Gå til innhold

Hva er det med folk som skal selge ting til 20-30-40-50 kroner på Finn?


true aspie

Anbefalte innlegg

Mener, er det bryet verdt? Ta bilder, skrive annonse, svare på meldinger med medfølgende pruting og kverulering, styre med sending eller folk som skal hente, og folk som ikke møter opp, folk som ikke har kontanter, ikke Vipps osv osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er absolutt ikke verdt bryet, slike er nok enten desperate etter hver krone eller gjerrige som faen 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er miljøvennlig å resirkulere, og for å slippe en haug med henvendelser fra folk som sier de vil ha hvis det er gratis, uten å møte opp til avtalt tid for å hente. Så tar man litt betalt og da slipper man alle de ovennevnte henvendelsene. 

Anonymkode: 33913...88f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig råd og tom for flaskepant 

Anonymkode: 990aa...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at alle monner drar. 20 kroner et ett brød, det. Holder deg i live. 

Du som aldri har trengt å tenke på slikt vil heller ikke forstå. 

Anonymkode: e4243...f33

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er miljøvennlig å resirkulere, og for å slippe en haug med henvendelser fra folk som sier de vil ha hvis det er gratis, uten å møte opp til avtalt tid for å hente. Så tar man litt betalt og da slipper man alle de ovennevnte henvendelsene. 

Anonymkode: 33913...88f

Man slipper alle henvendelser og mye jobb av å bare kaste det 👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knulleGuden666 skrev (2 minutter siden):

Man slipper alle henvendelser og mye jobb av å bare kaste det 👍

Lever heller på fretex og gjenbruksplasser

Anonymkode: 188df...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lever heller på fretex og gjenbruksplasser

Anonymkode: 188df...bca

Er ikke slikt på flere mils avstand fra mitt hus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger ofte klær til en 50-lapp. Da er det fordi jeg synes de er for fine(og vi snakker ubrukte, og brukt maks et par ganger klær) til å gi bort til fretex og div. Greit å få igjen en liten fortjeneste for bomkjøpene mine. Og man slipper alle useriøse henvendelser a la «jeg TAR den jeg, henter i kveld» osv. Og alle monner drar, en femtilapp her og en hundrelapp der, vipps har man tusen kr!

Anonymkode: 99b1f...f9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger ting fra 50 kr og opp. Jeg gjør det fordi det er miljøvennlig og enkelt. Det er også for å unngå håpløse henvendelser på gi bort-annonser.

En annen ting er at jeg ikke har bil, det er derfor mye enklere for meg å selge billig der folk henter, framfor å måtte drasse med seg poser med klær til gjenbruksstasjoner etc. Det gidder jeg rett og slett ikke. ;)

Jeg har tjent nesten 10 000 kr på å selge klær på finn. Man kan jo le, men det er jo faktisk litt penger. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som selger flere ting, men har ulike annonser. Om du har 20, 30, 40, 50 annonser med priser på 20, 30, 40 og 50 kroner, så blir det litt. Og da kjøper man gjerne flere ting hos samme selger.

Anonymkode: 317d2...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (2 minutter siden):

Jeg selger ting fra 50 kr og opp. Jeg gjør det fordi det er miljøvennlig og enkelt. Det er også for å unngå håpløse henvendelser på gi bort-annonser.

En annen ting er at jeg ikke har bil, det er derfor mye enklere for meg å selge billig der folk henter, framfor å måtte drasse med seg poser med klær til gjenbruksstasjoner etc. Det gidder jeg rett og slett ikke. ;)

Jeg har tjent nesten 10 000 kr på å selge klær på finn. Man kan jo le, men det er jo faktisk litt penger. :)

Hvor mye betalte du selv for disse klærne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

true aspie skrev (1 minutt siden):

Hvor mye betalte du selv for disse klærne?

Det varierer. Kjøper primært på salg eller brukt, så en del klær har jeg solgt for samme pris som jeg kjøpte dem for. Varierer veldig, skal sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har jo veldig lite penger sånn at hver krone teller, og kanskje de heller ikke synes det er så stress å selge på Finn.

Når jeg tenker over alle tingene, klærne, bøkene, filmene, møblene osv som jeg har gitt til gjenbruk eller for å være helt ærlig som oftest rett og slett bare kastet i søpla, så kunne det jo med litt innsats fra meg både gitt meg en god slump penger samlet sett og ikke minst vært mer til glede for andre og mer miljøvennlig. 

Men jeg bare gidder rett og slett ikke. Jeg selger ikke på Finn med mindre det er fra 500 kr og opp, og selv da prøver jeg ofte å prakke det på venner i stedet. Finn er et ork.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjerrige i det hele tatt. Jeg selger mine brukte designerklær til denne prisen, fordi jeg orker ikke å kjøre dem til UFF. 
 

Pluss at når jeg legger de på gis bort, så gidder ikke folk å møte opp. Men når de føler at de har betalt for noe, så er de forpliktet til å hente varene. 
 

Jeg ser også at mine ting er lagt ut på nytt på Finn til langt høyere pris enn jeg solgte de for. 

Anonymkode: 0aee7...591

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vurderer å legge ut en hel haug ting billig på finn, fordi:

- det er ting som er såpass store/tunge at det er dyrt å kaste dem på dynga, og vanskelig å få dem inn i bilen (eller iallefall fylles bilen raskt opp)

- det ER jo hele og pene ting, selv om jeg ikke trenger dem mer, så i et miljøperspektiv er det dumt å bare kaste ting som noen kanskje har bruk for

- og selv om det bare er småpenger å få for tingene, så er det bedre å få 50 kr i hånda enn å betale 20-30 kr i bensin og 30+ kr i avgift på dynga? Da er jo differansen på minst 100 kr pr ting.

- til slutt: man ber om småbeløp istedenfor å skrive "gis bort" på grunn av alle de useriøse "tar den jeg!"-folka som aldri dukker opp når ting er gratis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger man 4 ting til samme kjøper, så blir det jo en 200-lapp. Det er ok å få det da. Også slipper man å kaste ting. 200 kroner på et indexfond blir vel ikke så dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig gjør jeg det ikke fordi jeg er fattig. Jeg setter inn pengene i fond. 

Jeg er kanskje rar, men jeg har alltid vært en som liker å spare og tjene noen slanter. Det er av samme grunn jeg bruker kredittkort med cashback/kickback. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

true aspie skrev (21 minutter siden):

Mener, er det bryet verdt? Ta bilder, skrive annonse, svare på meldinger med medfølgende pruting og kverulering, styre med sending eller folk som skal hente, og folk som ikke møter opp, folk som ikke har kontanter, ikke Vipps osv osv. 

Noen gjør seg stor umak for lite. Da trenger de enten penger sårt eller syntes ikke det er stress i det hele tatt med annonse og henvendelser. Noen syntes det er synd å kaste fullt brukbare ting, men gir man det bort på finn så kommer det masse useriøse henvendelser og de tåpeligste problemstillinger. 

Selv syntes jeg annonse og henvendelser er mye stress, men har gitt bort ting på finn fordi det sparer meg for en tur på dynga. Det angrer jeg på. Å gi bort på finn gir en drøss med henvendelser der folk er opptatt av ordet "gratis" men ikke leser hele annonsen, kommer bomtur, var ikke som forventet og kaster så bort min tid. Har lagt ut detaljerte annonser så det er bare å lese de få linjene og se bildene men det er visst for mye forlangt. Har hatt annonse på noe pp 1,5x3 meter som en presterte å ville hente i en sedan...   det går jo ikke og vedkommende spurte om jeg ville kjøre tingen til han med henger..  hvorfor skal jeg gidde det når dynga er nærmest? Og poenget med å gi bort fremfor å ta noen kr betalt er å bli kvitt. En ville jeg skulle møtes på en togstasjon en mil borte for noe småtteri..  skal man ha noe så må man gidde å gjøre innsats, det er jo ikke jeg som skal gjøre den? En gang ga jeg bort en eldre ipad og tosken som kom ville ikke ha likevel fordi det ikke var siste modell... hallo. Hadde det vært siste modell så hadde jeg jo aldri gitt den bort men tatt flere tusen kr for den. En gang ga jeg bort et møbel jeg egentlig fint kunne solgt til 1500 kr men valgte å gi bort mot henting og demontering ettersom den var tung og jeg har ryggvondt. Men.. fyren som kom var evneløs og det ente med at jeg måtte hjelpe med demontering og bæring. Han var alene og alle veggene på vei ut led av hans uvørenhet. Så nei, det er ikke bare bare å gi bort på finn. 

Anonymkode: 1e788...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...