør dette bevisst? Eller er det noe ubevisst som kommer frem når dama har stilt krav til dem, holdt dem ansvarlig for noe, de har gjort noe de ikke burde eller begynner å miste interessen? 
 

Jeg har opplevd det selv: «har du bare venner gjennom jobb?» «du er jo skamtynn» «du kommer aldri til å klare å kjøpe deg din egen leilighet»

Veldig mange menn er enkle i toppen. Sorry ass, men jeg tviler på at dette er en gjennomtenkt «teknikk» for annet enn å måke damene vekk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på byen i mine yngre dager hendte det at gutter kom opp til meg og fortalte meg hvor stygg de syns jeg var. Det samme har skjedd flere av mine venninner. Det kan jo ha vært negging for alt jeg vet men det hadde nok ikke ønsket effekt. 

Anonymkode: 6e5f6...c0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimini skrev (18 minutter siden):

Helt seriøst: Tror dere så mange gutter og menn er så smarte/intelligente at de gjør dette bevisst? Eller er det noe ubevisst som kommer frem når dama har stilt krav til dem, holdt dem ansvarlig for noe, de har gjort noe de ikke burde eller begynner å miste interessen? 
 

Jeg har opplevd det selv: «har du bare venner gjennom jobb?» «du er jo skamtynn» «du kommer aldri til å klare å kjøpe deg din egen leilighet»

Veldig mange menn er enkle i toppen. Sorry ass, men jeg tviler på at dette er en gjennomtenkt «teknikk» for annet enn å måke damene vekk.

De eksemplene du trekker fram her er ikke negging, for det er ikke kamuflert som et kompliment

Anonymkode: 02aaf...adb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja  noen har prøvd, men det er latterlig gjennomsiktig og resulterer såklart ikke i at jeg blir intrtedert i dem. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

«Negging» er en PUA-teknikk der gutten prøver å bryte ned selvtilliten til jenta på en snikete måte for å gjøre henne mer sårbar for seksuelle tilnærmelser. Det høres ofte ut som et kompliment eller en nøytral kommentar, men det har som mål å gjøre jenta usikker på seg selv. 

Eksempel: «Det er så kult at du ikke bryr deg om hva folk sier om deg bak ryggen din i det hele tatt» (jenta skal tro at folk snakker om henne)

«Man ser ikke at du er 40 i det hele tatt» (sagt til noen som er 35)

De fleste som prøver seg på sånt failer ganske hardt og avslører seg selv, men det  kan jo være gøy det de lirer av seg.

Har du blitt utsatt for «negging» før? Hva sa de?

Anonymkode: 02aaf...adb

😂😂"Du ser ikke ut som du er 40 i det hele tatt" var litt artig 😂 Men slemt om man sier det seriøst da, til en ukjent dame, men som ertende fleip til ei man har kjemi med/kjenner går 😂

 

Endret av Jr.Garcon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleluring
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så tøff du er som har usminket bilde på tinder der alle ser de svarte ringene under øynene. 

Kult at du har helprofilbilde som viser at du har litt for små pupper. 

Osv. Har aldri kommet meg helt til en date med en som nagger. 

Anonymkode: b860e...dd9

😪😪😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjolen var fin, ikke alle damer på din str som klær det....

 

Anonymkode: 0c818...e49

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jenter med ekstremt lav selvtillit fra før kan falle for det. Du vet sånne som ender opp i voldelige forhold og nekter å bryte ut. Ofte med svake familierelasjoner. Det er en forsvinnende liten andel, men de finnes. Man tiltrekker seg den typen menn man tror man fortjener. 

Anonymkode: 02aaf...adb

Nei, dette er ikke riktig. Psykisk voldelige personer viser nesten aldri voldelige tendenser før langt uti forholdet når man er blitt trygge på hverandre, glad i hverandre og derfor også avhengig av hverandre. Da først kommer spydighetene.

De typiske varseltegnene er her heller at han er for god til å være sann, han digger deg over alt på jord, alt er helt fantastisk osv. Dvs såkalt lovebombing. Det er sånn voldelige manipulatorer holder på.

Jeg vet ikke helt hvem som driver med negging? Usikre menn med mindreverdighetskomplekser som prøver å føle seg ovenpå ved å jekke ned damen? 

Jeg tror heller at kvinner som har vokst opp med vold eller har vært i voldelige forhold vil oppleve negging som et varseltegn.

Anonymkode: a09f0...f85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse trashy mennene er jo ikke noe å samle på. De viser helt klart at de har lav iq og er dårlig oppdratt. 

Anonymkode: 10b49...4ad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på reunion for endel år siden og liret av meg "du var dritfin når vi gikk på skolen" 

Noen ganger bør jeg bare holde kjeft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Min mor sier alltid dette når jeg ser fin ut på bilder. «Du ser ut som en fremmed». Takk mamma.

Anonymkode: 02aaf...adb

Sier søsteren og ei venninne av meg og. Så tynn du ser ut på det bilde, du er jo ikke så tynn i virkeligheten. Kan si det til flere bilder, enda jeg har tatt helfigur samme dag.

Anonymkode: 879e9...a18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimini skrev (6 timer siden):

Helt seriøst: Tror dere så mange gutter og menn er så smarte/intelligente at de gjør dette bevisst? Eller er det noe ubevisst som kommer frem når dama har stilt krav til dem, holdt dem ansvarlig for noe, de har gjort noe de ikke burde eller begynner å miste interessen? 
 

Jeg har opplevd det selv: «har du bare venner gjennom jobb?» «du er jo skamtynn» «du kommer aldri til å klare å kjøpe deg din egen leilighet»

Veldig mange menn er enkle i toppen. Sorry ass, men jeg tviler på at dette er en gjennomtenkt «teknikk» for annet enn å måke damene vekk.

Tja. Var i mine yngre dager kortvarig «kjæreste» med en fyr jeg helt uten å være innbilsk (faktisk!) er godt over i «liga» om man kan bruke et sånt teit begrep.

Men altså, jeg var passelig attraktiv/veldig slank/smart/oppegående osv osv. (Men hadde egentlig ganske dårlig selvtillit). 

Han var ingen av delene. Dårlig personlighet også viste det seg når vi snakket i tillegg til å ha (ganske dårlig) sex.

Av alle dumme ting å si sa han at «jeg liker best jenter med kort hår». Eksen hadde kort, jeg hadde langt.

Jeg bare lo 😅Og samme eks sa han ofte sa sånne teite ting fordi han hadde så dårlig selvbilde selv :P 

Tror han prøvde å finne etellerannet lite stikk jeg kunne tenkes å tro på eller noe sånt tåpelig noe. Altså, ingenting i veien med å like kort hår, men hva er det for en tematikk? 🤷‍♀️

I tillegg viste jeg ham noe fra et prosjekt  jeg var med på. Man trengte jo ikke like opplegget, men jeg hadde ganske høvelig «talent» i dette på den tiden (øvde MYE hver eneste dag, brukte mye tid på det, gikk på en spesialisert linje for det og fikk alt fra fine til overveldende komplimenter fra andre for akkurat det). Han bare NEKTET å gi et eneste kompliment nesten på trass. Og jeg så han ikke synes det var kleint eller dårlig, han bare ville fremstå careless. 

Husker vi gikk hjem og jeg bare tenkte «ikke så intelligent han her». 

Min erfaring er mest at de er mindre smarte, og uempatiske på samme tid. 

Glemte å si at fyren i tillegg spurte om kjæresten min gjennom 10 år synes det var greit at jeg hadde gått opp i vekt pga sykdom - selv hadde han økt ganske mye mer enn meg bare ved å spise for mye (og hadde kjærester med fedme osv) 🤣 Ah. 

Anonymkode: 52e1f...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan kalle det hva de vil, men som dame kan jeg garantere at dette ikke funker. Vi damer er stort sett sårbare og reagerer alltid negativt på sånne kommentarer. Husker jeg ble utsatt for det en gang, og jeg gikk på minuttet. 

Anonymkode: 66f83...d8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...